Łączenie, zmiany w respie, wydarzenia i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 169

Udało się ustabilizować serwery, a więc łączenie zbliża się wielkimi krokami! Sprawdźcie, jakie zmiany w respie czekają nas na Tolnorze! Co jeszcze oprócz tego? Na horyzoncie widać już Walentynki, a wraz z nimi kilka drobnych atrakcji, które mamy nadzieję umilą Wam rozgrywkę. Nie zapomnijcie zerknąć do raportu z Broken Ranks i na nasze zajawki graficzne!

 

Co słychać w kwestii łączenia serwerów?

Jakiś czas temu na forum wspominaliśmy, że planowane łączenie będzie miało miejsce w nocy z 20.02 na 21.02. Oczywiście podtrzymujemy nasze plany, o ile nie wystąpią żadne komplikacje związane ze stabilnością serwerów. Wciąż monitorujemy sytuację, ale póki co możemy stwierdzić, że nieprzespane noce i ciężka praca Dryga przyniosły pożądany efekt. Udało się wyeliminować największe problemy, w tym pozbyć się mass kicków i zmniejszyć lagi. Zażegnanie tych problemów jest też z korzyścią na przyszłość, gdy wyjdzie Broken Ranks. Mamy nadzieję, że dzięki temu wzrósł komfort gry. Przykro nam, że musieliście tyle czekać na datę scalenia, ale liczymy na Wasze zrozumienie 😉 Wielokrotnie poruszaliście temat ewentualnych zmian dotyczących respów, a i my wspominaliśmy o nich na blogu. Nie było jednak żadnych konkretów. Nie zawsze jest to tak proste jak się wydaje, bo nie wystarczy jedynie zwiększyć resp i tyle. Na dzień dzisiejszy tak prezentują się zmiany związane ze scaleniem serwerów Larkas oraz Duneb:

Modyfikacja respawnu dla mobów służących do robienia daily questów w Beirn:

Ogniki:

  • dodanie większej ilości mobów w okolicach Polany,
  • skrócenie czasu respawnu,
  • powiększony region, gdzie mogą się pojawiać (dla wszystkich serwerów).

Kleszcze:

  • zwiększenie szansy na respawn Kleszcza po użyciu siekierki na sekwoi,
  • zwiększenie ilości oraz skrócenie czasu respawnu kleszczy nad Przesmykiem.

Harpie:

  • zwiększenie ilości harpii na Płaskowyżu,
  • skrócenie czasów respawnu.

Ponadto, zwiększenie ilości zdobywanych Cząstek Mocy na poszczególnych etapach Eventu Vorlingów.

Pozostałe kwestie, takie jak eventy czy respy championów pozostaną poddane obserwacji po zakończeniu procedury łączenia. Wówczas będziemy w stanie określić jakie konkretnie zmiany oraz czy w ogóle są potrzebne. Wydaje nam się to najbardziej logicznym działaniem. Za Tolnor!

Wydarzenia na serwerach

Na pewno zastanawiacie się dlaczego jeszcze nie ma wyników eventu Heavenmakera. Trudno Wam się dziwić. Naprawdę rozumiemy to, że jesteście poirytowani i zniecierpliwieni. Tutaj jednak powód jest podobny jak w przypadku sytuacji z łączeniem. Skompletowanie wyników jest możliwe wyłącznie na podstawie logów serwera. Wyciąganie ich było wcześniej mocno utrudnione przez problemy ze stabilnością serwerów. Obecnie, jak już wiecie, jesteśmy w trakcie monitorowania ich stanu, a wyciąganie takiej porcji logów mogłoby zaburzyć odczyty. My również chcielibyśmy już nagrodzić zasługujących na to graczy, ale wszyscy musimy uzbroić się w cierpliwość. Część danych udało się już wyciągnąć jakiś czas temu. Czekamy na sposobność do pobrania kolejnej, ostatniej porcji logów. Przepraszamy za sytuację i liczymy na wyrozumiałość.

Przesłaliście sporo propozycji dotyczących Walentynek. O dziwo w większości nie były to prośby związane z klasycznymi eventami grupkowymi. Te oczywiście możemy sobie przeprowadzić za jakiś czas bez szczególnej okazji, w ramach oderwania od codziennej rozgrywki. Dzięki za wiadomości! A odpowiadając na Wasze pytania:

“Czy w tym roku też zostanie postawiony NPC ze skinami walentynkowymi? Zacząłem grać po Walentynkach, a na handlowym są droższe niż u NPC”.

Owszem, Valentinus posiadający w swojej ofercie skiny walentynkowe przybędzie do Trentis o północy 14.02. Zwinie swoje manatki w niedzielę 17.02 o godz. 23:59. Będziecie mogli zaopatrzyć się u niego zarówno w skiny zeszłoroczne, jak i te, które były dostępne dwa lata temu (powiedzmy, że dla kolekcjonerów 😉 ).

“Walentynki i łączenie serwerów to dobre okazje do postawienia NPC od statusów. Czy będzie można na niego liczyć?”

Nie będzie z tym problemu. Podobnie jak u Valentinusa, jego usługi związane ze statusem PvP będą dostępne w dniach 14-17.02. Obie okazje pasują jak ulał – “make love, not war” 😉

“Czy wreszcie nastąpi kiedyś ten dzień, że włączycie psycho exp x2, a nie tak jak do tej pory góra 1,5?”

Bywały okazje, że włączany był psycho exp większy niż 1,5, ale mniejsza o to 😉 Ten dzień nastanie już niebawem. Podwójne psycho zostanie uruchomione 14.02 o godzinie 19:00 i potrwa do północy.

Poza tym, 14.02 ruszamy z konkursem na najlepszy komiks związany z Walentynkami i Taernem. Komiks może mieć dowolny charakter (np. humorystyczny). A może chcecie za jego pomocą przekazać coś osobie, na której Wam zależy? Śmiało! Przecież Taern łączy ludzi i niejednokrotnie zdarzało się, że z na pozór nic nie znaczącej wspólnej gry rodziło się prawdziwe uczucie. Po ostatnim konkursie zauważyliśmy, że wielu z Was naprawdę ma talent! A może ktoś przełamie się pierwszy raz i wyjdzie z cienia? Nagrody na pewno okażą się przydatne, a więc warto spróbować 😉 Szczegóły wkrótce na forum.

Podwójny psycho exp na kilka godzin to pewnie sytuacja, która cieszy wielu z Was. Tym bardziej, że zazwyczaj występuje razem z HH, a teraz nie musicie wybierać czy expić swoje przedmioty, czy postaci. W ramach dodatkowej atrakcji, w weekend odpalimy podwójny exp jednocześnie na wszystkich instancjach z pierwszej edycji “Tygodni z expem” – na duszkach (zimna, ognia i energii), Komandorze i Valdarogu. Start 16.02 (godz. 00:00), a zakończenie 17.02 (23:59). Życzymy udanego expienia!

Raport z Broken Ranks

Grafika:

  • koncept Tawerny w porcie w Trentis i rozpoczęcie prac nad renderem,
  • podmalówka i korekty końcowe Wioski Rybackiej,
  • koncepty instancji duszków i DZ oraz ich testy w grze,
  • ciąg dalszy prac nad damskimi avatarami (fryzury),
  • koncept przeskalowania garnizonu zimowego,
  • skończenie przeskalowanej i odświeżonej wioski w Beirn,
  • scenerie walki: sceneria do jaskiń,
  • podmalówka posterunku granicznego w Lesie Koldów.

UI i programowanie:

  • optymalizacja zarządzania pamięcią przez serwer,
  • poprawki w UI dialogów na PC,
  • nowy UI dialogów w wersji mobile,
  • nowy system wymagań do questów i przejść miedzy krainami,
  • poprawki w map edytorze.

Animacje:

  • wstępne zamknięcie animacji postaci graczy wszystkich klas i ich przeglądarce
  • prace nad animacjami Ducha Zamku

Questy:

  • prace nad questami: Wspólny język, Grzybobranie, Powroty Selene, Zimowa horda, Wola Ducha Kamieni, Nosił wilk razy kilka, Morze możliwości + alternatywne ścieżki.

Zajawki graficzne

Jak podobają Wam się koncepty instancji Duszków? 😉

Poniżej koncept Tawerny w Porcie oraz wstępny, pierwszy render w kliencie Broken Ranks  (jeszcze nie jest skończone, ale już wygląda nieźle, prawda?):

11 thoughts on “Łączenie, zmiany w respie, wydarzenia i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 169

  1. Siemaneczko
    Wszystko ładnie, pięknie. Ba nawet skiny są 😀 Tylko czy teraz będą nu?

    Poza tym chciałbym zobaczyć większą różnorodność na instancji duszków, bo to co pokazaliście, to to samo, tylko zmieniony kolor oraz ze 3 szczegóły na krzyż i to w większość w tle.

    A w Tawernie w Trentis bym powiększył kociołek, a przynajmniej dodał mu “masywności”, żeby jednak bardziej jego elementy się wyróżniały, bo teraz szczerze nie wiem do końca co jest pod nim i muszę się domyślać czy to jest ogień, czy może jakaś stara sterta esek i gwoździ?

  2. Hmm, z tego co widzę, to w 2019 roku nie ma szans na 3D. Widocznie ogrom prac przerósł początkowe optymistyczne nastawienie, że da się to wszystko szybko spiąć. To już nie jest gra garażowa dla koleżków z jedną mapą i kilkoma bossami, bez daily, gildii, petów, psychorarów itp. I dobrze, ale trzeba będzie na to wszystko w 3D sporo poczekać. Życzę cierpliwości i powodzenia.

  3. Czy w Broken Ranks bedzie mozna grac postaciami o roznych kolorach skory czy bedzie jak jest? Czy zmienicie uka – bo w tej chwili kazdy uk w taernie jest leworeczny (naciaga cieciwe lewa reke, 3ma uka w prawej)?

    HH na kozaku, dzieki!

  4. To ma być postęp prac? kpiny. Sprzedajcie tą grę komuś kto to ogarnie szybciej i lepiej. 3D to tez wciąż koncept. Połączcie wszystkie serwy bo ludzi ubywa.

  5. Zalecałbym również zwiększenie respa lempo jak i na urwisku tak i na drodze,już teraz wielu graczy expi mo’sie we 2 oraz gracze 100+ swoje pety co jest dość uciążliwe,skoro już ogarniacie respy to weżcie to również pod uwagę.Pozdrawiam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *