Broken Ranks, Broken Ranks i jeszcze raz Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 162

Boom! Oddajemy w Wasze ręce odcinek specjalny, który rozbudzi ciekawość, zaintryguje, a przede wszystkim zaostrzy Broken Ranksowy apetyt! Na bank docenicie nowe mechaniki oraz kozackie efekty związane z interakcją gracza z otoczeniem – obadajcie to na filmiku! A może coś o sprzętach? To nie wszystko. Mamy coś na co czekała zdecydowana większość z Was… Podsumowanie całościowe z prac nad Broken Ranks!


Eventowo

Event Dziady już za nami! Voicy rodem z Mickiewiczowskiego dzieła na bank skutecznie wprowadziły Was w klimat obrzędu pojednania żywych ze zmarłymi. Dziękujemy za odzew dotyczący tegorocznego eventu. Mamy nadzieję, że zabawa była przednia! Bo na pewno nie wyszliście na niej „jak Zabłocki na mydle”, prawda? 😉 Prawda jest taka, że podejmując wyzwania oraz pomagając duszom doznać odkupienia, mieliście możliwość uzyskać naprawdę solidnego zastrzyku expa! Co nie zdarza się aż tak często… Nie wspominając już o nagrodach, które otrzymywaliśmy od zbłąkanych duchów Popalacza, Taernijskiego Dezertera, Topielca i Łotrzyka. Pochwalcie się w komentarzach, ile expa udało się wbić i jak przedstawia się Wasz zysk eventowy!

11 listopada to dzień, w którym pochylamy głowy z szacunku dla wyczynów naszych przodków. Tego dnia nasz kraj odzyskał niepodległość i właśnie 11.11.2018 obchodzimy setną rocznicę tego wydarzenia. Taernijczycy szanują swoją historię. Wobec tego, na polskie serwery zawędruje dobrze nam znany Hetman. Przyodziejcie się w skrzydła oraz flagi i w takim rynsztunku stawiajcie czoła niezliczonym przeciwnościom! Hetman zatrzyma się u nas 11.11, zaś dnia następnego (12.11) ruszy w dalszą wędrówkę. Z biało-czerwonego ekwipunku będziecie mogli korzystać do 03.12.

Głosowanie w sprawie łączenia Dunebu

Dwa tygodnie temu wstępnie zapowiadaliśmy głosowanie w sprawie ewentualnego połączenia Dunebu z którymś z większych serwerów. Chcemy dokładniej poznać opinie graczy zaangażowanych w życie serwera. Wraz z ostatnim upkiem wgraliśmy system głosowania, który będzie funkcjonował w takiej formie, jak miało to miejsce przed łączeniem s1 z s2 oraz s3 z s4. W głosowaniu będzie mogła wziąć udział każda postać 50+. Głos w formie jabłka odbierzecie u stojącego przy urnach NPC, Komisarza. Zastanówcie się i wrzućcie go do wybranej przez z siebie urny. Nie zastanawiajcie się jednak zbyt długo, bo czas będzie ograniczony (nie, nie zamkniemy głosowania po jednym dniu 😉 )! Swoje głosy możecie oddawać od 9.11 (godz. 9:00 w Trentis). Próby (i nie tylko próby) przekupstwa, zastraszania etc., mające na celu wywarcie nacisku na innych graczy, będą karane. Zapraszamy do głosowania!

Zaawansowanie prac Broken Ranks

„Co z czyde?”. Cóż… Nie dziwimy się Wam, że non stop wypytujecie o „3D” i postępy z prac nad tą odświeżoną wersją gry. Niektórzy doskonale zdają sobie sprawę, że Broken Ranks to właściwie tworzenie całkiem nowego świata w oparciu o stary, dobry Taern. Można śmiało powiedzieć, że pod kątem prac i zastosowanych rozwiązań, to po prostu całkowicie nowa produkcja. Nie zabraknie efektów, miejscami wręcz nostalgicznej atmosfery, malowniczych acz klimatycznych scenerii, a przede wszystkim emocji! Poniżej prezentujemy szczegółowy, całościowy raport z prac nad Broken Ranks. Jak widać, bliżej niż dalej!

1) Krainki

Praca nad krainkami ma kilka etapów. Krainki są dzielone na kategorie, część bez zmian implementowana jest do Broken Ranks, dla części (ok.25%) zmieniamy tylko skalę (odpowiednio skalujemy obrazek na podstawie oryginalnych, dużo większych plików). Prawie 40% krainek razem ze skalowaniem musimy poddać procesowi redesignu. Powodem jest przestarzała lub bardzo słabej jakości grafika (bardzo małe oryginalne pliki) – ale to na pewno już wiecie 🙂 Łącznie do implementacji mieliśmy 319 krain, z czego 73% ma już swoje finalne wersje.

Podział krain i stan zaawansowania wygląda następująco:

  1. Duże zewnętrzne krainy 73% gotowa.
  2. Mniejsze krainki: 76% gotowa.
  3. Jaskinie: 96% gotowa.
  4. Chatki i małe wnętrza (mamy 117 przeróżnych chatek i wnętrz w naszej grze!): 57% gotowa.
  5. Instancje bossowe: 79% gotowa.

Szczegółowy podział, jak to się ma do siebie 🙂 przedstawiamy wam na diagramie:

wip = work in progress (praca w toku)

Powyższe dane to całościowe zestawienie, a jak wyżej wspomnieliśmy, nie wszystkie krainki zmieniamy. Przykładowo, jeśli chodzi o duże krainy (30 dużych krain) – redesign to połowa z nich, 2 krainki – tylko zmiana skali. 70% redesignu dużych krain mamy skończone, reszta jest w trakcie. Ostatnia taka duża kraina, która ma tylko bardzo mocno wstępny koncept to Wioska Rybacka.

Przerobionych mamy 100% jaskiń, i 80% instancji bossowych, które zostały zaklasyfikowane do odświeżenia. Najgorzej stoimy z chatkami i innymi wnętrzami- zostało jeszcze 50 sztuk (ok.60% zaklasyfikowanych do zmiany jest gotowa), na szczęście to malutkie krainki, najszybsze do zrobienia. Zostawiliśmy je na koniec, bo nie byliśmy pewni, czy damy radę przerobić na większą skalę wszystkie chatki (chatki w Broken Ranks będą pokazywały większego o 50% gracza w stosunku do tego, co na zewnątrz), więc trzymaliśmy je jako rezerwowe. Równolegle z implementowaniem podstawowej grafiki wrzucane są wszelkiego rodzaju mechanizmy, przepinane questy, dodatkowe efekty (particle,shadery).

Postęp prac: 232 / 319

2) Modele

Modele obejmują wszystkich przeciwników, którzy pojawiają się w walce. Charakteryzują się wyższym poziomem detalu ponieważ widać je dokładniej. Zrobienie jednego modelu to 5 do 10 dni roboczych dla jednego grafika w zależności od stopnia skomplikowania.

Postęp prac: 204 / 227

3) Sprzęt

Sprzęt, czyli ekwipunek, który jest widoczny na naszej postaci (hełmy, zbroje, buty, spodnie, broń, tarcza, płaszcz), powstaje w trzech wersjach:

  • do walki,
  • widok ekwipunku (wyższa rozdzielczość tekstur),
  • na mapę.

Mężczyzna – 435 / 435
Kobieta – 261 / 435

Brakujące sprzęty dla kobiet pójdą już dużo, dużo szybciej ponieważ są to przeróbki gotowych modeli sprzętów męskich.

4) NPC

Są to modele postaci, które spotykamy na planszy. Jest ich bardzo dużo, lecz nie wymagają tak wiele pracy jak modele do walki. Tutaj jesteśmy już przy samym końcu pracy. Pozostały tylko te, o których zapomnieliśmy, ponieważ są to drugoplanowe postaci questowe 😉

Postęp prac: 271 / 302

5) Animacje modeli do walki

Każdy model występujący w walce musi otrzymać swój zestaw ruchów. Każdy atak, obrona, czar, oberwanie czy śmierć to osobna animacja. Jeden model do walki to 15-20 unikalnych animacji. Czas przygotowania jednego modelu to 5-10 dni w zależności od stopnia skomplikowania.

Postęp prac: 59 / 93

Część animacji jest współdzielonych przez kilka modeli np. ludzie. Taką gotową animację trzeba jednak ręcznie podpiąć i z lekka dopasować pod konkretny model. Czas potrzebny na taką operację to ok. 1 dzień dla jednego animatora.

Ilość modeli do dopasowania animacji: 60

Aby przyspieszyć pracę nad tą działką w ostatnim czasie rozpoczęliśmy współpracę z trzema nowymi animatorami.

6) Scenerie walki

To wszystkie artystyczne dzieła, które możecie podziwiać podczas walki. Muszą być odpowiednio dopasowane do charakteru krain w których się znajdują. Czas wykonania jednego tła pod walkę to 2-3 tygodni dla jednego grafika.

Postęp prac: 48 / 52

7) Przepinanie questów

Aby zabrać się za ten etap wszystkie pozostałe elementy muszą być na miejscu. Kilka tygodni temu rozpoczęliśmy ten proces i idzie on dość sprawnie ze względu na bardzo nowoczesne narzędzie, które przygotowaliśmy właśnie do tego celu. Wszystkie questy przechodzą lekki lifting do wersji Broken Ranks. Przepięcie jednego questa zajmuje od 2 do 5 dni dla jednej osoby.

Postęp prac: 30 / 160

8) Pozostałe

Wielorakość mechanizmów, które wzbogacają doświadczenie gracza, zwiększają interakcje, pogłębiają immersję. Są to przede wszystkim elementy środowiska, które możemy zobaczyć na mapie, a czasem wejść z nimi w interakcję.

Przykładowo:

  • wodospady w kemenak,
  • śnieżyce w Beirn,
  • armaty u Tryfkina,
  • morskie fale przy latarni w Alaril,
  • łódź Qamdaka,
  • wiatrak w zatoce,
  • ogniska do prażenia małż,
  • mgły w jaskiniach pod Alarilem,
  • toksyczne stawy w jaskiniach,
  • kury, świnie, krowy u Romana,
  • refleksy światła w kryształach w jaskini aragonitowej,
  • strumyki na wąwozie.

Postęp prac: może to nasza porażka ale ciężko jest nam to wyestymować. Nowe możliwości silnika są bardzo inspirujące i wiele nowych ulepszeń przychodzi nam do głowy chociażby podczas wdrażania questów i krain. Dlatego nie do końca jesteśmy w stanie oszacować ile dokładnie ich potrzebujemy. Wiadomo, że wszystko w granicach rozsądku, zależy nam wszystkim aby jak najszybciej dostarczyć Wam jak najlepszą grę.

9) Programowanie

Obecna wersja Broken Ranks zawiera już 95% funkcjonalności znanych z wersji 2d. Pozostało kilka ostatnich drobiazgów do wdrożenia. Poza tym zaprogramowane jest wiele innych ciekawych rzeczy. Niektóre możecie zobaczyć m.in. na filmiku, który prezentujemy wam w tym odcinku. Programiści w najbliższym czasie skupią się na wdrażaniu unikalnych mechanik, testowaniu gry, naprawianiu błędów oraz optymalizacją kodu.

Okna interfejsu pozostałe do zrobienia:

  • okno platynowe,
  • okno ustawień,
  • ostateczna wersja interfejsu w walce.

10) Zamki gildiowe

To ostatni duży element, który pozostał do zrobienia prawie w całości. Od strony programistycznej większość elementów już funkcjonuje. Do zrobienia jest natomiast całość grafiki.

Postęp prac: 20%

11) Edytor twarzy

Ponieważ grafiki z wersji 2d trochę gryzą się już z designem Broken Ranks, czeka nas jeszcze lifting edytora twarzy postaci. Nie rozpoczęliśmy jeszcze prac nad tym elementem, dlatego ciężko ocenić jak dużo czasu nam na to zejdzie. Ale będziemy się streszczać 🙂

Postęp prac: 0%

12) Ilustracje

Pozostajemy przy koncepcji sklepów i depozytów jako ilustracji. Obecne w Taernie ilustracje muszą przejść lifting, aby pasowały do wyższej rozdzielczości i dobrze zgrywały się z nowym interfejsem. Czas potrzebny na lifting jednej ilustracji to 3 dni dla jednej osoby.

Postęp prac: 0 / 11.

Patrząc na postępy prac w poszczególnych kategoriach Broken Ranks chyba również i Wy czujecie gdzieś głęboko pod skórą, że „3D” bliżej niż dalej 😉 Prawda? Cóż… Zawarte tu informacje na pewno pozwolą Wam wyrobić sobie jakieś mniej lub bardziej szczegółowe wyobrażenie na temat ogromu prac jaki trzeba było (i wciąż trzeba) włożyć w produkcję. Jesteśmy jednak przekonani, że warto! Mamy nadzieję, że całym swoim sercem zostaniecie z nami. Cierpliwość cnotą prawdziwego wojownika!

OK OK, naturalnie nie może zabraknąć rozwiązania taernijskiej zagadki z poprzedniego wpisu (czekaliście, prawda?). Część z Was z miejsca udzieliła prawidłowej odpowiedzi – jesteśmy pełni podziwu i gratulujemy. Mamy nadzieję, że miecz Ducha Zamku zrobił na Was wrażenie. Za Taern!

44 thoughts on “Broken Ranks, Broken Ranks i jeszcze raz Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 162

    • w koncu tworzy swiat 😛 choc system kar stworzyl mega surowy i czesto nie odwracalny to itak jest spoko bolek pozdrawiam

  1. Blog bardzo w porządku, w końcu coś co nie idzie przeczytać na posiedzeniu w toalecie. Skrzydła będą tak jak ostatnio też koxowate czy jednak tylko do 200 hp? Co do broken ranks boli mnie zapomniany temat pigmentów, gdzie to się podziało? Czy już kompletnie zapomnieliście o tym? Jeśli jednak zapomnieliście wspomnieć to może warto pokazać, o ile jest gotowe?

  2. Ciekawy wpis. Miejmy nadzieję, że niedługo będzie można pograć – choćby w betę. Ile osób w tej chwili macie w zespole i jak ich ilość zmieniała się od początku?

  3. Ładnie się to prezentuje. Szkoda, że została wstępnie podana ta data 2016 rok, jako premiera gry – 99% hejtu wychodzi właśnie przez to.
    Mam nadzieję, że za jakieś max pół roku dostaniemy produkt, w którym będzie jak najmniej bugów a jak najwięcej kozackiej treści i starzy wyjadacze będą ponownie mieli ochotę siąść przed kompem i pozwiedzać Taern. Oraz że mając nowy silnik, nowe narzędzia będziemy otrzymywać nowe aktualizacje bardziej regularnie niż do tej pory, żeby jednak trzymać graczy jak najdłużej w grze. Pozdro i działajcie.

    • Nie ma szans ze do pol roku skoncza, minimum rok same testy beda trwac pewnie z 3 miesiace wszystkich questow basow itd tym bardziej jak przepinanie questow 150sztuk zostalo kazdy 2-5dni dla jednej osoby oczywiscie w zespole jednej osoby nie ma ale w najgorszej wersji jest to 450 dni zakladajac ze dwie osoby sie tym zajmuja to 225 dni no ale jak to w zyciu bywa rozne niespodzianki moga wyjsc w praniu najwczesniej bym sie spodziewal BR pod koniec 2019/poczatek 2020, i Prośba do Dryga, jak sam pokazałes klikanie w pasek zegara sprawia problem, wydaje mi sie ze pomosl jest jak najbardziej OK ale proponowałbym zmiane z prostokontu na elipce wydluzona w prporocji 4:9 wysokosc:szerokosc wtedy srodek bedzie bardziej okragly co ulatwi szybsze klikanie i super by byla mozliwosc ustawienia koloru pod siebie PA, poniewaz mnie osobiscie niebieski kolor boli w oczy :/

  4. Siemaneczko
    Z moich naprawde wstępnych obliczeń gotowy produkt powinien by za jakiejś 10 miechów 😀 Czyli kuctwa ja pindilam ja chce w to już pograć 😀 !!!!!!!

  5. Ulubione zajecie dryga ganianie kur zamiast praca nad 3D 🙂
    Co do blogu super, do eventu to wpadł 1 lvl z 103.5 na 104.5 a kasy nie liczyłem bo nic nie sprzedawałem tylko w siebie lub w peta wsadziłem.
    Co do samego 3D to filmik z przedstawieniem postaci w 3D fajny ale
    uświadomił mi jedną rzecz, a dokładniej to że jezeli tak bedzie wyglądała latara to troszke słabo a washi to zupełnie inny epik niż na teraźniejszej miniaturze. Na wiki jest opis washi że to połączenie kastetów tarczy i rekawic a tutaj zostało nam przedstawiony wygląd epika jakby to był tylko kastet co można by uznać za zupełnie nowy epik. Wygląda fajny ale jak dla mnie moglibyście dodać ten dodatek tarczy do wyglądu

    • A i jeszcze odnośnie głosowania czy będą tylko 2 możliwość czyl”i tak / nie chce łączenia ” czy może będzie jeszcze możliwość zazagłosowania z jakim serwerem chce się połączenia?

  6. Zappmnieliscie dodać czy sprzęt w ekwipunku jaki będzie się znajdował w broken ranks będzie możliwie poddany liftingowi drobnemu przez gracza tzn. Pigmentowaniu. Zastanawia mnie bardzo czy od tego zamysłu cała administracja od niego odeszła czy po prostu zapomniała o nim wspomnieć, a jeśli tylko zapomniała i mają taki zabieg w celu jak w obecnej wersji 2d to czy sprzęty jakie będą w nowej wersji taernu dadzą się odpowiednio kolorować bo jak wszyscy wiemy znaczna część przedmiotów z aktualnej wersji takiemu zabiegowi nie do końca jest w stanie się poddać i pigmentowanie coponiektorych itemków nie daje satysfakcjonującego efektu wizualnego. Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzieleniu mi informacji czy będzie coś w nowej wersji taernu związane z grafiką kolorowania sprzętu przez gracza czyli zabiegowi pigmentowaniu oraz czy jeśli ten zamysł pozostanie to czy będzie on bardziej atrakcyjniejszy od obecnej wersji gry. Dziękuję i pozdrawiam, a dzisiejszy blog to po prostu ,, cód, miód i orzeszki”

  7. Czyli faktycznie śmieszki z 2016 roku że TBR będzie w 2020 to racja…. Naprawdę ośmieszacie się jako produkcja. Przez 6 lat to naprawdę stworzenie nowej gry jest coś, coś z gotowego czyli naprawdę muszę znów powiedzieć to co na forum jak serwery były “popsute”. Drygu jesteś zwykłym Januszem który nawet na zespole szczędzisz – do tego już nie wspomnę o tym jak pięknie widać po instancji maheta jak bardzo Ci się budżet kurczy (maszynka do zarabiania kasy nie pykła i będzie tak długo robiona by zaczęła zarabiać ). No i oczywiście cieszy mnie bardzo fakt zaawansowanych prac nad TBR zamiast ich końca w 2018roku. Ale czego się spodziewać po WhiteMoon i Dryga. Wstyd i jeszcze raz wstyd.

  8. no i po kilku latach od zapowiadanego 3d jakiś filmik wkońcu xD to teraz jeszcze z 2 , 3lata i bedzie 3d 😉 taern to jedyna gra gdzie twórcy i ekipa tak bardzo wala w uja z graczami zwodzą obiecuja ściemniają 😉 pozdrawiam

  9. Jako stary gracz byłem negatywnie nastawiony na 3d ale muszę przyznać ze jednak robi wrażenie i mi się podoba, wszystko ładnie tylko bronie magiczne trochę za małe w stosunku do postaci przynajmniej latarka i żmij

  10. Szczerze jeśli chodzi o wygląd ekwipunku to w porównaniu do 2d biednie to wygląda. Metin miał ładniejszy wygląd zbrój itd. Mam nadzieje że to poprawią

  11. proporcje broni sa zle alenor za gruby latarka za mala, grawitacja patrzac po latarni z marsa no chyba ze latarka jest na ledach z koncowka dospawana, szczegol zadbajcie =p

  12. Widać od dawna, że jeżeli chodzi o liczbę aktywnych graczy to w Taernie jest jej coraz mniej, świadczyły o tym już wcześniej łączone serwery, jak również nadchodzące połączenie kolejnych. Graczy jest coraz mniej, szybko wydawane w 2D instancje dla “koksów” czyli instancje pod zarobek dla twórców, nie zdają egzaminu. Pokazujecie, że zrobiliście to i to, ale każdy dobrze wie, że ewentualne błędy, a zawsze są, wyjdą w czasie testów. To właśnie testy mogą opóźnić wprowadzenie gry, no chyba ze wydacie niesprawdzony produkt i będziecie karać graczy za ewentualny bug using:) Ogólnie jak na tak długo tworzoną grę to jest kolokwialnie lipa.

  13. Gra poprawnie wyglada. Jak na 6 lat roboty, to straaaasznie powoli wam to idzie. Niczym wielkim gra się nie wyróżnia od dzisiejszych produkcji, których jest od groma i z każdym dniem wychodzi więcej. Na waszym miejscu pomyślałbym na czymś ekstra, co będzie dodatkowo ją wyróżniać na tle innych produkcji – o grafice zapomnijcie 😉 Dzisiaj to nic wielkiego, cała masa was przebija nawet w porównaniu TBR do gier na ios czy androida, nie wspominając o PC, PS4, Xbox.

  14. Blog w końcu treściwy, czekaliśmy na niego od kilkunastu wpisów pytając co z 3D, ale nadal lipa. Zdaje sobie sprawę, ze praca jest czasochłonna, ale 6 lat?!?!?!?! Przegięcie.

  15. Boje się ze tyle czekania okaże się dużym rozczarowaniem. Pierwsza reakcja będzie wielkie WOW! Ale po tygodniu zwiedzenia wszystkich lokacji znów wejdzie monotonia ubijania wciąż tych samych bossów do porzygu i znudzenie… Następnie pojawi się pytanie, a może zacznę nowa postacią od początku? Która to już będzie? 10? I znów to samo, i to samo…

  16. Blog 10/10, długo na to czekałem. A co do walki, to na filmiku obraz chodzi prawo lewo, co nie wszystkim i nie zawsze może odpowiadać – fajnie by było móc włączyć/wyłączyć ten ruch, a także ustawić sobie stały kąt, pod jakim chcemy oglądać walkę (oczywiście jakiś kąt z tego zakresu chodzenia obrazu lewo-prawo).

  17. Nie dla 3D! Te eq wyglada paskudnie! A ryk polnocy… brak slow. To jakas tragedia a nie Taern. Powiedzcie ze to niesmieszny zart i zostawcie gre taka jaka jest…

  18. Muszę przyznać, że gra wygląda olśniewająco ^^
    Piękna grafika, piękne, świeże animacje.
    Do tego elementy starego Taernu, które chwytają me serce i sprawiają, że gdzieś z tyłu głowy ciągle widzę moje początku gry 🙂
    Głowa do góry, zakasać rękawy i jedziemy!
    Chciałbym jak najszybciej dostać 3D w swoje rączki abym mógł podwójnie cieszyć się grą :>
    PS Nie zapomnijcie dodać Auction House’a i DungeonTaba ;P

  19. Drygu nie jest wstyd Ci mamić i wodzić za nos tyle lat ludzi którzy Ciebie utrzymują ? który to juz raz macie ukończone 3d prawie? nie rozumie po co robicie takie coś oszukujecie ludzi i obiecujecie ??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *