Zmiany i rozważania przed updatem – Obecnie pracujemy nad… Cz. 202

Następny update zbliża się wielkimi krokami i tak, jak zapowiadaliśmy szykują się zmiany balansowe, które tym razem obejmą przede wszystkim rycerza oraz voodoo. Poza tym przedstawiamy kilka kwestii związanych z psycho rarami przeznaczonymi dla niższych poziomów. Obadajcie też koncepty epików w Broken Ranks – jak Wam się podoba ich wygląd?

Psycho rary – zmiany na niższych poziomach

Przygotowaliśmy kilka zmian skierowanych głównie do graczy z mniejszą ilością doświadczenia. Ostatnio wprowadzone umiejętności nie są na tyle atrakcyjne na niższych poziomach, by opłacało się w nie inwestować od samego początku, ponieważ ich działanie jest znikome. Zdecydowaliśmy się nieco spłaszczyć ich wartości, dzięki czemu efekt nałożenia debuffa będzie można zaobserwować szybciej. Dodatkową modyfikacją jest wydłużenie czasu trwania Krótkiego Spięcia o jedną rundę już od piątego poziomu umiejętności. To z pewnością ucieszy także osoby posiadające lepiej rozwinięte postaci.

Ponadto pochyliliśmy się nad problemem niższych rangą psychorarów, które prędzej czy później zastępujecie innymi, przeznaczonymi na wyższy poziom. Cóż, na początku postać leveluje dość szybko. Przez co mniejsi gracze z reguły nie mają za bardzo szansy na ich wyekspienie na taki poziom, by efekt ich działania był widoczny i zadowalający. W połączeniu z tym, że ich utrzymanie kosztuje, przedmioty te nie są wystarczająco ciekawą alternatywą. Mając to na uwadze, postanowiliśmy poddać je podwójnej modyfikacji. Pierwszą z nich jest obniżenie rang psychorarów z Marionetki, V1 oraz Ivravula, co sprawi, że koszt ładowania automatycznie spadnie. Drugą i ciekawszą jest uzależnienie ilości koniecznego do wbicia poziomu doświadczenia od danej rangi. Oznacza to, że psychorary rang VI-IX, które są przeznaczone dla graczy na mniejszym levelu, będą go potrzebowały zdecydowanie mniej niż te wyższe. Czyli: im niższa ranga, tym mniejsze wymagania psycho doświadczenia. W tej aktualizacji zmiana obejmie takie przedmioty jak: Obroża Władcy, Promuris, Koriatula, Fraxy, Moczary, Danthum, Valazan, Władca Losu, Egzekutor, Gniew Zapomnianych. Istniejące psychorary skonwertujemy zgodnie z nowymi przelicznikami, te wbite na 8 poziom pozostaną takie, jakie są. Na wyższych rangą przedmiotach nic się nie zmieni.

Przy okazji, zauważyliśmy małe zainteresowanie laskami dropiącymi z Ivravula. Alternatywny Istav zdecydowanie wypiera Władcę Losu oraz Gniew Zapomnianych i jest mocnym konkurentem dla Egzekutora. Dlatego też zdecydowaliśmy się nieco je uatrakcyjnić, nie tylko ułatwiając zdobywanie psychoexpa, ale także poddając lekkiemu liftingowi pod kątem statystyk i bonusów. Nie wykluczamy także dalszych zmian w istniejących rarach, w kolejnych aktualizacjach.

Zmiany balansowe – rycerz i voodoo

Zapewne najbardziej ciekawią Was zmiany dotyczące balansu. Zapowiadaliśmy, że na warsztat weźmiemy głównie dwie klasy – voodoo i rycerza. Zmiany w tych profesjach mają spory wpływ na całą rozgrywkę – rycerz posiada bowiem duży impakt na drużynę, za to umiejętności (a zwłaszcza jedna umiejętność) voodoo są używane przez sporą część mobów i bossów. Postanowiliśmy skupić się na jednym z tych niezwykle zawiłych tematów i przełożyć część zmian na kolejny update.

Zatem w przypadku voodoo, najbliższy update obejmie poprawki w umiejętnościach Aura Cienia i Szpila w oko. Mamy zamiar też przetestować koncepcję zmiany jego ataków mającej na celu ograniczenie wpływu resa przeciw urokom na dmg. Póki co nie będziemy ingerować w Ukazanie Śmierci.

W przypadku rycerza, zmianą, którą planujemy wprowadzić, jest przede wszystkim odwrócenie trudności buffów. Będzie to miało jednak wpływ nie tylko na tę klasę, ale – mniej lub bardziej – na wszystkie, które posiadają tego typu skille. Modyfikacja ta została wprowadzona na s0 i poddana testom. Jest jednak mocno kontrowersyjna, ponieważ burzy dotychczasową wizję rycerza, który niezależnie od swojego levelu posiada umiejętności na najwyższym poziomie, zawsze wrzucane na 1 PA – ze względu na możliwość stosunkowo łatwego osiągnięcia odpowiedniego progu wiedzy. Zamysł całego projektu opiera się na chęci położenia większego nacisku na poziom postaci niż na statystykę. Umiejętności będą więc posiadały mniejszą trudność na swoich niskich poziomach, a większą na wyższych. Przy czym im wyższy poziom postaci, tym łatwiej będzie osiągnąć próg potrzebny do obniżenia ilości PA poświęcanego na wrzucenie danego buffka. Celem tego typu zmiany jest głównie odsunięcie niskopoziomowych rycerzy z instancji, na które inne profesje chodzą nawet kilkadziesiąt lvli później. W tym momencie będą ich ograniczać albo PA, albo ich umiejętności będą rozwinięte niżej (stosownie do poziomu) niż u większych kolegów “z branży”. Różnice we wspieraniu drużyny będą wówczas dość mocno zauważalne. Dodatkowo ekwipunek i ulepszenia, w przypadku rycerza, zaczną mieć większe znaczenie – łatwiej będzie osiągnąć pewne progi, posiadając większą ilość statystyk do rozdania, a “śmieciowy” ekwipunek nie będzie sprzyjał rycerzom, którzy będą mieli mniej PA do rozdania w obronę.

Umiejętności zostaną też podzielone na trudniejsze i łatwiejsze w przypadku każdej profesji. Postanowiliśmy podzielić je w ten sposób, by te mające najmniejszy wpływ na całą drużynę były zarazem najprostsze do wrzucenia i posiadały stosunkowo małe wymagania wiedzy. Dzięki czemu nie tylko rycerze, ale też np. sheedzi, preferujący głównie grę solo, będą mogli mocno ograniczyć tę statystykę kosztem wrzucania rzadziej powtarzanych buffków na większą ilość PA.

Nie jest to jedyna zmiana, którą planujemy – rycerza czekają też inne modyfikacje. Mamy nadzieję osiągnąć sytuację, w której zostanie osłabiony tam, gdzie jest zdecydowanie za silny, a wzmocniony tam, gdzie kuleje. Przy okazji tych modyfikacji chcemy zastąpić Szybkie Cięcie czymś fajnym, przydatnym drużynie i samemu rycerzowi. Mamy już swoją koncepcję, ale chętnie poczytamy – co Wy byście widzieli w miejscu tej prawie nieużywanej umiejętności?

Przyszedł czas na epiki

Kolejną ogromną zmianą, którą zamierzamy wprowadzić, jest coś, co pewnie Was zaskoczy. Wielokrotnie dopytywaliście czy będziemy coś działać w tej kwestii. My z kolei przez długi czas obstawaliśmy przy tym, aby zostawić ten temat na “po 3D”. Mimo wszystko po kolejnych burzliwych dyskusjach, ponownym przemyśleniu pewnych problemów oraz Waszym feedbacku, postanowiliśmy podjąć się reworku epików. Już niedługo dwa z tych legendarnych przedmiotów, które niezbyt podkreślają charakter profesji, dla których zostały zaprojektowane – Attawa i Washi – ulegną zmianie. Modyfikator dmg zostanie zastąpiony innym, bardziej klasowym bonusem.

Jednocześnie zaznaczamy, że niektóre, poruszone wyżej kwestie mogą jeszcze ulec zmianom.

Przy okazji, w odpowiedzi na Wasze pytania i sugestie, postanowiliśmy nieco pogrzebać w wyglądzie aktualnych epików, w Broken Ranks 😉 Póki co są to bardziej koncepty, ale mamy nadzieję, że podoba Wam się kierunek, w jakim to wszystko idzie. Chętnie poznamy Wasze opinie (wciąż jest czas na poprawki), więc dajcie znać w komentarzach.

115 thoughts on “Zmiany i rozważania przed updatem – Obecnie pracujemy nad… Cz. 202

  1. Będzie wiadomo coś dokładniej jak laski z ivra zostaną zmienione i na jakie rangi te rarki z mario/v1 będą przerobione? Oraz oczywiście dokładniejsze informacje co do zmiany epików 🙂

    Czekam aż w końcu pojawią się zmiany do vd gotowe do przetestowania, już jestem ciekawy (na nową umke rycka też czekam) 😀

    Blog ogólnie dosyć krótki, ale ciekawy, zawsze aby go trochę wydłużyć można dać jakieś statystyki 🙂

        • Jak wróci dota na 5 to nawet wrócę do gry sh 😀 a co do zmian statystyk vd (szpila, aura) to może zróbcie vd całkowicie bez ukazu a jak tak chcecie popsuc kolejna klasę to zróbcie żeby na ukaz była większa szansa (wszystkie bossy na hh lvl maja za duże odporności) wiec dajcie ta żeby wystarczył 1 debuf i ukaz….!!!!!!!! 600 wiedzy i w moranie nic wbić nie idzie śmiech na sali

  2. Wszystko fajnie, a coś z różnicą dmg mo i bb na mahecie i tarulu zrobicie? Ewentualnie rycowi zamiast szybkiego cięcia dodajcie coś co działa jak poświata dla magicznych.

  3. Epiki prezentują się już o wiele lepiej. Byłoby super gdyby silnik gry pozwoliłby zaprojektować do każdego epika jakąś mini pasywną animację (płonący Żmij, mocniejsze zaświecenie Latarni etc.)
    P.S
    Wielki minus za przebieg Eventu Vorlingów, nie rozumiem dlaczego w ostatnim etapie nie można było dorespić dodatkowych grupek by każde pt mogło chociaż raz podejść do Mortusa :/

    • Fakt faktem event vorlingów jest bardzo niedopracowanym projektem. Kiedy poszedłem pierwszy raz czyli w niedziele to miałem nadzieję na hordę taernijczyków przebijającą się przez hordę vorlingów. Horda taernijczyków była, vorlingów jak za komuny no i z pt z średnią lvl 107 grupki były przesrane a powinny być conajwyżej dla pt 85lvl jak sama klasyfikacja lvl’owa wskazuje. Nawet się fajnie nie poexpiło. Już pomijając fakt że tylu graczy na tak małym terenie jest złym pomysłem no i że jest wspólny czat drużynowy- skąd ten pomysł?

  4. *RYC* Noo, zawsze ryca wyobrażałem sobie jako woja który dzięki swojej wytrwałości może pokonać wroga ale też potrafiący też no wiecie cytując umkę “pierdol*ąć najmocniej jak potrafi”. Ta część jest zdecydowanie niewidoczna na low-mlvl.
    *VD* – no silny, nie wiem co planujecie dokładnie, ale co do ukazu którego nie chcecie póki co ruszać to miałbym pewien pomysł. Mianowicie gdy przeciwnik jest poniżej 60% hp lub 4k hp to szansa na ukaz jest tym większa im przeciwnik jest wyczerpany, czyli 20% na insta kill przy 60% i (powiedzmy) 35% gdy przeciwnik ma 40% hp. Nie wiem ile to zmieni ale sądzę że dzięki temu można dać dmg dealerom większe pole do popisu.
    *UWAGA TO NIC WAŻNEGO, POMIŃ CHYBA ŻE BARDZO CHCESZ PRZECZYTAĆ*:
    Powinno się przemyśleć system walki w taernie bo głównej stronie wiki jest opisany jako “świetny”. Przecztałem w sjp definicje słowa “świetny” no i to się nie pokrywa, ponieważ jest 0jedynkowy; trafisz albo nie trafisz kiedy juz w zamierzchłych czasach wymyślono kostkę k6 gdzie 1-2 było chybieniem , 3-4 trafieniem 5 mocnym trafieniem 6 krytem. Taern jest bardzo fajną grą ale niestety ten system walki to loteria co rundę i fajnie by było gdyby ludzie mieli choć odrobinę pewności co się stanie oprócz buffów. W taerna grają aktualnie najwytrwalsi psychicznie gracze ponieważ losowanko w taerne jest wszędzie, a niewielu ma tyle nerwów żeby grać w totolotka w każdym aspekcie gry, np. ulepszanie sprzętu – ja swojego eq nie rusze wyzej niz 4 chociaz i bywało że mi paliło x3 na +2 – nie jest to zabawne i nie wpływa pozytywnie na doznania z gry.
    KONIEC BIADOLENIA.

    WYGLĄD EPIKÓW:
    uwagi
    Attawa powinna wyglądać nieco bardziej demonicznie
    Gorthdar chyba sie przyzwyczaiłem, że jest trochę bardziej pozłacany.
    Imisindo dodałbym jakiś metaliczny połysk.
    Washi prezentuje się bardzo dobrze gdy postać stoi frontem ale jak stoi bokiem trochę mizernie.
    Żmij jest nazbyt czysty, drobne jakby “przypalenia” dodałyby uroku.
    Latarnie wysuwamy bardziej do przodu by oświetlić sobie drogę, wydaje się wyglądać nienaturalnie.
    Do Allenora nie mam żadnych zastrzeżeń, wygląda dobrze, czysty i potężny miecz dla czystego i potężnego rycerza :p.
    tym kończę dowód cnd.

  5. Z VD posunięcie genialne! Zostawiacie max 46% debufa na strefę u łucznika i sheeda, a VD z jednej umki wbija go 75% na wszystko. Genialne. No i jeszcze zabija ukazem tak jak zabijał. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, patrząc na ten szkic zakładam, że nie, że tak długo, jak sh nie będzie miał debufu dystansowego na obronę dystansową tak będzie odrzucany w pt z mo na Tarulu. Nie chcąc tego zmienić taki stan rzeczy wam odpowiada, a nie widząc tego pokazujecie brak kompetencji. Chcecie zmienić wymogi wiedzy. Wspaniale. Mam nadzieję, że w przypadku sh nie będzie to x>100 dla ko i x<100 dla uniku (lub odwrotnie) bo to tak, jakby tej zmiany nie było wcale. Kwestię tego, że na osłabieniu bufów ryca na niższych lvl ucierpi bb wzięliście pod uwagę? Bo mo przecież ma w to wywalonto, byle ochro i rozkaz były. Zmiany w psycho na niski lvl. Fajnie. Może jakaś zmiana odnośnie xp w zależności od tego ile psychowłaściwości posiada przedmiot na hlvl…? Zmiany w epikach. Wreszcie. mam nadzieję, że te zmiany będą także dotyczyły ilości statystyk tych epików, tak jak i statystyk broni 2-ręcznych ogólnie.

    • O 55% ukaz obniża, musiała wejść do tego poprawka bo też pamiętam, że kiedyś było 70%, poza tym to nie jest debuff który możesz wrzucić od tak sobie, bez książki, zatrucia i szpili pojawią się jedynie dymki a wszystkie 3 debuffy wbić to też jest problem, zwłaszcza, że w kolejnej rundzie gracz może zostać umyty i z ukazu nici, dodatkowo wiele bossów ma odporność na to i często samo załamanie jest ciężko wbić

      • @Suuv Bo to było w czasach, gdy jeszcze przeganiałeś stonki na polu u Romana.

        @Abcdefg Myślę, że mniej ciężko wbić załamanie niż debuf ze zwarcia stojąc w korku. Załamanie było przegięte w wersji 75% (która na eu chyba nadal jest, bo wiki tam wciąż podaje 75%) i jest przegięte w wersji 55%.

  6. Blog krótki, ale pojawiły się bardzo ciekawe informacje.

    Co do epików to allenor ma trochę za biedną rękojeść, za to latara kozak totalny.

    Pytania:
    Czy planowane są zmiany wyglądu czempionów, tak aby większość z nich nie była zwykłymi mobkami z podkręconymi statami?
    Czy są już jakieś konkrety nt. podkręcenia użyteczności lasek względem miecza+smugi u magów?
    Czy nowy silnik będzie radził sobie lepiej z wczytywaniem obiektów? Na evencie vorlingów gracze ze słabszymi komputerami mieli znaczny problem z lagami, gdyż z przejściem jednej klatki ładowanie kilkunastu/dziesięciu obiektów wywoływało spore lagi. Ba, sam miałem z tym problem (GTX 1050/8GB ram/i5-8300H).
    A propos samego eventu, będzie on jakoś modyfikowany względem tego, że bardzo duża ilość graczy bierze w nim udział, czy dalej będzie zasłaniać się tym że “nie spodziewaliście się aż tak dużej ilości graczy”, a także pod względem tego, że jest to event dla 85+, gdzie raczej takie małe lvle nie mają szans nic zdobyć przy takim natłoku ludzi i poziomie trudności grupek.

    • Siema, mam RTX 2080, i9-9900k, 32gb ram i wszystko ładnie śmiga 🙂 Może jakiś update kompa zamiast platyny?

  7. U barby epik powinien również zostać zmieniony. Bardzo mocno odstaje od mosia. Dajcie barbie podwójne tak jak ma mosiek i wywalcie obrażenia od ognia lub wywalcie mosiowi podwójne i dajcie mod. Kolejną zmianą, która byłaby warta rozpatrzenia jest “meteoryt” u mosia, który powinien być zakazany w pvp. Barba np dostanie kory nic nie może zrobić, a taki mosiek i tak odda ataki i to jeszcze pomijając ochro. 🙂
    Dla barby też można wywalić jakiś skill atak dwruręczny lub zakażenie. Nie ukrywajmy są bezużyteczne.

    • Ta i co jeszcze? Usuńmy moskowi wszystko bo moska i tak za mało znerfili. Bb jak dostaje korek to ma pecha, jest postacią fizyczna więc nagle co dostanie atak wielkim glazem bo mosiek może atakować metkiem? Już nie wymyślaj na siłę problemów. Jak dla mnie furie powinni znerfic jak inkantacje, niech odejmuję res na urok i na coś tam jeszcze.

          • A po za tym to każdy płaczę o swoją profesje i cieszy dupę jak inne są osłabiane.
            Idźcie się w Karczmie spotkać i popłaczcie tam na siebie nawzajem 😀

            Wymyślacie problemy i nie widzicie problemów innych, bo interesuje Was tylko Wasza dupa.

      • Dumbest idea i’ve ever heard.
        fire mages have already been nerfed enough. things might be easy on polish server because you guys have max gear, but its very hard on server where players don’t have max gear and they’re making it even harder to get max gear with every update

    • Śmiechłem,zapominasz chyba kolego,że barba nie musi wrzucać wrachy,aby bić tyle co mo, nie muszę pisać jaką różnicę to wnosi na czyszczeniu każdej insty… osobiście jestem za tym,aby barbie podzielić furie na 2 umki,jedną dającą 20% dmg(wrzuca sobie) i drugą,którą musi wrzucić przeciwnikowi(dającą 40%),wtedy zobaczymy czy będziecie narzekać na epika tylko 🙂 btw. nie zapomnij,że epik da mo droższy o 300-500kk(aktualnie)

      • bb to najgorsza klasa pod pvp jaka jest obecnie, nic nie trafia w 140lvl i chuja co bije a tankiem jest tez zerowym, dostaje korki i debuf od vd bez problemu i tylko stoi w miejscu a mo nie wbijesz full debufu z korami w 1 runde na 50% bo z 1k wiedzy dobry vd ma max 30% wiec pierprzenie ze bb jest lepszy od mosia jest błedne pozatym porownojac gryzke do palenia mo to jest smiech na sali nawet z podbiciem gryzk iza pomoca dynki bb bije praktycznie o polowe mniej porownojac 140mo pod moc i 140bb pod sile a gdy ubierze epika i moze zacznie cos bic to dostaje korki albo pada od metow i tak w kolko..

    • Moim zdaniem, jakiekolwiek zmiany w epiku dla barby są zbędne. To raczej sama profesja ma problem :/ Gorthdar już teraz jest najdroższym epikiem w grze, a dodawanie mu czegokolwiek jedynie podniesie jego cenę, a co za tym idzie, tylko nieliczni gracze będą mogli sobie na niego pozwolić. Co w takiej sytuacji będzie miał powiedzieć bb na ok. 90lvl kiedy będzie chciał skoczyć v2 i ktoś mu napisze “bez epika -“? Spora część instacji nadal będzie zdominowana przez mosiów. Problem słabych barbarzyńców wcale by nie zniknął. Chodzi przecież o to, żeby nie było takich sytuacji jak ta opisana powyżej, a życie wszystkich bb na 65+ było choć nieco ciekawsze. Pozdrawiam.

  8. Blog podobnie jak poprzednie dość śmieszny, więc nie jestem rozczarowany. W kwestii rarów i ich zmian to niespecjalnie mnie to interesuje, chyba, że jakoś drastycznie zmienią się ceny i nagle zacznie mi się opłacać farmić mario, v1 lub ivra. Trzeba pamiętać, że to wszystko są już dość mocno oblegane insty, szczególnie przez koksów, z v1 na czele. Druga sprawa, że mario ma nie być na start TBR i nie wiadomo jak długo. Przez obniżenie rangi będzie mniej esencji do pozyskania, to może paradoksalnie nie podnieść zbytnio ceny, chyba, że rary dostaną solidny boost i przestaną być topione.

    Pojawia się pytanie – czy zaczną dropić nowe rary II, czy zmienione zostanie wszystko na serwerze?

    Na zmiany w profach trzeba poczekać aż wejdą, teraz to nie ma co się rozpisywać. Kierunek z rycem dobry, zobaczymy jak wyjdzie. A propos umiejętności widziałbym buff na 1 osobę regenerujący przez 3 rundy powiedzmy 10% max many na 7 poziomie. Na low lvl nie będzie przydatny, ale wraz z upływem czasu zyska sporo, z racji tego, że mamy wzmocnienie i źródło, które kompletnie różnicują taktyki i szczególnie maga od barby.

    Na koniec epiki, co mi się nie podoba. Trzeba się tym zająć, ale skoro postanowiono, że po 3D to trzeba być konsekwentnym i skupić się na tym co jest teraz na tapecie. Bierzecie kolejny duży temat na warsztat, nie kończąc poprzednich, rozgrzebanych. Później znów będzie sytuacja jak z poprzednim update, że nie da się go wgrać przez 3 miesiące, choć jest gotowy na 95%, bo jakaś pierdoła go blokuje. Nadal nie ma wyniku obserwacji po poprzednim upku 2 miesiące temu, nadal nie ma propozycji poprawek, żadnego komentarza do tego co piszą gracze, uzupełnienia info. Pomijam wiele wątków, które ciągną się od dawna a dalej nie są domknięte, jak chociażby receptury wf.

    Na szczęście dbacie o humor już na start 😀 Zbliżanie się wielkimi krokami w Taernie oznacza, że dystans mierzy się chyba w latach świetlnych.

    Nie rozumiem też po co koncepcje wyglądu epików, przecież były już gotowe. Czas mija, a tu kilka kroków w tył. Zróbcie to 3D a później sobie malujcie epika raz na miesiąc, bez spiny. Nie wiem jakie jest obłożenie grafików, animatorów czy kto jest najbardziej w tyle i opóźnia resztę zespołu. Może skoro graficy mają luzy to zamiast epików niech malują moby z planowanych do wyłączenia inst: mario, aqua, valdarog, dz? Nie ogarniam tych ciągłych zmian decyzji i priorytetów.

    Powodzenia, pozdro

    • Wygląd epików w 3d to był najczęściej krytykowany aspekt po prezentacjach BrokenRanks. Obiecaliśmy, że to poprawimy więc poprawiamy. Pisaliśmy w zeszłym blogu o dołączeniu do teamu nowej graficzki 2d. Redesign epików to jest właśnie jej aktualne zadanie. Reszta teamu pracuje nad swoimi zadaniami tak jak pracowała.

    • Zgaduje, że skoro itemy wbite na 8 pozostaną na tym poziomie, to nie będzie np. Moczarów II tylko zostaną wszystkie zmodyfikowane.
      Przynajmniej tak powinno być to zrobione.

  9. Witam.

    Bardzo dobra koncepcja wydłużenia działania krótkiego spięcia – brawo! Tak sheed jak i łucznik będą mieć debuff na 4 rundy.

    Poprawa kompletnie niewspierających swoje profesje washi i attawy – burza braw! W końcu! Mod trafień fizycznych i magicznych to dokładnie to czego te epiki potrzebują.

    Zmiana trudności wrzucania buffów dla małych i mid rycków – koncepcja dobra, ale tu trzeba być ostrożnym i bardzo uważać, żeby nie rozwalić balansu na podstawowych expowiskach typu Duch Zamku, czy V1. Małe rycki zabieraja slota tym większym i dużym głównie pod lodem i na v2. Zatem przemyślcie może potencjalną możliwość rzucania buffów na 1-2 pa od pewnego progu lvlowego. To wykosi gównobuildy w szerokich gaciach w eq pod maks wiedzę, bo niezależnie ile jej wykręca, to i tak nie starczy im nie tyle punktów – dziś na 40 lvlu gracze są w stanie zrobić rycki, które mają i 200 wiedzy, ale z uwagi na blokady rozwinięcia umiejętności (wyższe poziomy aktywne dopiero od pewnego lvla) – nie będą super alternatywą do klepania gorzo, bo nie będą w stanie dać tyle drużynie co wyexpiony o kilkanaście, kilkadziesiąt lvli ryc.

    Generalnie fajnie, że się za to w końcu wzięliście. Liczę, że to będą same zmiany na plus.

    Latarnia piękna, Żmij i Attawa też, Imi spoko, Alek hmm nie mój gust, choć nie mogę powiedzieć, że paskudny. Btw. Żmij, Latarka i Attawa będą miały takie efekty – że pierwszy pali się żywym ogniem, drugi świeci niebiańskim blaskiem a trzecia puszcza magiczny dym z paszczy? Dla mnie cool!

    Pozdro.

  10. zmiany dla ryca – zajebiste
    zmiany dla sh – oby ko i uniki miały mniejszy koszt pa wraz z lvlem, bo 1 runda to poprostu wrzucanie tych umiejetnosci naraz i czekaniem az kazdy skonczy bic ew sam rzucisz z 2 kopniecia po 1 pa i nie trafisz, A I PROSIŁBYM, NIECH PA PO KONTROLI ODRAZU POJAWIĄ SIĘ JAKO DO ROZDANIA, BO SH CHCE KLIKNĄĆ SZYBKO/PRZED BB, A Z PA DO ROZDANIA TO TRWA CHWILĘ
    w koncu żmij w BR został naprawiony 😀 kozak wygladaja

    pomysl za szybkie cięcie u rycerza: rycerz (jako osoba która stoi na przodzie i przyjmuje ciosy na klate) “oddaje” część swoich PA drugiej osobie jako buff na 1 rundę (:

  11. Co do pomysłu zmian szybkiego cięcia. Zgodnie z tym co tam wyżej napisali, szybkie cięcie ma być zastąpione “czymś fajnym, przydatnym drużynie i samemu rycerzowi”. Twoja propozycja będzie przydatna wszystkim, tylko nie rycerzowi: “oddaj pa rycerzu, nie zapomnij o ochronce, my podzielimy się rarami”.

  12. Nie myśleliście może żeby dodać do epikow trzecią psychowlasciwosc? Jak każdy wie epik to jednak najpotężniejsza broń w grze a jednak od trojzebu jak u moska czy cierń u bb aż tak diametralnie się nie różni, a nawet odbiegają i to dużo statami. Co myślicie?

  13. Fajnie, ze blog byl okolo 22 a nie jak zwykle 23:59:59 co wiecej duzo konretnych informacji. Oby z kazdym nastepnym blogiem bylo podobnie 🙂

  14. Witam 🙂
    Ogólnie blog krótki ale ciekawy. Jeśli chodzi o psychorary to liczyłbym tylko na to, że będą na tyle dobre aby ktoś je zakładał i przy okazji kupował. Sam zamysł ożywienia psycho na niższym poziomie super.

    Co do wyglądu epików, mega, szczególnie latarnia.

    Przechodząc do rzeczy. Sama koncepcja wyrzucenia mniejszych rycków z inst, na które inne profesje chodzą dopiero 20-30 lvl później jest jak najbardziej okej. Problem ten w tej chwili dotyczy głównie przedziału 60-85 lvl. Nie jestem pewny czy do końca dobrze rozumiem te zmiany, ale zamysł odwrócenia trudności umiejętności moim zdaniem słaby, nie jestem pewien czy rozwiąże problem. Żeby to rozwiązanie miało sens umiejętności na poziomach 6/7 będą musiały wymagać chorych ilości wiedzy aby wrzucać je na 1/2 PA. Nie wiem czy chodzi o to, żeby z rycerza robić profesje magiczną. Aktualnie rycerz na 75 poziomie (od 68 poziomu jesteśmy w stanie posiadać 4 umiejętności na 7 i jedną na 6) nie jest w stanie być ubranym “full rar” i posiadać 160 wiedzy bez ulepszenia czegoś w wiedzę, a i wtedy jego statystyki wyglądają tak: 90 siły, 90 zręczności oraz okolo 150 wiedzy na biało, o hp, manie, kondzie nie wspominając. Moim zdaniem, ta zmiana bardziej zaszkodzi rycerzom ubranym na full, niż tym śmieciowym, bo to oni będą dysponowali większymi ilościami wiedzy oraz hp na danych przedziałach. Tak więc rycerze ubrani na full będą gorszymi “bufferami”. To, że full ryc będzie posiadał nawet i te 100-150 zręczności więcej ale będzie potrzebował 1 PA więcej na wrzucenie każdego buffa oraz miał mniej HP wykluczy go z inst. Tak więc moim zdaniem, może i nie będzie aż tyle małych ryców na większych instach (co też jest wątpliwe) ale za to będzie więcej tych śmieciowych.
    Do tego, możecie od razu wrzucić do równania dmg u ryca wiedze, bo o zręce to będzie mógł zapomnieć. Oby mu jej starczało na założenie EQ.

    Co do umiejętności szybkiego cięcia. Jeżeli musiałby to być koniecznie buff, widziałbym tam coś na styl dodatkowej regeneracji zasobów w walce (poodbnie jak buff w G). Osobiście jednak bardziej by mi pasowała tam umiejętność dmg/debuff. Coś co ryc będzie mógł wykorzystywać w walce cały czas po tym jak rzuci buffy i w drużynie ale także solo. Przykładowo zamiast całkowicie zmieniać szybkie cięcie można by do niego dodać jakiś krótko-turowy debuff, typu rozbicie pancerza. Wtedy byłaby to umiejętność pożądana przez resztę drużyny i ruszyła by trochę rycerza od ciągłego stania z ochro i blokiem.

    Z pewnością po takich zmianach wzrosną nie tylko ceny attawy i washi ale również allenora. To dobrze, bo epiki będą zyskiwać na znaczeniu.

    Pozdrawiam.

  15. Szczerze mówiąc skoro już bierzecie sie za epiki to weżcie pod uwage, że w grze są 2 rodzaje DMGów, Mag – którego epik nie ma porównania do epka od BB. 🙂

    • Ojej płaczku to może niech wezmą pod uwagę, że umiejętności maga są dużo słabsze niż bb i tylko dzięki temu epikowi się to nie posypało i co teraz?

      • @tresermalp No na pewno są słabsze. Metka w pvp a bb w korku, ataki z dysta a bb musi podejść albo jest w korku, deszcz i oranie mięska a bb może sobie popatrzeć, def z uroków na ochro a bb dostaje po łbie aż furczy. Uwielbiam takie mądrości od osób bez pojęcia o czym piszą a piszą tylko dlatego, że grają ta klasą postaci i nie mają pojęcia o 6 innych xD
        I nie, nie gram bb.

      • A Washi to wgl powinno dawać 2PA, a nie 1 i powinno mieć 20% modyfikatora trafień i 20% modyfikatora obrażeń, i 18% Szansy na Kryta i jeszcze 5% na Podwójne bo SH jest za dobry z takim dobrym epikiem jak teraz i wgl jeszcze ssanie many do Chi dodać, a Temarą Modyfikator Trafien Fiz i więcej zręki.
        A MO=Brb.

        Pozdrawiam
        Nikogo i Wszystkich

  16. Witam proponuje zamienić szybkie cięcie czymś w stylu “uderzenie tarczą”, które by dawało zmniejszenie obrony wręcz przeciwnika lub zachwanie .

  17. Gratuluję pomysłu z rycerzem a może by tak zacząść ubierać ryca w raty dla postaci magicznych?Może by tak go jeszcze osłabił że co trafiony atak na blok blok będzie o 10% słabszy?

  18. Czy to na pewno ta sama osoba rysowała starą attawę i nową, starego żmija i nowego? Starego ploxa i nowego? Starego papauga i nowego? Nowa attawa wygląda trochę jak diabełek z odpustu dla trzylatków, niby ma wszystko wizualnie co powinna, ale efekt zamiast efektownego jest groteskowy.
    Żmij… o tym żmiju z 2D to nie wiem dlaczego każecie zapomnieć i podsuwacie coraz to nowe kosturki 3D na postrach dla komarów? Co stoi na przeszkodzie, żeby piękne rzeczy zostały jak najwierniej odwzorowane, a poprawiane i ulepszane te brzydkie. Nikt się nie zmartwi jak admiaralski gronostaj przestanie być adm gro z wyglądu, a zacznie być prawdziwą drogą peleryną.
    Może to tylko problem ze skalowaniem, a może te obrazki gubią prawdziwy urok nowych epików, ale dla mnie nadal brak uroku w nich.
    No, latarnia wygląda ładnie, chyba jako jedyna ma w sobie jakąś epickość.

  19. Do wszystkich MOskow, ameby słuchajcie to chyba logiczne ze bb ma bic więcej od was, gorthar daje dodatkowe obrażenia zmij podwójne, proste. I tak się cieszcie ze wogole nadajecie się doczegos bo kilka lat temu to tylko alpha. Balans moim zdaniem miedzy dimejdzami zostaw wkoncu osiągnięty.
    Generalnie duże propsy dla samego Dryga i jego żołnierzy za giereczke komputerowa bo Taern w moim odczuciu może zatrzasnąć w świecie mmo w najbliższym czasie.
    Chciałbym się też odnieść do forum i propozycji coniektorych dzbanów, oczywiste ze każdy by chciał mieć najlepsza postać i umiejętności, wescie czasami baranka pierdolnijcie w ścianę może wam przejdzie, sam osobiście uważam że ekipa podejmuje dobre decyzje i umie wychwycić kto pierdoli kto nie, dlatego sie tam nie udzielam. Elo

  20. Zwiększony czas trwania krótkiego spięcia – super! W końcu może poza piąta turą będę mógł postrzelać na Moranie czy to na Lugusie. Do tego jeszcze zmienić zmniejszenie obrony w drugiej strefie z 22 na 46 procent, to będziemy mogli ujrzeć pierwsza literę słowa “balans”.
    Uzależnienie potrzebnej ilości psychoexpa od rang, to świetny pomysł. Psychorary na mniejszych poziomach polepszą komfort gry, kiedy nowi gracze będą mogli korzystać z pełnego ich potencjału albo przynajmniej z większej jego części. Staną się również ciekawą opcją na postacie turniejowe(na niskich poziomach).
    Ivravulowe laski są warte tyle, co eski. Zmiana im nie zaszkodzi.
    Odnośnie vd nie śmiałbym nawet pomyśleć o zwiększeniu jego obrażeń, póki wciąż ma ukaz, który zabija. Co do reszty – poczekamy, zobaczymy.
    Planowana zmiana u rycerza wydaje się, że powinna pozbyć się problemu z niskopoziomowymi rycerzami. Na pewno w tym przypadku bardziej oberwą postacie fizyczne, niż magiczne.
    Attawa i Washi, dwa epiki, na które najbardziej narzekano. W końcu wzięliście za ich zmianę. Zobaczymy jak wyjdzie.
    Wygląd epików poprawił się i to mocno. Wreszcie i wygląd mają epicki. Moim skromnym zdaniem najlepiej wygląda Latarnia Życia na tym “żywym” kiju, reprezentuje życie.

  21. Latarka washi allenor i imisindo wygladaja cudnie, attawa w koncu wyglada jak epik! Natomiast gort wydaje mi sie zdecydowanie za mały i zbyt mało wyróżniający się.

  22. Skoro znowu balansujecie sh czy nie mysleliście aby cios w watrobe był debufem odbierajacym pa, a umiejetności ciosu w watrobe zostały przeniesione na haduoken?
    Rozwiąże to w szybki sposób niemal wszystkie problemy o których piszą gracze w Q&A.

    • Tylko zastanów się, czy to na prawdę jakikolwiek problem rozwiąże. Od jeziora w górę, praktycznie każdy boss wrzuca zaćmienie, które jest, powiedzmy sobie szczerze, szpilą na 6 rundy. Nie masz żadnego modyfikatora dystansowego, jedyny item jaki możesz założyć z modem dyst to aquariusy II. Tylko spadnie Ci znowu mod trafień fizycznych… Dostaniecie pewnie jak w każdym skillu albo 100% trafienia, albo nawet minusowy modyfikator, nie wiem dlaczego ale zawsze taki los spotyka SH. Nie zadziała na Ciebie trans rycerza, który aktualnie daje 38% modyfikatora trafień fizycznych…
      I będą takie sytuacje, że SH mający aqua spodnie fiz i cierpy, który dostanie trans od rycerza i dostanie jeszcze zaćmienie, będzie wrzucał dotkę na 40% a dystansową wątrobę w tej samej rundzie, z taką samą ilością zręki i ilością PA na 20/25%, i żeby skompensować ujemny modyfikator z zaćmienia jedynym sensownym partnerem dla SH będzie łucznik który da zmysły. I wtedy nie będzie znowu sensu PT Łuk Vd, skoro Łuk Sh może też dać debuf dystansowy dla MO przed nim, dodatkowo da mu jeszcze +2PA.

      Nie oszukujmy się, ile lat się chodziło na starych skillach, gdzie zarówno łuk i sh dawali swoje debufy po mośku, i się jakoś żyło. Problemem jest to, że wątroba jest po prostu za słaba, odejmuje -34% debufa, a powinna -46% debufa właśnie z racji tego, że wchodzi na koniec rundy. Czyli powinno się, moim zdaniem oczywiście, wyrównać osłabianie obrony wątroby z dotką, to jet albo -44% albo -46%,

    • ale o które wakacje chodzi? Bo w tym roku może zaczną sie testy w jakimś zamkniętym gronie i nie chodzi mi o White Moon. Rok, dwa do ukończenia gry jeszcze będzie trzeba poczekać ale myślę ze realna data to przyszły rok.

  23. No dobra, wszystko fajnie, ale co wy zrobiliście z Attawa…. wygląda okropnie, mam nadzieję, że jeszcze to przemyślicie i poprawicie 🙂

  24. Nawet nie doczytałem do końca, bo przez łzy rozmazywały mi się litery.
    Ratunku! niech ktoś wezwie CBŚP oni znowu popełniają przestępstwo!

  25. Yo

    W końcu coś o update, fajnie.
    W końcu coś o wyglądzie itemów w 3D, fajnie.
    W końcu coś o balansie… niefajnie 😀

    Pomysł z psychorarami na niższych poziomach jak najbardziej pozytywny. W końcu!

    Spięcie na 5 rund? Elegancko! ALE… co z SH? Czyżby z Waszych obserwacji wynikło, że Sheed jest teraz cudowny i czas trwania Dotkliwego Uderzenia i CWW jest wystarczający? Nic w tych umiejętnościach się nie zmieni? NIC? Określę to jednym słowem – PRZYKRE.

    VooDoo…
    Hmm, aż jestem ciekaw jak wyglądają testy i dyskusje dotyczące tej klasy. Mam swoje wyobrażenie i wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było – “dajcie popcorn”, lecąc klasyką. ^^

    Nie chcecie ruszać ukazu, wiadomo.
    Wszyscy: Usunąć ukaz!
    Każdy VD: Usuną ukaz to się eskuje.
    Hass: *Własnie, co Ty na to Hass?* :>

    Brak resów na UROK nie wpłynie na DMG VD.
    Brak resów na OGIEŃ nie wpłynie na DMG MO.
    Brak resów na FIZYCZNE nie wpłynie na DMG SH/Łuka/Ryca/Brb.
    SERIO? Poważnie? Nie… Naprawdę? Toć to się logicznie mija ze wszystkim.
    To teraz spokojnie mogę założyć full zręczność i nawalać VD bez obawy, że nie mam resów? Moby tak samo? Jak zamierzacie w takim przypadku wyliczyć DMG u VD w PvP i PvE?
    VD będzie uniwersalnie ZAYEBISYTY na wszystko czy uniwersalnie DO TYŁKA na wszystko pod względem zadawanego DMG? xD

    “Mamy zamiar też przetestować koncepcję zmiany jego ataków mającej na celu ograniczenie wpływu resa przeciw urokom na dmg.” – czytam to zdanie z 10 raz i nie potrafię w to uwierzyć. Z niektórymi pomysłami możecie mieć racje, mogliście mieć racje i w wielu przypadkach gracze zarzucali Wam niesłuszność (w tym nawet ja), ale to jest jak usunięcie samochodów i Łysego z serii filmów F&F – BEZSENS.

    Wywalcie ten pomysł do kosza zanim się rozwinie, bo nic dobrego z tego nie będzie.

    Moim zdaniem mało zmian jak na taki czas i mało informacji.
    Powodzenia w dalszych pracach, aby były bardziej owocne.

    Rycerz…
    Posunięcie ciekawe, kontrowersyjne, teoretycznie sensowne, tylko nie podaliście konkretnych ilości przez co powiedzieliście nam wszystko,ale zupełnie nic. Zmiana może być pozytywna, a może być totalnym dnem, ciężko ocenić gdy nie mamy podanych wartości.

    Osłabić RYCERZA tak gdzie jest za mocny, wzmocnić tam, gdzie kuleje.
    Za mocny jest w przeżywalności?
    Za słaby jest? Gdzie? W DMG na Low Lvl? 😀
    Co wy z niego chcecie zrobić? Worek do bicia? ^^

    Jedyne czego bardzo mi brakuje w ostatnich blogach to INFORMACJI.
    Tak narzekam, że aż sam sobie chciałbym powiedzieć: “Nie podoba się? Nie czytaj.” Niestety jest to jedyne oficjalne źródło, z którego można się coś dowiedzieć i co środę wręcz pragnę tej wiedzy, a dostaje… dostajemy jakieś 25% informacji. Marnie, po prostu marnie.
    Wasza aktywność w sekcji komentarzy też jest bardzo znikoma/zerowa.

    Epiki…

    Latarnia fajna, przesunąłbym ją jednak w prawo, bardziej pod koniec kija aby zwisała tak jak obecnie ma to miejsce,ale jest w porządku.

    Siekiera spoko, choć mega szału nie robi, jestem ciekaw jak się prezentuje w porównaniu do jakiejś sklepowej/rarowej broni.

    Allenor, hmm, chyba nic specjalnego, również ciekawi mnie porównanie.

    Imisindo w porządku, nie odbiega dużo od 2D.

    Żmij tutaj prezentuje się całkiem dobrze, aczkolwiek na zwiastunach wyglądał nędznie.

    Washi to aż komentować nie chce. W 2D moim zdaniem najlepiej prezentujące się kastety, choć są inne równie ciekawe. Washi w 3D? Jak tak wygląda epik, to już jestem ciekaw czy nakrętki od Kowala nadal będą niewidoczne… 😀
    Będzie działał ten morph od wejścia? 😀

    Attawa… i tutaj jestem najbardziej zaskoczony. Moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, w końcu nie jest to tylko głowa na kiju, pojawiły się jakieś “zawijasy” – podoba mi się.

    Brakło wielu informacji, np.:

    Trudność vs Wiedza dotycząca Wszystkich Profesji oraz podane wartości przy danych umiejętnościach u SH i KN.
    Zdania “U Sheed’ów natomiast zmieniamy czas trwania rund w dwóch umiejętnościach, mianowicie Dotkliwe Uderzenie będzie trwało 5 rund, a Latające Kolano 4 rundy, mamy nadzieje, że Was ta informacja ucieszy.”
    Tarcza vs DRU/VD.
    Morphy i Pigmenty na 3D (^^)
    Kiedy aktualizacja?

    Pozdrawiam Serdecznie
    Przepraszam, za marudzenie, ale to przez Wasze pomysły, na które ciężko przystać xD

    Pytanie do graczy: (jeżeli odpowie ktoś z Ekipy, to mile mnie zaskoczycie, choć graniczy to z cudem) Kiedy konkretnie update?

  26. Zmiana za szybkie cięcie ciekawe:
    1.atak dystansowy
    2.poświata dla magów~wątpie
    3. Oddawanie pa~wątpie
    4. Zwiększanie resów innych niż uroki
    5.mistycyzm~wątpie
    6.jakiś debuff

  27. Aktualnie spięcie trwa 3 rundy, więc będzie to zmiana do 4 rund nie do 5

    Co do wyglądu kastetów, no to śmieszne że teraz washi są ‘najładniejszymi’ kastetami. Bardzo dobrze pamiętam jaki był płacz, że są okropne, że to jakaś pokraczna wersja karapaksu. A teraz najpiękniejsze kastety, widać po prostu że jest to kwestia ‘opatrzenia się’ i zapewniam że tak samo będzie z nowym wyglądem epika. Trzeba też pamiętać, że dużo w kwestii wyglądu będzie zależeć od samej postawy Sh, i jak to będzie wtedy wyglądać, może jak będzie je trzymał w swojej bojowej postawie, okaże się totalnym sztosem.
    Z tego co widać, każdy epik ma swoją animację, więc to też jest na plus.

    Co do vd, również mam obawy co wyniknie z tego, że chcą mu podnieść DMG. Bo nie oszukujmy się, nie będą pracować setek roboczogodzin nad tą zmianą aby finalnie dmg u vd spadło jeszcze bardziej.

    Ciekawe co z tego wyniknie, czy VD nadal zostanie debuferem w tarczy, z mocną szpilą na 3 rundy, z grupowym zaćmieniem które jest niczym innym jak dystansową szpilą na 6 rund, z totalnym obniżeniem obrony na uroki + obniżeniem ressa na uroki na 6 rund, ukazem na 6 rund z szansą zabicia, wysysaniem many, jedynym debuferm który faktycznie może korzystać z okrzyki jako umiejętności na endgame’ie, no i jeszcze teraz z większym DMG.

    Sama sprawa tarczy, to też jest komedia, VD dobrze defi się na uroki, czyli jest w stanie z łatwością wybronić się z grupowych debufów zabierających PA, jest w stanie wybronić się ze wszystkich debufów jakie idą z uroków mając 1-2kropki w uroki, gdzie w łuka/sh wchodzi to wszystko jak w masło, odbieranie PA które często jest gorsze w skutkach niż szpila. I jeszcze szczęśliwy może nosić tarczę zmniejszającą mu obrażenia fizyczne o jakies 20-25%.

    Mam nadzieję, że przy zmianie właściwości attawy kwestia tarczy zostanie rozwiązana raz na zawsze, 0 debufa mając w łapie tarcze, tylko ssanie

    Wydłużenie czasu trwania debufów sh nie ma sensu, co Ci da to, że wątroba będzie na 5 a nie 4 rundy, znowu wróci się do trybu sprzed upka balansującego gdzie sh daje swoje debufy wrzuca w 1 runde i przerzuca się w tryb no-brain 5x chi, a to w żaden sposób nie sprawi że będzie lepszym debufem i przestanie być wypieranym przez skład łuk+vd.
    Problem tkwi w tym, że wątroba jako debuf obrony dystanowej jest słaba, i nie daje mośkowi zbyt wiele, nadal trzeba dodawać spiecię/strateg, a pełny debuf otrzymuję się dopiero po wbiciu i stratega i spięcia. Tutaj ewidentnie potrzeba podkręcić wysokość debufa na dystans do -44%.Ale wiadomo w taernie żeby coś dostać trzeba najpierw oddać, uważam że mimo wszystko korzystniej byłoby dla SH gdyby watroba została skrócona na 3 rund, ale dawała -44% debufa obrony na dystans. Nie uważam że powinna być skrócona, ale jeśli taki byłby warunek inżynierów do poprawy watroby na tych ich ‘burzliwych spotkaniach’ to mimo wszystko SH wyszedłby na tym na plus.

    • Co ty chlopie pierdolisz. Vd jest papierem na instach i pomimo wiekszych odpornosci i tak pada. Jet debufferem psychicznym wiec to zrozumiale ze tez lepiej odpiera te ataki.

      Zacma to nie szpila, wrzuc fizolom zacme i sie bron, zobaczymy co to za szpila na 6 rund…

      Nie wiem czy jest sens zwiekszania dmg. Jedyne co bym zmienil to odpornosci mobow na stoku by tez mial szanse poexpic jak inni.

      VD jest debufferem i tak powinno byc.
      Jezeli zamierzacie zmienic krytyki attawy na mod trafien to jak najbardziej na + ale nie powinniscie wogole byli pomyslec o jakiejkolwiek rekompensacie dmg w tym wypadku; bo albo dmg albo debuffy.
      Debuffy zmniejszaja dmg i celnosc przeciwnika= wiecej rund ustoje= wiecej rund bije JA= wiecej obrazen zadam

      PS.
      Strasznie sracie sie o ta watrobe. SH ma teraz kilka opcji i ta watroba wchodzi jak wchodzi.
      Wy sie przyzwyczailiscie do wbijania kolanka na kolanku to wiec zrozumiale ze was boli to ze teraz trza ruszyc glowa by cos wbic.

      Do roboty! ; a nie uniki full def dobijanie kolanka jak kiedys.
      Do poki sie nie nauczycie grac pod druzyne a nie pod stanie na defie do póty bede lazil na insty tylko z lukiem.

      • Pozwolę sobie skomentować ten post używając ogólnie przeciętnego skrótu, na który składa się dwudziesta czwarta litera alfabetu łacińskiego, którą graficznie przedstawia się jako X oraz czwartą litera alfabetu, którą graficznie przedstawia się jako D, celem wyrażenia mojego rozbawienia treścią, z którą się teraz zapoznałem

  28. Widać, że macie problem z rozgryzieniem tematu VD i ryca, z tego co można wywnioskować po blogu kwestia VD jest w miarę załatwiona(bo robicie ją na pół gwizdka nie ruszając ukazu, głupota) ale z rycem macie problem szczególnie z bufami które są zmianą globalną dla całej gry nie tylko dla ryca.

    Dużo roboty przed wami, ale macie rzeczy które są moim zdaniem, łatwiejsze w wykonaniu a niektóre są już zrobione. Mówię o epikach sh i vd, oraz o spięciu (oraz o ewentualnych poprawkach sh o których nie chcecie mowić na blogu). Miały być częstrze upki, miały być poprawki do poprzedniego upka, a tu tematy się piętrzą i piętrzą. Chcecie modernizować w jednym ‘małym częstrzym upku’ cały system bufów, wymyślać zupełnie nowe skille, poprawiać epiki, poprawiać klasy które już poprawiliście wcześniej ( :> ), poprawiać psycho na niskim poziomie. To już nie będzie mały upek tylko zwykła kobyła na którą będziemy czekać pół roku. A problemy są tu dziś, są od ponad 2 miesięcy. Mali łucznicy nie wiedzą jak rozwadać umki bo skille słabe i na niskich pozioma trwają za krótko, sh mają problemy z slotem bo są niezbyt użyteczni dla mośków.

    Aktualna sytuacja vd jak i ryca na ten moment jest dobra, a skąd wiecie co będzie po upku ze zmianą skillów? Jak okaże się, że nie poprawione jeszcze problemy łuka i sh nałożą się na problemy z nowymi epikami, nowymi umkami vd, z problemami rycków na niskich poziomach, z nowym systemem bufków dla klas (już widzę ten bunt sh który po upku będą mieli problem z ilością wiedzy dla KO i uników) oraz ze zwykłymi bugami które przy upkach są nieodłącznym elementem. Sami kręcicie na siebie bata, przemyślcie to co chcecie wprowadzić do najbliższego upka, bo przeczuwam albo katastrofę w niedługim czasie gdy wrzucicie wszystko do wora, albo upek za pół roku gdy wszystko powoli potestujecie, tylko znowu co z zapowiedzią częstszych upków…

  29. w attawie największa lipa jest, że nie da się wykorzystać obrażeń przypisanych do epika (100+lvl) co w innych epikach już samo w sobie jest jakimś (o ile nie najważniejszym) boostem dla obrażeń, dając widaczną różnice w dmg danej klasy, u vd w takim wypadku może się okazać ze podobne postacie vd odnośnie statystyk z epikiem czy bez będą bić tyle samo to może w tym aspekcie też należałoby coś pomajsterkować.

  30. co do latarni to wedlug mnie kij wyglada mega nienaturalnie, lepiej prezentowalaby sie gdyby krzywiej zrobic to wciecie na sama lampe

  31. Czy moglibyście pochylić się nad setami na 100 lvl? Są one tak samo dedykowane jak epiki, a ich bonusy niekoniecznie. Bonusy z nich nie sa ani troche atrakcyjne poza przelamaniem odpornosci na urok i dymki. Reszta jest taka sama jak w rarach albo gorsza. Nie można by wymyślić coś ciekawego? Łucznikowi dać mycie z urokow ( jego najwiekszym przeciwnikiem naturalnym jest vd) co sprawi ze pod pvp ludzie zaczna myslec o tym secie? Nie? ok, to może coś takiego jak 6-7% szans na zdjęcie BUFA przeciwnikowi? To kolejny fajny krok uatrakcyjnienia setu w pvp, bo w pve to byloby malo uzyteczne, acz na wysokich bosach moze moze? Rycowi dać +1 dodatkowy blok? albo 5% do bufów? Od razu set mialby jakas wartośc, a nie na skiny. Sh dać +1 unik, albo ko obnizajace 20% zuzycie many? Chodzi o atrakcyjnośc, zeby bylo to cos innego. Zapytacie 99% graczy czy warto kupic set to odpowiedz brzmi – nie. Coś w ten deseń w każdym razie. Pomyślcie nad tym, dajcie setom jakaś wartość

  32. Co do bezużytecznej umki dla ryca szybie cięcie to można ja zastąpić jakimś debuffem np. Ogłuszenie po przez uderzenie tarcza działające na, postać przez dwie rundy nie może wykonywać jakichkolwiek akcji tracąc przy tym 2pa , jeszcze byłoby fajnie jakby aura czystości podnosiła szansę trafienia dla na debuffy. Co do epika dla vd, banalne było by wrzucić moda trafień,a może tak przełamanie dymkow ?

  33. A czy poziomy wbite na 2D będą przekierowane na 3D?
    Proszę zmieńcie wygląd Washi to są 3 pazury popracujcie nad nim.

    • 15% moda fiz w secie tez jest. JUz dawno powinni to wywalic, dlaczego tego nie robia… to jest set dla LUCZNIKA przeciez pisze wyraznie tam =s

      • Nadal macie piasek, tylko działający inaczej.
        W secie dla MO od samego początku są obrażenia fizyczne.
        W obu tych setach Mod Fizyczny działa Wam tylko na jedną umiejętność.
        W przypadku Łucznika Piach
        W przypadku Łucznika Podpalenie

        Łucznik już ma dużo modyfikatora celności, jak na razie najwięcej. Arhauty polecam.

  34. Ja już czekam na kolejny upek z osłabieniem mo, bo ryc przy barbie będzie miał za niską przeżywalność 😛

  35. Wygląd epikow – latarka, gorthdar, attawa, żmij – na prawde fajne projekty. Brawo. Niewiele im juz brakuje do idealu.
    Allenor, imisindo – tu spodziewalem się czegoś co z daleka będzie krzyczeć “jestem epikiem” a moim zdaniem tak nie jest. Moglibyście jeszcze popracować nad tym by na prawdę były ukoronowaniem swojej profesji.

    Washi – jako kasety w 2d bardziej mi się podoba niż jako koncepcja długich szponów, ale to już wedle uznania.

    Co do problemu małych rycerzy chodzących na duże instancje i budujących postacie pod jak najszybsze 160 wiedzy to Uważam że jest dosyć proste rozwiązanie.
    Nie załatwi to wszystkich bolączek, ale może pomyślcie o tym by na instancje mid-levelove i wyższe wprowadzić np. Wymagany minimalny Level.

    Jak Juz napisalem – wszystkiego to nie załatwi, ale skonczylo by się przynajmniej ściganie, kto na mniejszym lvl pójdzie Gorzo czy V2.

  36. Wara od Sh i jego słabego dmg ,a co ma powiedziec sh bez epika jak staje naprzeciwko dr 5khp i sh bije bez epika po 200xd? to w epiku nikła szansa zbic to a jak zabiorą mod obrażeń to niema szans , niech oddadzą stare uniki sh i dotkę działającą na wszystko i wara od sh:)

  37. jakies zmiany marskosci planowane?
    marskosc na malym lvl (czas trwania 2r-czyli faktycznie debuf “debufuje” tylko na 1 runde) i ogolnie nawet na wiekszym jest wbijana jako ostatnia (atak fizyczny) wiec powinna trwac dluzej zeby cokolwiem miala znaczyc

  38. Attawa mogła wyglondaci innaczej Np w formie kosy z głową.
    Allenor no wyglonda dobrze ale mógł być lepszy.
    Trochę inne odczucie do washi bo w 2D innaczej wyglonda.
    Reszta może być.

    Attawa mam nadzieję że będzie miała
    Modyfikator trafieni magiczynych oraz Modyfikator obrażenia magicznych.

    A do ryca mam pomysł za umiejętności szybkie cięcie za aure miecza
    Buff do ryca np zmniejsza używanie kondycji i many.
    Dzięki temu rycerz podczas walk bez druida będzie użyteczny bardzo oraz bardzo dobre duo z sh

  39. Weźcie lepiej zróbcie coś z petem Hohgrat bo kosztuje nie mało a jest to jeden wielki grat. Niech daje bufki na członków teamu a nie na siebie lol

  40. Nie wiem czy ktokolwiek z osób mających zamiar wprowadzić te zmiany u VD robił to na trzeźwo, ale im dłużej to czytam to wydaje mi się że nie. VD jest klasycznym Dbfem, więc jak dla mnie jest normalne że MUSI mieć silne dbfy, które odnoszę wrażenie planujecie całkowicie zepsuć. A jak to zrobicie to co wtedy z tą profesją? Uderzenie cienia jest już dawno osłabione z 210% do 185%. Po innej poprawce osłabiliście je znowu, razem z innymi, no ale wtedy oberwało się wszystkim. VD w przeciwieństwie do łucznika czy sheeda nie może skorzystać z bufa rycerza więc jest skazany na walkę z najmniejszym dmgem ze wszystkich profesji. A że atakuje tyko jedną strefą jaką są uroki nie może tak jak łucznik zmienić rodzaju ataku np. lód na ogień. Jedyne co może robić to liczyć na siłę dbfa który planujecie zepsuć, nie dając kompletnie NIC w zamian. Nawet po licznych osłabieniach druida staraliście się mu to w miarę zrekompensować podniesieniem dmga, który znowu może być wzmocniony przez ryca. Łucznik dostał bardzo silną zatrutą strzałę i zamieniliście mu chyba najmniej popularny dbf jakim była “mamuśka”, możliwe że zamienicie szybkie cięcie rycerzowi z racji że nikt tego nie używa, a co z VD? Tylko osłabiacie nie dając nic w zamian. Nie powiedzieliście co właściwie chcecie zrobić z dmgem u VD, znowu osłabienie? Naprawdę, jak tak dalej pójdzie UC będzie leczyło wroga zamiast go ranić. No i ten nieszczęsny ukaz przez który co niektórzy twierdzą że VD jest op. Póki co nie chcecie z nim nic robić. Tylko jak już będziecie chcieli to przypominam, że wrzucenie ukazu jest czystą loterią. Najpierw trzeba wbić trzy dbfy (Naprawdę ciekawa rzecz przy obecnej ilości myjących psychorarów, a przypominam że musi być full do ukazu.) Potem owszem można wrzucić ukaz z około ⅓ szansy na całkowity sukces kończący walkę ALE po pierwsze ilość many jaką na to się zużywa często sprawia że na nic innego już nie ma miejsca. Po drugie w przypadku walki z barbarzyńcą który może zakończyć walkę dwoma, maksymalnie często trzema trafieniami nawet silny dbf niewiele pomoże, a wyssanie niewiele w walce z tą profesją zmieni, co często się kończy śmiercią Vd. Po trzecie ukaz jest jedynym praktycznym sposobem, dającym w dalszym ciągu niewielkie, ale zawsze jakieś szanse na wygranie walki VD z Rycem. Jak w przyszłości zaczniecie i w tym grzebać to Vd zmieni się jedynie w worek treningowy dla rycerza, a prawdopodobnie nie tylko dla niego. Jedyna pozytywna zmiana jaką widzę tutaj to zmiana w Attawie, ale z definicji będzie ona dotyczyć jedynie części Vd, reszta po raz kolejny poniesie same straty. Jak dla mnie było naturalne że Silny DBF = niski DMG, ale Słaby DBF= niski DMG? Bo aktualnie wszystko do tego w tej profesji zmierza.
    Zmiany u Rycerza są jak dla mnie zbyt mgliste, ciężko mi cokolwiek powiedzieć, ale zamiana szybkiego cięcia jak najbardziej pozytywna.
    Wygląd Epików nie licząc Washi które zbyt odbiega od oryginalnego wyglądu również wypada dla mnie pozytywnie choć dopracowałbym jeszcze Żmij.

  41. Привет ребята, подскажите, пожалуйста, планируется ли новый сервер для России при релизе Broken ranks на пк платформе?

    Cześć chłopaki, powiedz mi, proszę, czy planowany jest nowy serwer dla Rosji po wydaniu Broken ranks na platformie PC?

  42. Co do wyglądu nie podoba mi się Attawa, a dokładnie trzon tego kostura. I jeszcze jedno takie pytanko – Kiedy zrobilibyście publiczne otwarcie bety Broken Ranks. W sumie co wam szkodzi przynajmniej ludzie nie będą się czepiać że nadal nie mogą grać. Samą grę (w sensie questy, npc, itp.) macie już ogarniętą, wystarczą tylko poprawki, które wprowadzalibyście w kolejnych aktualizacjach, bo narazie jak widać tylko tym się zajmujecie. Doceńcie mój wysiłek

  43. nie mam ochoty zacząć grać na serwerze 10 lat temu i graczy na poziomie 100+, daj rosyjskojęzycznym regionom nowy i świeży serwer, ale lepiej ogólnie połączyć regiony, nadal masz plany wprowadzenia aukcji / rynku

  44. “Przy okazji, zauważyliśmy małe zainteresowanie laskami dropiącymi z Ivravula.”
    Zrobiliście 3 praktycznie niczym nie różniące się rary i liczycie na duże zainteresowani nimi. Ciekawie…

  45. Moim skromnym zdaniem, epiki dla dmg (mo i bb) prezentują się raczej słabo :d Brakuje im jakiegoś takiego “pazura” 😛 Washi i imisindo mogą być. Latarka wygląda przezajebiście 😀 No i na koniec nieszczęsna Attawa… jeżeli w 3D będzie wyglądać tak jak na koncepcie to pokazywanie się z nią ludziom na oczy będzie jeszcze większym wstydem i powodem do beki niż jest aktualnie. Pozdro.

  46. Oby nie bylo trzeba jeszcze wiecej wiedzy na rycu 😀 chociaz wciaz jest podejscie takie ze wiekszy ryc jest zawsze lepszy. 60 to dla wielu pt nminimum lev dla ryca na v2. na 55 przy garnku 2 pierscionkach i caracie taki ryc na lekko da rade ^^(z 160 wiedzy)

    Jezeli chodzi o zmiany na psycho na epikach to w sumie dobra sprawa. Nie wiem czy dobra opcja jest totalne pozbawienie modyfikatora dmg. U sh washi jest dmg kute wiec na wielu bossach juz potrafi fanga zadawac wieksze dmg.

    ja bym bardziej zmniejszyl ten buff dmg i dodal obok jeszcze podwojne lub cos w tym stylu.

    Jezeli chodzi o attawe to w sumie wielu vd nie bedzie zadowolonych z takiego powodu ze teraz ten dmg daje im mozliwosc np solo robienia v2. Vd i tak ma ciezkie zycie nie wiem czy jest sens jeszcze bardziej utrudniac ^^

    Pozdrawiam P_K

    • Jakie przerobienie 🙂 Z automatu wyświetla się taka data i godzina, w której utworzono wpis roboczy wordpressa (wcześniej np. w docu się robi, a potem na wordpressie).

  47. Zaczelem expienie Fraxow i z tego co zauwazylem uzywanie tych rekawic nie ma najmniejszego sensu.Wyexpilem je na 2 poziom (trafienia magiczne zwiekszone o 12 %).Przy kilkudziesieciu probach 1.Bez zalozonych zadnych rekawic celnosc:66% i 49 %.2 Z zalozonymi Fraxami na 2 levelu celnosc:68% i 52%.3.Z rekawicami sklepowymi,pierwsze lepsze za 50k celnosc:67% i 50%.Wiec GDZIE ten modyfikator trafien magocznych 12%.
    Jak sie dluzej gra w nich to praktycznie trzeba codziennie wyrzucac 80k na ladowanie (do 60%,do 100 wymaga jeszcze inhibitora)
    Wiec ogolnie te Fraxy mozna sobie wsadzic…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *