Po aktualizacji i kierunek dalszych zmian – Obecnie pracujemy nad… Cz. 204

Kolejny update już za nami, więc rozjaśniamy kilka kwestii, co mamy nadzieję rozwieje część wątpliwości (np. tych, skupionych wokół umiejętności „Rozkaz”), ukazując szerszy obraz, którym się kierujemy. Dlaczego zmiany u VD nie weszły w tej aktualizacji? Co z tarczami u klas magicznych? Jaki jest kierunek dalszych prac? Zapraszamy do lektury.

Po aktualizacji 1.37 i kierunek dalszych zmian

W poprzedniej aktualizacji, oprócz widocznych dla Was zmian, wprowadziliśmy także pewne usprawnienia od strony technicznej. W tym celu system edycji skilli w grze został przeprogramowany w ten sposób, by dane automatycznie importowały się do kodu oraz opisów w grze z odpowiednio sformatowanego formularza. Do tej pory wszystko odbywało się ręcznie, co przysparzało ogromu żmudnej pracy, w której łatwo o ryzyko pomyłki oraz wymagało bezpośredniej ingerencji w kod. Dużą część zmian będzie więc można wprowadzać i testować szybciej oraz łatwiej weryfikować poprawność wartości. Pod względem importowania opisów narzędzie to wymaga jednak dopracowania, gdyż nie zawsze uwzględnia pewne niuanse dotyczące poszczególnych umiejętności, a także niektóre efekty w kodzie mają wspólną nazwę, choć działają inaczej. W najbliższym czasie zostanie to poprawione tak, by każdy element opisu generował się automatycznie, dzięki czemu opis zawsze będzie bezpośrednim odzwierciedleniem działania danego skilla, a ryzyko ludzkiego błędu pod tym względem zostanie niemal wykluczone.

Jeśli chodzi o ostatnio wprowadzone zmiany pojawiło się u Was trochę wątpliwości odnośnie zwiększonego dmg w bazowych obrażeniach na skutek zmian w umiejętnościach rycerza – dlaczego do tego doszło i dlaczego w taki sposób.
Postanowiliśmy przesunąć środek ciężkości “Siły jedności” czyli popularnego “Rozkazu” z umiejętności “wymaganej zawsze i wszędzie” do poziomu umiejętności “bardzo przydatnej, wymaganej prawie zawsze i wszędzie” i lekko poluzować niezbędność rycerza na praktycznie wszystkich instancjach. Do tej pory impakt tej umiejętności był tak niesamowicie ogromny, że zwiększał zarówno obrażenia jak i celność wszystkich postaci w drużynie o ok. 1/3. Dzięki temu rycerz był praktycznie niezbędny wszędzie, gdzie pojawiali się gracze, a jego przydatność przejawiała się w rzuceniu rozkazu.
W związku z tym tę część obrażeń, które były w umiejętności “Siła jedności”, postanowiliśmy przekazać graczom w postaci zwiększonych bazowych mnożników w umiejętnościach. Ponieważ nie jest możliwe idealne odwzorowanie wszystkich kombinacji, skupiliśmy się na tym, aby postaci graczy były wzmocnione w grze bez rycerza (tutaj mają bonus obrażeń), z rycerzem w małych drużynach oraz żeby zachować obrażenia pomiędzy postaciami odpowiedzialnymi za dmg drużyny na poziomach 100+. W związku z tym, po długich przeliczeniach postanowiliśmy ulepszyć obrażenia umiejętności średnio o:

  • poziomy umiejętności I-III; fizyczne: +7%, magiczne: +5%
  • poziomy umiejętności IV-V; fizyczne: +13%, magiczne: +9%
  • poziomy umiejętności VI-VII; fizyczne: +15%, magiczne: +10%

Różnica pomiędzy obrażeniami fizycznymi, a magicznymi jest zależna od zmiany wartości modyfikatora w poświęceniu oraz transie. Dobieraliśmy wartości w taki sposób, aby postać gracza nie była poszkodowana również przy grze w mniejszych drużynach (2-3 osoby, w tym jedna buffowana przez rycerza).

Zainteresowało Was także, dlaczego nie wprowadziliśmy wstępnych zmian w profesji voodoo, pomimo zapowiedzenia ich na jednym z poprzednich blogów. Ostatni update zawierał w sobie bardzo duże modyfikacje, mające wpływ na całą rozgrywkę. Nie tylko zmiany w samym rycerzu, ale także w innych profesjach oraz mobach wymogły na nas skupienia się na tym temacie, by ostateczny efekt był jak najlepiej dopracowany. Każda zmiana nie pozostaje bowiem bez echa w innych aspektach rozgrywki. Nie chcąc opóźniać aktualizacji zdecydowaliśmy się póki co wycofać z wszelkich korekt w voodoo, gdyż nawet te niewielkie generowały szersze problemy zwłaszcza w kontekście mobów używających umiejętności tejże profesji. Obecnie zamierzamy się na niej skupić i w kolejnym etapie zmian wprowadzić już jako całość. Metodą mniejszych kroków chcemy wprowadzić duże zmiany, co pozwala nam na zebranie feedbacku, by móc go wziąć pod uwagę w kolejnych konceptach oraz na uniknięcie najbardziej rażących błędów.

Po uporaniu się z voodoo najprawdopodobniej przyjdzie czas na przyjrzenie się barbarzyńcy pod kątem dwóch obecnie mało popularnych umiejętności – “Zakażenia” i “Ataku dwuręcznego”. Nie wykluczamy oczywiście pewnych przekształceń także w innych profesjach.

Pojawiają się również pytania odnośnie tarcz, a zwłaszcza magów, którzy nie posiadają jeszcze żadnych minusów wynikających z ich noszenia oprócz konieczności inwestycji punktów siły. Docelowo chcemy, by głównym wyposażeniem każdej klasy prócz rycerza była broń, a nie miecz i tarcza, dlatego też ograniczyliśmy używanie tego zestawu przez postaci fizyczne. Staramy się, by ten proces, który po premierze Broken Ranks zakończy się najprawdopodobniej wyeliminowaniem tarcz, był jak najbardziej przystępny. W przypadku magów problem jest jednak szerszy, co wynika między innymi z faktu istnienia dedykowanych rarowych przedmiotów niegdyś wprowadzonych do gry i uwzględnianych w procesie tworzenia kolejnych instancji oraz kwestii różnic w obronie. Zamierzamy jednak te problemy jak najszybciej rozwiązać, by również magowie korzystali głównie z broni dwuręcznych.

Dodatkowe info

Część z Was dostała od nas wiadomości z ankietami, za wypełnienie których otrzymywaliście platynę. Po co to wszystko? W zasadzie jest to pierwszy ważny ruch na drodze marketingowych działań, związanych z promocją BR. Ankiety zostały stworzone przez zewnętrzną firmę, której przekazaliśmy Broken Ranks do oceny. Mamy nadzieję uzyskać dobry feedback i cenne wskazówki, gdyż jest to jeden z ostatnich etapów, jakie musi przebyć produkcja, zanim zostanie udostępniona do szerszych testów.

Dzięki ankietom chcemy lepiej poznać Was – naszych graczy – oraz Wasze preferencje. Pytania dotyczyły nie tylko aktywności w świecie Taernu, ale też innych produkcji, na które chętnie poświęcacie swój czas. Pozwoli nam to określić co Was wciąga, co uważacie za dobre, które elementy pochłaniają Was najbardziej i na czym Wam zależy. Dzięki temu przygotowywana strategia będzie dopasowana do obecnych standardów, preferencji aktualnych graczy i umożliwi dotarcie do większego grona osób, które mogłyby w przyszłości zostać Waszymi taernijskimi kompanami na drodze pełnej przygód.

Koperty wysyłane były partiami do losowych graczy. Być może pojawią się jeszcze ankiety uzupełniające, zawierające pytania dodatkowe, aczkolwiek póki co zebraliśmy solidną dawkę informacji 😉 Dziękujemy bardzo osobom, które rzetelnie podeszły do tematu!

Korzystając z okazji chcieliśmy uczulić, abyście zwracali większą uwagę czy link do gry, w który klikacie, jest poprawny. Zdarzały się sytuacje, że link zawierał celowe literówki (był łudząco podobny do oryginalnego adresu) i prowadził do strony wyglądającej tak, jak nasza strona główna. Logowanie przez nią prowadziło do kradzieży konta (utraty dostępu i ekwipunku). Najlepiej zapisać sobie stronę Taernu w zakładkach i nie klikać w linki z niewiadomych źródeł. Jeśli będziemy chcieli Wam coś przekazać, to zrobimy to oficjalnymi kanałami.

103 thoughts on “Po aktualizacji i kierunek dalszych zmian – Obecnie pracujemy nad… Cz. 204

  1. Wow, jestem na prawdę pod wrażeniem.
    Fragment o nowym systemie wyświetlania skilli był już poruszony na forum, więc nic nowego.
    Fragment tłumaczący nowe wartości rozkazu był wytłumaczony na blogu miesiąc temu, nic nowego.
    Fragment o VD? serio, to samo pisaliście w kwietniu jak wprowadzaliście zmiany u łucznika, że z vd to delikatnie, ostrożnie, jak z jajeczkiem, bo mobki używają skilli, że nie można przesadzić… (czyt. Hass gra VD nie można osłabiać ;)) nic nowego
    Fragment o tarczach? Ta sama śpiewka od kwietnia, ‘tak będziemy usuwać. Nie, nie powiemy wam kiedy’ nic nowego od ponad 3 miesięcy.
    Fragment o ankietach nic nowego, było przecież tłumaczone że to marketing.
    Fragment o logowaniu przecież był na popupie przy logowaniu do gry.

    Gratuluję, postaraliście się przy nowym blogu, szczególnie biorąc pod uwagę, że 2 tygodnie temu nie było wcale. szanujący się zespół developerów nie ma co

      • Wiele klas ma nieprzydatne umiejętności nie tylko Barbara, mo aure co daje śmieszne 8%, ryc cięcie, łuk deszcz strzał, dr uderzenie że złym przelicznikiem oraz beznadziejnym wzorem do dmg. Na instancjach umiejętność używana tylko przez dr z epikami gdy się mana kończy i na tym koniec. Ciekawe jakie rekompensaty będą mieli np. ludzie po stracie smugi 5* zakładam, że żadne, a wtedy ludzie przestaną w to grać i zostaną tylko ci z epikami.

        • Grad strzał jest atakiem obszarowym – zaleta profesji. Znacznie przyspiesza czyszczenie słabszych mobków, które giną przed wykonaniem swoich animacji = szybsza walka. Jedyną wadą gradu jest zużycie kondycji, które do zadawanych obrażeń jest nieadekwatne(deszcze ognia ma mniejsze zużycie many, a dmg nieporównywalnie większy)

          • Ta, grad jest dość słabą umiejętnością. Już nie wspominając o opisie który mówi że dobrze wyszkolony łucznik potrafić siać postrach nawet wśród dywizji pancernych. Ja mam pomysł skoro uk i tak ma nie najlepsze obrażenia z gradu to czemu nie dać mu nieuchronnych obrażeń które ignorują pancerze, może niecałkowicie ale w wtedy opis miałby jakikolwiek sens. Małe obrażenia ale za to nieuchronne, to by było ciekawe.

        • Przecież grad to jest jedna z najlepszych umiejętności łucznika… tylko nupki jej nie doceniają np w pvp jak się pierwszy kliknie przed metkami MO… nie wspominając już o szybkim czyszczeniu instancji (łucznik najlepsza profka do solowania bossków). Faktem jak kolega wspomniał wyżej grad zużywa nieadekwatnie dużo kondycji ale poza tym chyba jedna z najlepiej zbalansowanych postaci chwilowo. Nic nie ruszać. 15%-20% mniej kondycji przy gradzie i finito.

  2. A co z szybkim cięciem u rycerza nawet nie wpsomniane . Nie zrobić jednej aktualizacji i brać się za następne tak tylko potrafią w Taernie

    • “Z uwagi na czasochłonny proces ustalania optymalnych wartości dla w/w umiejętności, przełożyliśmy zmiany w Szybkim Cięciu na później. Chcemy dzięki temu szybciej wprowadzić i dać Wam możliwość korzystania z zatwierdzonych obecnie zmian.”

      Wspomniane, na poprzednim blogu. Po co mają 10x pisać to samo?

      • Może jak coś robią, to niech dadzą to odrazu? bo narazie ryc to jest troszkę do kosza. A no tak zapomniałem, że jak oni coś odkładają, to widzimy to po kilku latach XD Zresztą jak podobają się graczom zmiany widać odrazu, po wejściach na stronę. Bo przecież gra ma się podobać graczom, a nie deweloperom.

  3. Zgadzam się w 100% z twoją wypowiedzią . Nic nowego nie dać prostych danych ile przez tydzień. zostało ubitych mahetow czy innych bosow lub inne statystyki . 2 tyg czekania i post zrobiony na ostatnią chwilę by nie było że znowu nie ma bloga .

    • Nie dość że zrobiony na ostatnią chwilę to jeszcze tak treściwy jak instrukcja używania papieru toaletowego

  4. Jak na blog po miesiącu, to szału nie ma delikatnie mówiąc. Liczyłem na coś o BR. Mamy prawie koniec lipca 2020, a premiera 3D nadal jest jedną wielką niewiadomą. Może to czas żeby w końcu podać jakieś dokładniejsze info – nie musi być to dzień i godzina, ale cokolwiek… początek 2021? 2025? Wiem, że nie chcecie podawać dokładnej daty, ale fajnie byłoby wiedzieć czego i kiedy się spodziewać.

    • Co się dziwić jak to są niepoważni ludzie. Jak nie zdążą do końca roku to będą musieli robić specjalnego klienta do tej gierki. A ludzie po to grają w gry PRZEGLĄDARKOWE, żeby przestały być grami przeglądarkowymi. Mam szczerą nadzieje że ich cel czyli celowanie jak najbardziej w dzieciarnie tutaj im da popalić. Obawiam się jednak drodzy zbyt leniwi włodarze taernu (ponad 6 lat w produkcji to chyba nawet wiedzmin 3 nie był) że po 2020 i konieczności instalowania gierki na kompa odejmie dzieciarnia w którą celujecie. A starym graczom też nie będzie chciało się zmieniać przyzwyczajeń. A gdy ktoś gra na większej licznie kompów niż 1 w domu? Z resztą, oni doskonale zdają sobie z tego sprawę a moją to w czterech literach. Więc daty broken ranksa nie będzie 😉

        • Nie będzie wspierany,czyli nawet jak będziesz chciał to go już do najpopularniejszych przeglądarek nie zainstalujesz. Tak jakby go nie było. Trzeba będzie grać z wcześniej specjalnie ściągniętego klienta gry.

        • Adobe flash player z końcem tego roku(31.12.2020) zostanie wycofany z przeglądarek, całkowicie z rynku. Nie będzie możliwości pobrania go z głównej strony. W raz z końcem roku zostaniemy poproszeni o odinstalowanie flasha z naszych komputerów(będzie trzeba to zrobić ręcznie, instrukcja dla poszczególnych systemów operacyjnych jest na głównej stronie Adobe).
          Tutaj link do źródła z głównej strony:
          https://www.adobe.com/pl/products/flashplayer/end-of-life.html

  5. Nawijanie makaronu na uszy i odwracanie uwagi od 3D… coś wam nie idzie tak jak powinno iść, co nie ? Mam chociaż nadzieję, że jak już będziecie zmieniać barbe to zrobicie to porządnie i nie będzie musiał już stać w zayebiście wielkim cieniu mosia.

    • Da się odwrócić uwagę od 3D? Odkąd to zapowiedzieli to każdy tylko im wypomina 3D. Zrobią to będzie. Przez takie … i tak z opóźnieniem wejdą niektóre instancje do gry.
      #cierpliwość

      słabybrb vs KOXMO – tak wygląda ten cień w rzeczywistości.

  6. Czy przy zmianie skillów u VD zostanie w końcu zrobione coś z okrzykiem z 1 karty? Przecież to jest jakieś przecięcie, że on ma moc klasowej umiejętności dostępnej tylko dla łucznika a trwa 6 rund, wrzucany jest tylko z wiedzy przez co jest to jednostronne faworyzowanie magików, w szczególności VD (dr troche mniej, MO praktycznie tylko w grze solo, ale nie zawsze)
    Dla porównania, dla fizoli z 1 karty jest atak mieczem (XD), rzut kamieniem (XD), strzał z łuku (XD, juz widzę tego cieszącego się hassa który teraz zacznie pisać, hola hola ale przecież BB korzysta z łuku na lugusie na fanach. No kuźwa gratuluję że tak programujecie grę, że BB, dmg, nie ma żadnego ataku DO DMG z innej strefy niż zwarcie.)
    Czyli dla fizoli jakieś śmieszne gówno które było żałośnie słabe nawet w 2010 gdy gra wychodziła, kontra okrzyk dla magów który bije na głowę skill który został prowadzony w aktualnej formie w kwietniu 2020. Chylę czoła. Ach no tak, dla fizoli jeszcze ucieczka jak zaatakuje VD na czarnym, nie można zapomnieć.

    Super że VD dostał niedawno ograniczenie wysokości dymków do 40% = większy % na atak gdy przeciwnik miał tych dymków więcej niż 40%. Dostał ostatnio zwiększony % na każdy atak po dymku. Teraz dostał 34% modyfikatora trafień magicznych. Serio, ja rozumiem pchanie wszystkiego pod siebie Hass, ale ile można? Kolejne 3 miesiące słodkiego życia vd, który umiejętności ma nieruszone, teraz już nawet nie udajecie że chcecie zachować jakikolwiek balans otwarcie dajecie VD gigantycznie kopa do celności, nie ruszacie kompletnie jego skilli, dodatkowo zostawiając przesadzony okrzyk z 1 karty zabierający 45% ataku każdej strefy.

    Przypomnę tylko nieśmiało, że łucznik przez zmysły dające na 7lvl(czyli w obecnych realiach wbijania umiejętności, dopiero koło 100lvl) 55% modyfikatora i został kopnięty w krocze przez rozbicie kluczowych dla swojej strefy umiejętności na 2 razy po śmieszne -22%, jednocześnie dajecie jak gdyby nigdy nic w aktualizacji dla VD +34% modyfikatora? Nie zabierając nic w zamian? Soczyste naplucie w twarz graczom.

    To samo sytuacja sh, SH teraz ubierając cierpy epika i spodnia aquafiz ma 76% modyfikatora trafień na swoją kluczową strefie, a jednak nie ma rozbitego kluczowego dla siebie debufa czyli dotki na 2 razy po 22%. Ups przypadeczek?
    Po zmianie washi, SH na transie bije na głowę łucznika na moranie jeśli chodzi o celność debufa przez wszechobecną grupową aurę, która zabija waszą teorie o tym że łucznik jest bogiem celności.

    I oczywiście, łucznik nie może dostać w cierpach modyfikatora trafień dystansowych nawet jakby chciał, bo po co? No jak to, łucznik chce modyfikator trafień na strefę z której biję? Nie no wariat, dajmy mu modyfikator na piasek z fiza, niech nie szaleje za mocno, jeszcze zacznie trafiać te swoje śmieszne ataki z dystansu po -22%.

    Ja już grać przestałem, podziwiam innych graczy z dużym stażem który pozwalają sobą tak pomiatać, czasem który spędzili i pieniędźmi które w gre zainwestowali. Czasu nikt nie zwróci, czas otworzyć oczy i pozwolić tej łajbie zatonąć.

    • Co z tego że vd ma moda w attawie jeśli staje się papierkiem na mahecie zakładając ją bo moby biją tam głównie z fiza, czyżby faworyzacja łucznika i sheeda? Gościu ogarnij sie, bo tylko płaczesz nad tym swoim łucznikiem, który jest teraz najchętniej branym na bosy debuferem lub faktycznie skończ grać.

        • Lucznik jest brany bo robi robote. Ja nie mam nc do sh o ile cos robia, bo stanie w tarczy i wbijanie w tego samego moba po mnie debuffa nie ma sensu, dlatego ich nie biore. Innym przykladem sa wieksze sh ktore rzeczywiscie graja pod pt a nie stoja jak figuranci.

    • Pragnę przypomnieć że spięcie nie daje 22/22/22 % obniżenia obrony tylko 46/22/34 %. Poza tym jest to atak dystansowy do którego uk ma zwiększoną szansę trafienia dzięki zmysłom. Jeżeli w jednym strzale byłby cały debuff to by było zdecydowanie zbyt banalne. Obniżenie obrony dyst zostało zatem rozdzielone na spięcie i stratega (też atak dystansowy) więc jest to bardzo dobry kompromis. Sam gram łucznikiem lvl 100 i nie czuję osłabienia mojej profesji, nawet czuję że jest tym czym powinna być.
      Z racji takiej że spięcie obniża fiz uk może dać piach w drugiej rundzie razem z strategami a przypominam że zwykle jest też drugi debuffer.

      Co do sheeda że mówisz że jest zbyt mocny. Mocny? Na pewno dobry ale chyba zapomniałeś, że jego dotka nie dość że nie jest na wszystkie strefy (jest tylko na fiz) to jeszcze trwa krócej o 1 rundę. Do pełnego debuffa braknie wątroby i kolana. Czyli sh musi wbić 3 debuffy i rozdawać ko całej drużynie a uk ma wbić 4(spięcie,strateg,piach,truta) z czego nie musi niczego rozdawać oprócz zmysłów dla mo. Jeżeli chodzi o aurę to podobno mają ją osłabiać i jeżeli faktycznie będzie to wyglądać że mocno utrudnia to rozgrywkę ukiem to to po prostu zmienią żeby aura u mobów też była słabsza jeżeli chodzi o szansę trafienia.

    • Dali Sheedom i VooDoo 34% moda…
      Dlaczego nie dostałem drugiej pary Washi wyexpionych na 8, ani Attawy na 8 na VD? Gdzie mam napisać, że zostałem pominięty?
      Kiedy to wgl rozdawali? :O

      Łucznicy są obecnie Kocurami… o ile nie latają w EQ z poziomu Gmo na Morane…

      Łucznik: Psycho: 7
      14 + 32 + 55 = 101%
      Sheed: Psycho: 7
      14 + 32 + 22 = 68%

      Tak, Łucznik zdecydowanie nie powinien dostać Cierpów z Modem Trafień. Arhauty polecam i zazdroszczę, że nie musicie tracić 22-24% moda trafien, aby założyć Arhautki, przy czym pozdrawiam Łuczników w Cierpach, którzy robią robotę i nie płaczą.

      PS Moglibyście usunąć aurę grozy? Przez nią jestem mniej celny… co z tego ze DOSTAŁEM za darmo 34% moda trafień…
      Ta gra taka trudna…

  7. W jaki sposob chcecie usunac tarcze dla magow? Po prostu usuniecie bez zadnej rekompentasty dla graczy biegajacych z 5* smuga? Nie lepiej dodac cos w rodzaju 1-recznej rozdzki?

  8. Żadnych konkretów po czterech tygodniach, czy jest szansa że beta testy ruszą jeszcze w tym roku dla graczy?

      • Premiera musi być pod koniec 2020 roku. Problematyczne, zbugowane elementy gry czy instancje zostaną na początku wyłączone np instancja mario, waldka czy aquy, pewnie na początku nie będzie pigmentów i morphów, może więcej rzeczy. Ale gre wypuścić muszą, bo z końcem 2020 właściciel flasha, Adobe, całkowicie usunie możliwość instalowania flasha, po prostu usunie go z internetu, osoby które teraz go nie pobiorą, nie pobiorą go już nigdy. Dodatkowo czytałem, że Adobe ma zamiar wgrać do flashy już zaintalowanych na komputerach specjalną łatkę, która ma go wyłączyć (docelowo zmusić do odinstalowania)

          • Tylko jak zrobią klienta z flashem, skoro nie będzie on dostępny już w internecie?
            Skoro właściciel flasha mówi że go wyłącza, to jak firemka zatrudniająca 20 osób może powiedzieć ‘ nie bo ja go chcem do swojej gry ‘?

  9. Ryc został znerfiony i w zasadzie nic nie dostał klasowo w zamian. Była mowa o nowym skillu zamiast szybkiego cięcia, a na gadaniu się skończyło. Druga sprawa, patologia małych rycerzy na “dużych” instach jak trwała, tak trwa w najlepsze. Czy zamierzacie coś z tym zrobić? Jeśli nie, to update jest udany na tyle, że teraz nie będą krzyczeć “ryc za silny, trzeba go znerfić! “. Ot, zmiana na wytrącenie argumentów.

  10. Czy nie uważacie, że zabieranie postaciom innym niż rycerz możliwości korzystania z tarczy sprawia, że gra ubożeje poprzez jeszcze bardziej ograniczoną liczbę buildów? Przy okazji, skoro docelowo postacie mają nosić tylko bronie klasowe, to co z łukami u innych prof niż łucznik? Może wypadałoby usunąć umiejętność strzał z łuku z pierwszej karty lub tak ją znerfić dla niełuczników, by była nieopłacalna, tak jak teraz noszenie tarczy przez fizoli niebędących rycerzami? Chcecie, by barba miał jeszcze atak dystansowy, to mu go dajcie jako atak z drugiej karty. Oczywiście możliwość strzelania z łuku czy nawalania kamykami przez barbę (jak i np. sh, bo czemu dać punkt w hadu jak można włożyć łuk czy po prostu rzucać kamykami) sprawia, że gra jest ciekawsza, ale jak już idziecie w ograniczenie liczby buildów, to zaszalejcie na całego i tę możliwość rozwoju również zabierzcie.

    • Porównujesz zupełnie dwie inne rzeczy.
      Dlaczego jakakolwiek inna postać niż Łucznik, miałaby nie używać łuku? Jest to totalnie naturalne. Skoro jesteś zręczny, potrafisz korzystać z Łuku to z niego strzelasz i w całej grze nie robi to większej różnicy bo taki strzał z łuku jest dla każdej innej postaci niżeli Łucznik bardzo słaby.
      Nie widziałem jeszcze żadnego SH czy Brb z rozwiniętym strzałem z łuku na 7 w obecnych czasach. Na hlvlu przydatne czasami na Lugusie, poza tym korzyści są tak marne dla wszystkich innych profesji, że lepiej użyć Kamienia.

      Natomiast jeżeli chodzi o Tarcze to chyba nie trzeba tego omawiać. większe statystyki,większe resy, znacznie większe korzyści w porównaniu do “hobbistycznego strzelania z łuku”.

      A SH da punkty z hadu zamiast w strzał z łuku ze względu choćby na DMG i zostania przy tym w kastetach co pozwoli na kombinacje ataków np. 2x HD 2x CHI zachowując normalny DMG z Chi.

  11. Skoro macie się zabrać za bb to co z rykiem? Łukowi usunęliście twoją starą, więc może bb dać też coś co może wbić fizycznie (w przypadku łuka było to dystansowo) ?

  12. Łucznik do buffa dajcie mu na spięciu -44% na dys zamiast tych śmiesznych -22% 😀 i jeszcze cierpy dystansowe 🙂

  13. Zamierzaliście sprawić, że rycerz nie będzie chodził na instancje z dużo niższym poziomem niż cała reszta drużyny przez osłabienie buffów. Tymczasem nic się nie zmieniło, poza tym że każdy ryc musi poświęcić troszkę więcej czasu jednego wieczoru żeby przemyśleć build. Daliście każdemu darmowy dmg, więc rycerz dalej jest brany, byleby ochro rzucił. I naprawdę uważacie to za sukces?

    Dziwi mnie czemu dalej postacie graczy współdzielą umiejętności z mobami/petami. W oczekiwaniu na zmiany vd mamy spodziewać się czegoś pokroju darmowe ~500 dmg dla valdka po zmianach hadu?

    Nie komentując już tego że w zasadzie powtórzyliście informacje które już kiedyś przekazaliście. Czy ten blog był przygotowywany na kolanie przez przypadkową osobę?

  14. Wszystko fajnie, ale dostosowywanie gry pod nowe umiejętności które wejdą nie wiadomo kiedy, i przy okazji psucie balansu z gry na niższych poziomach raczej nie jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza to w jaki sposób został potraktowany rycerz z jego wiedzą, w tej chwili znaczna część osób będzie miała problemy żeby biegać te same instancje co wcześniej. Jak jestem w stanie zrozumieć nieco wyższą trudność u postaci magicznych, bo ostatnio się narobiło dr pod moc, tak z rycerzem trochę przegieliście. Rozumiem zamysł. Ale trochę przesada z różnicą w wiedzy, mniejsze rycki nie mają teraz zbytniej możliwości dać pełnego buffa z ochro w jednej turze,lub muszą mieć niski poziom tego buffa, co przełoży się na komfort gry, i odwiedzane instancje. A cała reszta zmian raczej na +, pytanie czy buff nie zaburzy sensowności gry w pt w stosunku do gry solo, jednak ogólnie zmiany oceniam całkiem pozytywnie.

  15. No mało owocne się okazały te długie przeliczenia, skoro w niektórych umiejętnościach tak dużo dmg uciekło, chociażby uderzenie druida

  16. Fajny blog, taki nie za treściwy. Co do ankiet – nie lepszym pomysłem było wysłać na każdą postać danego konta koperte z jednorazową możliwością odpowiadania na pytania (lub na główne postaci kont)? A nie człowiek w poniedziałek wbija na lolka i co?.. zapraszamy do ankiety , termin oddania – na wczoraj..

  17. Hmmmm. Dobrze się zastanówcie nad zmianami VD. Nie podoba mi sie zmiena głównego ataku na lalke. To by było zbyt mocne z modyfikatorami. Moim zdaniem powinno zostać jak jest VD jest debuffem i tak powinno zostać. Uderzenie cienia jest srednie nawet z buildem zbalansowanym i gitara.

    Co do smugi i bólu. Jeżeli zmusicie mnie do zmiany na ten brzydki trójząb bez jakiejkolwiek rekompensaty to grubo sie zastanowie nad dalszym poswiecaniem czasu energii i graniem.
    Nie kazdy ma chec sie przesiadac co jakis czas na inna postac bo ciagle jakies zmiany wprowadzacie.
    Lubie grac vd najbardziej i smuga z mieczem mi sie bardzo podobaja i zgrabnie leza na tej postaci.
    Duzo czasu pozlo na insty rary a teraz kombinujecie jak to pozabierac, po co?

    Co do zmian u druida i rycerza nie tak je sobie wyobrazalem, dlugo sie zastanawialem i to mialo sens zabranie dmg wzamian za wieksza szanse na trafianie atakow. U druida z 200 wiedzy wbijanie rzeczy na 2pa nie bardzo skomplikowalo trudnosc, praktycznie obeszlo sie bez resetu i jedyne co trza bylo zrobic to poprzesuwac pa w taktykach, jedyne co to dalo to tyle ze sobie dla jaj nie dodaje 2 atakow z kija w mobki bo te 2 pa poszly w lek i wzmocnienie dla kogos z druzyny, o ile to dla goscia z latara by byl problem ze wzgledu na ssanie (bo dzieki niemu maja mniej many w standardzie) to dla zwyklego gracza nie zrobilo roznicy.
    Czas pokaże co zrobicie z ta gra na premiere.
    Nie wiem jak inni ale poki co to oczekuje az w koncu napiszecie ze zmian juz dosc i bede widzial kierunek tego wszyztkego.
    Nie ma sensu teraz sie za bardzo angazowac w postac procz expienia, jak czasy niepewwne.

    Pozdro

    Ps. Dla tych co placza ze Hass robi pod siebie chcialbym by sie wypowiadali szerzej przytaczajac argumenty i kierunki w jakim to idzie, bo plakac zeby plakac to “kazdy jeden umi, a robic nima komu”

    Dolozenie moda trafien i zamiana szpili na glowny atak to zło.

    • Nawet jak zabiorą smugę, to przecież nie będą zabierać bólu. Ból jako broń jednoręczna ma takie taką samą ilość modyfikatorów i statystyk co dwuręczny łuk i kastety z jastrzębia, więc po prostu zostaniesz z pustym slotem w dłoni, proste. Po stracie smugi nie będziesz w żaden sposób w plecy ze statami, parafrazując Volakis z forum, teraz masz tych statów i ressów ponad stan 😉

      • Dodatkowo jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia, pamiętam dokładnie jak na którymś z blogów było mówione że lalka zostaje głównym skillem do dmg oraz że zostawiają UC jako celniejszy atak zabierający mniej obrażeń. Tylko jakim cudem UC może być celniejsze od lalki, skoro każdy vd bez problemy wyciąga 38% modyfikatora trafień magicznych, 70% z epikiem? Przecież ta lalka będzie miażdzyła celnością UC na które VD nie ma żadnego modyfikatora. Więc samo nasuwa się, że na lalkę będą musiały wrócić dymki, inaczej UC zostanie skillem bezzensownym na równi z dwuręcznym u barby.

        • “Drugą zmianą u VD są obrażenia, które zadaje i przeniesienie głównego ataku na strefę uroku, czyli na Ukłucie Lalki. Obrażenia z niej zostaną podniesione, ale jednocześnie zmieniony zostanie ich rodzaj – o ile nadal res na urok będzie miał pewien wpływ na jej obrażenia, to jednak dużo ważniejsze będą odporności kłute. Uderzenie Cienia pozostanie atakiem alternatywnym, dobrym tam, gdzie odporność na uroki jest bardzo niska oraz posiadającym lepszą celność”

          Są takie instancje i bossy, gdzie mimo posiadających modyfikatorów trafień magicznych będziesz miał lepszą celność z dystansu, niżeli z uroków. W takim momencie lepiej będzie zadać mniej obrażeń aczkolwiek celniej, niżeli bezsensownie machać lalką.

          Porównanie do Barbarzyńcy jest słabe, z racji, że u Barby porównujesz dwa ataki z tej samej strefy – zwarcia. Tutaj masz dwie różne strefy ataku więc zbędne porównanie.

          • Powiem krótko.

            Zmiany w attawie zrobiły to że już nie jest gorsza od zestawu smugi z bólem wiec powinno zostać jak jest.

            Drugą sprawą jest to że odnośnie tarczy wszyscy przeciwni jej są fizolami, to bardzo ciekawe zjawisko, to chyba rewanż za pokaranie sh stratami przy zakładaniu.

  18. Witanko

    Sądziłem, że ja mogę być odbierany jako “maruda, hejter, ten wiecznie narzekający”, ale zanim zacząłem pisać komentarz, to najpierw przeczytałem inne. WOW…

    To ja może z innej bajki, bo chyba mało kto zauważył ale…
    Jest to update, gdzie zostało coś ZABRANE, a w zamian za to, coś zostało nam DANE. Mnie osobiście bardzo to zaskoczyło i zadowoliło.

    Update miał osłabić Rycerza. Osłabił. Bardzo? Nie, ale wystarczająco.
    Rycerze mają teraz kilka opcji do wyboru i to jest bardzo w porządku.
    Czy ten update wykluczy 65lvl z Gorzoły? Zapewne nie wszystkich, choć testów i obliczeń nie robiłem, tak jestem w stanie stwierdzić, że spokojnie, nie wielkim budżetem wykonałbym Rycerza nadającego się na exp pod lodem na 65lvlu.

    Zmiany w Washi i Attawie? Obawiałem się początkowo jak bardzo zmieni to moje DMG i zapewne nie byłbym tak bardzo pozytywnie zaskoczony, gdyby nie podkręcenie DMG u SH i VD.
    Jestem z tych co lubią dobrze trzepnąć,ale zarazem nie marnują statystyk na siłę czy moc. xD
    Co sprawia, że podkręcenie DMG w skillach oraz zmiana mod.obr.fiz. w Washi na mod.traf.fiz. to mieszanka pozytywnego wybuchu, bo ani SH, ani VD nie stracili dużo DMG, a zyskali 32-34% moda trafień.
    Pozdrawiam tych co marudzą ze Epiki na Skin – przyjme. xD

    Jednak są rzeczy, nad którymi bym się zastanowił…
    Poświecenie -50 Odporności Fiz. może by tak odrobinę zmniejszyć te wartości o choćby 8-10 pkt?
    Trans choć tragiczny nie jest,może warto pomyśleć nad wartościami zabieranej many i obrony, wprowadzić max -15 many na rundę i – 15% na Obronę?

    Druid chyba dostał lekkiego boosta do leczenia. Na moje powinien dostać jeszcze trochę więcej tego leczenia, jeśli chodzi w szczególności o PvE.
    Jest to dla nowych graczy najcięższa klasa i tych druidów bardzo często brakuje.
    Teraz Druid na 120 poziomie musi mieć 440 wiedzy aby leczyć na 1PA – taki poziom wiedzy oczywiście problematyczny dla takiego lvla nie jest, ALE jednak jego leczenie cierpi, szczególnie na poziomach 65-89.
    Nie będę tutaj przytaczał wartości % bo niczego nie liczyłem, ale uważam, że można się delikatnie nad tym tematem pochylić i dołożyć kilka % i/lub zmniejszyć nieco wartości debufu osłabiającego leczenie.

    Moja ocena update: Bardzo Mocne 8.5/10

    A teraz trochę hejtu i marudzenia:
    Wpis trochę krótki jak na taki przestój. Godzina publikacji lepsza, aczkolwiek fajnie gdyby spadła do godzin 11:00-16:00

    I mała sugestia na koniec.
    Wiem, że skupiacie się na update, na BR i pewnie innych rzeczach, na których skupiać byście się nie chcieli, ale jesteście zmuszani…
    Zapewne coś takiego jak zmiana tła na dev blogu to nie byłoby bardzo problematyczne i czasochłonne. Chodzi mi dokładnie o widok danego wpisu. Biały kolor nie jest wygodny dla oka, może znajdzie się ktoś w Ekipie kto mógłby popracować w “wolnej chwili” nad zmianami kolorów?

    Pozdrawiam
    PS Co z Morphami i Pigmentem w 3D?xD

  19. Cztery tygodnie i tekstu tyle, co by się na jednej stronie A4 zmieściło, poza tym, żadnych konkretów. No oprócz tego, że powtarzacie o rzeczach, które miały być wprowadzane prawie pół roku temu. Ludzie, obudźcie się, zacznijcie żyć i olejcie tę grę, bo zaczęła z was wysysać już nie tylko pieniądze, ale też rozum i zdrowy rozsądek. Co do premiery 3d, o ile w ogóle wejdzie, bo trzeba zrobić tysiąc testów- zobaczycie dużo graczy na początku, a po miesiącu będzie tak jak teraz, albo i gorzej.

    • Może nie jestem kimś kto robi gry, ale oni po prostu chyba nie pracują nad BR tylko intensywnie grzebią. Nerfy mosia, zmiany w trudności wrzucenia buffów itp. itd. pokazuje że próbują wymyślić coś nowego w BR ale zamiast kontynuować pracę tutaj to oni siadają znowu do starego taerna i także tutaj dają to co w BR. Mogli by dać otwartą betę/alfę dla graczy i by nie musieli nic nowego dawać do starego taernu. Ale z mojego punktu widzenia po prostu poczekamy te 2-3 lata jeżeli nie będzie wspomnianej wyżej bety/alfy.

  20. Bardzo słaby blog, nie dość, że miesiąc przerwy od ostatniego (mam nadzieję, że w nastepny wtorek pojawi się zaległy blog) to jeszcze krótki. Większość rzeczy o których napisaliście to już były wiadome czy z forum czy wcześniejszych blogów. Szkoda, że nawet nie próbujecie zaciekawić i zadowolić graczy :/

  21. Walka pvp tak bardzo różni się skilami od pve że ja juz nie wiem nic z tego. Szczegolnie u druidów calkiem inne leczenie i inne. Zrobcie tak zeby pve sie nie roznilo skilami od pvp. W czym problem podwyzszyc graczom obrone albo mobów osłabic zeby zrekompensowac slabsze leczenie. Gra ma byc prosta jasna mila i przyjemna, a takie kombinowanie sprawia ze sie nie chce grać bo nie wiadomo o co chodzic i trzeba sie uczyc roznic pvp a pve. Jak dalej tak bedzie to ja koncze z tą przekombinowaną grą

    • Porównywanie PvE do PvP to chyba jedna z najgorszych rzeczy.
      “Trzeba się uczyć różnic PvP a PvE” – zgadza się, naucz się to robić bo nie mogą te rzeczy być identyczne.
      Gra ma być prosta, jasna, miła i przyjemna. Oczywiście i taka poniekąd jest, lecz wymaga kilku rzeczy, choćby odrobiny skupienia, a nie nawalania myszką na oślep i byle jak.

      Nauka nowych rzeczy to nic złego,polecam :]

  22. A co z petami ? np. ERA ma teraz gorszy dmg i trafianie przez tego nerfa wiec zróbcie coś żeby miała podobny dmg na buffie jak kiedys

  23. Nie wiem czego się czepiacie. Blog spoko bardzo ważne jest to co napisali. Kierunek zmian w którym idą zmiany w grze jest jak najbardziej zrozumiały. Tylko jeśli chcemy aby postacie magiczne używały broni bez tarcz to parametr obrażenia musi mieć wpływ na obrażenia. Chwilowo ma to znaczenie tylko u dr.

  24. Czy tylko mnie to irytuje, że robią 100 rzeczy na raz? Tak z biegiem czasu… Kilka lat temu będzie taern 3D i wszyscy się cieszyli. Między czasie kochana ekipa zamiast skupić się na jednym bardzo duzym projekcie, uruchomili domino z którym sobie nie radzą przez natłok pracy. Balans, ktory teraz zmieniają spowoduje opóźnienie BR (tak przypuszczam) bo zanim to doprowadza każdą postac do ideału miną kolejne 3 lata ????. Moim zdaniem administracja uważa się za wielką firmę, którą nie jest… Robią szum wokół BR, a i tak połowa graczy od gry odchodzi, przez zmiany, które według nich są koniecznie(ale czy aby na pewno?) Nie są Rockstar’em, którzy robią gry po kilka lat i wydają światowy format, a czasami wydaje mi się, że tak sie zachowują. Z mojej strony nie życzę im źle, ale coraz bardziej im odbija przez kolejne ich zmiany i kaprysy, a BR pewnie doczekają dopiero moje dzieci, których nie mam xD

  25. Nie można po prostu zmienić u vd “hak” na “mistycyzm” ? Mistycyzm zwiększa wiedzę a, vd nie ma żadnych buffów, więc według mnie byłby to pierwszy (chyba że o czymś nie wiem) sensowny buff nie robiący szkody innym profkom ponieważ mistycyzm vd mógłby wrzucić tylko sobie. A barba pięknie wyglądał by z “rzut toporkiem” zamiast “zakażenie”. A tak na marginesie- mogli by zatrzymać prace nad BR na chwilę żeby te martwe umki pozmieniali na coś lepszego.

    • coś w tym jest bo wiele osób co mówią że vd jest OP poprostu nie grają nim i nie wiedzą że vd nie ma tak łatwo jak sh czy uk żeby wbic debuffy oczywiście vd ma lepsze debuffy ale cieżko wbić je naweyt mając 600/700 wiedzy + ogromne modyfikatory i co najwyżej sszpile może wbijac zazwyczaj na tych najwyższych bossach

      • Ale VD nie wrzuca debufa trudniej niż inni bez powodu przypominam. VD atakuje jako jedyny debufer przed wszystkimi atakami mobków, dodatkowo szpila jednocześnie zmniejsza % przeciwnika na ciebie. Nawet wychwalany przez wszystkich pod niebiosa łuk żeby zmniejszych atak przeciwnika musi z piachem podejść. Więc w zamian za niższt % ma szanse na atak przed przeciwnikiem. A teraz po zmianach dodatkowo ma nieporównywalnie mocniejsze debufy niż jego konkurenci. I nie wyobrażam sobie żeby VD z aktualnym ukazem, nadal grupowym zaćmieniem które jest siłą równoważne zmysłom a dodatowo obniża atak przeciwnika dostał jeszcze bufa do wiedzy. ABSURD

  26. Wiecie że teraz po nerfie ryca DMG ma jeszcze bardziej przerypane bo nikt go nie bierze bo mało bije :D? Ryc rycem ale teraz dmg np los valdek to musi być dość wysoki

    • Ja juz przestałem w to grać ryckiem, bo chyba włodarzom tej gry pomyliły się kierunki zmian. Małe rycki miały być nieprzydatne na wysokich instach, a patologia jak trwała tak trwa dalej. Może wbije na chwilę na BR za kilka lat, jak zrobią. Teraz po prostu odechciewa się w to grać.

    • Jaki mniejszy dmg? Przecież jest taki sam z buffem od ryca, a bez więcej bijesz! Nie pisz głupot i nie siej dezinformacji jak w jakimś temacie nie masz pojęcia…

  27. Ten modyfikator mag jest bez sensu ale najważniejsze że LaCoce działa i nie ma do niego zastrzeżeń a o dymkach nie wspomnie tak dymki naprawiliście że to szok
    nonstop mam dymki i to nie jest śmieszne na 4 ataki 4 dymki ? no ludzie jeszcze 2 z mod mag ……

  28. Witajcie, prosto na temat. Proponuje dodanie barbarzyńcy trzesienia ziemi, tego samego ktorym dysponuje m.i. Vough, czy zwykłe koldy, any mógł w końcu farmic sobie mniejsze instancje czy chociażby mięsko na bardzo wytęsknionym poziomie co Mag Ognia.
    Nie przesadzajcie jednak prosze z kondycja, ta profesja i tak juz kuleje z jej zapasem w grze solo. Nie zawsze bierze sie druida pod pache.

    Nastepną umiejetnosc wymienilbym na jakiś dodatkowy atak , hmm…. niestety nie wpada mi tym razem zadna ciekawa sugestia. Kreatywności drodzy gracze!

    Serdecznie pozdrawiam, SnikersO

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *