Obecny stan Taern Broken Ranks i PGA – Obecnie pracujemy nad… Odc. 111

logo-taern-brDzisiaj przychodzimy do Was z solidną porcją wiadomości o Taern Broken Ranks. Nadganiamy tygodnie oszczędnego dawkowania informacji i bijemy prosto między oczy krwistymi opisami interfejsu, wzruszającymi akapitami o grafice i brutalnymi pasażami o animacjach i efektach. A na deser – jak kto dotrwa do końca – niespodzianka. Zapraszamy do czytania.


Taern Broken Ranks – stan obecny

Zaprogramowane mamy już praktycznie wszystko. Z większych rzeczy zostały nam siedziby gildiowe i ostatnie okna interfejsu: ustawienia i aktualności. Zostawiamy to na sam koniec, ponieważ są to rzeczy, które nie przeszkadzają w normalnej grze, i dopiero na końcu będziemy dokładnie wiedzieć, jakie damy tam możliwości. Teraz ruszyliśmy na całego z testowaniem i wyłapywaniem bugów oraz do pracy z programowaniem wersji mobilnej, która z racji ograniczeń sprzętowych wymaga wielu własnych rozwiązań. Aktualny kształt wersji mobilnej mogliście obejrzeć na PGA. Powiem tylko tyle, że już teraz jest fajnie, a będzie jeszcze lepiej.

2510_5

Jeśli chodzi o grafikę – mamy gotowych 95% mobów. Czekają grzecznie w kolejce do animacji, a potem podpięcia do Broken Ranks. Wszystkie krainki, które były tworzone od podstaw z myślą o 3d mamy przepięte. Pozostały lokacje, które trzeba przemalować, żeby dostosować skalę i jakość do tego, co mamy. Stare poczciwe Góry Koldów i Kemenak mają swój urok, ale widać, że są po prostu z innej epoki 😉 Gotowy jest cały nowy system jaskiń pod Alarilem, o którym pisaliśmy jakiś czas temu na blogu. Przypomnę tylko, że na ten rejon składa się sporo lokacji: trzy główne (największe) jaskinie, cztery poboczne (w tym instancje Geomorpha oraz Garthmoga) oraz rozliczne mniejsze “questowe dziuple”. Kto był na PGA, ten miał okazję podziwiać te krainy. Teraz powstaje nowa wersja Lasu Orków. Staramy się tam zbytnio nie “szaleć”, cenimy przyzwyczajenia graczy. Ścieżki, układ, moby, czas przechodzenia pozostawiamy bez większych zmian. Staramy się zachować i klimat i gameplay. Co się zmieni to to, że będzie ciekawiej i ładniej:) No i najważniejsza nowina z cyklu “grafika”: graficy ruszają teraz do ostatniej dużej rzeczy, której nam brakuje, czyli sprzęt. Ringi, zbroje, miecze, tarcze, i tak dalej. Zostawiliśmy to na koniec, bo chcemy, aby wyszedł jak najlepiej, by zaprocentowało całe doświadczenie zebrane podczas tworzenia modeli mobów. Efekty będziecie jeszcze mieli okazję oceniać.

2

Kolejne elementy Taern Broken Ranks to efekty i animacje w walce. Zupełnie nowa rzecz – i znów, kto był na PGA, miał okazję podziwiać, reszta niech żałuje. Dla tych, co żałują napiszemy, że do każdej umiejętności mamy dodaną unikalną animację – efekt zamiast dotychczasowych smętnych płaskich ikonek. Czyli to, o co często pytaliście: np. osy druida wyglądają jak osy, a korzeń jest czymś, co oplata przeciwnika. Dodatkowo animacje są szybsze, dzięki czemu walka jest zdecydowanie bardziej dynamiczna. Wszystkie te efekty mamy gotowe w 80%. Pozostały do zrobienia jeszcze unikalne umiejętności Sheeda oraz część specjalnych umiejętności mobów.

Nasz nowy interfejs opisywaliśmy na blogu (odc. Obecnie pracujemy nad… cz.105). Ale od tamtego czasu też nieco się zmieniło. Najważniejsza zmiana to układ głównego UI. Zrezygnowaliśmy z próby umieszczenia wszystkich ikon na dolnym pasku, bo ich ilość powodowała problemy w szybkim “ogarnięciu”, gdzie co jest. W nowej wersji nasze przyciski zostały podzielone na sekcje:
– sekcja czatu (lewy górny róg),
– sekcja główna, czyli ikony okien eq, umiejętności, statystyk, mapy/questów, gildii (środek góry ekranu),
– sekcja ustawień, czyli ikony okien wiadomości, znajomych, ranking, aktualności, ustawienia, sklep (prawy górny róg),
– sekcja “aktywna”, czyli ikony czynności: podgląd drużyny, blokada drużyny, odpoczynek, skrót do potków oraz ikonka naszego “statusu”. Działanie tych dwóch ostatnich, w jakiej formie wejdą i czy na pewno wejdą na razie pozostawimy w tajemnicy. (lokalizacja – środkowa część dołu ekranu).

3

4

Na PGA mieliśmy możliwość przełączania graczom obu wersji interfejsu, zatem mieliśmy okazję porównać ich reakcje oraz podpytać, jak się sprawdza nowa i stara wersja. Wniosek był zgodny z naszym: zdecydowanie łatwiej w ten sposób szybko znaleźć to, czego potrzebujemy.

Podobny “myk” z grupowaniem obiektów zastosowaliśmy przy oknie wyboru umiejętności w walce. Zlikwidowanie zakładek, przesunięcie okna wyboru umiejętności blisko środka kółek akcji mocno przyspieszyło wybór odpowiedniego skilla. Mieliście okazję to oceniać w zeszłym roku na targach. Niestety, cały czas był jeden problem: rozmieszczenie na okręgu wszystkich naszych umiejętności to aż 9 elementów na samym zewnętrznym kręgu, w równych odległościach. Było widać problemy w “ogarnięciu”, trudno było nauczyć się układu tak, żeby odruchowo sięgać kursorem po to, co chcemy. Dlatego podzieliliśmy te 9 umiejętności na 3 grupy po 3 ikonki. W 2d mamy podobne grupowanie. Tutaj w 3d wystarczyło zrezygnować z równych odległości i dodać niewielkie przerwy między “trójkami” skilli. Zmiana prawie niezauważalna, ale problem z szukaniem zniknął. Bardzo dobrze było widać to na naszych turniejach na PGA: chwila treningu i szybko przestawialiście się na nowy system.

5

1

Ostatnia dość istotna zmiana, nad którą pracujemy, to system przejść. W Broken Ranks chcielibyśmy ograniczyć przypadkowe wyjścia z krainek. Wyjście przez nieuwagę z instancji, do której nie da się już wrócić, potrafi być bolesne, dlatego w aktualnej wersji Taern dodaliśmy w kluczowych miejscach pytania o potwierdzenie. Marzą nam się przejścia, które nie będą wymagały tego rodzaju pytań: “czy jesteś pewien, że jesteś pewien…” 😉 Na Targach zaprezentowaliśmy wam system, który polega na tym, że mamy dwa “etapy” przejścia. Pierwszy “etap” to niewidoczny, ale spory aktywny obszar przy przejściu. Kiedy tam najedziemy kursorem, wyświetli nam się ikona. Ale żeby przejść nie wystarczy kliknąć “byle gdzie” w aktywny obszar, jak ma to miejsce teraz. Musimy przesunąć kursor i wycelować już w ten konkretny przycisk, która nam się pokazuje. Nie wyklucza to całkowicie “wypadków”, ale na pewno znacząco je ogranicza. Obawy nasze są tego rodzaju, że szukanie i celowanie w ikonkę może być zbyt uciążliwe, ale… obserwacje na targach pokazują, że było całkiem w porządku, choć system wymaga jeszcze dopracowania. Ostateczną decyzję na temat przejść, na temat tego, jak będą wyglądały i działały, podejmiemy podczas testów. I tutaj mamy dla Was wszystkich nowiny, na które na pewno z niecierpliwością czekaliście od dawna.

Taern Broken Ranks na PGA

stoisko_1

Ci z Was, którzy odwiedzili nasze stoisko na PGA mogli pograć w Taern Broken Ranks już teraz. Gracze byli zaskoczeni, że walka może wyglądać tak fajnie. Wybraliśmy kilka cytatów:

“O ja, to serio jest ten Taern? W końcu nie będzie wyglądał jak ziemniak, a grać się będzie tak samo fajnie.”
“W końcu mam powód, aby zmienić moją starą Nokię na smartfona.”
“Jezu, jakie to jest śliczne.”
“Bajeczne.”
“Kupiłbym was, gdybym był inwestorem.”
“Ten turek to chyba jedyne miejsce, gdzie każdy gra czym popadnie i nikt nie narzeka.”

Wiecie, obecność na targach w naszym wypadku nie jest po to, by zdobywać nowych graczy. Dla nas się liczyło to, co ludzie myśleli o naszej grze. I fajnie się ich słuchało, bo opinie były entuzjastyczne. Podobały im się zwłaszcza szybkie, a jednocześnie płynne animacje walki. Kilku ludzi udzieliło nam paru wartościowych rad, które pomogą nam ulepszyć interfejs, animacje i inne rzeczy. Dzięki za wszystkie uwagi 🙂

ekwipunek_2

Fajnie było spotkać wielu oddanych graczy. Wśród nich był Galajus, jeden z bardziej znanych youtuberów zajmujących się naszą grą. Nagrał materiał, w którym zadaje Drygowi pytania od graczy. Poza tym omawia też interfejs Taern: Broken Ranks.

W pewnym momencie, gdy Torg pokazywał jednemu z uczestników imprezy grę na smartfonie, ktoś zaatakował obsługiwaną przez niego postać. Grając na komputerze. I to jest cross-platform, a nie jakieś oddzielne serwery dla urządzeń mobilnych. Potwierdzamy – grając na urządzeniach mobilnych, będzie można grać razem z ludźmi korzystającymi z komputerów 😀

ekwipunek

Świetną decyzją okazało się wydrukowanie taernijskiego hełmu, utorskiej maski i dwóch mieczy. Zrobiliśmy kilkaset zdjęć i w znacznej części dzięki nim mieliśmy przez większość czasu spory tłum przy stoisku. Nawet niektóre cosplayerki od konkurencji przychodziły robić sobie zdjęcia z naszym sprzętem ( ͡° ͜ʖ ͡° )

W sobotę organizowaliśmy turek PvP. Tutaj wielkie dzięki dla KGB, ogarnąłeś to najlepiej na świecie. – mnóstwo osób chciało grać o słuchawki, platę i koszulki. Zainteresowanie było tak wielkie, że przeprowadziliśmy kilka rund kwalifikacyjnych, w których udział wzięło bardzo dużo osób. Do ścisłego finału dostało się 8 z nich, z czego dwie były świeżakami. I, Czarku, coś Ty nawyprawiał! Aż nie chce nam się wierzyć, że grał w Taern pierwszy raz, ale rozklepał wszystkich jak ta lala i wygrał główną nagrodę. Serio, jesteśmy pod wrażeniem. Mamy nadzieję, że wpadniesz na dłużej do gry 🙂

czarek

Co do reszty zdjęć, będziemy je jutro publikować na naszym fanpage’u 🙂

Taern Broken Ranks – testy!

Dziś możemy Wam oficjalnie napisać, że wkraczamy w fazę testową naszej wersji gry. Zapewne doczytaliście, że na PGA rozdawaliśmy tajemnicze kody do wersji Beta. Już tłumaczymy wszystkim, o co chodzi i jak to będzie wyglądało.

Po targach przeznaczamy chwilę czasu na poprawę różnych wyłapanych błędów, które wyskoczyły podczas prezentacji na PGA. Ta wersja trafia do pierwszych “pozabiurowych” testów, czyli udostępniamy Broken Ranks naszym Inżynierom i Administratorom. Chcielibyśmy, aby nastąpiło to już w przyszłym tygodniu (i to jest jedyny termin, który tutaj podamy 😉 ). Razem ogrywamy, wyłapujemy kolejne błędy, poprawiamy oczywiste bugi, sprawdzamy, co się da. Po poprawieniu wszystkiego, co będziemy w stanie znaleźć przechodzimy do kolejnej fazy zamkniętych testów Alpha. Rozszerzamy grono użytkowników, i wtedy dostęp otrzymają wszystkie osoby, którym obiecaliśmy udział w pierwszych testach Broken Ranks: zasłużeni testerzy, zwycięzcy gracze w konkursach. Ostatnią fazą będzie zamknięta Beta dla wszystkich posiadaczy kodów dostępu . Osoby, które otrzymały kody na testy na PGA dostaną od nas informacje, jak te testy będą ruszać. Od razu odpowiem na pytanie, które się często przewija – kody na targach PGA to nie jest zamknięta lista testerów. Jeśli ktoś będzie zainteresowany i zechce dołączyć, na pewno znajdzie się taka możliwość. Im więcej osób przed oficjalną premierą, tym więcej niedoskonałości, które będziemy mieli szansę poprawić. Informacje o postępie testów będziemy Wam tutaj podrzucać, zatem zapraszamy do śledzenia bloga i szykowanie się na Broken Ranks! 🙂

56 thoughts on “Obecny stan Taern Broken Ranks i PGA – Obecnie pracujemy nad… Odc. 111

  1. No, wreszcie konkretne informacje! (i to od Kiddy :P). Bloga będę na pewno obserwował, czekam na Betę i przede wszystkim na nowego Taerna. A potem na Epizod 3 który pewnie będzie na wiosnę w październiku 😛

    • Wszystko będzie narysowane i zaprogramowane od nowa. Co do przerobienia samych lokacji, jak np. dodania nowych elementów, nie możemy na ten moment nic powiedzieć.

  2. Ogromny plus dla was za tyle informacji 🙂 po ciuchu liczę że do 3-4 miesięcy już wgracie nam 3d i będziemy happy, lecz najbardziej się nie mogę doczekać wyglądu rarów czy epików 😀 rękawy podkasywać i do roboty 😀

  3. Jezeli mam inny adres email w taernie, a na kodzie do testow wpisalem prawidlowy, to czy zaproszenie do beta testow bedzie na skrzynce, czy w koncie taern jako powiadomienie

  4. Wspominaliście że chcecie by Taern był na Platformie Steam,więc jeśli tak się stanie będą jakieś osiągnięcia ? 🙂

    • Powiedz tym, którzy w walce przełączają się między 1 a 2 panelem żeby wybrać strach, że obecny interfejs jest wygodniejszy.

      • ^^ Obecny system wyboru skilli jest toporny a przynajmniej dla osob ktore nie maja wyrobionej pamieci miesniowej, to dobra zmiana.

    • Nie planujemy wypuszczać osobnej aplikacji dla Windows Phone, ale możliwe będzie granie w grę przez przeglądarkę 🙂

  5. “Od razu odpowiem na pytanie, które się często przewija – kody na targach PGA to nie jest zamknięta lista testerów. Jeśli ktoś będzie zainteresowany i zechce dołączyć, na pewno znajdzie się taka możliwość.”

    Dobrze rozumiem, że prawdopodobnie będzie otwarty nabór na testerów i będziecie wyłaniać najlepsze “koperty” tak jak było w przypadku Update z Admirałem i Komandorem? Czy przewidywana byłaby inna możliwość zgłoszeniowa?

    • Jeśli chodzi o rekrutację na testerów, to proponuję na bieżąco sprawdzać forum i bloga, będziemy publikować informacje w razie potrzeb 🙂

  6. Pięknie 🙂 Fajnie to wszystko wygląda, czekam na wdrożenie wszystkiego i myślę że powrócę do gry po długiej przerwie 🙂 a za androida to szacun !!! Nie mogę się doczekać chwili jak przestanę grać w Modern Combat 5 i żacznę grać w Taern Broken Ranks !!!! Jak będą testy na Androida jestem chętny !!!! Pozdrawiam

  7. A będzie możliwość zmiany kolory PA i przesunięcia czatu w dowolne miejsce?
    Ogólnie to fajnie to zaczyna wszystko wyglądac

  8. ja powiem tak, obiecujecie sporo ale % wywiazania z obietnic to jednak dno, po co b.duzo obiecywac i wywiazywac sie w niewielkim stopniu skoro mozna uczciwie pdejsc do sprawy …..

    to tyle w kwestii postepow i realizacji

    ogol tego co ma sie zmienic na duzy +

    • Nie planujemy osobnego klienta na Linuxy. Będzie za to można grać przez przeglądarkę obsługującą flash. Prawdopodobnie będzie też można odpalić plik .apk przez Shashlik, choć tu nie gwarantujemy poprawnego działania. Ewentualnie, możesz spróbować Remix OS, czyli Androida z rozbudowanym kernelem i interfejsem na modłę Win 10. Tam powinno działać dobrze 🙂

  9. Mimo że nie jestem, jakimś zapalonym graczem, to uważam że będziecie mieli pewien problem. Taern jest głównie kierowany do no-life(chyba że się mylę)?. Nowa wersja ma działać na telefonach itp.Tak? A patrzył z was ktoś, która z gier najlepiej zarabia na takim google play? Czy waszym zdaniem, casuale przyzwyczajeni do szybkiej rozgrywki będą wydawać kasę na płatną walutę, która jest dostępna za free? I do tego za kupno płatnej waluty w grze, nic nie osiągną?

  10. Zróbcie chociaż jeden serwer bez pvp, po pierwsze dużo ludzi szczególnie starszych nie lubi pvp i pyka w taerna “tako” dla rozluźnienia, a często ktoś się nudzi zabija dla zabawy irytując 😉 po drugie myślę ze tam by każdy kupował platynę, skoro jest mniejsze ryzyko jej utraty wiec i opłacalne dla Was to by było 😀 poza tym w sumie nic nie tracicie, bo kto będzie chciał pvp to zagra na serwie pvp, kto będzie chciał na non pvp to tam zagra, a dużo osób pewnie zagra na dwóch 😀 Ja osobiście bym grała na non pvp ;p i znam kilka osób, które też bardzo by chciały takie rozwiązanie. Przemyślcie to pozdro!

  11. “Dodatkowo animacje są szybsze, dzięki czemu walka jest zdecydowanie bardziej dynamiczna.” to są jaja czy rzeczywiście będzie szybciej niż w 2d bo tak nawet logicznie myśląc to nie ma szans (chodzi o długość animacji w przypadku walki jedno-rundowej jak na alfie)

  12. Pingback: Ekonomia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *