Obecnie pracujemy nad… cz. 90

jhyfMały upek poprawkowy już jest na serwerach. Z małej, szybkiej akcji, zrobił się większy projekt, który wczoraj został wgrany. Dokładną listę zmian znajdziecie na końcu wpisu. Przedstawimy Wam też odcinkową historię Garthmoga, jak z 2d przechodzi 3d. Dzisiaj droga od szkiców do ilustracji, za dwa tygodnie droga od ilustracji do modelu 3d. Jest na co popatrzeć 🙂 Oprócz tego jest nam bardzo miło poinformować, że 9 grudnia mija dokładnie PIĘĆ LAT TAERNA!!!!!11111oneoneoneone.

Update

Dzisiaj w nocy został wgrany miniupek poświęcony głównie poprawie różnych błędów i niedociągnięć gry. Ale nie tylko – wrzuciliśmy też kilka nowości. Najbardziej widoczną zmianą są nazwy serwerów – raz na zawsze pożegnaliśmy cyferki – witamy Duneb i Ostlor. Larkas, Duneb i Ostlor to nazwy miast taernijskich – można je zobaczyć w intro naszej gry.
Kolejna rzecz to korekty bossów i instancji: Admirała, Komandora, Htagi i Vidvara. Do Admirała wkradł się błąd, który przyczynił się do tego, że była w walce wykorzystywana tylko 1 z 10 możliwości wspomożenia się Filarami. Naprawiliśmy go, a dodatkowo umieściliśmy trochę wskazówek w różnych miejscach statku na temat możliwych kombinacji debuffów. Ale nie wszystko – zostawiliśmy małe co nieco do odkrycia (czekamy na wieści, która ekipa i z którego serwera będzie pierwsza). Reszta zmian – instancja Komandora została lekko ułatwiona. Htaga i Vidvar dostały zmodyfikowane AI, powinny już wrócić trudnością do tych sprzed październikowego upka. Z całkiem nowych rzeczy: dodane zostały nowe możliwości turniejowe – dla wybranych profesji oraz dla nowicjuszy. Z drobnych poprawek PvP – na warsztat poszedł Pump. Od teraz po walce z jego udziałem nie będziemy otrzymywać żadnych punktów ani statusu. To tak w skrócie, na końcu bloga zamieszczamy pełną listę zmian.

5 lat Taerna!

Tak, dokładnie tyle lat minęło od dnia, w którym wypłynęliśmy na burzliwe wody rynku gier komputerowych. Cacana i chuchana w zaciszu wrocławskich strychów, garaży i gabinetów gra została oddana w Wasze ręce. Serwer nr 1 działał już dużo wcześniej, ale za start przyjęliśmy tzw. wyjście do ludzi, czyli kiedy zaczęliśmy się promować i kasować za platę 😀 Wiele osób przewinęło się przez ekipę, wiele osób przewinęło się przez biuro. Każdy zostawił w grze część siebie. Ale nie tylko my, bo gra to też Wy. Setki tysięcy z Was dołożyły mały kawałek, dzięki czemu Taern stał się tym, czym jest dzisiaj. Chcielibyśmy spotykać się z Wami na naszych serwerach przez kolejne 5 lat i jeszcze dłużej!

Poniżej przypominamy nasze pierwsze wyjście do mediów, kiedy naszedł nas niejaki pan KGB. Kiedyś popychadło wysyłane w różne dziwne miejsca (np. nasze biuro, które wtedy było gabinetem stomatologicznym), a dzisiaj złote usta i pierwsza krtań polskich mediów. Zarzekał się na swoją matkę, że w MMO to nie gra i grał nie będzie. Zagrał, a jak się potoczyło dalej to doskonale wiecie (a na pewno Ci z Was, którzy zaliczają TaernCony i odwiedzili nas w tym roku na PGA).

Zapraszamy do odwiedzenia Aegustahephium, Lesgara i starego Trentis. Tak wyglądały te krainy, kiedy zamiast ludzikiem skakało się flagą 🙂

ilustracja-do-miasta-druidow-12 taverna4 trentis2
Jeśli chcecie udać się w podróż w czasie, polecamy przejrzeć bloga. Jakiś czas temu KGB pokusił się o małe wspomnienie początku Taerna. Znajdziecie je tutaj: http://blog.taern.com/powrot-do-przeszlosci/
A jakie są Wasze pierwsze wspomnienia z Taernem? Opiszcie je w komentarzach poniżej 🙂

Nowy wymiar Garthmoga

Przeszłość przeszłością, ale prace nad przejściem w nowy wymiar nie ustają. Jednym z potworów, którymi się aktualnie zajmujemy jest Garthmog. Kościsty smok przyobleka się w nowe szaty. Powstawanie konceptów poprzedziły wnikliwe studia nad smoczą anatomią, a oto jej efekty.

garnek2garnekW tej chwili trwa składanie do kupy tej sterty kości, z której wyłonił się piękny i majestatyczny smok. Przedstawimy go za dwa tygodnie 🙂

Changelog 1.24

Zmiany:

– nowe nazwy serwerów: s5 (Duneb) i s7 (Ostlor)
– serwer Duneb (s5) przeniesiony do tej samej serwerowni co Larkas i Ostlor (s7)
– gdy w walce PvP uczestniczy Pump nie otrzymujemy żadnych pktów i statusów
– możliwość tworzenia turnieju tylko dla wybranych profesji
– dodanie możliwości tworzenia turniejów tylko dla nowicjuszy
– koncentraty: pokazywanie się na początku plecaka

Poprawki błędów:

– usprawnienie właściwości sprzętu ‘oczyszczenie’
Od teraz myje buffy tylko o czasie trwania > 1. Naprawione mycie aury zimna (potrafiło czasem nie wyrzucić zmytej ikonki).
– zmiana zaokrąglania przy wyświetlaniu % naładowania (wcześniej mimo wyświetlania 0% naładowania właściwości wciąż działały)
– uzupełniony % naładowania psycho w różnych oknach ekwipunku (m.in. eq zwierzaków)
– Admirał: poprawiony problem z wieszaniem się walki
– buff z gildii a hp: po zalogowaniu, mając buff ma się bazową wartość hp, a nie z bufem (trzeba odpoczywać)
– błąd z ilością platyny przy wskrzeszaniu petów gildijnych (można było leczyć za mniej niż wyświetlało)
– zablokowana możliwość leczenia uleczonego peta w gildii
– zablokowanie buga z dodawaniem siebie do znajomych
– naprawione najstarsze sztuki psycho “Ból” i “Sigil” – potrafiły wpływać na niektóre sety
– naprawiony błąd, który uniemożliwiał zmianę nazwy w zakresie wielkości liter np. z AbC na abc
– undefined w historii platynowej
– poprawione przenoszenie klatek prywatnych po zmianie gildii
– poprawione odbieranie Borsuka

Poprawki bossów i instancji:

– Admirał: korekta resów, niewrażliwość na uroki zmieniona na aura czystości
– Admirał: błąd z aktywowaniem filarów (działała każda kombinacja, wywoływało 1 efekt – przywołanie)
– dodanie informacji i wskazówek o kombinacjach debuffów i ilości możliwych efektów u Admirała, do znalezienia na statku
– instancja Komandora została lekko osłabiona
– poprawione poruszanie się po korytarzu przy klatkach na statku Komandora i Admirała
– Htaga przeszła modyfikację AI
– Vidvar lekko osłąbiony – zmodyfikowane AI
– Morana – korekta resów

Poprawki przy questach, zlec etc.:

– poprawki niektórych questów, aby nie kolidowały ze sobą: Cienie przeszłości i Femme fatale
– brak wyjścia z niektórych miejsc, kiedy brak instancji (piwnica De Vries, więzienie w queście “Po tamtej stronie”)
– poprawka brakujących animacji u peta Akana
– odsyłanie Akana
– odsyłanie Larena
– poprawa DQ “Grymuary”
– dodanie brakujących grafik na statku w queście “Morze możliwości”
– poprawa respawnu przy śmierci na tygrysie w instancji w queście “Nosił wilk razy kilka”
– korekta tworzenia petów recepturowych (przerobione na mini-questa)
– poprawka błędu z awansem questa “Igła w stogu siana”
– poprawa mapowania w instancjach z małżami (zablokowanie łowisk małży)
– brakująca ikona inferny w insancji w queście “Szczyt marzeń”
– poprawa opisów kont premium
– drobne poprawki tekstów w grze
– Bedisa: dodanie pytań o czas oczekiwania na kupno tańszej obręczy
– zmiany w instancjach w jaskini robaczej – nie można przejść przez instancje questowe do jaskiń na Modliszkę
– 
resp harpii – wprowadzone rozwiązanie ograniczające problem z dostępnością w zależności od pory dnia czy liczebności serwera

37 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 90

  1. powiem tak te stare grafiki byly przefajne i to nich zrobiles cos unikatowego ..teraz to bedzie gra jakich pelno na rynku a w app store to pewnie nie zablysniecie…rozumiem ze zainwestowales w te 3d kupe kasy,aczkolwiek bylo to dobrze przemyslec…

    ps co z linuxem bedzie smigal client czy tylko przez wine bede musial sie szarpac ?

  2. Stare czasy 😀 , Taern ruszył 10 Grudnia 2010 ? Moje konto zostało zrobione na początku Roku 2011 na s3, więc wychodzi na to że w w parę miesięcy utworzyliście 3 servery ? 😉 Jeśli tak to dlaczego ja jeszcze nie mam Game Mastera :/

  3. Witam, mam pytanie. Bo gram na Dunep teraz ale wczesniej grałem na Larkas i na obu serverach mam postacie i teraz to pytanie… czy bedzie łączenie serverów Dunep+Larkas??? jak bedzie to kiedy? pozdrawiam stary weteran xD

  4. hmm ale ta wiocha to lipton, smok na plus, nazwy lipa, ciagniesz do zachodu nie wiem po co, zabijasz polskosc tej gry, no, ale kasa… z biegiem czasu tylko dzieciaki beda w to graly i nie nadazysz za ich zachciankami xd pozdro, ave stare mokradla i alaril.

  5. Za chodzenia po zaznaczenie flagą nie grałem, ale czasy starego Aliaril pamiętam 😀 Może ktoś sprawdzić kiedy pierwszą postać założyłem?

  6. Odkąd zacząłem grę mapki były że tak powiem płaskie , ale miały swój urok w miarę szybko się można było poruszać . hehe te walki pvp na mokradłach , rąbanie Ichtiona , płasko było niedostępne dla mnie ze względu na lvl , a lodowy to był najmocniejszy boss. Miło to wspominam te stare czasy , no i jeszcze halit 🙂 dorabianie się tygodniami na tym surowcu . Taern ładnie się rozwiną od tej pory , co mnie cieszy , parę pomysłów też podrzuciłem , co zostało w taki czy inny sposób wykorzystanie . Niech ten pociąg jedzie dalej i zobaczymy co nam przyszłość przyniesie .
    Wielkie Graty z okazji Urodzin 😛

      • hehe mnie nie interesują inne provy , walczę tylko o vd . Nie chce mi się rozpisywać na ten temat , ale możesz spojrzeć na nowe depo

  7. A dlaczego nie wprowadzacie na bossach typku admiral selena typu Aura Grozy czy Aura Cienia. Niech vd też sie wkurza i nie ma tak łatwo. Dać aurę tak samo na ataki psycho.

  8. kiedy wynagrodzicie Vd te wszystkie niedogodnosci zwiazane z wykluczeniami z bosow i czempow(mamut)dlaczego tylko ta profa ma cierpie chcecie wykluczajcie tez inne nie placza stanie sie powodzia i zaleje taern xd

  9. Bosko , zmieniac selene by moglby i mosiek tam poszalec na + .. Oslabiajac w tym prof fiz .. Zwiekszac dmg moskowk na moranie .. Na admirale pllepszac vd zeby i on mogl bic , lugusa oslabcie zeby ii bb mogl tam normalnie chodzic bo teraz chodza tam tylko calkiem ubrani + morana albo z litość … Bardziej oplaca sie tam brac na bufa sh niz b ..

  10. kiedy połaczenie wszyskich serverow ? bo nie oszukujmy sie i nie porzeciagajmy nie unikjnionego gra ma coraz mniej aktywnych graczy poprostu sie koinczy

    • Sam się kończysz 😛 Nigdy jeszcze nie mieliśmy tak dużo graczy jak teraz. Nie będziemy łączyli wszystkich serwerów w jeden bo gracze się nie pomieszczą. Poprzednie łączenia wynikały z wielokrotnego powiększenia się świata Taerna. Dopiero jak wejdzie wersja 3d to po przeniesieniu większości graczy do tej wersji prawdopodobnie połączymy serwery 2d w jeden.

      • hahahaha powaznie drygu tych TR tez liczysz?? ze nigdy nie mieliscie tylu graczy czy cala sume email liczysz ? bo jak tak czekamy na google weryfikacje no i IOS bo jak narazie na inter serwerze tez lipe odstawiacie potwierdzona SS wiec czekamy dalej na twoj mega wynalazek 3d ps

        co z linux pomijasz darmowe systemy ???

  11. Ahh.. Tez pamietam te stare czasy kiedy do aliaru szlo sie jaskiniami godzinami no moze nie ale roznie tak jak teraz zabawa z modla.. Kiedy bylo tak mega kasy za malze(wydawac by sie moglo) i bb 26 ktory niby byl dobry bo mial 150 sily 60 zreki i 1k hp. I tak naprawde podoba mi sie to co robicie kazda aktualizacja.. Kazda w koncu wy stworzylisci ta fantastyczna gre z klimatem 🙂 i naprawde nie qiem ludzie czemu sie czepiacie bo pomysl ta gra na pierwszy rzut oka nie koniecznie wszystkoch wciaga a 3d to bd cos co zapada w pamiec od razu 🙂 ja osobiscie czekam na ‘nowa epoke taernu’ pozdrawiam caly taern a w szczegolnosci ostrol (czy jakos tak musze sie jeszcze do tego przyzwyczaic ) milego grania wszystkim 🙂

  12. 5 lat to może promocja na platę? eee? pamietam kiedyś jak zaczynałem grać była promocja i od tamtej pory chyba jeszcze tylko raz…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *