Obecnie pracujemy nad… cz. 87

Duma TaernuOkręty Admirała i Komandora przeżywają oblężenie, spływają hektolitry utorskiej posoki, na rynku pojawiają się nowe rary, Tarenijczycy kompletują swoje watahy, a Tzahar wysyła skargi do Pierwszego Kolda, żeby powstrzymał te pielgrzymki do Mordowni i kolejki do picia z Edgarem. Słowem: aktualizacja stała się faktem. Dzisiaj podsumujemy update, wspomnimy o naszym udziale na PGA i napiszemy kilka słów o tym, co dalej.

Podsumowanie upka

Od aktualizacji minęły raptem dwa tygodnie, ale śmiało możemy powiedzieć, że została ona przez Was dobrze przyjęta. Pierwsze dni to serwery pełne tropicieli nowości. Wszędzie można było zobaczyć graczy biegających za nowymi questami (by jak najszybciej dostać się na instancję), na czatach szybko pojawiły się pierwsze ogłoszenia o slotach na nowe bossy. Na serwerach gwałtownie zwiększyła się ilość zwierzaków za sprawą graczy sprawdzających różne konfiguracje swoich własnych, podręcznych stad, zwanych watahą (nie “wataCHą!”). Oczywiście nie brakło też krytycznych uwag, na które staraliśmy się na bieżąco reagować.

Trochę zamieszania pojawiło się wokół nowej komendy gildyjnej, pokazującej podliczone składki. Aktualnie działa to tak, że zlicza ona surowce z przedziału ostatnich 30 dni. Docierają do nas głosy, że bardzo by ułatwiło sprawę dodanie konkretnej daty, od której są zliczane składki. Nie obiecujemy na 100%, ale postaramy się w najbliższym miniupku taką możliwość dorzucić. Postaramy się również dodać krótszą, tygodniową opcję tej komendy. Niejasna okazała się również opcja rozbudowy klatek. Z różnych względów nie mogliśmy wprowadzić możliwości rozbudowy warowni i pozostawiliśmy to bez zmian. Co za tym idzie – nie można zmienić budynku klatek. Dlatego dodaliśmy możliwość indywidualnego ich rozszerzenia. Klatka wykupywana jest raz i “idzie” za graczem.

Dziś wygląda na to, że update na dobre się już zadomowił. Na serwerach zostało ubitych łącznie ponad 2000 Komandorów i niespełna 200 Admirałów (poniżej w tabelce dokładniejsze statystyki z podziałem na serwery). Zainteresowanie watahą idzie w tysiące, ponad 500 graczy zdążyło wymaksować tę umiejętność. Ilości wykonań nowej części epizodu nawet nie próbujemy podliczać. W temacie najnowszego questa “Femme fatale” to przeszło go prawie 1200 osób. Trzeba przyznać, że nie próżnujecie i lada dzień odkryjecie wszystkie sekrety aktualizacji.

Liczba zabitych  bossów:

Larkas s7 s5 HC
Komandor 900 870 267 17
Admirał 80 85 9 0

Wataha:

Larkas s7 s5 HC
1 poziom umiejętności 2437 2097 956 63
7 poziom umiejętności 194 245 64 3

 

PGA

Również w tym roku wzięłiśmy udział w Poznań Game Arena. Pojawiliśmy się w sporym składzie. Do dyspozycji gości był Drygu, Pan Tomek, Torgerd, Kidda, małyKOT, Edyta, Developer, Sokolisko, Nazgull, Piperitae, Viconia, Bilbetta i Mateusz grafik. Przez nasze stoisko przewinęła się masa starych i nowych graczy, szczególnie zainteresowanych wykuwaną w pocie czoła wersją 3D. Pojawiły się osobistości znane z forum, które chciały wyrazić osobiście swoją opinię na temat ostatniego upka. Wnioski z tych rozmów zostały wyciągnięte, a za gratulacje dziękujemy 🙂 Najważniejszym dniem targów była jak zwykle sobota. Wtedy wrota Poznańskich Targów stają otworem dla szerszej publiki i hale wystawiennicze zalane zostały tłumem fanów gier wideo. Na naszym stoisku pojawił się KGB, który cały dzień rozsławiał Taern i prowadził cogodzinne turnieje PvP. Oczywiście już w nowym Taernie 3d. Chętnych do udziału w zmaganiach było tak wielu, że selekcji dokonywał metodą weselną, rzucając w tłum nasze smyczki i okularki. Szczęśliwcy, którym udało się schwytać gadżety mogli stanąć ze sobą w szranki i zyskiwali szansę zdobycia gamingowej myszy Razer. Finał ich zmagań odbył się o 18:00, a myszka powędrowała do dzielnej łuczniczki. Niedziela była dużo spokojniejsza. Pojawili się przedstawiciele mediów, którzy przeprowadzili z nami kilka rozmów. Po południu PGA zaczęło dogasać, a my wróciliśmy do Wrocławia.

Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zechcieli nas odwiedzić. Było wiele spotkań, wiele uwag i wiele rozmów – wszystkie bardzo cenne. Taern spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. Zachwyt wersją 3d był powszechnym, a niecierpliwość ogromna. Dodaliście nam energii do jeszcze szybszej pracy nad nową wersją gry. Morikai z s7 tak zrecenzował naszą obecność na PGA:

“Nie chcę nic mówić, ale… Na PGA stanowisko WhiteMoon różniło się od reszty. Gdy tam stalem, widzialem pracowników, ludzi pochodzących i ciągle, slyszalem jak wielu z Was rozmawia o Taernie…. Tyle rzeczy chcę teraz napisać. Po prostu jestem ZACHWYCONY. Bardzo dziękuję całej ekipie za możliwość porozmawiania o tejże grze. Szczególnie Panu Gabrielowi [Torg], który podszedł i mnie zagadał. Stanowiska 35 i 36 były UNIKALNE. Mam nadzieję, że za rok znów tam się znajdę 😉 Pozdrawiam Morikai z serwera 7”

pga3_slodziaki
pga2_blog
pga1_blog

Więcej zdjęć znajdziecie w tej galerii zdjęć. Do zobaczenia za rok!

Co dalej?
Teraz całkowicie skupiamy się na dokończeniu wersji 3d. W przeciągu najbliższych miesięcy nie planujemy kolejnych, dużych upków, co nie znaczy, że nie będziemy przygotowywać dalszego kontentu. Graficy zajmą się konwersją gry na nowy silnik, ale jednocześnie zostaną napisane questy końcówki Ep2, Ep3 i powstanie koncept nowej krainki. Możliwe, że jednocześnie powstanie projekt systemu corocznych eventów. Są to jednak plany przewidziane do realizacji w dłuższym okresie czasu.

Mamy dla Was trailer wersji 3d i poświęcimy mu specjalny wpis jutro. Trwa to tak długo, ponieważ w związku z publikacją musimy podjąć kilka bardzo ważnych decyzji dotyczących Taerna. Jutro wyjaśnimy całą zagadkę 🙂

15 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 87

  1. Cieszę się że gra wciąż się rozwija i jak każdy z nas czekam z wielką niecierpliwością na wersje 3D. Miejmy nadzieje, że ściągnie ona rzesze nowych graczy i pchnie Taern jeszcze bardziej do przodu bo wiem że potencjał w Was Panowie i Panie drzemie jeszcze wielki 🙂

    Pozdrawiam

  2. No, no epizod 3 nie sądziłem że tego dożyję, propsy dla was i gratulacje za pracę dokonaną od samego początku 😉 Czekam na wersję 3D z równą niecierpliwością co inni więc cóż, pozostaje tylko życzyć ekipie powodzenia i w dalszej kolejności poprosić o tworzenie dalszej historii mojego Taernijczyka Gorfastera z Larkas (ale bądźmy patriotami #s2 xD) 😀 Ciekawy jestem też jutrzejszego wpisu więc See ya! Do jutra 😉

  3. Droga ekipo a nie myśleliście możne o zwieszeniu progu lvl postaci jak i psychorarow ? jak by prog lvl zwiekszyc do 145 to i tak szmat czasu by zajęło graczom dobicie tego lvl i taki gracz z 140 lvl by mogl znow wbijac expa na lvl , a np lvl psychorarow zwiekszyc do 10 lvl , to tez szmat czasu by zajelo moim zdaniem dobicie takiego 10 lvl i troche by zwiekszylo procent danej umki psychorara czy juz nie mowiac a rarach a samego epika 🙂 bardzo to nie przekoksi postaci a zawsze jakas odmiana w upku po wzgledem wszytskich postaci bo tak by kazdy byl zadowolony. Taka zmiana lvl postaci i rarow moim zdaniem na dlugo by wystarczyla. Co powiecie na to ekipo ?

  4. No no ładnie 🙂 Już nie mogę się doczekać trailera no a upek świetny 😛 No i coroczne eventy, super, sam o tym pisałem na forum ^^
    Pozdrawiam, RycerzKróla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *