Obecnie pracujemy nad… cz. 77

forumPo raz kolejny na forum pojawiła się lista pytań do ekipy. W dzisiejszym wpisie odpowiadamy na większość z nich. Właściwie to poświęciliśmy im prawie cały wpis. Oprócz tego przedstawiamy standardową garść informacji nad postępami w pracy. Ep2, łucznik itd. Zapraszamy do lektury.

Epizod 2

Questy są już dodawane do gry i jednocześnie powstaje do nich grafika. Nabierają również kształtu pierwsze szkice instancji bossa, czyli Utorski Okręt. Testy prototypu są za nami i teraz opracowywane jest Ai mobków, z którymi przyjdzie się tam zmierzyć. Instancja w wersji normalnej będzie dostępna od poziomu 45, natomiast w wersji dla koksów od poziomu 100/110+. Żeby uzyskać dostęp do instancji oczywiście trzeba ukończyć wszystkie dotychczasowe questy Ep2. Koksy dodatkowo będą musiały zaopatrzyć się w trzos pełen vorlińskich dukatów.

MO i Łucznik

Wstępne testy nowych umiejętności MO wypadły pomyślnie. Ciąg dalszy planujemy wraz z testami nowej instancji oraz watahy, wtedy przyjęte parametry poddamy ostatecznej weryfikacji.

Nową umiejętnością MO, zamiast dotychczasowej „Odporności na zimno” będzie „Aura Rozproszenia”. Będzie to buff grupowy, trwający 5 rund, zmniejszający końcową liczbę otrzymywanych obrażeń (o 15% na 7 poziomie). Jeśli chodzi o „Ognistą sferę”, oprócz dotychczasowego działania będzie dodawała osobie, na którą została rzucona, po 10 pkt odporności fizycznych. Nie będą tutaj wymagane żadne dodatkowe warunki. Zostało również znacząco zmniejszone zużycie many przy „Ognistej sferze” – z 76 na 57 na 7 poziomie.

Gruboskórność zachowa wszystkie rodzaje resów, ale zostanie osłabiona o 10 pkt.

Kolejną zmienianą rzeczą są wartości pobieranych zasobów w kilku umiejętnościach łucznika. Do testów na s0 przygotowane są nowe wartości, wstępnie ustalone zostały następujące parametry (podajemy tylko na 7 poziomie, na niższych oczywiście proporcjolonalnie mniej):

  1. a) Zatruta strzała: 38 kondycja, 19 mana na 7 poziomie
  2. b) Wyostrzone zmysły: 38 many na 7 poziomie
  3. c) Ognista strzała: 29 kondycji, 12 many na 7 poziomie
  4. d) Lodowa strzała: 29 kondycji, 19 many na 7 poziomie

Prowadzony jest rebalans wszystkich mobów, gdzie nie jest widoczny efekt odbierania PA, tak, aby charakterystyczne dla łucznika debufy – strzał strategiczny oraz aura lodowa – wszędzie odzyskały na swoim znaczeniu.

Pytania z Forum

1) Czy kiedykolwiek spodziewaliście się osiągnąć (no nie można powiedzieć, że nie), taki sukces na rynku gier MMO?

W początkowej fazie tworzenia Taerna nie zakładaliśmy, że gra będzie aż tak popularna. Po pierwszych otwartych testach wiedzieliśmy już jednak, że udało nam się stworzyć bardzo grywalnego MMORPGa. Wtedy nasze oczekiwania zdecydowanie wzrosły i mieliśmy nadzieję, że na arenie międzynarodowej uda się odnieść sukces podobny do wersji polskiej. Tutaj nie wszystko poszło po naszej myśli ale generalnie jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, jakie udało się nam osiągnąć.

2) Jakie zmiany poza 3d, skończeniem epizodu i malowaniem map rozważacie w przyszłości?

W tej chwili skupiamy się przede wszystkim na dokończeniu nowej wersji silnika – czyli tzw. wersji 3d. Gdy zakończymy ten etap prac, zrobimy sobie kolejny plan długofalowy, w którym określimy najważniejsze kierunku rozwoju. Na ten moment nie jesteśmy w stanie ich jeszcze przedstawić. Z dużych zmian w najbliższej przyszłości chcielibyśmy wprowadzić bardziej rozbudowany crafting.

3) Czy planujecie beta testy 3D z udziałem graczy? Jeśli tak, to czy jest na to szansa jeszcze w tym roku?

Tak, na pewno zaprosimy graczy do testów nowej wersji. Zarówno do wersji mobilnej, www, jak i wersji do ściągnięcia. Na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że nastąpi to w tym roku, ale gwarancji dać jeszcze nie możemy.

4) Czy oceniacie merge s3 i s4 jako sukces i planujecie podobne połączenia w przyszłości?

Uważamy, że merge był dobrą decyzją. Gracze w zdecydowanej większości są z niego zadowoleni, a to najważniejsza kwestia. W przyszłości na pewno będziemy łączyć serwery przy okazji wejścia nowej wersji gry. Rozważamy jeszcze połączenie s1 z s2, ale tutaj zdania graczy są podzielone. Dlatego póki co jeszcze się wstrzymujemy z tą decyzją.

5) Czy planowane są nowe krainy dla hlvli, czy Berlin był już ostatnią?

W kwestii rozwijania świata mamy bogate plany, na co najmniej kolejne dwa lata pracy. Podstawowe plany rozwoju obejmują nowe dwa duże miasta – stolicę Alarilu i stolicę Haligardu. Jeśli chodzi o przedziały lewelowe to serce Haligardu byłoby przeznaczone dla poziomów 100+. Dmorther zostałby jako kraina dla najwyższych leveli. Pamiętajcie jednak, że te wynurzenia są bardzo koncepcyjne i niedopracowane i może zmienić się w nich absolutnie wszystko.

6) Czy w ogóle rozważacie level większy niż 140, czy to definitywnie zamknięty temat?

Nie jest to zamknięty temat. Kiedyś prawdopodobnie go zmienimy. Gra jednak nie ma w tej chwili na tyle dużego świata, aby był sens ten poziom podnosić. Wyższy level cap (maksymalny dopuszczalny poziom postaci) prowadzi do zmniejszenia się liczby graczy, którzy dochodzą do tzw. end game’u. Stwarza to potem problemy ze zmontowaniem składu na instancje. Wysokopoziomowi gracze często narzekają, że nie ma z kim grać, mimo, że na każdym serwerze są zalogowane setki graczy. Spowodowane jest to właśnie przez zbyt wysoki maksymalny poziom.

7) Czy rozważacie, lub kiedykolwiek rozważaliście wprowadzenie solo instancji/mini-gierek na innej zasadzie niż turowa?

Akcja na mapie zawsze rozgrywa się w czasie rzeczywistym. Żadne zagadki/mechanizmy nie są turowe. Jeżeli chodzi o walkę to tutaj tur wyrzucić już nie możemy 🙂

8) Jak się gra w Taern na urządzeniu mobilnym, bo chyba macie już wstępną wersję apki?

Świetnie.

Genialnie.

Smerfastycznie.

9) Ilu etatowych pracowników miał WM na początku, a ilu liczy teraz?

Początkowo w pełnym wymiarze godzin nad Taernem pracowała 1 osoba – Drygu. Większa część gry przed premierą powstała w składzie trzech osób – Drygu, Pan Tomek, Torgerd. W tej chwili stale nad grą pracuje 14 osób oraz kilka dodatkowych dorywczo.

10) Czy temat rozwinięcia możliwości ulepszania jest jeszcze w planach, tzw crafting?

Tak, jest w planach i to dość bliskich. Póki co więcej nie możemy jednak o nim powiedzieć.

11) Czy wiadomo coś więcej na temat łączenia postaci, czy nadal jest to w planach, jeśli tak to kiedy?

Temat chwilowo zawieszony.

12) Czy administracja planuje zająć się zmianą, posprzątaniem forum?

Plan jest, chęci są, pomysł jest – jedyne czego brak, to czasu.

13) Czy informacje na wiki będą aktualniejsze i będą regularnie uzupełniane?

Wiki to projekt uzupełniany w miarę możliwości oraz po odkryciu wprowadzonych bossów czy przedmiotów. Celowo jest lekko opóźniona. Wszystkie kluczowe informacje są tam obecne, a nowości są dodawane, gdy zyskują status staroci.

14) Czy jeszcze do końca roku bedzie nowe Kemenak? Czy dopiero w wersji 3D?

Razem z nowym Kemenak chcieliśmy wprowadzić nowe funkcjonalności. Żeby miało to ręce i nogi powinno powstawać jednocześnie. Żeby nie robić tego samego dwa razy – powstanie dopiero w wersji 3d 🙂

15) Czy będą dostępne wątki związanie z odbijaniem Taernu z rąk Utoru dla lvli 100+? Czy będą pojawiać się bossy związane z Utorem?

Tak i to już w najbliższym upku 🙂 A potem będzie ich już tylko więcej.

16) Jak doszło do wymyślenia i stworzenia gry? Skąd nazwa “Taern”?

Najpierw Drygu nudził się na studiach i nie chciał iść do jeszcze nudniejszej roboty, więc wymyślił sobie robienie gry. Po około roku doszedł do wniosku, że sam wszystkiego nie ogarnie i zaczął rozglądać się za osobami, które mogłyby mu pomóc. Trafił na Pana Tomka, który zaczął tworzyć grafikę. Potrzebowali jeszcze bajkopisarza. Pan Tomek znał się z liceum z Torgerdem i podczas przypadkowego spotkania na mieście zaprosił go do projektu.

Pierwotny koncept obejmujący MMO z rozbudowanym światem rodził obawy, że jest na tyle skomplikowany, że nigdy nie uda się go ukończyć (w pewnym sensie nadal nie jest skończony). Drygu zaczął więc okrajać projekt do rozmiarów areny dostępnej przez przeglądarkę. Kiedy doszliśmy do tego punktu, uświadomiliśmy sobie, że gra nie byłaby w stanie konkurować z innymi tytułami typu arena, których już wtedy było zatrzęsienie. I rozpoczął się ruch w drugą stronę, czyli dodawanie funkcjonalności. W ten sposób historia zatoczyła koło i mamy taki Taern, jaki znamy dziś.

Nazwa powstała w procesie żmudnego dobierania sylab o różnym brzmieniu, aż powstało słowo, które zostało zaakceptowane przez Dryga i Tomka.

17) Jak wygląda wasz typowy dzień pracy?

Do biura docieramy między 9 a 11 🙂 Nie ma u nas korporacyjnego drylu, ale staramy się trzymać określonych zasad. Większą część dnia spędzamy pracując ze słuchawkami na uszach. Każdy wie, co ma robić. Na porządku dziennym są ciągłe wzajemne konstultacje. Z grafikami, czy projektowaną lokację da się tak albo tak narysować. Pomiędzy Drygiem i Mamutem, programującymi wersję 3d. Właściwie to dyskutuje każdy z każdym. Dzięki takiej ciągłej wymianie myśli pomysły i idee stale się docierają i szlifują. W połowie dnia jest czas na przerwę obiadową, którą każdy organizuje sobie we własnym zakresie (choć utworzyło się sub-stado Mamut, Beron, Torg i Kidda). Koniec pracy zaczyna się około 18:00, kiedy to każdy chyłkiem wymyka się do domu. Niekiedy wynosimy biurowe śmieci, lękając się, żeby nas nie zeżarły szczury, które zalęgły się w pobliskim śmietniku. No dobra, żadnych szczurów nie ma. Ale były. I tęsknimy za nimi. Miasto je eksterminowało 🙁

18) Czy po wprowadzeniu mitycznego juz 3d można liczyć na to, że rozwój gry będzie szybszy?

Zdecydowanie. Wersja 3d pochłania w tej chwili ok. 85% naszego czasu. Wprowadzamy też do niej masę poprawek, o które proszą gracze odnośnie wersji 2d.

19) Jak oceniacie obecny system walki oparty wyłącznie na procentach? Czy rozważacie możliwość wprowadzenia rozwiązań, dzięki którym powodzenie ataku i obrony będzie w jakiś sposób zależne od tzw. “skilla”?

System walki nie jest oparty wyłącznie na procentach. Tak mówią gracze, którzy nie za bardzo grę ogarniają. System walki jest oparty o ponad 100 unikalnych umiejętności oraz masę właściwości ekwipunku. Jest olbrzymia różnica w grze naprawdę dobrych graczy a tych, którym wydaje się, że są naprawdę dobrzy 🙂 Oczywiście element losowy ma w tym systemie walki dość duże znaczenie, ale na pewno nie kluczowe. Chcielibyśmy w przyszłości przesuwać tę wagę w kierunku skilla. Z większymi zmianami musimy jednak poczekać, aż skończymy prace nad wersją 3d.

20) Jak wygląda sytuacja z ilością graczy na serwerach? Czy w przeciągu roku zanotowaliście wzrost czy jednak spadek liczby graczy?

Mniej więcej od 2 lat liczba graczy na polskich serwerach utrzymuje się na podobnym poziomie. W tej chwili gra ok. 5% więcej graczy niż w analogicznym okresie rok temu.

21) Co na chwilę obecną najmniej podoba wam się w Taernie i chcecie w najbliższej przyszłości zmienić?

Animacje postaci oraz wiążące się z tym ograniczenia w interakcjach na mapie. Brzydkie efekty czarów w walce. Brak rozbudowanego craftingu. Nad wszystkim tym już jednak od dawna pracujemy i będzie to poprawione wraz z nową wersją.

22) Kiedy prace nad upkami będą zdecydowanie szybsze?

Kiedy skończymy wersję 3d.

23) Dlaczego twórcy tak bardzo nie chcą targowiska?

Ponieważ targowisko zabija część interakcji między graczami. Dodatkowo bardzo ułatwia dostęp do potężnych przedmiotów. Ale nie mówimy targowisku kategorycznego nie. Póki co jest po prostu chwilowo zamknięte 😛

24) Czy Inżynierzy grają aktywnie na serwerach, jak dobrze znaja realia gry na wysokich poziomach, czy aktywnie uczestnicza w wyprawach na Lugusy, Morany, Seleny?

Część inżynierów uczestniczy aktywnie w wyprawach na najtrudniejsze bossy. Część gra na niższych poziomach. Jeden już prawie nie gra. W każdej grupie mamy swojego przedstawiciela tak, aby mieć pełne spektrum problemów serwerowych.

25) Jak wyglada sytuacja z Seleną po zmianach, czy miesiecznie zostaje ubitych wiecej czy mniej Selen niz przed upkiem i aurą grozy. Czy sytuacja łucznika na tym bossie ulegla zmianie?

Najprościej chyba będzie, jeśli w odpowiedzi na to pytanie zamieścimy statystyki z okresu po zmianach. Wyraźnie widać, że zwiększyła się ilość zabijanych Selen w składzie z łucznikiem – np. na s1 jest to drugie tyle, co przez cały okres od czasu wprowadzenia tego bossa. Sytuacja MO również uległa poprawie. Widać również w tym porównaniu, że średnia ilość ubijanych bossów na miesiąc nieznacznie spadła, co ma zarówno swoje dobre, jak i złe strony.

Selena (dane od wprowadzenia Seleny do  lutego 2015)

profesja S1 S2 S5 S7
Barbarzyńca 984 638 343 2082
Rycerz 1330 1358 565 3173
Mag ognia 327 613 170 972
Voodoo 1313 1408 341 2606
Sheed 1233 740 538 2606
Łucznik 91 267 252 374
Druid 1307 1235 528 2972

Selena (dane: luty 2015 –  maj 2015)

profesja S1 S2 S5 S7
Barbarzyńca 157 94 85 291
Rycerz 340 208 179 535
Mag ognia 154 92 85 274
Voodoo 369 232 118 505
Sheed 233 118 155 420
Łucznik 94 88 87 112
Druid 338 207 174 531

26) Czy jest możliwość rozdzielenia działania umiejętności PVP/PVE? Tak jak jest to w innych znanych mi grach. W taki sposób łatwo można by stworzyć BALANS postaci na każdych poziomach, na każdej mapie i w PVP. Z Korzeniami się udało – w PVP % maleje, PVE nie. Czy tak samo można by zmieniać np obrażenia umiejętności przy pvp i przy pve. Przestałby istnieć problem balansu i płaczu profesji?

Takie rozwiązanie to ostateczność, gdy zawodzą wszelkie inne sposoby. Idealnego balansu nie ma nigdy. Wystarczy popatrzeć na tytuły, które opierają się tylko i wyłącznie na PvP (czyli balans jest sprawą kluczową), są na rynku od ponad 10 lat i zmagają się z tym problemem do dziś. Balans w Taernie w tej chwili jest całkiem niezły i nie ma potrzeby sięgać po tak drastyczne metody. Obecne problemy powinniśmy dać radę rozwiązać bez takich podziałów.

95 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 77

  1. primera! kurcze teraz trzeba bedzie zmienić build na mo… wszystkie umiejetnosci mo zaczynają być potrzebne, jak tu punkty rozdać? :p…małe gz

    • Hmm…myślę że jeśli juz te zmiany wejdą w życie to będą to dosyć “drastyczne” zmiany wpływające bardzo na rozgrywkę i wszystkie osoby grające MO dostaną flaszę resetującą statystyki i umiejętności- tak było niegdyś w przypadku “gwałtownych” zmian u druida 🙂 wpis oczywiście na plus. Nie możemy doczekać się 3D. Pozdrowienia dla całej ekipy ^_^

      • W przypadku drutów były to zmiany, gdzie gdyby gracze zostali na starych buildach, biłoby się im znacznie trudnie niż wcześniej. MO jeśli nie zmieni builda, to nie straci nic. Dlatego nie ma powodu, żeby dawać takie flaszki.

        • widać nie masz pojecia o buildzie mo a sie wypowiadasz.Gratulacje.Dobrze ze praktycznie nikt nie slucha takich bzdetów ludzi którzy mają zerowe pojecie o grze

          • Kolega drut ma rację , ale każda nawet drobna i gwałtowna zmiana w umiejętnościach powinna dać graczom możliwość zresetowania.

  2. Powiedzcie mi, łucznik jest teraz ulepszany na hlvlowe bossy zeby byl bardziej uzyteczny, mosiek rowniez a barba przez to dostal strzala w piete i tylko mu zepsuliscie umke ale to na bok, skoro ulepszacie luka na hlvle zeby byl lepszy to powiedzcie mi co z sheedem na midlvl, taki sheed do 69lvla jest praktycznie zawsze zastapiany przez barbe bo “ma wieksze dmg” i niestety to prawda, sheed na tym lvlu ni dmg ni buff wiec sie malo przydaje w grupie, sheeda nawet ledwo biora na fyo na 60tym lvlu a na modle to juz nie wspomne, z tego co widze jak piszecie na blogach o tych wszystkich profesjach to szida widuje jedynie na waszych statystykach z bossow bo tam musi byc, poza tym czuje ze w waszych oczach jest on raczej postacia zapomniana i odkladana na bok.

    • zgadzam sie, sh ma rzeczywiscie male dmg i zawsze zastepuja go barba lub vd (nawet ja nie chce sh np na dz:D bo ‘male dmg’). powinniscie go troszke ulepszyc 🙂

    • Sh to debufer, a nie dmg… dzięki unikom i kontrolce jest bardzo mocną postacią. Nie ma konkurować z barbą z samego założenia… ma być jego wsparciem:D

      • Ta, wsparciem dla barby, nie zapominajmy, ze mowimy o bossach do modliszki a tam prawie on nie jest potrzebny bo zamiast sh ludzie wola wziac moska zeby byl dmg na 2 strefy a jako debuffer to starczy vd lub czasami luk bo po co drugi debuffer ktory doda ci max 10% trafienia jak jest full debuff na bossie/mobie, lepiej niech mo se poszczela z kulki.

      • Chodzi o to, aby sh w ogóle brano na bossy między 40 a 80 lvlem. Na dz, fyo, modłę, waldka, v2, bierze się zestaw brb i mo lub dwóch mo. Sh może liczyć na slot jedynie jeśli ma znacznie wyższy lvl – ze względu na dmg a nie debufy.

        Znam wielu mid lvl sh, którzy poza wypadami gildiowymi, gdzie bierze się ich z powodów towarzyskich, mają problemy ze znalezieniem slota.

    • DUZY + dla cb i w pełni sie zgadzam z doswiadczenia, pociesza mnie fakt ze mimo ze teraz sheed nie jest az tak wazny to na 100+ jest on bardzo wazny.

    • A może zredukuja koszty wszystkich umek u MO do minimum a może niech dostanie jeszcze zr i wmocniemie . juz całkiem na głowy wam padlo

      • Porównaj sobie co daje otępka przy koszcie 38 many do wr która żre 57…
        Wrażka w obecnej formie jest nieopłacalna do wrzucania na normalnych bosach. Natomiast na vd praktycznie wszędzie korzystam z ot – czy to zgrzyty, czy niedzwiedzie by zwiększyć dmg, trudniejsi przeciwnicy by ułatwić wbijanie reszty debufów.

          • No tak, co z tego, ze mosiek moze sobie pobic z deszczu,metka i zrobic alphe w 2 minuty, mosiu przeciez musi przewyzszac inne profesje we wszystkich parametrach. A! Tak, bym zapomnial jeszcze wchodzi wiecej umiejetnosci grupowych dla moska(nie wspominajac o sheedzie co nie ma zadnej w przeciwienstie do innych co maja chociaz po 1), wiesz co teraz jakby sie nad tym zastanowic to macie racje, dodajmy moskowi zr, zmienmy zuzycie do minimum, dodajmy troche dmg o i jeszcze piorun tak jak wczesniej ktos chcial miec go na druidzie bo: “trudno znalezc resski na ene to bedzie wiecej bil”, no a wszystko dlatego bo “mosiu malo chodzi na selenki” a co do tego chodzenia i przydatnosci na bossach to patrzcie na 2gi komentarz pod tym blogiem.

  3. zwróć uwagę , że 85% ich czasu jest skierowane na 3d
    wszystkiego na raz nie zrobi się .
    a teraz taki sobie przykład ;D
    Srając człowiek nie będzie biegał (dla mniej kumatych)
    To co robią to zawsze coś.
    A po wprowadzeniu ep2 zmian w łuku/mo zajmą się watahą . Niemartw się wszystko ma swój czas.

  4. Brawo, tuszę, iż kiedyś doczekamy się mapki – pustyni, np. z jakimś opuszczonym grobowcem (naturalnie tylko pozornie opuszczonym hłe, hłe).

    Diabelnie brak mi w tej grze questów, przez co wbijanie poziomów jest bardziej niż monotonne. Moim skromnym zdaniem należy też spojrzeć na exp jaki dają obecnie niektóre questy i porównać to do całkowitego expa, który potrzebny jest do wbicia poziomu na danym lvlu. Taka “Wola Ducha Kamieni” – śmieszny exp jak za quest (całą serię) na 65 lvl.

    Fajny wpis, dobre informacje dla mo i łuków, będzie zdecydowanie bardziej grywalnie. Zamienność prof, a nie traktowanie jednych z nich jak zło konieczne to klucz do zadowolenia graczy.

    Crafting to także dobra wiadomość, interesuje mnie zwłaszcza crafting rzeczy do pvp – np. pod walkę z daną profą (resy, odpowiednio rozłożone statystyki), dla takich rzeczy, część z graczy gotowa będzie farmić najcięższe insty, by wydropić np. jakieś lecące z tych inst lub bossów minerały, czy też kamienie potrzebne do zrobienia np. klaty, która zwiększyłaby szanse w walce łuka z drutem 😛

    Powodzenia, dzięki za wpis.

    P.S. Czy doczekamy się licznika w psycho?

    • Powiem ci jak wspomniales o tym craftingu w ten sposob to teraz przez cb sobie to wyobrazilem i nie moge sie doczekac ^^

  5. A mnie ciekawi ile selen lugusów i moran ubitych na 2 dmg. I z jaka szpila ubite.
    A kiedy UP-ek z bosem i nowymi Umkami ?

  6. Nic o wataszce ani miejscach w 3 znów nie napisaliście. Co do targowiska…
    odniosłem wrażenie że w jego stworzeniu widzicie taki problem, że gracz stawia przedmiot i kupuje go ten co akurat ma kasiorkę, czyli ktokolwiek nawet ten nielubiany przez resztę. Jak nie ma targowiska pewne osoby już nie będą miały szansy przedmiotu kupić bo ten ktoś go nie lubi i mu po złości nie sprzeda:) i tego się chcecie trzymać? Co do interakcji z graczami… macie rację to by zabiło całkowicie kontakty z innymi i w tym temacie też jestem przeciw jego stworzeniu.

    • No bo gracze przecież, tylko komunikują się przez czat handlowy;)To nic że było by o wiele wygodniej kupować przedmioty, nie musząc czekać u konwojenta po 20 minut na kogoś.To nic że ułatwiło by to handel i życie graczom, ważne aby czat handlowy nie zabił interakcji graczy.Bo przecież jak by gracze się komunikowali wtedy, każdy by bossy solo robił przecież:)

      • Twój sarkazm jest słaby i mało podparty argumentami. Chcesz kupić tanio eski? Idziesz do znajomego, bądź wyłapujesz ofertę z handlowego. Jak by było targowisko to ja tanie eski bym skupywał każde i stawiał drożej i nic byś nie kupił, mi by one pasowało bo bardziej mnie jara pomnażanie kasy na graczach niż latanie z nimi na bossy. Niestety z doświadczenia w innej grze wiem że taki rodzaj handlu ogólnie źle by wpłynął na stan rozgrywki, i wolałbym żeby nie wprowadzili tego tutaj. Targowisko i całe zasoby serwera wtedy by mogły kontrolować 3 osoby narzucając swoje ceny na wszystkie chodliwe towary, a to by zniszczyło chęć grania przez resztę ludzi.

  7. “System walki nie jest oparty wyłącznie na procentach. Tak mówią gracze, którzy nie za bardzo grę ogarniają. System walki jest oparty o ponad 100 unikalnych umiejętności oraz masę właściwości ekwipunku”

    Koń by się uśmiał:) Wytłumaczcie to graczom co dostają w PVP krytyki na 20%, średnio w co drugiej walce

    • HA! 20% to duzo (moski na 20% to cala druzyne z kilku takich metkow pod rzad ubija) mi tam korki wbijaja 4-12% kilka rund pod rzad 😀

  8. A ja mam nieco inne pytanie: Co za jełop zrobił czarne pole na wilczurze? To była jedyna lokacja dla lvl 20-40 gdzie można było zarobić naprawdę dużo, a teraz przychodzą tam lvle 60+ wybijają wszystkich, a pumpa nie ma więc kto im zabroni? Każdy wie jak trudno zarobić na eq na małżach, nasionkach itp. Na wilczurze co chwile coś spadało i miało się w miarę szybki i BEZPIECZNY sposób na zarobek na eq. Więc domagam się przywrócenia białego pola lub postawienia tam pola czerwonego. Dziękuje za uwagę i pozdro z s2.

      • Czarne pole jest tam około pół roku jak dobrze pamiętam (jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie). “Nie ma nic za darmo, czyli chcesz łatwo zarabiac to licz się z PvP” czyli idąc twoim tokiem myślenia mam 30 lvlem zabić kogoś z lvlem dwa razy wyższym? Śmiech na sali

  9. mnie tylko ciekawią daty upków , bo jednak przez to to 3d trochę się wszystko opóźnia , i żadnych nowości w grze nie ma 🙂 i co z gildia , miało coś być zrobione z podliczaniem składek , czy będzie wprowadzony procentowy licznik wbitego expa psycho rarowi ? co z 3 klatkami ?

  10. “23) Dlaczego twórcy tak bardzo nie chcą targowiska?

    Ponieważ targowisko zabija część interakcji między graczami. Dodatkowo bardzo ułatwia dostęp do potężnych przedmiotów. Ale nie mówimy targowisku kategorycznego nie. Póki co jest po prostu chwilowo zamknięte”

    To chwilowo już trwa dobre 5 lat+… Co do interakcji to już dawno ona wymarła. Praktycznie już nie istnieje takie coś jak jak zamawianie flaszek.. Rary, które chcemy kupić są praktycznie nie do kupienia, bo nie widzimy takich ofert… Interakcja pozostała by wtedy minimalna, ponieważ każdy chce wymienić epika na coś lub nowego rara. Zastanówcie się jeszcze raz nad targowiskiem…

  11. targowisko to fajna sprawa, o watasze cisza a proponuje odłuzcie wersje 3D na chwile na bok i dokonccie reszte bo mam wrazenie ze 3D opuznia wszystko 😛 ciekawy blok 😛

  12. ale mi ulepszenie łuka , jeszcze deszcz piach i ts zmieńcie , ograniczenie spalania zasobów po roku xD no no

  13. Co do Wiki, nie ma tam spisanych dokładnych receptur na aquapety jak jest to na wiki com, a Aquaton nie ma rzutu kamieniem jak jest to napisane w opisie tego peta.
    Dla mnie jest to staroć, a nie nowość jak napisał ktoś wyżej. Dziekuję.

  14. Luki narzekaja ,ze sa slabi itd a ja sie pytam kto wygrywa najczesciej turki 1vs1 do 59lv? Te zmiany jeszcze bardziej wzmacniaja luka w pvp barby maja z lukami przesrane:p

  15. No tak. Jak psuć grę w pvp to na maxa – czy się może nie zgadzam grając druidem?
    Nie wiem czy widzicie to co ja. Zmniejszenie łucznikowi zużycia manny jest dla druidem w solo porażką na całej linii. Jako druid 94lvl i walcząc z łucznikiem w solo mam wnioski takie. Walka polega na tym że jeżeli wejdzie mi korzeń w łucznika jest dobrze (co się teraz dość rzadko zdarza ponieważ łucznik ubierze resy a z każdą próbą wrzucenia mam ujemne % co teraz zaczęli łucznicy wykorzystywać dość często w walkach pvp… czasem na dodatek szczęścia łucznik ma set pinari i promuris co już totalnie mi uniemożliwia wrzucenie korzeni {nie mówię o nupach łucznikach co nie dają defa w uroki }) no to jak łucznik nie ma korzeni zaczynają się schody ponieważ wrzuca mi szpile (oczywista sprawa, choć nie chcąc mówić o przypadkach że mu nie wejdzie 2x na 80/90% … ale to czysty fart). No to mam za zwyczaj szpile, źr , wtopienie – w takim przypadku zmycie jest zbyt kosztową sprawą na łucznika więc zostaje mi dać 5 kropek w dystans i liczyć że przeżyję (no zazwyczaj jest 50/60% na ataki od łucznika chyba że jakiś wariat to ma nawet 70+ %), no to zazwyczaj tracę musowo 3pa, nie kiedy 6. Kolejna kpina jest teraz to zmyć – tracę rundę na samo zmycie z tego i danie sobie źródła( czasem śmieszne jest to jak dam 3x mycie i nic nie zmyje xD). I tu zaczyna się problem taktyczny ze względu że łucznik tracił dość dużo manny i dawało mi to szansę na przeżycie (o ile wcześniej mnie nie zabił z tych lodówek), no i kiedy nasz łucznik stracił mannę miałem jakieś szanse na wygraną ponieważ jego główna broń (ta która nawala po 1000) została wykluczona na pewien czas kiedy mu manna nie odrośnie. Więc ja mam takie pytanie bo czytając to jestem tak ***** że naprawdę zaczynam się zastanawiać czy skończyć z tą grą, zmienić klasę, bądź wogle wyłączyć się z pvp a kiedy ktoś mnie zaatakuje na czarnym po prostu dać ucieczkę. No bo teraz łucznik jest zabójcą druidow w solo (po tym upie) – kiedyś ta gra miała ręce i nogi tycząc się tego że każda postać przegrywała/wygrywała z inną – co było dość zrozumiałe i mające sens gry – coś tam pisaliście o balansie tylko ja wam mogę pokazać że każdą postacią zaoram druida na równym lvl i eq – druid to **** jakich mało w solo – i czemu tak jest?? gdzie ten …… BALANS !!! No ja wiele rozumiem, gram w to nie mało że druid ma slota na bossy i może tam solować i takie tam – a czy ktoś patrzy na to co traci ? Expienie solo bardzo bardzo czas pożerające i mało efektywne. Solowanie teraz jest też dość trudną sprawą ze względu na debuf leczenia który jest upierdliwy ( zazwyczaj daje radę bosy które średnio mi zabijają tyle hp na rundę co leczę z grupowego). Expienie peta to też sztuka bo nie tylko ja widzę problem z 5 klatką (mimo że mam Twiga z husarionem) – dość często nie osiągalne jest zabicie dipter, sopli, rogatych (chyba nic nie pominąłem).Po za tym każdy sobie zdaje sprawę że druid to jest dość trudny do naprawienie ze względu na jego umiejętność leczenia no i niby tych korzeni które i tak praktycznie nic nie dają – by go nie zrobić zbyt mocny ale to też Ekipy wina że zrobili z druida kalekę. Tyle że wtedy ta kaleka miała szanse w pvp a po ulepszeniach innych klas … nasza kaleka stała się mięsem armatnim w rozgrywkach głównie 1 na 1 ale inne też się tego tyczą 🙂 Teraz geniusz Drygu/Toreged mi napisze że druid nie może być zbyt dobry czy coś – tylko że lubię pvp a Wy (ekipo) zabieracie mi szanse na wygrane (nie uszczęśliwia mnie zabicie kogoś z słabszym eq/niższym lvl). A pvp mnie dość relaksuje po bossach ( tu też kłania się męcząca gra druidem – musi wszystkiego pilnować podczas wyprawy). Jeśli nie zacznę widzieć jakiś zmian dla druida w pvp – stwierdzę że Ekipa to po prostu Noby które robią wszystko pod berin – możecie zaprzeczyć ale nie widziałem jakiś znaczących zmian (po za tzw. “Zrównaniem druida do reszty profesji”). Każdy kto zamierza skrytykować, ocenić polecam zagrać druidem (nie na 35lvl ale wyżej ) i zobaczyć jak to jest. Przegrywając obecnie z druidem na równym lvl oznacza że masz źle dobrane eq/statystyki/umiejętności – głównie tyczy się to wyższych lvl bo nie dziwi mnie to że druid wygra z barb na 30lvl – osobiście robiłem nupka druida by to sprawdzić i wiem że tu jest jeszcze potencjał druida 😀 szkoda że na wyższym lvl zanika
    Pozdro

    • No coz widze ze masz racje, ja osobiscie nie mam nic do tego debuffu leczenia gdy sie jest na bossie czy cos, po prostu traktuje to jako wyzwanie, czyli sposob gry ktory mi sprawia radosc bo jak wiemy taern z farmieniem bossow jest dosc nudny (i ten brak dropa), niedawno zaczalem sie bawic w pvp (tak na powaznie) no i sie zgadzam ze dr ma baardzo male szanse tym bardziej z lucznikiem, co do jego ataku to niestety albo korki albo bicie po 150 (na 50tym lvlu), meczy mnie tez fakt ze nawet jak juz bije te 5 rund lub wiecej to jak raz nie wejda korki to taki sh/bb moze mnie na 1 runde zdjac a to jedynie powiekszy moja depresje lub gniew 😀 (zalezy czy nie mam dropa czy ciagle padam 😀 ), tak wiec jak juz ide na pvp drutem to hopam do jakies walki 5v5 albo wchodze na sh/luka i najzwyczajniej oram, jednak zaczyna mnie to denerwowac ze caly taern kreci sie wokol MO, ekipa gra moskiem, mosiek na hc najmniej expa traci, mosiek jako jedyny ma 2umki grupowe atakujace i bedzie mial wiecej grupowych (a powtarzam jak w moim poprzednim komentarzu – sheed nadal kurna nie ma zadnej nawet noobskiego buffa/ataku), mosiu ma w luj dmg, mosiu w pvp kox dmg (na 2-3hity mocna postac bierze) NO! i mosiu teraz jest jeszcze bardziej koxowany bo malo bije w “Berlinie” ale co tam wazne zeby mosiu byl kox bo ekipa “gra” nim.

      • Walczyłem sowim sh z wieloma dr na równym lvl, nie mam setu pinari ani promka, a i tak mało który, miał coś do powiedzenia, korkami spamowali po30-45% z kija to po 150 a nawnt mniej bili zwykle o ile w ogóle trafili, jak w 1rundzie oberwalem korkami to dr zwykle padał w next rundzie po ich końcu, a zdazalo się że i w 1 padali. Dr nie ma większych szans z kimkolwiek(ogarniety przeciwnik), przed 70+.
        Wyexpienie dr na choćby ten 40lvl kiedy to można normalnie osiągnąć konkretny próg wiedzy to istny koszmar- niskie leczenie, nieproporcjonalne do efektów zużycie many, masakryczny dmg… Dlatego dr jest mało, bo przeciętnemu graczowi, nawet majacemu predyspozycje zwyczajnie się gra znudzi zanim cokolwiek będzie miał szansę osiągnąć i zrobi sobie inna postać albo wgl se pójdzie.

        Sh nie potrzebuje żadnej grupowki, na co mu ona? Co byś nią zastąpił? Sh nie posiada żadnego zbędnego skilla, każdy ma znaczenie.

  16. Szczera prawda:d sam gram druidem i niestety ale druid ma naiciezsza prace do wykonania czyli pilnowanie pt i wysluchiwanie ich zalenia sie a pvp to sobie odpuszczam bo sensu ona nie ma ^^ a zdjecie odp na korzo paru mobom to zaledwie kropla w morzu

  17. Sam gram druidem i podzielam uwagi kolegi wyżej, ale zastanawia mnie jeszcze jak druid ma wygrać w pvp z MO, skoro ten bedzie miała odporność na fizyczne? 15% mniejsze obrażenia i 10 pkt do fizycznych przesadzą wiele walk na korzyść MO.

    • hah, to pomysl teraz o barbie, w jakis 90% zawsze pada z lucznikiem, dt, z vd walki kiedys mial dosc wyrównane, teraz vudu trafia wszystko nawet na 10% a zdarza sie ze i nizej… mo – jak na razie wyrównana walka – 2 strefy ataku (i to dosc silne) vs 1 mocna strefa ataku, mo cel zawalisty, barba – nie oszukujmy sie, smiech na sali xD i wy chcecie mo az tak ulepszyc… sh – kiedys dobry – teraz tylko jesli wlozysz w niego 5 razy tyle ile jest wart, czyli ze pojedynek wyrównany albo nawet i bb wieksza szansa, ryc – jesli gryz nie wejdzie to juz po nas bo rycki zazwyczaj duzo ataków trafiaja, tak wiec podsumowanie : mo i luka nie wiadomo z jakich powodów ulepszacie bo sa dobrzy i robicie barbe i sh nieprzydatnymi, lók juz wgl pod pvp bedzie nie pokonany. a mosiek bedzie na 80% wygrywal z barba, sh i rycem…. tak wiec ulepszacie 2 jak do tej pory prawie najlepsze profesje przy czym oslabiacie 3 profesje z czego 2 juz i tak byly dosc nieprzydatne (bb, sh) kazdy bedzie wolal wziac mo bo ma chociaz 2 strefy ataku i lepszy deff bedzie mial…

  18. A ja to sie zastanawiam czy wy wogóle coś druidem potraaficie skro dru z mo spokojnie wygrywa 70+ i widać to na turkach: 80% wygrywa druid 1/1 i reszte zawsze jest w 1-4 2/2 3/3 /5/ itd. Poprostu jestescie słabi żeby nie wiem jak mocną klasą byście nie grali na wasz słaby skill lekarstwa nie ma.Inni potrafią a zera nie.

    • Jakbyś ogarnial lepiej grę, to byś zauważył że turnieje wygrywają druidzi z latarniami , które lekko zmieniają dmg , na tyle lekko że z resami można wygrać z mo. Większość druidow nie ma epików.

      • kakazza u nas nie ma epika i jakoś często się go widzi na 1 miejscu albo przynajmniej w 1-3. Do niedawna nie wskoczył nawet na 85 i ringów nie miał które dru dają kopa. Ten sam zawodnik ma mo 110+ i jakoś nie widać go żeby odnosił sukcesy. Dru bez i dru z epikami wygrywają, taka tylko różnca że z epikiem wygrają z tym bez epika. Wasze wpisy są godne pożałowania

        • pożałowania jesteś Ty – to że kakazaa ma zrobione dobre eq i ulepszenia nie oznacza to że wygra z mo – również z takimi ulepszeniami – jestem prawie 100% przekonany że druid 85 vs mo 85 … takie same eq i ulepszenia (tyle że druid traci bo musi ubrać resy na ogień) – to i tak druid nie ma szans z mośkiem. Czytając Twój wpis stwierdzam że nie znasz się na grze czy postaciach, Twój bełkot dość śmieszny 😛 Jak Cie druid ora oznacza że jesteś słaby, widocznie nie włożyłeś tyle platycy co przeciwnik 🙂 I podając przykłady że kakaza wygrywa turnieje czy inni druidzi jest to tylko i wyłącznie zasługa ich poświęcenia czasu/kasy/platy w druida co np inni nie robią

          • szkoda komentować. Akurat z kaką się mierzyłem na czarnym i mo nie ma szans z dobrze ubranym pod mo, chyba że ma żmija. 4x kulka trafiona nie daje rady ubić dr z 2,2k hp ubranego 80% res ogień. Jedyne co to zmij i liczyć na dubla.”jestem prawie 100%” , jesteś na 0 przekonany, nic nie próbowałeś i nic nie osiągnąłeś, nawet nie wiesz jak wyglądają turki gdzie nie mo w przedziale 80-140 nie widziałem od początku mojej gry, same druidy. Zapisz sie do paczki nieudaczników druidów któzy kompletnie nie mają pojęcia o swojej postaci.Ale co tu komentować jak twoich wypociń nie da się komentować, pod koniec wypowiedzi żałuje tylko że nie poszedłem za resztą i tak jak oni nie olałem takiego nieogara. Miałeś swoje 5 minut na forum, złapałeś buraka i już cie tam nie widziałem…idź na dwór bo szkoda żeby ludzie czytali twój chłam

          • a co do ulepszeń kaka ma 6-7 ulepszenia ja mam od 7-9 i żebym miał +11 nic to nie da. O wykoksanych psychorarach nie wspomne bo mam większe levele niż niektóre 120…Szkoda komentować

          • Bywałem na turniejach 1vs1, 2vs2, o innych nie ma sensu wspominać, zajmowałem nieraz 3, czasami 2 sie zdarzyło, prawie zawsze bylem w pierwszej 8 zawodników. Przedziały 70-110 lvl. Nie opowiadaj głupot że mo tak łatwo pokonać, to jest jeden z najtrudniejszych przeciwników nawet majać te 70-80% resów i trzeba bardzo ogarniać żeby pokonać średniego MO, a kumatego praktycznie się nie da, 1-2 walki wygrane na 10. Marmilsk ile lat grasz druidem?

          • heh mo ma problemy z ogar dru wystarczy ze druid ma resy dużo many i walkę może w nieskończoność ciągnąc

  19. hmm. zmiany u mo stanowczo polepsza jego sytuacje w pvp , jak to sie ma do zmian u łuka? gdzie nic nie robicie bo boicie sie zmieniac pvp , a teraz mo dostaje aury LOL to samo co z vd , przykoksicie Mo a łuk znowu bd czekał 7lat na gófniane zmiany

    • w 1v1 15% redukcji dmgu u mo mija sie z celem bo mo stoi w 1/1 max 2 rundy geniuszu wiec obie umki są tu bezużyteczne. W 5/5 mo też nie bedzie sie bufil tylko inka + 4 metki, zamiast inka + 2 bufy + 2 metki. Pomyśl zanim napiszesz. Polepszy sytuacje jedynie gry w zespole bedzie ryc w 2/2 i 3/3 i patrząc na udział mo w takich walkach i na wygrane z turków należało się. Co do ulepszania co pierwsze mo czy uk to przypomne że ukiem zajęto się najpierw pare miechów temu gdy poprawiano zmysły i wpływ zmineijszania Pa na Selene w czasie gdy u mo nie zrobiono praktycznie nic wiec może nastepnym razem się zastanowisz zanim coś napiszesz. Uk już dostał a mo jeszcze nic nie dostał tylko tak naprawde jjeszcze czekamy na up-a geniuszu za 2 zł

    • Ten ktorego teraz zmieniaja bedzie maszyna do zabijania graczy i solowania Moran i ba, wszystkie umki grupowe . . . wystarczy poczekac.

  20. Ja mam pytanie. Czy zostanie zmieniona forma lvlwania wataszki? Tak aby 70-te lvle cos zyskaly, a nie tylko mozliwosc nietoperza do motyla -.-

  21. Uważam ,że nawet wzmianka o łączeniu serwera 1 z serwerem 2 jest dyskryminacją graczy z s5 ,ponieważ na tym serwerze zwyczjnie nie ma z kim grać ,jeśli nie ma się kumpli ,którzy stale są w grze.Coraz więcej graczy z s5 odchodzi na inne serwery np 1,7 ,gdzie jest dośc ludzi ,aby gra sprawiała radość.Czy nasza ekipa ma w tej sprawie coś do powiedzenia ,czy moge liczyć na odpowiedź?

  22. No to teraz druid nie ma szans z mo nawet z resem. Czy wy nie mozecie zrobic cos z druidem? Jakies przyspieszenie animacji.

    • tak i może frytki do tego już pojedyncze korki nietrafiają bo mają -29% na trafienie – res na uro – res na korka – debuf po spamowaniu gram wszystkimi postaciami i tak prawde powiedziawszy na 40-60 lvl dr ma przekichane z każym nawet z rycem nieważne jak zrobionym o sh niewspomne nawet ^^a bb kiedyś wymażony przeciwnik dla dr stał się postacią nie do pokonania przez dr vd mane wyssa sh spali bb w ture ubije mo spali łk to niema sęsu się wypowiadać nawet dr na mid lvl jest skazany na porażke i tyle w temacie ale nie to mo trzeba ulepszyć a dr dalej nerfic bo na 100+ jest nadal dobry ^^

  23. Zaproście do wspolpracy tworcow Wiedzmina bo widac nie umiecie dobrze zrobic profesji. Moze oni by zrobili ze wszystkie profesje beda sobie rowne

  24. Witam.
    Mnie ciekawi to czy po 1. Gdy powsganie wersja 3d to bedzie to aktualizacja zwyklej wersji czy bedzie to inna osobna gra i po 2. Ciekaw jestem czy jeszcze przed wakacjami bedzie upek ze wzmocnieniem łuka i mo 🙂

  25. Czy udostępnicię wcześniej wersje mobilną. Z chęcią chciałbym dalej grać a do kumputera mam żadko dostęp. Granie przez przeglądarke w tablecie jest zbyt męczące. Czekam z niecierpliwością na wersje mobilą.

  26. zeby ta gra miala jaki kolwiek sens istnienia trzeba by polaczyc wszyskie servery na s7 dzieje sie to samo co przed mergem ludzie maja dosyc kolorowanek i malo istotnych zmian za rok zostana desperaci z szlochajacy za zmarnowanymi plnami udanymi na platye xd

  27. Osobicie co do druida widze jedno jedyne lekarstwo w pvp… podwyższenie dmg z uderzenia i % na trafienie lubl ekki buff dmg na uderzeniu (10% dmg na każdym lvl) + natychmiastowy dmg w 1 turzez z os o większym przeliczniku niż dmg turowy (1 tura os nie daje żadnego efektu, prócz tego ze wchodzą i poczym czas zabiernia pa i dmg schodzą o jedną turę w dół). Gdyby osy działały coś na zasadzie haków, z np podobnym dmg (lub trochę wyższym z 5%) w 1 turze wrzucania, ale mniejszym dmg turowym ze względu na dodatkowy efekt zabierania PA, druidzi mieli by jakiś spell który jak korznie bił by natychmiast dmg (+ turowe), ale jak np haki voodoo mógł by te dmg uderzyć kilka razy (wiadomo korzeni 2x nie nałożymy dla dmg i nie mówie tu o stack’owaniu dmg os jak krwawienie płonka). Jedna prosta zmiana nie trudny do zrobienia skrypt ze strony adm a ułatwił by znacznie grę druidem na małych lvl i na pvp/pve, może dmg nie byłby kolosalny ale jednak ułatwiłą by na tyle grę, że druid bez stawania się OP jak wcześniej przed nerfem, wrócił by trochę do łask a i exp byłby przyjemniejszy.

  28. “7) Czy rozważacie, lub kiedykolwiek rozważaliście wprowadzenie solo instancji/mini-gierek na innej zasadzie niż turowa?

    Akcja na mapie zawsze rozgrywa się w czasie rzeczywistym. Żadne zagadki/mechanizmy nie są turowe. Jeżeli chodzi o walkę to tutaj tur wyrzucić już nie możemy :)”

    Nie są turowe powiadasz? 🙂 Zapraszam do starego posta:
    http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=14&t=40871

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *