Obecnie pracujemy nad… cz. 76

potw_custom_zlotZauważyliśmy ostatnio, że stęskniliście się za nami i zaczynacie dopytywać się o termin zlotu. Ogłaszamy zatem dzisiaj kiedy przyjdzie nam wspólnie biesiadować. Oprócz tego przed Wami zestaw informacji dotyczących pracy nad Ep2 (nawet jest pierwszy obrazek) i inżynierskich machinacji na skillach Bogu ducha winnych profesji. Zapraszamy do lektury.

Epizod 2

Zakończone zostało pisanie dialogów. Został ostatni quest, który w rzeczywistości jest rajdem na bossa. Do niego teksty zostaną napisane na samym końcu, kiedy ustalimy ostateczny układ i przebieg instancji. Teraz przygotowywana jest wersja prototypowa, na której będzie można wygodnie testować różne pomysły. W tej chwili wygląda to tak 😀

statek_utor

Jak widać jest to sam początek prac i sporo zabawy przed nami. Idea jest taka, żeby dać Wam jak najwięcej swobody przy wykonywaniu tej instancji. W zależności od składu ekipy będziecie mogli wybierać pomiędzy różnymi drogami dojścia do bossa. Chcemy też umożliwić myszkowanie po instancji za losowymi, poukrywanymi bonusami. Zobaczymy, czy uda nam się to tak zbalansować, żeby nie było najprostszej, jedynie słusznej, drogi.

MO, Łucznik, i…

Prace nad MO trwają. Testerzy na s0 dostali do oceny opisywane w poprzednim wpisie zmodyfikowane umiejętności: odporność na zimno oraz sferę. Odporność jako grupowy skill, który dodaje resy magiczne, oraz sfera dodająca resy fizyczne (tylko w połączeniu z aktywną inkantacją oraz “aurą żywiołów”). Skupiliśmy się na pierwszej z modyfikowanych umiejętności, i tu wspomnimy o pewnej nowości, którą zdecydowaliśmy się sprawdzić. Oprócz opisywanej umiejętności “aury żywiołów” sprawdzana była druga, inaczej działająca aura. Redukuje ona końcowe obrażenia zamiast dodawać punkty odporności. Niepodważalną zaletą takiego rozwiązania jest to, że nowa aura działałaby na wszystkie rodzaje obrażeń, równocześnie nie ingerując w obronę przed urokami. A to właśnie wzmacnianie obrony przed urokami u MO rodzi spore obawy. Przede wszystkim przez wzgląd na PvP, ale również i przez wzgląd na ogólną trudność gry – gdyż postacie magiczne mając dużą ilość punktów wiedzy, dobrze bronią tej sfery.

Obawy przy nowej umiejętności rodzi możliwość łączenia gruboskórności (oczywiście odpowiednio osłabionej) oraz aury modyfikującej obrażenia, oraz to, że tak skonstruowany skill może okazać się sam w sobie ostatecznie zbyt silny. Jednakże pod wszystkimi innymi względami wydaje się to być lepsze rozwiązanie – i nad nim aktualnie się skupiamy.

Jeśli chodzi o gruboskórność – tak jak wspominaliśmy ostatnio, ulegnie ona osłabieniu, nic w tym temacie się nie zmieniło. Aktualne prace polegają na dobraniu odpowiednich parametrów wszystkich umiejętności oraz przygotowaniu ich do dalszych testów.

Oprócz MO na inżynierskie stoły wróciła kwestia Łucznika – postanowiliśmy pójść za głosem graczy i przepracować kwestię zużycia zasobów przez tę profesję w odniesieniu do reszty. Być może uda się stworzyć zmiany, które spotkają się z uznaniem łuczniczej braci, równocześnie nie zaburzając dotychczasowego balansu.
I na koniec mamy małą niespodziankę: druid. Uznaliśmy, że narzekania na odstawanie tej profesji od innych pod kątem efektywności gry, szczególnie na wyższych levelach, ma swoje racje bytu. Jednakże musimy tutaj wyraźnie wszystkim zaznaczyć, że nie po to jakiś czas temu osłabialiśmy druida, równając go do reszty profesji, aby teraz znów go wzmacniać. Dlatego wprowadzimy najmniej ingerujące w ogólny balans zmiany spośród różnych pomysłów postulowanych przez graczy: przyspieszenie animacji uderzenia oraz przejrzenie odporności na korzeń, przede wszystkim u szeregowych mobów. Tak, aby faktycznie charakter tej gry solo u druidów nie odstawał zbyt mocno od reszty profesji.

Mamy jeszcze kilka słów do dodania w temacie watahy. Do tej pory wszystko było w formie mocno roboczej na potrzeby testów, które odbywały się w oparciu o system komend. Teraz trzeba dorobić interfejs i przystosować serwer gry do obsługi więcej niż jednego peta. Jest z tym sporo roboty, więc na kolejną fazę testów będziemy musieli nieco poczekać.

Termin zlotu

Czas biegnie niepostrzeżenie szybko i kolejny zlot zbliża się wielkimi krokami. Zauważyliśmy pojawienie się na forum wątków „zlotowych”. Wobec tego oficjalnie ogłaszamy, że TaernCon 2015 odbędzie się, tradycyjnie już, w pierwszą sobotę lipca, a więc 04.07.2015 roku. Tak więc rezerwować loty, urabiać rodzinę, przekonywać rodziców i planować urlopy. Widzimy się 4 lipca we Wrocławiu! Kiedy zaplanujemy więcej szczegółów, natychmiast się nimi podzielimy.

112 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 76

  1. Nareszcie wysłuchaliscie glosu graczy na temat druida. I tak za bardzo mnie to nie satysfakcjonuje. Mam taki pomysl aby poprawic umke wtapianie. Wzmocnic ja jaka byla przed oslabieniem oraz nowa rzecz druid lub automatycznie w ktorym pt musi byc conajmniej 4 osoby aby to zadzialalo. Postac znika z widocznosci bosa i nie dostaje obrazen i ten skill mozna wykonac tylko raz w ciagu kolejki na 4 albo 5 osobach i potem dalej mozna.
    Odpowiedź na to Havenmarker wczesniej ci sie nie podobalo aby zwiekszyc dmg.

  2. Termin zlotu jest. Operacja “żono przez weekend jesteś sama z dzieciakami, zaproś mamusię” rozpoczęta. 🙂

  3. Naprawdę czekałem na ten wpis 2 tygodnie a tu żadnych konkretów oprócz zlotu.
    Swoją drogą może miejsce TaernCon’u 2016 zostanie ustalone przez graczy w jakiejś ankiecie.

  4. Witam, ta nowa instancja będzie dla jakich lvli ? Czy w zamierzeniach ekipy gracze 100+ będą tam częstymi gośćmi ?

    Druga sprawa, czy wejście watahy i użeranie się nad jej wprowadzeniem jest już przesądzone ? Ostatnio pisaliście, że nic nie jest jeszcze pewne, a w moim mniemaniu rzecz z której skorzysta 20% graczy nie jest jest warta tracenia czasu na jej stworzenie. Można by ten czas spożytkować choćby na naprawienie kilku bugów np. z armatami na lugusie, nie zmieniającą się bronią na instancjach, brak każdorazowego pojawiania się kółka przy odpalaniu się podwójnego czy nawet na wrzucenie animacji węży na gorzale. Takich głupot/mini bugów jest mnóstwo, a nikt się za to weźmie porządnie. Dawno temu było mówione również, że docelowo każdy boss/mob będzie miał swoje miejsce w osiągnięciach. Do dziś tego nie ma, a fajnie byłoby zobaczyć ile się zrobiło chociażby gorzałek czy ile zabiło trolli na jeziorze.

    • Armaty na Lugusie? A jakiż to ogromny procent graczy w ogóle dochodzi do Lugusa, zanim zostawi Taern dla innej gry / nauki / pracy / dziewczyny etc…

      Z całą pewnością mniejszy niż potencjalni zainteresowani watahą.

  5. a co z gildia , co z procentowym licznikiem lvl dla psychorara ? będzie upek dla tej gildii czy nie ma co na to czekać? w jakim terminie będzie jaki kol wiek upek przynajmniej w przybliżeniu ? będzie się coś działo , jakieś zmiany wprowadzane w życie ?

  6. Nareszcie wysłuchaliście głosu graczy na temat druida. Ten wpis tak bardzo mnie nie satysfakcjonuje. Mam pomysł aby umke wtape zmienić. Zrobić taką jaka była przed osłabieniem i dodać odporność na uroki oraz dodać coś nietypowego. Postać znika z wyborem dt lub automatycznie i nie dostaje obrażeń ale w pt musi być conajmniej 4 osoby. Ten skill można użyć tyko raz na daną postać na 4 lub 5 osobowe pt po wykorzystaniu koleja idzie od nowa.
    Mam pytanie czy debuff zostanie zdjęty?
    Odpowiedź na to Havenmarker bo wcześniej jak pisaliśmy to ci się nie podobało z dmg

    • “Mam pomysł aby umke wtape zmienić. Zrobić taką jaka była przed osłabieniem i dodać odporność na uroki oraz dodać coś nietypowego. Postać znika z wyborem dt lub automatycznie i nie dostaje obrażeń ale w pt musi być conajmniej 4 osoby. Ten skill można użyć tyko raz na daną postać na 4 lub 5 osobowe pt po wykorzystaniu koleja idzie od nowa”

      I jeszcze 100% na kryta?

        • A po co odp. na uroki druidowi, który ma ogrom wiedzy?
          Postać se znika i nie dostaje wgl. obrażeń?
          Jak to wgl. brzmi no proszę was. 🙂

          • Druid ma magie chyba oczywiste że za pomoca natury postac zniknie z widocznosci bosa. Myslisz ze dt stanie sie juz koxem a ta umka napisal ze zadziala kiedy w pt jest 4 lub 5 osob. Ja bym zrobil wtape jako grupowe

  7. Czwartego lipca uuuuuuu kawał czasu myslałem ze spełnia sie marzenia i bedzie w czercu ale tródno mysle ze to czekanie bedzie wynagrodzone :p . Mało o watasze i co mi sie nie podoba chcecie poprawic dr i teraz połowa taernu to beda dr , ja tez zreszta bo teraz dr znajduje zawsze slota i w pvp poprostu kox ,wczesniejszy blog bardziej mi sie podoba tutaj duzo o rzeczach mało waznych ,kazdy juz woie o nowej umce i nowosc o łuczniku nie krytykuje Was bo to ciezka praca pozdrawiam wszystkich graczy taernu :p

  8. kolo dr to jest ideałem w tej grze masz duzo pomysłów które ci sie przysniły? uwazam ze to przesada odrazu dajcie dr jakies krytyczne uderzenie i jakies debuffy i blok tarcza o to moje pomysły a co zaszalejmy bo przeciez dr jest słaby!!!! tylko nwm jakim cudem jest nr 1 w pvp i jest tak czesto brany na bossy ,boss bez niego jest niemozliwy !! no przeciez kazdy dr sie kłuci o ulepszenie go a teraz troche realnie skoro dr sie kłuca to ja kłuce sie o sheedów dajcie mu jakis atak obszarowy no bo potrzeba takiego umka nwm np moze cios umysłem np taki atak !!! a teraz troche powaznie przesadzacie o dr wiem bo grałem nim długo i jest dobry ale niesty z pewnych nie miłych zdazen nim nie gram a cały blog podsumuje na srednio

  9. Jesttt!!!!!! Jestt!!!! W końcu ogarnięcie resa na krzaki u mobow!!!! Najlepsza wiadomość!!! Kocham was za to!! ;*****

  10. Mam nadzieję, że zmiany łucznika i MO wejdą razem z upkiem z watachą 🙂 Co do nowego bossa ciekawie się zapowiada ^^ Przydałoby się zdać relacje z watachy na 100+ poziomie czy nie jest przekokszona. Oby upek szybko był a nie żebyśmy czekali jeszcze dobre pół roku ^^

  11. A czy 16 latek będzie miał co robić na zlocie czy nie bardzo? 😛 Bo jednak kawałek drogi do Wrocka mam.

    • Oni tam jadą się alkoholizować i demoralizować na szczęście już w części dla pełnoletnich 🙂 Myślę, że tak jak młodzi z zeszłego roku tak i w tym znajdą coś dla siebie w 1cz zlotu.

  12. Co do druida napewno zdjecie odpornosci z niektorych mobow jest dobrym pomyslem jeszcze lepiej by bylo pozbyc sie go z graczy:) bo barba 44lv z dobrym resem\odp na korzo moze pocisnac druida 70lv:/ i zmniejszcie ten debuff na lek a takze zuzywanie many z uderzenia:) bo jednak troche many moze zejsc jak ma sie na 7 i kolejny problem to tresura jak wiadomo druidowi idzie ona najgorzej ja tam ledwo daje rade z tymi magami z 3klatki ale daje dzieki petowi ale druid bez wyexpionego peta modli sie by na nie nie trafic:) nie kazdy musi sie z tym zgadzac ale to tylko moje zdanie i uest to co sam zauwazam podczas mojej gry druidem:p

  13. Hahahahaha – druid zrównany z innymi profesjami …. no coś wam się trochę pomyliło – teraz druid to mięso a nie postać pvp (ma jedyną przydatność w grupie czyli prawie na bossy) … by wygrać druidem z innymi profesjami muszę mieć naprawdę sporą przewagę eq i ulepszeń. Przy równym eq druid pada – bb, sh, ryc, vd, – no i teraz już nawet łucznik i mo mnie zabijają co jest absurdem. Osłabienie druida w waszym rozumowaniu to “jakiś czas temu osłabialiśmy druida, równając go do reszty profesji” ten komentarz jest kpiną. Nie wiecie co zrobiliście do końca a się wypowiadacie – twórcy gry psują sami gre “Gratuluje” (nie pisz mi tu śmiesznego zdania marmilsk bo tylko byś chciał by mo najlepszy a inni dno a fakt jest taki że jesteś słaby). Za każdymi waszymi zmianami u profesji psujecie grę. Skoro mo czy łucznik nie dają rady na berin to oznacza że coś z berin nie tak, a nie z profesjami (tak wiem psioczcie że jestem przeciw ulepszaniu profesji ale to głównie jak zaczęliście grać – to tą profesją graliście…. nie to co ja że podczas gry został mój druid popsuty w dość drastyczny sposób – i gadanie że zrób se inną postać nie zmieni tego co włożyłem w tego druid [złoto, plata, prawdziwa kasa]). Jako druid widząc wasze posty że trzeba ulepszyć mo czy łucznika to naprawdę stwierdzam że coś bierzecie. W pvp mo robi masakrę, łucznik ma nie zmywalną szpile – dajcie im skila co zabija i zawsze trafia i równie dobrze będzie bo gra przy każdej waszej “POPRAWCE” traci sens Również uważam że czemu barb traci grubo bo mo ?? to jest chamskie z waszej strony… jak już wprowadzacie zmiany to wprowadzać tak by polepszać, pvp nie tracilo na tym a gracze WSZYSCY byli zadowoleni. Mam jedno proste rozwiązanie – skoro barb za dużo bije to zwiększcie na niego resy w berin – proste rozwiązanie. Tu głównie są sprawy skomplikowane – zrobiliście instancje nową to teraz ją dostosujcie do każdej profesji a nie profesje do niej …
    Następną sprawą jest taka że nikt tego nie zauważa ale każdy turniej 2vs2 staje się bez sensu. Mimo że druid ma “lepiej” i może leczyć 15 runda+ to i tak jest to bardzo idiotyczna sprawa. Co turniej gdy jest walka dru/ryc vs dru/ryc to uważam że tu nie wiele ma do gadania taktyka czy eq ale fart ze względu na to że kto ma farta podczas 25 rundy wygra – kiedyś było do 15 – mnie się to bardzo podobało dlatego że walki nie trwały 40 minut i pojawiało się kto ma lepsze eq (bardziej niż runda 25).

    • Bzdury. Oj oj bo druid juz nie zamiata to bedziesz tu odgrywal psa ogrodnika? Zapoznaj sie na forum z licznymi tematami i analizami problemów Mo i Luka a pozniej cos pisz.

      • Czy ja napisałem że druid ma być polepszony? Nie osłabili i koniec tematu… Skoro druida osłabili to inne profy polepszyć i gdzie balans?

        • Ja tylko napiszę, że w moim odczuciu wszelkie zmiany są prowadzone TYLKO pod lvl 100+ i krainy dla tychże.
          Testy, obserwacje również są robione (moim zdaniem) na postaciach wyexpionych, ulepszonych, czyli wieloletnich graczy, którzy mają kasę na full rar/epik? Wkradła się komercja i tak naprawdę nowy gracz nie może czuć się tu dobrze…w grze pozostanie grupka ludzi którzy osiągnęli 140 lvl i będą tworzyli coraz to nowsze postacie. Statystycznie będzie grało “miljon” ale tak naprawdę to będzie kilka setek ludzi 😀

    • Widzisz. Taka prawda że ciagle pojawiaja sie lepsze rary dla fizoli. Aqua lugus morana. Odpornosci psycho wszystko pod fizoli.
      A mo tez zepsuli. Zabrali ognistej tarczy odpornosc na zamrozenie.

    • kosmetyczne zmiany u dr ciekawe czy wystarczajace pokarze czas mam nadzieje ze tak

      bos mnie mocno ciekawi czekam na wiecej konkretów (zwłaszcza co do mini bosków/chempów) i na samo wprowadzenie

      co do lucznika nareszcie ale i jedno pytanie o cos co mozna pwrowadzić

      mianowicie z powodu ze jako jedyna klasa (tak naprawde) nie mozemy zmienić broni o pobawieniu sie rodzajami zadawanych obrazen
      (obecnie all kłute lodowa/ognista dodatkowe od żywiołu w jakimś % nie jestem pewny tylko deszczu albo kłuty albo sieczny )
      i tu np zamienić jakaś odporonść np ognista obuch i ogień w strzale ognistej na grot łucznik zakłada spora warstwę płótna która podpala przezco zadaje obrażenia obuchowe
      oczywiście to jest czysta sugestia w luzniejszym czasie pomyślcie o tym bo jak narazie jak widzę u fanatyków sieczne to kamykiem zrobię najwięcej lub tyle co lodowa fajnie 😛

    • Sorry, ale w środku lata jechać do Warszawy to taka sama przyjemność jak 100 lvlem orać krzyża. Niby boss fajny, ale po co, skoro można inaczej? Koszty organizacji imprez, wynajmu lokali etc w stolicy też są większe.

  14. elektorr zgadzam sie z toba w 100% czemu dopasowywac postac do danego bossa/lokacji skoro mozna ja dopasowac do postaci a tak chrzanicie wszystko i tyle a druid ma przeebane z innymi postaciami w 1vs1 i tyle

  15. Powoli zaczynam się martwić o umiejętności logicznego myślenia u twórców tej gry.
    1. Jednym z problemów Mo jest obrona przeciwko atakom fizycznym

    Co powinno być zrobione:

    1. Odporność powinna działać, wspomagać 1 strefę – i niech działa tylko na postacie magiczne (np: ilość mocy postaci przekłada się na dodatkową odporność – czyli najbardziej zyskają postacie magiczne)

    Co robią:

    1. Psują skórę barbarzyńcy – (ok rozumiem ze w połączeniu ze skilem mo byłoby za silne)
    2. Dają Mo “odporność jako grupowy skill, który dodaje resy magiczne” – po jaką cholerę mo resy magiczne – to barbarzyńca powinien ją dostać, a Mo powinien dostać coś do odporności na fizyczne.

    Barb powinien mieć skórę z resami magicznymi a Mo fizycznymi!!!

    Wataha – jestem prawie pewien że to jeszcze 3-6 m-cy potrwa – to trochę długo dlatego powtórzę:
    Dodajcie już te 2 lub 3 nowe pety – przynajmniej będzie trochę zabawy z ich expieniem

    • “Barb powinien mieć skórę z resami magicznymi a Mo fizycznymi!!!”

      To oczywiście najprostsze rozwiązanie, które rozważaliśmy ale jednak dość problematyczne.
      1. Jeżeli barb będzie miał tylko odporności magiczne to w party z barbem bez mo pozostali magowie mają przewalone. Ataki fizyczne będą ich masakrować.
      2. Klimatycznie nie za bardzo pasuje aura fizyczna dla MO a magiczna dla barbarzyńcy. Logicznie powinno być odwrotnie. Chcielibyśmy jednak aby skille trzymały się kupy pod każdym względem.
      3. Jeżeli u barba zostawimy odporności fizyczne to nastąpi zbyt duża kumulacja z dodatkowymi odpornościami fizycznymi od MO.
      4. Twoja propozycja z odpornością działająca tylko na magów w zależności od mocy jest dość fajna i pasowałaby do klimatu maga ognia. Problem jest dopasowanie takiego skilla do architektury obecnego działania wszystkich skilli po stronie serwera oraz ciężkiego balansu ze względu na uzależnienie od mocy. Ale to zawsze da się jakoś przewalczyć. Stworzy to jednak pewien problem – MO najbardziej będzie się opłacało chodzić wtedy z vd. Składy mo + sheed/łuk mogą pójśc w odstawkę. W każdym razei rozważymy również takie rozwiązanie. Dzięki 🙂

      • 1 i 3. Nikt przecież nie broni zabrać mo do party – myślę że każdy mo ucieszy się że jest potrzebny na silniejszych bosach.
        Można zmodyfikować skórę w ten sposób:
        1 strefa/2 strefa/3 strefa
        obecnie: 38/38/38
        nowa skóra barba: 10/19/28
        umiejętności mo 28/19/10
        Kumulacja nie nastąpi, bo można dobrać te parametry tak aby sumarycznie nie była to zbyt duża wartość.

        2. Odnośnie klimatu to bardzo proste do pogodzenia
        W wielu grach postacie magiczne posiadają coś jak magiczna tarcza, osłona która pochłania pewną ilość obrażeń – ta umiejętność powinna działać w ten sposób
        Ponadto niektóre moby czy bossy mają lodowa tarcze – zwiększające odporność.

        U barbarzyńcy – berserk – szał walki – który dodaje mu nadludzkiej siły lub odporności – w tym przypadku na magię.

        Cieszę się że ktoś te nasze uwagi czyta – bo szczerze mówiąc czasami mam wrażenie że piszemy, wiem że często narzekamy 🙂 na darmo.

        • Szkoda że nie można edytować, oczywiście zamotałem trochę:
          “Można zmodyfikować skórę w ten sposób:
          1 strefa/2 strefa/3 strefa
          obecnie: 38/38/38
          nowa skóra barba: 10/19/28
          umiejętności mo 28/19/10”

          Powinno być:

          odporności fizyczne / odporności magiczne
          obecna: 38 / 38
          nowa skóra barb: 10 / 28
          umiejętności mo: 28 / 10

      • Przecież już akurat teraz dokładnie tak jest: MO najbardziej opłaca się chodzić z vd. Typowy przykład pod lodem: jako MO najchętniej idę z vd (nigdzie nie marudzę przeciwko łucznikom bo wiem że i tak mają pod górkę, ale wolę oczywiście iść z vd) a na piątego jest mi wszystko jedno, czy będzie to sh czy barba. Zupełnie nie znoszę natomiast składu kiedy MO ktoś bierze zamiennie z vd czyli w składzie z barbą i sh czuje się zupełnie na inście zbędna, nie mogę w nic trafić i denerwuje się ponieważ cokolwiek nie zrobię jestem gorsza od barby (a podobno jesteśmy równi sobie :p, tyle że nawet drut ze źródłem i kondą wtedy olewa MO, bo takie piąte koło u wozu, a ryc nie rzuci transu do podpałki bo po co podpalasz jak mamy barbe, itd itp) i właściwie cała moja obecność tam sprowadza się do zapewnienia rozrywki mobkom żeby mogły próbować mnie wykończyć co rundę.
        “Składy mo + sheed/łuk mogą pójśc w odstawkę. ” – poszły w odstawkę… tak dawno temu, ze nawet nie pamiętam kiedy.

          • Kiedy idzie sh+brba i mo na doczepkę, to mo nigdy nie dostaje ochrony, tylko źródło, nawet konda to problem, jak pisałam wyżej. Ja w ogóle ochro dostaję tylko na v2 na czujkach, a reszta przypadków to jakieś wyjątkowe sytuacje, nie reguła.

          • potwierdzam jako mo98 wersje maguś. Jaki sens dawać bufy od ryca na mo skoro podpalka nie nadaje sie na moba który ginie w 1-2 rundy. Widać serwer joco nie dorasta do pięt s7 albo na lód łażą składem 110+ i im wszystko jedno

          • to nie wiem jakie te wasze MO sa i z kim latacie bo sh brb mo czy luk brb mo to bajka pod lodem a MO na ochro od 2 zawsze jest 🙂

            tylko nie pali bo po co skoro kulką zamiata

      • Drygu, rozwazaliscie ze pt bez mo bedzie mialo wtedy przewalone, ale rozwaz tez to:
        dt,ryc,2 x mo i vd vs dt , ryc , mo, vd i sh, to wtedy drugi sklad bedzie mial przewalone pod wzgledem tego ze nie beda miali duzych odpornosci na ogien… i zauwazcie ze odpornosci na ogien jest ciezej zdobyc niz na obuchowe i sieczne które sa prawie w kazdym przedmiocie… wiec moim zdaniem – teraz to juz calkiem przesadzacie, sadzilem ze chociaz Ty – Drygu jestes rozwazny, ale widze ze równiez chcesz wygnac barb z taernu, a pro po, dodajac skill z odpornosciami na ataki fizyczne stawiacie przeszkode w walce mo vs. ryc króry równiez atakuje z miecza:) powodzenia…

  16. Odnośnie zmian u druida:

    1. Przyśpieszenie animacji – ok – ale to i tak nie zmieni za dużo.
    Druid posiada niskie dmg i musi polegać na atakach peta w związku z tym zawsze walczy najdłużej. Dlatego dodałbym dla druidów dodatkowe 5-10 min w zależności od zlecenia.

    Ta zmiana wymaga dodania tylko 1 warunku w kodzie
    if (klasa_postaci == druid) {
    czas_na_zlecenie = normalny_czas + 5 minut;
    }

    2. Przejrzenie odporności na korzeń, przede wszystkim u szeregowych mobów – ok tu się zgadzam, praktycznie wszystkie powyżej pewnego lvla mają wsadzoną tą odporność.
    Ale – jak was znam to usuniecie tą odporność 3 czy 4 mobom i powiecie ok poprawiliśmy teraz jest już super.

    Prawda jest zaś taka że powyżej 90-100 lvl krzaki są kompletnie nieprzydatne – ja naprawdę wolę wbić mobowi strach na 7 – trwa 6 rund, wymaga mniej many i łatwiej je wrzucić (nie mają ujemnych modyfikatorów do trafień) – to naprawdę lepszy wybór niż spamowanie korzeniami.
    Korzenie są dobre na lvl 30-90 – umożliwiają druidom bezpieczne expienie na miskach, zabicie ghadiry, gmo czy modliszki.

    Dlatego proponuje usunąć korzenie druidom i dać im jakiś inną bardziej przydatną umiejętność 🙂

    • gram druidem, jedynie czego w korek nie łapie to WĄŻ + CIEŃ i fanol barboryc, reszta ma odporność ale idzie złapać, tylko na sporej ilości mobkow nie bardzo opłaca się próbować bo takie lempo czasem dopiero za 8 razem się uda 🙂

  17. Moim zdaniem powinniscie sie zajac 1 sprawa i tak dlugo robic az sie skoncz a to jest robione w sposób nastepujacy o troszke tu pogrzebiemy z wataszka o jakis blad w mo i luku wescie wprowadzcie ta watache i te pety bo to sir nudne robi albo poprostu wpiszczcie postep i przewidywany czas.
    Pozdrawiam

    • Było już tyle razy pisane, że prace nad jednym projektem nie kolidują z pracami nad innym projektem. Nad każdym z nich pracuje inny team…

  18. “Odporność jako grupowy skill, który dodaje resy magiczne, oraz sfera dodająca resy fizyczne (tylko w połączeniu z aktywną inkantacją oraz “aurą żywiołów”). ”

    Czyli rozumiem, iż resy fizyczne zadziałają tylko u mo – inkantacji nie można rzucić na kogoś. Czy chodzi tu aktywną inkantację u maga ognia, by wszystkie wrzucone sfery dawały bonus?

    • Tak, to pierwsze. Jeśli taka zmiana z ognistą sferą dającą dodatkowo resy fizyczne wejdzie w życie, to tylko z możliwością wzmocnienia samego mo. U innych działanie sfery będzie bez zmian.

  19. OMG , ale ze co? ze dr jest cienki ? soluje sobie bosiki a z pałki bije tyle co łuk z precyzji , oczywiście nie w każdego boska xD dr na 130 lvl z petem harpie do zlec bije tyle co łuk 130lvl , z tym ze łuk musi odpoczywać xD Mo i łuk super wkoncu cos ruszyło , łukowi jeszcze zmiencie TS , bo widze dr popłakał troszke i odrazu zmiany a łucznicy od roku walcza intensywnie i dopiero coś jest tkniete w ich temacie

  20. Droga Ekipo :
    dlaczego poprawiacie lucznika i dt i na dodatek mo a barby nawet nie tykacie….
    1. Lucznik moze duzo spala zasobów ale zanim zdazy to wszystko wziac potrafi ladnie przywalic i ma 2 debuffy…
    2. Dt i korzo? buahahaha, pomyslcie nie tylko o mobach ale tez o pvp, teraz barba nie bedzie mial szans praktycznie z zadna inna profesja…
    3.Dlaczego w takim razie ze poprawiacie inne postacie nie zmienicie u barby celnosci? bo to naprawde jest wkurzajace jak mo bije po 500 a barba po 650 i zmieniacie obrazenia u moska, tylko jest taka róznica ze mo nawet jak ma malo wiedzy trafi okolo 3 razy, a barba moze 1…
    3. jak juz wszyscy zaczeli plakac to byscie poprawili wszystkie te profesje, a nie wszystkie profesje oprócz barby…
    odkad pamietam barba byl jedynie oslabiany.. skoro teraz mo bedzie mógl latwo ojechac barbe wrzucajac sobie buffy, a inne profesje atakami na 20% to po co wgl barba jest w taernie, niektóre nupy potrafia wbic ataki na 10%, a czemu mi na barbie wejdzie atak dopiero (prawie zawsze ) na minimum 48% a czasem na 60% nie potrafi wejsc? czasem zdarza mi sie ze mam 15% przy ataku , to co mam zrobic zeby miec lepszy % i trafic chociaz?
    po co barbie zreka jak i tak i tak sie nie trafi? ( nie mówiac o obronie która niby poprawia zrecznosc…)

      • z czego wnioskujesz ze nie mam pojecia o PVE? skoro napisalem cala prawde, pograj sobie barba przez dluzszy czas na lvl 60+ to sam zobaczysz ze ataki nawet na 60% czesto nie wchodza

        • Widać, że pojęcie o barbarzyńcy to masz zerowe 🙂 Kiedy to barba był ciągle osłabiany? Było wręcz przeciwnie. Był ciągle wzmacniany. Pograj trochę tą profesją a dopiero potem wylewaj bezsensowne żale.

          • Dryqu, ale w takim razie czemu duzo graczy trafia na 15%? skoro 40 na 100 ataków na 60% powinno nie wejsc to w takim razie chyba 5 ataków na 100 powinno wejsc na 15%, a jest wrecz odwrotnie, niektórzy maja okolo 3 takie ataki na runde….
            Dev, nie udzielaj sie jak nie wiesz, jak bys chcial zauwazyc to barba bil kiedys chociaz kozacko, a teraz nawet mocno nie bije a co dopiero mówic o celnosci,
            P.S. Dryqu , odstawiam kwestie walenia bossów, ale w kwestii pvp to jest przesada, moze powiesz ze nie umiem grac, ale w takim razie bedzie to znaczyc ze blisko 90% barb nie umie grac, dlaczego barba ma nikle szanse z innymi profesjami? jakos to mo i luk ma wieksze szanse na uwalenie dt niz barba, albo brb vs luk… to jest juz porazka, w jakim celu jest barbazynca skoro teraz mo bedzie nie dosc ze mocnym DMG to jeszcze ma dwie strefy ataku i lepszy cel, w takim razie po co brb? wyjasnisz mi po co bylo expienie i wydawanie na eq? porównaj ze brb ma jedna strefe ataku/ mo dwie strefy ataku, moze skasujcie ta postac wogóle? kiedys chociaz bil a teraz to prawie ze zero…

          • “xdddd” – naprawdę naucz się grać, bo pisząc, że barb nawet nie ma dmg ośmieszasz całą rzeszę barbarzyńców 🙂

          • Dev, przykro mi ale mnie tylko rozsmieszyles, napisalem ze barba mocniej bil kiedys , a teraz nie dosc ze slabiej bije to ma slaby cel, a o DMG pisalem, ale o mosku, wiec czytaj dokladnie I dopiero sie wypowiadaj bo jak na razie wygladasz mi na 12-latka który próbuje mnie osmieszyc nie czytajac mojego komentarza a piszac bzdury urojone w swojej wyobrazni.

          • dev, po pierwsze to powiedz mi niby dla czego osmieszam barbarzyńców skoro to ty się czepiasz, najpierw to się naucz czytac ze zrozumieniem bo nie pisalem nic takiego ze barba nie ma DMG tylko pisalem ze teraz mo bedzie mial wieksze i barba pójdzie na 2 plan, więc póki nie zaczniesz ogarniac to proszę cię, nie pisz bo doprowadzasz mnie do smiechu:) a jak juz masz pisac to lepiej przejdz do konkretów , z czym nie zgadzasz się z moimi komentarzami i to uzasadnij bo jak na razie rzucasz slowa na wiatr myslac ze jak masz 12 lat to jestes wielkim kozakiem:) powo

  21. w takim razie jedyna postacia magiczna bez skilla defensywnego zostanie VooDoo, bez sensu, dlaczego taki mosiek moze sobie zrobic resy fizyczne, druid wtapianko, a vd nic?

    • Voodoo ma komplet debufów obniżających skuteczność każdej strefy ataku przeciwnika, więc nie wiem co miałeś na myśli pisząc “nic”

  22. ODNOSNIE Wataszki
    Na 75 lvlu, bedzie sie miec 7 pktow co pozwala wziac chociazby motyla i nietoperza. To jest zart chyba ^^. Czyli znowu low levele nic nie dostana (co i tak byloby kosztowne dla nich bo to nowa um), mid levele totalnie nie oplacalna zmiane, bo pewnie ,ze ten motyl zrobi roznice, a gdy w koncu przy lvlu co mozna juz duzo solo biegac i 96% bosskow bez problemu w grupie to dajecie im watache (high lvl). To ma byc poprawka dla ludzi grajacych solo, powiedzcie mi prosze jak np. 60 lvl badz 75 obojetne jaka profka nie liczac druida, ma solo latac? 75 np. ryc z motylem i nietoperzem?. Albo z dwoma ogarami? Zamiast poprawic zycie takich midow bo tu wlasnie ludzie koncza gre to pakujecie wszystko na high levele.
    pozdro :/

  23. W końcu jakieś zmiany u druida bo od czasu jak osłabiliście go to tragedia,dr w pvp potęga mówicie? chyba jak ma full rary i eq ulepszone na +10 i parę lvl więcej od przeciwnika lub z zaskoczenie zaatakuje bo tak żeby zabić kogoś dr w uczciwej walce gdzie przeciwnik ma podobny lvl i eq to granicy z cudem,odnośnie osłabienia resów na korzenie u mobów to już dawno powinno być bo przecież to jest śmieszne na wyższych lvl jakiego byś potwora nie zaatakował to resy na korki i to takie ze nie opłaca się nawet próbować wsadzać główna umiejętności u dr bezużyteczna to z czego ma być? liczyć ze potwor się przestraszy na śmierci jak u okrzyk wsadzi? to uderzenie u dr to powinniście zmienić pod kontem dmg lub spalania zasobów a nie że szybciej będzie se machał skoro i tak może po głowie się puknąć nią. Zgadzam się z tymi co narzekają na to ze ulepsza się inne MO,Łuka a inne odsuwa w niepamięci jak już coś zmieniacie to powinniście od razu u wszystkich coś zmienić bo teraz MO, i Łuk będą pro a reszta bee i gdzie w tym balans? będziecie tylko tak po trochę ulepszać jedną,dwie profesje inna osłabicie i tak w kółko zamiast od razu wszystkie pod lepszyć lub osłabić

  24. Ja i większoś graczy oczekujemy by wciągu 1msc został wprowadzony epizod 2 i altr-pety ogara czyli kruk i małpa (na aquadoca można troche dłużej poczekać) . a reszta rzeczy po tych . I Bd Git

  25. Heh dt i tak jest dobry a wy chcecie wprowadzic ulepszenia mu!?! Zawiodlem sie co do brb to swietna profka posiadajaca wiele bulidow . Irytuje mnie te dt , mam 67lvl sheeda i zaatakowal mnie dr (niezdazylem ubrac promyka) ale mialem set pinari i def 1/0/5 a dr bez problemu wrzucil mi korzo i moglem bic z hudo i kamykami czyli nadaremnie . Porazka a dr mial 60+ wiec nie mowimy o wypasionym eq tylko jego zdolnosciach

  26. I kolejny ogarniety druid sie wypowiedzial taka prawda druid jak nie jest lepiej wyposażony i ulepszony to szans nie ma a o braku resa na ogien/uroki to juz nawet nie wspomne…

  27. Zrobcie cos z tym dr (oczywiście) na plus. Chociaż trochę obnizcie to osłabienie leczenia bo to irytuje. Naprawdę juz niech on zostanie tylko wezcie go niewiem o te 30% zmniejszcie.

  28. kur** mało dalej macie? Ogarnijcie sie bo tylko robicie zamieszanie i tylko sie kompromitujecie… powiedzieli wszystko i git – i nie obchodzi mnie co wy o tym myślicie. Swoim gadaniem gów** zrobicie, dać wam palec to od razu weźmiecie calą ręke

  29. A może warto by się zastanowić nad dodaniem Debuffa do korzeni w postaci – X% do obrony wręcz? Myślę że wielu druidów grających solo i nie mających gildii i ochoty dołączenia do takowej byłoby zadowolonych

  30. Po co jest to gdy odeśle peta (np. ogara) to gdy nie mam na niego 5 platyny nie mogę go odebrać nie widzę w tym sensu zmieńcie to 🙂 , ponieważ po co mam kupować kolejne platyny jak ich nie utrace

  31. MO ma mieć możliwość ataku omijając blok + pierwszy atak przed postaciami fizycznym + zwiększenie odp., i coś takiego jak balans przestaje istnieć, a pt. z 2xMO , VD, druid i ryc, w pvp 5v5 będzie bezkonkurencyjne. Ktoś tu chyba ma za dużo zioła 😀

  32. Niech mozliwosc watachy bedzie co 5 lvli (podnoszenia skilla), bo tak to nie ma sensu. Profity uzyskaja tylko 100 lvle gdzie uzyskaja mozliwosc posiadania 2 przyzwoitych badz 3 petow. Pamietajcie, ze duzy koszt musi zostac poniesiony aby wytrenowac pety, tak samo jak z ulepszaniem. Mozesz zrobic sobie 40 lvl i na pvpe biegac z ulepszeniem +10 i zabijesz wiekszosc graczy, ale tez duzym kosztem, bo wez to ulepsz ;-). Tak czy siak, watacha tylko i wylacznie dla high leveli nie zmniejszy problemu a tylko pogorszy ceny rarow, gdzie i tak czesc z nich jest smieszna 😉

  33. xD omg ale gimbusy spamuuja xd gra jest super , super zmiany xd gz Dryguś zgrywusie ^^ juz 3 wpis na blogu , takze zmiany super , tylko kiedy wejda:?:P bo póki coto tylko ładnie piszecie

  34. No najlepiej zrobić mo koxa a brb, który i tak w pvp zbiera baty osłabić. Dobry pomysł… Może jeszcze celność krytyka zmniejszyć. A co do zlotu może w zachodniopomorskim??

  35. Wykorzeniony wszytsko napisali w poprzednich blogach że nie dodadzą ulepszenia ca 5 lvl tylko co 10 ponieważ wtedy bedzie za łatwe solowanie bossów… nic dziwnego że nie wiesz gdyż nie czytasz uważnie a poza tym jeśli ci nie pasują ceny rarów dla petów to skończ z grą, pet z rarami czy bez i tak jest silny
    P.S. sam jesteś smieszny, nie kompromituj sie

  36. Witam,

    MO chyba jako jedyna profesja ma możliwość kulminacji inkanatacji. Może od tego uzależnić odporności np jak jest inka na 10 to maksymalna odporność jest(jak jest aktywna) i spadają co rundę bonusy nie wiem czy to jest możliwe do wykonania, ale klimatyczne by to było
    Pozdrawiam

    • A co to jest jakieś +10odporności . a pozatym wbijanie inki 2 razy na ture żeby dostać +10odporności jest po prostu głupie

  37. Drygu , czy was nie pogielo? na 55 lvl bedzie mozna ta umke rozwinac na 3, czyli 6 pkt. ja mam 63 lvl , czyli równiez 6 pkt. mam motylka, I na jaki chu.. mi potrzebna wataha jak bede mógl wziac motyla I wilczura który padnie w 1 rundzie… na 65 lvl bedzie mozna miec ta umke na 4 lvl, czyli 7 pkt. czyli bede mógl wziac motyla I nietoperza ! czyli bede kozakiem bo bede mial nietoperza… powo zycze z ta wasza logika… czemu motyl ma tyle samo pkt. co druga klatka? bo umie leczyc? beke z was mozna toczyc… jakos motyl to jedyny pet z 1 klatki dla fizoli, czyli co? teraz nie warto wogóle kupywac nawet motyla… motyl nie dosc ze uleczy co 5 rund jak juz bedzie uciekal to jeszcze padnie z tym jego deffem, czyli wnioski: oslabiacie barbe, polepszacie 3 inne profesje, pogarszacie sytuacje fizolom z petami jesli chodzi o motyla… a czemu kur.** nie spier******* sytuacji tak moskom I dt? tylko dla tego ze sami jestescie glównie moskami, dt, lukami, rycami I sh, a barba zostaje odsuniety na turki 20-35 maksymalnie….. czemu motyl ma 5 pkt. a czemu np. jaguar ma 4 pkt? potraficie spier. humor, ogarnijcie sie troche bo z tego co widze to chcecie sciagnac tylko jak najwiecej kasy za plate I sie nie interesowac taernem , Drygu, myslalem ze chociaz troche myslisz co robisz…poswiecilem tyle czasu na exp barby, kupywanie full rarków I ulepszanie je na +5/+6/+7 a teraz to wszystko idzie sie walic… moze byscie najpierw chociaz ankiete w sród graczy zrobili a nie dur** z siebie robili

    • Motyl jest za dobry i dlatego ma taką rangę, to jest dobre rozwiązanie bo chcą uniknąć sytuacji że kox 100+ ma motyla 100lvl co leczy 1k hp i do tego weźmie 2 pety, tak weźmie tylko jednego. To że mniejsze lvle mają gorzej… Wbij 100lvl i graj 🙂

      • Svc, motyl dobry? moze na lvl 100+ gdy go ladnie wyexpisz , do minimum 75-80 lvl latasz z nim i tylko modlisz sie zeby uleczyl a czesto sie zdarza tak ze leczy dopiero jak juz masz resztki hp, i niby co? jaguar z krwawo jest zly? jak go wyexpisz jak motyla to bedzie niekiedy z krwawo nawalal wiecej niz barba …plox zly? 80% buffek wchodzi nawet gdy wyexpiony nie jest, na temat wesza nie wypowiadam sie bo lepiej dolozyc troche na jaguara, twoje tlumaczenie o wyexpieniu peta pasuje do wszystkiego, czyli wychodzi na to ze powinni sie od motyla odwalic albo wszystkim petom z 1klatki podniesc pkt.

  38. Primo
    Sam mam powoli obawy o Taern i jego przyszłości . Coraz częściej pojawiają się komentarze odnośnie zmiany mo kosztem barb / i powoli przechodze na taki tok myślenia by nie zmieniać klas postaci a same lokacje.

    Secundo
    Odnośnie Watahy :
    Do przedyskutowania:

    1. Możliwość lvl’up umiejętności
    2. Koszt lvl’up umki
    3. Rangi pet-ów
    4. Wyspecjalizowane sklepy z różnorodnym przedziałem lvl dla ekwipunku.

    Terco
    Pamiętajcie :
    Admini , Super GM , GM , Inżnierowie jeśli wasze “rozbudowy i polepszanie gry , oraz postaci ect”
    zejdzie na zły tor gra straci wszystkie swoje zarobki , czego powodem będzie to że z dobrej gry zrobicie (za przdproszeniem) burdel .

    I to by było natyle / radze wźiąc sobie ten komentarz do serca Droga Ekipo Taernu CDN…

  39. Według mnie to adminy itd. robią jak najlepiej aby taern był najlepszy ale wszystko psują uczęstnicy tego blogu bo tylko rozpraszają i podawaja im pomysły do dup*

    • racja, ludzie ogar latwiej krytykowac i dawac do dupy pomysly niz stworzyc cos dobrego dla wszystkich ,jak niektorzy sa tacy madrzy to stworzcie sobie wlasna gre i zobaczycie jakie to trudne ,aby dla wszystkich bylo dobrze

    • Wazeliniarzu przestan wypisywac te bzdury bo jak czytam te wypociny to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera . zrób to dla dobra ogolu i nie wypowiadaj się więcej .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *