Co nowego w BR, zapowiedzi, zmiany – Obecnie pracujemy nad… Cz. 136

maly_cocomoDzisiaj sporo piszemy o zmianach i nowościach w obecnej wersji Taerna. Od planowanego eventu, przez zmiany balansu w miejscach, o których piszecie na forum, że nie są tak atrakcyjne, jakbyśmy sobie tego życzyli. Oprócz tego prezentujemy dużą ilość nowej grafiki i krótką migawkę z nadchodzącego Broken Ranks. Zapraszamy.

Event Zaduszkowy

“Cicho wszędzie, głucho wszędzie, co to będzie, co to będzie?” Spokojnie, nie zapowiadamy wyłączenia serwerów, tylko nowe wydarzenie, które odbędzie się już niebawem. W jego trakcie będziecie mogli pomóc odnaleźć spokój udręczonym duszom. Event potrwa od 1.11.17, godz. 18:00, do 2.11.17, godz. 24:00. Przykute do ziemskiego padołu duchy liczą na Waszą pomoc. Stawicie się?

Instancja Komandora

Komandor nie jest tak chętnie bity przez graczy, jak mógłby być. Chcielibyśmy przerwać mu sielski odpoczynek i uczynić jego okręt bardziej przystępnym dla szerszych rzeszy Taernijczyków. Znaleźliśmy kilka możliwych przyczyn, dla których instancja Komandora jest za trudna dla założonego przedziału levelowego. Obecnie testujemy trzy różne warianty balansu i wprowadzamy ułatwienia, przez co instancja będzie czytelniejsza. Zmiany wejdą w życie już w najbliższym updacie.

Instancja Modliszki

Na forum zapoczątkowany został wątek, w którym zaapelowano, żeby “coś zrobić z tą “modłą”, bo nie jest zbyt ciekawa”. Uznaliśmy, że coś w tym jest. Formuła, w której możemy samotnie bez końca błąkać się po robaczych tunelach w poszukiwaniu przerośniętych owadów nie sprawdziła się. Wrócimy do idei, która była u zarania tej lokacji. Instancję Modliszki zmienimy z powrotem w jaskinię Modliszki. Dawno temu była to normalna kraina, jednorazowo dostępna dla większej ilości graczy. Dopiero sama Modliszka (lub Tygrys, jak się jest szczęściarzem) był w osobnej instancji. Gracze spotykali się, błądząc po jaskiniach. Czasem jedni, czasem drudzy atakowali robale, czasem atakowali siebie nawzajem. Było krócej i niewątpliwie ciekawej. Zmieniliśmy ją w samotne instancje z powodu różnych nadużyć, ale aktualnie mamy narzędzia, które pozwalają nam inaczej sobie radzić tego typu problemami. Dzięki temu możemy przywrócić to, co było. Jednakże nie wrócimy do całkowicie pierwotnej idei, bo moglibyśmy zbyt mocno ułatwić totalne “farmienie” Modliszki (mamy znacznie więcej silnych postaci, niż lata temu, u zarania dziejów robali). Wprowadzimy złoty środek: część będzie instancjami, część otwartymi krainkami. Nikt nigdy nie będzie wiedział, kogo/co/gdzie spotka i będzie musiał zabić lub nie. Zmiany wprowadzimy przy najbliższej aktualizacji i zobaczymy, jak się sprawdzą. Czy to miejsce stanie się dzięki temu zabiegowi fajniejsze.

Modele w Broken Ranks (uwaga: ta część postu może zawierać skorupiaki)

Zerknijcie na nowy wygląd Hobgobasów i Rogatych. Dzięki nim cała instancja Fyo jest ukończona. Nie musimy tworzyć do nich nowej animacji, bo oparta będzie na ruchach zwykłych goblinów (dokładnie tak samo, jak ma to miejsce w wersji 2d). Dzięki temu oszczędzamy pracę i czas.

rogate

Krabowate

Taern jest jak pudełko czekoladek. Powinien zawierać ostrzeżenie, że może zawierać śladowe ilości skorupiaków. Spośród kilkuset modeli mobów i petów, wyciągamy dzisiaj na tapetę różne odmiany krabostworów. Zaczynamy od góry.

Standardowy krabostwór nie jest szczególnie wymagającym przeciwnikiem i zazwyczaj jest ubijany raczej z konieczności, przy wyprawach na Ichtiona.

Taern uczy, Taern bawi. Ilu z Was wiedziało, że Brachyura (gr. krótki odwłok) to naukowe określenie oznaczające kraby? Pomijając fakt, że w grze jest jeszcze kilka takich detali, zdecydowanie ciekawszą kwestią jest nowy wygląd tego czempiona. Podziwiajcie stary-nowy okaz morskiej fauny.

krabolce

Maab jest powszechnie bardzo cenionym petem i wykorzystywany jako substytut rycerza. Jest najbardziej ‘krabowaty” ze wszystkich skorupiaków, a jego brudny pancerz i potężne szczypce dają jasny sygnał przeciwnikom – mimo niewielkiej postury, ten pet zrobi wszystko, by jego właściciel zgotował piekło wrogom. I sam też nie boi się brudnej roboty.

cocomo

Ostatni krab, identyczny pod względem kształtu z Brachyurą, to “wierzchowiec” moba Komoko, czyli najpotężniejszego dzikusa, którego można spotkać na Wyspie Tryfkina. Nie byłoby jednak fair, gdybyśmy pokazali go bez jeźdźca. Graficy zadbali nawet o takie szczegóły, jak deseczka, która pełni funkcję wędzidła.

cocomo_proud

Skoro już przywołaliśmy tropiki Wyspy Tryfkina, to idziemy za ciosem i pokazujemy tło pod walkę, ale tym razem w ruchu i z rzadkim widokiem Kudłacza na piasku.

Tło pod walkę

Poniżej zobaczycie koncepty i postęp pracy nad tłem do walk z Moraną i Lugusem. Nowej scenerii jeszcze trochę brakuje do takiego stanu, w którym moglibyśmy pokazać Wam to miejsce w ruchu, ale jesteśmy na dobrej drodze.

morana_concept

mora1

Na Moranę był jeszcze jeden pomysł, ale mógłby zmienić ograniczenia wiekowe naszych konkursów cosplay. Aktualna wersja jest ta powyżej, a ten koncept jest jako ciekawostka.

morka_m_xxx

Sprzęt

70% sprzętu jest gotowe. Przypinamy go teraz do modeli postaci i implementujemy w grze. To w dużym skrócie. Szczegółowo natomiast wygląda to tak 😀

sprzet

Krainki

Niedawno pokazywaliśmy koncept 2d domku i piwnicy Gnarla. Krainki zostały już zrobione i są zaimplementowane w grze.

chatka

piwnica

Podsumowanie

Tak jak nakreśliliśmy wcześniej. Zasuwamy szybko jak tylko się da z Broken Ranks, ale pamiętamy o Was wszystkich na serwerach 2d. Zapraszamy do wzięcia udziału w evencie (godziny ustaliliśmy tak, żeby maksymalnie ułatwić udział w rodzinnych uroczystościach i jednocześnie dać szansę na zabawę w Taernie) i oczekujcie kolejnych informacji o nadchodzącym upku. Zanim przyjdzie czas Broken Ranks, mamy dla Was jeszcze niejedną niespodziankę w wersji 2d (niektóre ukryliśmy pod szarymi prostokątami na zdjęciu tablicy :D). Należy do nich przerobienie eventu mikołajkowego. Od lat nic w nim nie zmienialiśmy i niejeden element się zestarzał. Wprowadzane zmiany to efekt dyskusji, która odbyła się na naszym forum. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w niej udział.

20 thoughts on “Co nowego w BR, zapowiedzi, zmiany – Obecnie pracujemy nad… Cz. 136

  1. Grafiki wyglądają kozacko, bez porównania z obecnymi, zarówno postacie, moby jak i tła. Ta Morana to na prawdę nieźle odpicowana, fajny pomysł na tło, podobają mi się szczegóły – oświetlenie, ornamenty, podłoga, krótko mnóstwo detali. Dla rozgrywki to pewnie nie będzie miało żadnego znaczenia i może okazać się, że nikt z graczy nie będzie zwracać na tło uwagi, bo nie będzie za bardzo czasu, większość skupia się na walkach.

    Najbardziej jednak z tego wydania bloga interesują mnie planowane zmiany – modliszki oraz komandora. O ile o modliszce już wiem co planujecie zmienić (zdaje mi się, że faktycznie przeczytaliście forum i wzięliście uwagi graczy do serca – trzeba będzie przetestować efekt), to miłym zaskoczeniem jest, że lifting przejdzie komandor – już o tym pisałem, że to moim zdaniem najmniej grywalna insta, a z waszej strony nie było na razie info. Ciekaw jestem co i w jaki sposób zmienicie. Obiecujące jest, że obie “nowe” instancje zostaną wgrane w najbliższym upku.

    Również mam pytanie odnośnie eventu zaduszkowego – pojawi się jakaś bardziej szczegółowa informacja na jego temat, czego możemy się spodziewać, np: na forum? Czy startujemy i lecimy na żywioł?

    Pozdrawiam

  2. Świat się zmienia, Taern raczkuje.

    Jeżeli chodzi o przenoszenie kodu na różne platformy. Nie zastanawialiście się nad interpretorami języków? Wiele ekip tak poczyniło.
    Wszystko działa na tej samej zasadzie. Język programowania jest zawsze taki sam..
    W końcu, wszystkie ówczesne mikroprocesory i logika działają na takich samych zasadach.

  3. Ulala! Morana wygląda zjawiskowo! Aż by się chciało pograć ????

    No Modliszka była raz ciekawa raz nie, ciekawe co zmienicie.

    Buziole

  4. Grafiki bardzo zacne.
    Chyba zacznę kupować masywnie raki na Morane :>
    Bardzo prosta opcja jeżeli chodzi o instancje Modliszki – może to w jakiś sposób przyśpieszyć pokonywanie drogi do Bossa, ale jeżeli nadal będziemy trafiać przez 1.5h na Jaskinie z kłódką czy bez, to nie będzie większego znaczenia w tej zmianie – sprawdzi się.

    Nadal brak wieści o modyfikowaniu EQ za 20/50 Platynki – czas przestać czekać, to może się coś pojawi (tak samo z setem sheeda). ^^

    Całokształt bloga bardzo okey, czekam na realizacje pomysłów itp.

  5. Morana w koncepcie dla mnie bomba. Może chociaż jakieś beta testy na apke w google ? Wiemy ze jeszcze wiele pracy ale upki możecie codziennie wrzucać ????

  6. Ja to pisałam dwa lata temu?. W 2018 się wyrobią.
    Szanowna ekipa, sama po drodze przyznała się do błędu, jeżeli chodzi o kalkulowany czas stworzenia projektu.
    I tutaj mam pytanie – czego jesteście jeszcze pewni? 😉

  7. Życzę z całego serca oby Wam się udało. Nie wątpię w ekipę ( macie jaja ) i życzę najmocniej, pokażcie na co stać Polskę!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *