Broken Ranks: lokacje, scenerie pod walkę, set ryca – Obecnie pracujemy nad… Cz. 135

jaska_malaDzisiaj skupimy się wyłącznie na materiałach, które powstają do Broken Ranks. Każdego tygodnia kończymy kilka modeli i grafik, kilka nowych zaczynamy, a kilka jest konceptowanych. Są na różnych stadiach rozwoju, więc pokazujemy je dopiero wtedy, kiedy jesteśmy pewni, że mogą się wam spodobać. Zapraszamy do przeglądu, co w Broken Ranks piszczy.

Sprzęt

Przez parę ostatnich postów przedstawialiśmy Wam niemal wszystkie koncepty setów na 100 poziom i modele 3D. Nadszedł czas na kolejny, czyli na Pancerz Vorlingów. Jeśli porównamy sobie go z grafiką koncepcyjną, to możemy zauważyć, że został on zmieniony nieco tu i ówdzie. Nie wiemy jednak, czy ta wersja jest jego ostateczną. Drygu twierdzi, że teraz wygląda nieco zbyt utorsko. Jakie Wy macie zdanie na ten temat? Dajcie znać w komentarzach.

ryc_setLokacje

Rozpoczęliśmy seryjną produkcję nowych wnętrz chatek, chatynek i piwniczaków. Nie są to może najważniejsze lokacje w grze, ale stanowią ten detal, który decyduje o klimacie i ogólnym wrażeniu. Kluczowe jest, aby robić je niewielkim kosztem, ale jednocześnie starać się je od siebie odróżnić, tak, żeby nie było tego co w wersji 2d, czyli ataku klonów. Prezentujemy Leśniczówkę i Chatę Parobów, znane z Wioski Romana.

124 leśniczówka

chata parobw 3Jakiś czas temu pokazaliśmy koncept namiotu Zaimma. Robota dobiegła końca i możemy pochwalić się jej owocem. Mamy tam miejsca potrzebne w rozgrywających się w miejscu questach i miejsce zapasowe, gdybyśmy chcieli coś jeszcze tam upakować.

namiot_zaimmCiekawe czy ktoś policzył, ile jest u nas biegania pod ziemią. Chyba nie będzie tego więcej niż na powierzchni, ale nasz świat od Trentis po pałac Morany dziurawy jest jak szwajcarski ementaler i skrywa przed nami jeszcze niejedną tajemnicę.

jaskinia_las_orkowpodz_jezioroTło pod walkę

Niedawno zakończyliśmy scenerię pod walkę dla Jaskółki. Razem z tłem dla całej instancji, tutaj mamy już komplet. Obrazek z super-gniazdem jaski już prezentowaliśmy, ale dzisiaj zobaczycie jak się tam wpasowała i czy cała (…) się mieści.

u_cioci_na_imieninach

Modele

Wyspa Tryfkina to niby raj w brutalnym świecie Taernu – palmy, morze, klimatyczne budynki… Nie zrozumcie nas źle – w porównaniu do wyspy Murraga to świetne miejsce, ale jednak:

  • papugi są krwiożercze,
  • straż cały czas chodzi pijana,
  • kontrahenci oszukują przy dostawach,

no i są jeszcze najazdy okolicznych plemion. Ci ostatni wydają się być największym problemem. Wiesz, siedzisz sobie na plaży, pijesz kulturalnie wodę z kokosa zmieszaną z bimbrem, a tu nagle staje nad tobą jegomość z maczugą wykonaną z czaszki i mówi w swoim języku, że zje cię na obiad, a twoje zęby pójdą na naszyjnik dla córki. Niektórzy próbowali przekonać dzikusów do dobrowolnego opuszczenia wyspy, ale kończyli nad ogniskiem. Nie pozostaje wtedy nic innego, niż zwołać ekipę, chwycić za broń i porozmawiać z nimi nieco inaczej. Stroje i inne elementy ubioru inspirowano ubiorami ludów afrykańskich i polinezyjskich.

pantarikiBroken Ranks mobile

Wersja mobilna powoli dogania już wersję PC, jeżeli chodzi o zaawansowanie prac. W ostatnich tygodniach powstały wszystkie okna gildyjne. Przed nami jeszcze tylko okno znajomych i core gry będzie już gotowe do testów.

Podsumowanie

Na dzisiaj to wszystko. Niech nie zmyli Was ilość materiałów do Broken Ranks. Nad wersją 2d też pracujemy. Ostatnio poprawiliśmy buga z wieszającymi się kartami śmierci. Udało się go wywołać dzięki pomocy DeadShot oraz Desacreda. Mając dokładny przepis, byliśmy w stanie prześledzić działanie kodu i odseparować wszystkie składowe części, aby wreszcie dorwać dziada. Okazało się, że błąd tkwił w zewnętrznej bibliotece do obsługi animacji, która z jakiegoś powodu wieszała się przy animacji efektu rozmycia na napisie “Krytyk” w połączeniu z animacją wyjeżdżania kart śmierci. Bug wyjątkowo dziwny i nie w kodzie gry napisanym przez Dryga, dlatego tak trudny do znalezienia.

Poza tym mamy na oku kilka spraw do zmiany w grze, ale na razie nie możemy napisać nic więcej. Przyglądamy się głównie balansowi eventu Vorlingów i jednej z instancji. Więcej o tym napiszemy wkrótce, kiedy dokładniej rozpoznamy te tematy.

23 thoughts on “Broken Ranks: lokacje, scenerie pod walkę, set ryca – Obecnie pracujemy nad… Cz. 135

  1. Ignorować hejterów 3D. Krytycyzm nie jest mile widziany!
    Gra wyjdzie prędzej czy później! Mamy 2017 rok, a to dalej trwa w przeglądarce – PORAŻKA!
    Pozdrawiam i całuję cały zespół Taernu. Buziaczki.

  2. widze polska szkoła upgrejdu w najlepsze : nowsze,gorsze na siłe wciskane userom –> bujanie ekranem w walce-suuuper.
    –>druid na maxa koślawy i paskudny
    coming soon 2016

  3. Lepsza była wersja koncepcyjna, mroczna, poszarpany ekwipunek bo wiadomo vorlingowie już wymarli a tutaj wygląda jak zwykły blaszak z statku utoru 😛 Kiedy pokażecie set dla sh 🙂

  4. Grafiki nie są raczej dla mnie najważniejszym elementem, ale te pokazane lokacje wyglądają przyjemnie. Tło walki też jest OK, tylko jakby przeskalowane, jest większe, postacie są mniejsze, mamy więcej przestrzeni i dystansu pomiędzy postaciami a bossem.

    Jedynie co mnie zaintrygowało to jakiego bossa planujecie zmieniać. Obstawiam Komandora, wydaje mi się że to obecnie jedyna instancja wymagająca natychmiastowej poprawy.

  5. Mi tam wszystkie dotychczas zaprezentowane grafiki 3D bardzo się podobają. Napewno będzie lepiej niż w 2D. Może rzeczywiście wygląd i postawa postaci w walce nie powalają, jednak myślę, że po nałożeniu na nie lepszych ubrań, bedzie o niebo lepiej. W 2D np postacie fizyczne zaczynają wyglądać kozacko po nalożeniu Dmorlungu. Ruch kamery podczas walki, też jest ok. Co do tempa prac, no cóż jak zaczynsz remont myślisz, że zrobisz w tydzień, a potem okazuje się, że kończysz po kilku miesiącach.

    Ps. Może ktoś tutaj mi odpowie w jaki sposób mam przypomnieć sobie hasło do konta zalożonego lata temu na forum, bo opcja przypominania hasła tam nijak nie działa?

  6. O nie, ten set ryca rzeczywiście wygląda trochę bardziej jak set Pancerz Utorczyków, a nie Vorlingów XD
    Musicie go trochę poprawić 🙂

  7. Obecnie set rycerza sposród dotychaczas przedstawionych wygląda naprawdę miernie… i tak, zrący utor z niego. Jeżeli już Wam konczą się pomysły na sety, to boje się pomyśleć, jak bardzo skarany będzie Sheed – ponownie.

    Problem pigmentowania i morphowania itemów nadal pozostaje tajemnicą – a szkoda.

    Grafiki wyglądają całkiem dobrze.

    Mam nadzieje, że walka nie będzie tak bardzo ruchoma – jeżeli chcecie to wprowadzić, może warto przemyśleć, czy nie byłoby warto zrobić tego tak, zeby było to jak najmniej widoczne – bardzo minimalny ruch.

    Poprawiony bug z wieszającymi się kartami? Ciekawie.

  8. Moim zdaniem z jednego z obecnie najładniejszych setów (mowa o rycerskim) zrobiliście kupę. Kupę żelastwa, kupę nijakiej blachy bez ładu i składu, kupę Utora, czy cholera wie czego. Takie po prostu byle co. Poprzednie sety absolutnie mnie zachwyciły, w zasadzie pod każdym względem. Ten – rozczarował.

  9. siema , jakos buty w tych setach na jeden patyk robione 😉 mozna by troszke urozmaicic 😉 w obecnej wersji z daleka widac wiekie buty ryca i roznice w porownaniu do butów np łuka xD

  10. Odnośnie butów. Ktoś, gdzieś kiedyś napisał na blogu że ubiór inspirowany jest średniowiecznymi zbrojami. Stąd rodzi się pytanie. Czy to w średniowieczu wymyślono aby kobiety posyłać na zadymę w szpilkach?

    • Buty na wysokich początkowo obcasach nosili mężczyźni, ale to były specjalne, tylko do jazdy konno. Przez jakiś czas były symbolem statusu. Jak chodziłeś w takich butach, znaczyło że masz dużo koni i jesteś bogaty. Jednak paniom wysokie obcasy tak przypadły do gustu, że dziś są symbolem kobiecości.

      • Widziałeś w Taernie jakiegoś konia? Bo rozumiem że obcas był przydatny przy wkładaniu stopy w strzemię. Gdybyś był kobietą, założył byś do walki obuwie potocznie nazywane “szpilkami”? Ja nie była bym raczej tak głupia. Takie rozwiązanie ubliża inteligencji kobiet.

        • W zadaniu Starsza i Mądrzejsza, jest dwóch przeciwników na koniach, którzy przed walką z nich zsiadają, jeśli pani o to pyta.
          Oczywiście wiem że szpilki nie nadają się do walki. Ale to tylko gra. W 3d kobiety maja wreszcie wyglądać, jak kobiety, to i ekwipunek ma być też dla kobiet. Oczywiście do walki może pani zakładać normalne buty na płaskiej podeszwie, a podczas chodzenia po mapie można się już stroić.

  11. Kluczowe jest, aby robić je niewielkim kosztem, ale jednocześnie starać się je od siebie odróżnić, tak, żeby nie było tego co w wersji 2d, czyli ataku klonów. Prezentujemy Leśniczówkę i Chatę Parobów, znane z Wioski Romana.

    Mam nadzieje że podobnie będzie z NPC z zadań. W tych starych większość to różni się tylko statami

  12. w wersji 2d gdy walcząc z kimś w drużynie przeciwko potworkom umieram to wyrzuca mnie do miasta jak po przegranej walce w pojedynkę, to irytujące i niszczy troche sens walk drużynowych, bo wystarczy ze pechowo potworki sfokusują się na jednej osobie i umiera, czy będzie to jakoś zmienione w nowej wersji?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *