Obecnie pracujemy nad… cz.28

SymbolUpdate jest prawie, prawie gotów. Droga do niego okazuje się niespodziewanie długa i wyboista. Niektóre nasze pomysły są bezlitośnie korygowane przez inżynierów i testerów, co wydłuża prace, ale z korzyścią dla grywalności. Jeśli chcecie się dowiedzieć co tam u nas, nadal, przed upkiem – zapraszamy do lektury. Dodatkowo zapowiadamy termin oficjalnego zlotu.

Rzeczy nowe

Nowy update to przede wszystkim nowa instancja i nowy boss. Tym razem zaprosimy Was do podziemnego Laboratorium, w którym badano możliwości wykorzystania energii wodnych żywiołaków i podniesienia Alarilu na wyższy poziom cywilizacyjny. Co poszło nie tak i dlaczego Laboratorium to teraz śmiertelnie niebezpieczne miejsce dowiecie się z questa. Tym razem „quest na bossa” nie będzie obowiązkowy, ale zalecamy zrobienie go, ponieważ pomoże Wam to nauczyć się „obsługi” nowej insty.

W instancji czekać będzie aż 13 nowych mobów. Część z nich znacie z naszych wcześniejszych doniesień, część będzie dla Was niespodzianką. Bossa do tej pory nie pokazywaliśmy, ale na nas robi ogromne wrażenie. Śmiało można rzec, że jest najlepiej wyglądającym bossem z tych zrobionych do tej pory.

Boss z Laboratorium nie dość że dobrze wygląda, to jeszcze jest dosyć hojny. Tradycyjnie nie zdradzimy ile rarków będzie dropił, ale oprócz nich do zdobycia będzie kilka skinów do broni.

Na instancji up się nie kończy. Do gry wkroczą trzy nowe czempiony powiązane z licznymi pobocznymi krainkami. Dveiry doczekają się swojej siedziby, pod karczmą Lesgara pojawi się wilcza nora, na moczarach nieopodal Aegustahephium będzie można zbierać nowe surowce.

Pojawi się kilka nowych petów do kupienia. Będą dużo tańsze od tych funkcjonujących obecnie, ale nie będą ekspiły. W najbliższych planach mamy normalne, ekspiące się pety, ale ich balans wymaga dużo pracy. Nie chcemy ich wprowadzać bez stuprocentowej pewności, że są dobrze ustawione.

Balansowanie insty mutantem

Zmiany

Wprowadzamy też kilka zmian. Po pierwsze: obniżamy poziom trudności Konstrukta. Ustawiliśmy resp gracza wewnątrz insty. Mniej chodzenia, mniej kombinowania z Ogniwem. Lekkiego retuszu doczekała się insta Modliszki. Zmiany w ustawieniach sprawiły, że będzie dużo mniej błądzenia w robaczych tunelach.

Ponadto wielu zmian doczekał się system PvP:
– zablokowane wbijanie ochronki w wojnie gildiowej,
– zablokowane ataki z regionów non-PvP na PvP,
– zmniejszona o dwa razy utrata honoru w wojnach gildiowych,
– obniżona minimalna ilość pktów do zdobycia w wojnie gildiowej,
– naprawiony błąd ochronki dla RS jeżeli jest w drużynie z graczem bez RS.

Poprawione zostanie też sporo bugów. Szczegółowa lista zostanie opublikowana w changelogu na forum tuż po aktualizacji.

Jej data niestety znów może się przesunąć. Co prawda od strony programistycznej i graficznej wszystko jest gotowe od tygodnia, jednak balans nadal nas do końca nie satysfakcjonuje. Niedzielne testy instancji odkryły przed nami braki w grywalności, które będziemy usuwać. Nie umiemy przewidzieć, czy już jest wszystko dobrze ustawione, czy jeszcze nie. Dzisiejsze testy dadzą odpowiedź. Jeśli jednak testerzy i inżynierowie nadal będą mieli zastrzeżenia, termin upka znowu się przesunie, ale nie mamy wyboru. Nie wgramy na serwery nic, o czym nie jesteśmy w stanie powiedzieć „tak, to jest za****ste!”. Podobnie rzecz się ma z balansem jednorazowych petów. A więc nadal i wciąż: testy, testy, testy, balans, balans, balans, testy, testy, testy…

Oficjalny zlot

Ogłaszamy datę najbliższego oficjalnego zlotu. Zapraszamy wszystkich chętnych 6 lipca do Wrocławia. Myślimy o wynajęciu jakiegoś pojemnego klubu, żeby wszyscy się pomieścili. Gdy tylko ustalimy coś więcej, niezwłocznie przekażemy info. Póki co rezerwujcie sobie pierwszy lipcowy weekend i do zobaczenia we Wrocławiu!

Zapraszamy

EDIT

Testy instancji poszły bardzo dobrze. Potrzebujemy jednak jeszcze kilku dodatkowych godzin na dopięcie wszystkich zmian. Update odbędzie się w nocy ze środy na czwartek.

67 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz.28

  1. Ciekawi mnie pomysł z przemalowaniem insty modliszki, oraz bardzo dobrze, że zmieniony zostanie poziom trudności konstrukta, bo to nie na nasze poziomy. Słabszy konstrukt jest dla 70+ a obniżenie dropu juz od… 55 jesli dobrze pamiętam. O mocniejszym nawet nie mówię. Tę inste robić lajtowo to chyba 150+

    • Modliszka przemalowania niestety się nie doczekała. Poprawiliśmy po prostu losowość wejść. Będzie trochę mniej błądzenia.

  2. Małe sprostowanie:
    “Pojawi się kilka nowych petów do kupienia. Będą dużo tańsze od tych funkcjonujących obecnie, ale nie będą ekspiły.”

    Będą tańsze od petów gildiowych ale droższe od Ogara.

    • Heaven więc powiadacie, że pojawią się pety, które są droższe od ogara ale nie expią i jak padną to trzeba je znów kupić?
      ahaaaa…
      Jeśli będą w wytrzymałości porównywalne do petów z 1 klatki na ich podstawowym poziomie to gratuluję. Nie wiem jaki jest sens w ich tworzeniu bo chyba tylko debil będzie wydawał na nie regularnie platę i złoto, tym bardziej, że nie będą rosły z lvlem razem z nim. Po kilku tygodniach staną się bezużyteczne. Wiele osób rezygnuje z ogara, gdy ich lvl jest już za duży by pies się na cokolwiek przydawał. Już lepiej zrobić własną gildię, nabić presta i wybudować klatki lub przekonać się jednak do ogara, który po 10, 20 lvlach całkiem nieźle daje rade.

      Jedyne fajne wyjście byłoby, gdyby te nowe pety nie zabierały expa. Tj. solujesz zwykłego smoka z nowym petem i dostajesz tyle, jakbyś zrobił sam. Wtedy ewentualnie można go brać na takie bosski, chyba, że będą tak cienkie, że padną w 1 rundzie.

      • PS. ja nie marudzę, serio, po prostu nie umiem sobie wyobrazić tego, czym “zasłużą” na swoją cenę. Mogą być superowe, ładnie wyglądać i dużo osób je nakupuje ale po dłuższym czasie będzie tak jak z tymi petami z mario. Nie warto i już. 😛

        Co do reszty – czekam z niecierpliwością. 😀

        • Petki jednorazowe będą ułożone w drabinkę. Będą alternatywą do expienia jednego peta. Zamiast hodować jednego skurczybyka będzie można co kilka leveli przerzucić się na mocniejszą jednorazówkę. Będzie to rozwiązanie droższe lecz wygodniejsze. Dodatkowo będzię można brać sobie peta, który pasuje nam pod daną instę. Zobaczymy jak się przyjmie takie rozwiązanie.

          • Takie pety to dobry sposób na wyciaganie platyny od graczy, gdy bandyci z Nemesis (S4) będą Ci ubijać zwierzaka co dwa dni i trzeba będzie go dokupywać. Może mają płacone od administracji sztukę platy za ubicie peta ?

          • A no chyba że… Chociaż ja tam lubię expić petki. A będą one wytrzymalsze? Bo jak trzeba będzie za nie płacić wiecej niz 5 platy to licze, że nie padną mi na np. mario. 😐

  3. Ja bym zamiast napis Trentis napisałbym Oro ciekawe jak jakas czacha przyjdzie to jak go na zlocie zooraja:D bedzie miał w realu czerwona twarz;p

    • Napisałeś dodatkowy post, żeby napisać że nie napiszesz czegoś?.. przecież mogłeś po prostu nie napisać

      • to se umaj!nap z rycen na 100+ kiedy ubrany na uroki i wrzycaja aure i tarcze jest nie do ruszenia a vd wchodzi od ryca praktycznie kazdy hit tak samo ma do innych postacji wygraj np z drytem nawet jak go wyssasz i zatrujesz to i tak dalej ma na leczenie od nowej rundy wiec koniec pierdolenia jaki to jest vd zajebisty szczegolnie osob ktore nim nie graja!!!po za tym kto mi wynagrodzi zmarnowany czas i exp i rar na stanie ja pinda pod latarnia gdy reszta smiga i wbija lvl na szatanku

        • jesteś idiotą… pod lodem może bić lvl i dropić rarki tam VD od 80 smiga ja zaczołem nawet 75, szatan trudno moze na nowych bossach VD bd nie zastpiony? A co do druida i rycka w PvP to chyba jaja se robisz, majac ałbe eq : http://scr.hu/71u/gmtlf (95vd vs 97dr) a co do ryca zalezy czy ogarnia ja rozwaliłem ryca 120 w ressach a mam problem z 77 który ogarnia 🙂

          • ta od 75 pod lod za co tam robiles za maskotke? bo watpie ze udalo ci sie wbic szpile na wezach czy Voughu poszedles raz i drugi juz cie nikt nie wziol a co do pvp to nie chodzi na to ze raz uda ci sie pokonac kogos nawet 10+lvl wiecej i zrobisz sobie ss i oprawisz w ramke tylko tylko o regole i nie pitolol mi tu jak vd tak samo jest chcetnie brany pod lod bo widze ilu stoi na drodze jak sieroty

          • LOL? 50/50 mam solo z dr/rycami nw jak Ty ogarku =] na 75 byłem na Voughu i na Halach bez deda i szpilka była… nikt nie miał problemu a jak stoisz na drodze i czekasz na cud to powodzenia może poprostu zjebałeś na inście i Cie nie chcą brać? Ja jak chce iść pod lód to do 10 minut MAX i jest pt

    • sry widzę że pytanie padło wyżej a z tym umieniem to zależ z kim walczysz bo uroki jak nie wejdą to się spalą 😛

  4. Zrobcie cos z tymi walkami pvp?! To jest bez sensu 80-90+ LVL atakuje cie 20-40lvl i jakie tu masz szanse ?? gdzie jest pum master ?! a jak jakis 30 lvl zatakuje 8-15 to wysakuje?

    • haha milion razy juz uwage na to zwracałem……. jedyna odpowiedz jaka dostałem czemu 100+ altakuja małe lvl to taka ” bo moga” na pytanie czy wprowadza ograniczenie ataku do max 15 Lvl w góre wtedy sa szanse na wygrana, odpowiedz jaka padła, ” wszystko jest ok nie widzimy problemu ” ciagnac dalej usłyszałem ze zawsze mozna uciec, ( tak jasne od 100+ nikt nie ucieknie zwłaszcza od druidów) w odpowiedzi dostałem ze pump mnie uratuje ( kogos tam mocno dynka szczypie, pump wyskakuje teoretycznie jak przeciwnik atakujacy ma 30% przewagi w lvl , a jak sie ma to w rzeczywistosci??????? pump wyskakuje rzadziej niz ludzie wygrywaja w totka, do tego czesto nie tym co potrzeba…… o czym tez alarmowałem….. ale co tam gra jest robiona pod topke, nie łudzcie sie ze bedzie brane pod uwage zdanie zwykłych zjadaczy chleba……

      • Zrobią coś z pvp gdy gracze odejdą od gry bo będą mieli dosyć, tu cytat pewnej czaszki z forum, “dostawania po mordzie raz na dwa dni a to nie jest przecież takie mocno utrudniające grę, dedniesz i masz dwa dni ochronki” no i spoko problemu nie ma, tak twierdzą niektórzy prawda jest zupełnie inna 🙁 Pozwolę sobie na jeszcze jeden cytat odnośnie obecnej postaci pvp i zapowiadanych kierunków zmian tym razem mojej znajomej “zaistniał tu ewidentny przykład braku chęci ze strony osób zajmujących się tym projektem na … ” reszta tajna 🙂

        • ta, jasne, tylko że jak jakiś słabszy lvl chce zarobić to na halit ledwo się teraz przedostanie bo moby będa , ( wybrałem halit bo tam red pole i ochro działa) ale jest problem, 20lvl nie da rady gadzinie, a na czarnym polu ochro nie działa, i jak tu zarabiać? jak 50lvl idzie na małżę a tam jakieś setne lvl atakuja, i są marne szansę na ucieczkę, a na pumpa nie ma co liczyć, pojawia sie raz na miesiąc przy lvl 40+ a jak 30lvl zaatakuje 15lvl to pump jakoś jest!

          • hah, ciekawe ile sie zarobi na np. krzyżu we dwóch – trzech, a na drop raczej nie ma co liczyć

  5. A ja mam takie pytanie, nie wiem czy dobrze pamietam ale ta instancja ma byc oblozona ograniczeniem w postaci mozliwosci jej robienia raz na 7 dni?? Wydaje mi sie ze gdzies bylo to napisane ale nie pamietam gdzie i dlatego pytanie, czy takie ograniczenie bedzie i czy bedzie ot 7 dni??

  6. ile razy GM przenosiło ten upek? miał być z miesiąc temu jeśli dobrze pamiętam, a na chodzenie z petami ze zmienionym wygladem to czas maja, GM kasę w grze dostaja a w ponad miesiąc z upkiem sie nie wyrabiają , mogę nawet poszukać kiedy ten upek już miał być!

        • Gdybyśmy wszyscy w biurze byli GMami, to nigdy by żaden up nie wszedł 😛 GMowie zajmują się tylko i wyłącznie graczami online. Nie produkują gry, jak Wonsz napisała.

  7. Juz nie moge sie doczekac tego spotkania. Mam nadzieje ze spotkam tam asphyxie z s5. Looo jak sobie z nim pogadam. Pozdr

  8. Data upka kilka razy przekładana(by było mniej marudzenia Graczy że coś jest nie tak , jednocześnie zwiększało to wszystkim apetyt) i w końcu jest 🙂 osobiście uważam że lepiej dostać trochę później dopracowaną wersję od tej, która wymaga jeszcze mnóstwa pracy. Ze swojej strony DZIĘKUJĘ wszystkim co zarwali noc by wprowadzić Upa i oczywiście tym co pracowali nad nim przez kilka set godzin tworząc, testując itp. by wszystko się udało. Pamiętajcie że apetyt rośnie w miarę jedzenia dlatego z niecierpliwościom czekamy na informacje za niecałe dwa tygodnie nad czym pracujecie obecnie.

    Życzę spokojnego, miłego odespania nocy i dalszej udanej pracy nad rozwojem Taernu.

  9. Doceniam pracę włożoną w nową instę i przedmioty ale niestety jest 1 dzień po upie i jest nudno. Czy możecie dodać licznik czasu do insty w innej formie? Teraz jeśli sobie nie zapiszę o której godzinie byłem to mogę niechcący wejść gdy sprawdzam ile godzin mi pozostało.

  10. Czy ktoś jest tu w stanie w końcu podać konkretny termin kiedy zrobicie cos z VD zeby można było grać?!!!!!!!!!!

    • VD da się grać, nie przesadzaj. 90% problemów z VD to problemy graczy którzy VD nie ogarniają a 10% to mechanika gry nad którą pracujemy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *