Dzisiejszy wpis nieco bardziej daje nam odczuć klimat Broken Ranks! Sprawdźcie jaką przemianę przeszła jedna ze starszych lokacji w Taernie, do której wielu z nas wciąż czuje sentyment – grobowiec, czyli dojście na instancję Duszków. Nowe rozwiązania, pułapki czy choćby teleport, który może urozmaicić dość długą wędrówkę po mrocznych, acz klimatycznych, korytarzach grobowca. Zaostrzyliśmy Wasz apetyt? Zapraszamy do lektury!
Wyniki Eventu Heavenmakera
BOOM! Wreszcie udało się wyciągnąć wszelkie niezbędne dane do podliczenia punktów i przedstawienia długo oczekiwanych wyników długoterminowego eventu Heavenmakera. W poprzednich wpisach wyjaśnialiśmy dlaczego był z tym kłopot, ale… Wydaje nam się, że nawet pomimo sporego opóźnienia warto było czekać! Wydarzenia z taką pulą nagród nie zdarzają się na co dzień! Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom i GRATULUJEMY eventowej topce. Dobra, dość gadania…
- DyroKp – 115446 punktów
- Behmen – 108156 punktów
- ProAd – 82850 punktów
- BiałyAhmed – 61950 punktów
- Perep – 43916 punktów
- WymieBoga – 40876 punktów
- Ctos – 35473 punktów
- Galanderxd – 33500 punktów
- Byczasta – 31600 punktów
- HibanaSh – 29652 punktów
Grobowiec na duszki
Przyszedł czas na odświeżenie dojścia na Duszki. Tradycyjnie, jak przy innych krainach, zachowujemy wszystkie najistotniejsze elementy związane z gameplayem (ilość walk, timingi, przejścia), ale jednocześnie staramy się wykorzystać możliwości nowego silnika. W przypadku grobowca zdecydowaliśmy się na dołożenie mechaniki, która każe zwrócić uwagę na to, gdzie stajemy naszą postacią. Określone pola, bardzo wyraźnie zaznaczone, będą zadawały obrażenia postaciom, które się na nich znajdą w określonym czasie. To będą dwa rodzaje pułapek, a sposób ich działania pozwolimy Wam odkryć samodzielnie.
Kolejną mechaniką jest teleport. Podzieliliśmy grobowiec na dwie części, a pomiędzy nimi działa teleport, który przenosi wszystkie drużyny, które znajdą się w jego zasięgu. Kryje się tam mała niespodzianka. Jeśli mamy szczęście, to przeniesie nas znacznie dalej, niż się spodziewamy i szybciej dotrzemy do instancji duszków.
Przeprojektowując tę krainę zależało nam na tym, żeby nie była tylko przejściem, gdzie się klepie moby. Mamy teraz ogromną ilość nowych narzędzi, które nie istniały lata temu, kiedy po raz pierwszy tworzyliśmy tę krainę. Postanowiliśmy ich użyć, ale cały czas według naczelnej zasady, aby jak najmniej ingerować w znany Wam od lat gameplay.
Prace nad nową wersją zaczęliśmy od pochylenia się nad pustą kartką w kratkę i rozrysowaniu kilku opcji. Najważniejsze było utrzymanie długości korytarzy w obecnej formie, żeby zbytnio nie skracać, ani nie wydłużać drogi do duszków. Pomysłów na dodatkowe mechaniki mieliśmy bardzo dużo. Początkowo mocno skupialiśmy się na takich, które premiowały współpracę pomiędzy graczami, jednak znając nieobliczalny charakter Taernijczyków, uznaliśmy to za zbyt ryzykowne 😀 Ostatecznie zdecydowaliśmy się na wspomniane wcześniej pułapki i teleport. Ożywiają lokację wizualnie i wprowadzają nowy typ zaangażowania.
Największym problemem było zgranie w czasie długości działania partikla (tego fioletowego “płomienia”) i działania “emitera” obrażeń. Ostatecznie po wielu godzinach ustawiania tego na dostępnych mechanizmach została podjęta decyzja, że to będzie zaprogramowane “na twardo” jako unikalna mechanika. Dopiero to pozwoliło idealnie zgrać w czasie działanie pułapek.
Poniżej macie krótkie fotostory, na którym zobaczycie kolejne etapy powstawania nowego grobowca.
Tego nie trzeba Wam przedstawiać. Tak wygląda grobowiec obecnie.
Pierwsze pomysły powstawały na kartkach w kratkę, ale niestety zaginęły w mrokach dziejów. Najstarsze materiały, które się odnalazły to te. Pierwszy konspekt i konspekt wzbogacony o informacje dotyczące mechanik:
Kolejny etap to bardzo surowy model 3d i mniej surowy model 3d 😀
Oraz wersja ostateczna:
Jednocześnie, jeszcze na rysowanych wstępnych konceptach, powstawały pierwsze wersje mechanik.
Kolejne na warsztat poszły już same Duszki, a razem z nimi instancja Ducha Zamku. Ponury DZ-et, oderwany od swojego zamku Gastelhof, przeniesiony gdzieś pomiędzy wymiary, do których drogę odnalazł tylko niestrudzony badacz magii mistrz Arkanegrin, jest zwieńczeniem opowieści, na którą gracz natyka się już w grobowcu. Smutna historia oddanego Haligardowi maga Klaudiusa, którego ból po stracie najbliższych, wsparty chorą ambicją i wielką potęgą, doprowadził go do upadku, zaczyna się właśnie od tych katakumb, które wypełniają podziemia zamku Gastelhof. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji podziemi i czekamy w komentarzach na Wasze opinie.
Na zakończenie łapcie kozacki i mega klimatyczny filmik z lokacji!
Nuudy
Nudyyy
lipa te ostatnie zmiany, teraz robiac surowce altami przy reloganiu mozna dostac padaczki, laczenie serwerow to kpina, nie da sie zlapac nawet nicku sprzedajacego bo tak cisnie w gore od przeludnienia. znalezc wena to jest cud a o czempach z setami 50 to juz wgl sobie jaja robicie. ale moze dosc tej krytyki… zmienili byscie czas respa czempkow, dodali jakies zlecki na wieksze ilosci surowcow albo eventy. zmniejszyli byscie ilosc wymaganych odlamkow na more gdyz wbijajac na 20 pt na podzamcze mozna dostac ciezkiej nerwicy bijac 2 fany na 5 minut
takie przeludnienie ze godzine szukalem pt na dz na lolku xd
bo nikt nie chce chodzic na dz juz bo jest denna insta, ale ponoc maja cos z nią robic. ta insta fajna dla wlascicieli petow z wysokimi lvlami. a co do bloga to zapomnialem dodac ze ciekawie to wyglada i mysle ze bedzie cos z tego. chcialbym zeby ktos z ekipy ustosunkowal sie do mojego wpisu bylbym zaszczycony pozdro
Mam wrażenie, ze twn blog byl pisany na szybko lub pisany “na kolanie”. Tak naprawde w nim nic nie ma. Tylko jakis event, ktory defacto mnie nie interesuje, bo jestem z innego serwera i reszta bloga to krainka dojscia do duszkow. Rozczarowanie…
A czym oni mieli się niby pochwalić? Tym odgrzewanym kotletem na walentynki?? Zabawne. Z tygodnia na tydzień coraz większe dno A TBR jak nie było tak nie ma i nie będzie.
nie moge sie doczekac dajcie wiecej screanow z zierzakami w broken wygladaja bajecznie
Grafika grobowca wygląda lux, mam nadzieję że dobrze to przetestowaliście albo przetestujecie. Quest to najmniejszy problem, bardziej martwią mnie nowości techniczne, pułapki, losowy teleport. Jak wiemy gracze mają różne zdanie na temat farta. Jeśli najgorszy scenariusz dojścia do duszków ma taki sam czas jak obecnie to ok. Poza tym warto pamiętać o zielonej komnacie. Grobowiec obecnie odwiedzają gracze pewnie od ok. 30 lvl aż do 140, nie zapominajcie o tym. Utrata hp będzie o stałej wartości czy %? Do czego służyć mają klucze? Mam nadzieję że nie będzie jak na Fyo. Pozdrawiam
Dla mnie grobowiec nowy to porażka, małe lvle ledwo ogarniaja zlec na frajerów albo że Mario da się ubić 5x 30 lvl a co dopiero by miały ogarnąć teleporty i pułapki… Lepiej taki content zostawić dla wysokich lvl a nie robić duszki dla 100+ lvla
Insta duszków wygląda epicko, to będzie pierwsze miejsce do którego się udam w BR – oczywiście zaraz po wiosce romana ;p
Kiedy tszy de
Jest może ustalony sposób odebranie nagród z eventu Heavenmakera ? Jak tak to jaki?
Nowy grobowiec SZTOS! A myśleliście może nad stworzeniem questa o duszkach?
A może tak naprawić błąd z sojuszami?? dlaczego gdy jest więcej sojuszy niż pojemność pierwszej karty to sojusze idą dalej w dól zamiast do nowych kart obok??
Wymie on 28 February, 2019 at 7:21 pm said:
Jest może ustalony sposób odebranie nagród z eventu Heavenmakera ? Jak tak to jaki?
ponawiam pytanie 🙂
Nowa lokacja wygląda po prostu fenomenalnie! Warto czekać skoro efekt finalny będzie tak świetnie dopracowany i urozmaicony o nowe mechaniki i historie. Nie mogę się doczekać Questów związanych z historią zamku. Nie przejmujcie się hejtem i róbcie swoje powoli, żeby wszystko było tak świetnie dopieszczone!
Nawet nie wiem co napisać 😀 zajrzałem do taerna i na bloga po plus/minus rocznej przerwie i……………..nic 😀
Stoicie w miejscu panowie…………
Gra fajna i z potencjałem ale w takim tempie to sobie mozecie ,, Sapera ” aktualizować.
,,Pracujemy nad…. ” dobre sobie 😀