Usprawnienia serwera, mass kicki, wydarzenia i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 168

Rozwiązujemy ostatnie problemy i wyjaśniamy istotne kwestie. Lepszy komfort gry i usprawnienia na horyzoncie! Drygu zakopany w kodzie, ale jest nadzieja. Milion prestiżu wbity po raz pierwszy w historii Taernu! Sprawdźcie co piszczy w pracowni Broken Ranks! Miłej lektury, Taernijczycy.


Sprawy serwerowe

Ostatnimi czasy było naprawdę sporo pracy, jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju usprawnienia, które mamy nadzieję przełożą się na poprawę komfortu gry. Praca cały czas wre, ale jesteśmy dobrej myśli. Cytując jednego z naszych graczy na forum:

“Niestety, ale w ostatnim czasie gracze Ostloru (nie wiem jak jest w przypadku innych serwerów) mogli doświadczyć problemów z zalogowaniem (czasem trwającymi “dość długo” jak w dniu dzisiejszym), czy też ogromnych lagów na serwerze.”

Owszem, lagi i mass kicki dotyczyły wszystkich serwerów i znacznie utrudniały rozgrywkę (szczególnie w późniejszych porach). Jaka jest dobra wiadomość? Cóż, na pewno to, że znaleźliśmy przyczynę, a polepszenie sytuacji jest teraz priorytetem. Niestety wymaga to sporo pracy od strony programistycznej, a co za tym idzie czasu. Zatem Drygu niemal bez wytchnienia siedzi po uszy zakopany w kodzie, aby jak najlepiej przeprogramować serwery. Na bank ucieszy Was fakt, że udało się znaleźć rozwiązanie, a wstępna wersja aktualizacji serwera została już przygotowana. Jednocześnie przepraszamy za brak odzewu w tej kwestii. Całkowicie pochłonęła nas praca nad ustabilizowaniem serwerów, ale temu raczej nie ma się co dziwić i pewnie to rozumiecie 😉 Mimo wszystko zdajemy sobie sprawę, że mogło to spowodować niemały chaos. Jest tak jak napisał Dantalion na forum: postaramy się informować Was w miarę na bieżąco na czym stoimy. Musimy sprawdzić, czy obecna wersja będzie realizować nasze założenia. Mianowicie, jej zadaniem będzie podniesienie ochrony przeciw DDoS-om i znaczna poprawa stabilności serwerów, co przełoży się na lepszy komfort gry oraz szybkość jej działania. Sytuacja powinna niebawem ulec poprawie. Jest to czasochłonne, ale damy znać jak wszystko będzie gotowe.

Co z łączeniem? Rozumiemy, że narastają pewne wątpliwości i nie ma się czemu dziwić. Cytując wiadomość, którą dostaliśmy od gracza:

“Rozumiem, że łączenie się przesunęło, bo trzeba było ogarnąć sytuację po upku, ale chyba nie wycofaliście się z decyzji? Chociaż zrozumiałe, że skoro ostatnio tak wywala graczy, to głupotą byłoby łączyć serwery, które mogłyby paść w każdej chwili. Jak to wygląda na dzień dzisiejszy?”

Owszem, najpierw musieliśmy obserwować sytuację po updacie, co de facto pochłonęło trochę czasu. Następnie na światło dzienne wyszły wyżej przedstawione problemy. Wobec tego, tak jak wspominaliśmy na forum, w tym tygodniu łączenie na pewno nie nastąpi. Przynajmniej choć w małym stopniu macie świadomość jak to wygląda – niestety nie wszystko da się przewidzieć. Niemniej jednak, tak jak pisaliśmy w aktualnościach, testowe scalenie przebiegło bezproblemowo. Dementując pojawiające się plotki, nie rezygnujemy z niego, aczkolwiek kwestia stabilności serwerów jest teraz najważniejsza. Co więcej, usprawnienie, które mamy zamiar wgrać, powinno się też przełożyć na komfort graczy połączonych serwerów, co na pewno również i Wy uznacie za spory plus 😉 Zatem najpierw ogarniamy serwery, a potem przystępujemy do łączenia. Będziemy informować na bieżąco. Pozostajemy w kontakcie, Taernijczycy!

Chcieliśmy złożyć najszczersze gratulacje, gdyż po raz pierwszy w historii mamy do czynienia z takim wydarzeniem. Dzięki wytrwałości, współpracy i zapałowi graczy, jednej Gildii udało się wbić MILION prestiżu! W głowie się nie mieści – jesteśmy pod wrażeniem 😉 Zostali też miło zaskoczeni na czacie – jak widać gracze współdzielą ich radość:

Sprawy eventowe

Póki co wstrzymaliśmy się z większymi akcjami na rzecz usprawnień serwerowych, aczkolwiek nie zrezygnowaliśmy z platynowych skrzyń, turniejów specjalnych ze zwiększoną platyną i złotem czy walk o różnego rodzaju nagrody. Może coś o eski lub przedmioty przydatne do ulepszeń w niestandardowych przedziałach? 😉

“Co z tygodniami z expem? Czy zostały wstrzymane? Czy jeszcze wrócą?”

Faktem jest, że utrudnione było również dostrojenie takich mini eventów jak tygodniowe zwiększenie expa na wybranych lokacjach. Myślę jednak, że powoli możemy przedstawić nowe terminy. Tak jak wcześniej, przypominamy, że chodzi głównie o komfort dla graczy z sugerowanym na dane instancje levelem (no, ewentualnie co niektórzy mogą podexpić pety). Pewnie to właśnie oni będą najbardziej zadowoleni, a my wraz z nimi! Oczywiście nie oznacza to że inni nie mogą latać po instach i korzystać 😉 Dobra, lecimy z tematem – KLIK

Raport z prac nad Broken Ranks

Programowanie:

  • nowy system do obsługi sieci bardziej odporny na DDoS-y, lagi, mass kicki,
  • nowy interfejs do rozmówek z NPC,
  • poprawki do okna drużynowego,
  • poprawki do narzędzi – MapEditora.

Animacje:

  • zamknięcie animacji faceta,
  • skończone animacje hieny,
  • podpięcie modelu skrzeka i praptaka pod gotową animację,
  • nowy mechanizm pułapek na mapach.

FX:

  • efekty do grobowca,
  • nowy shader wody w rzekach (bardziej realistyczny).

Grafika / UI:

  • podgląd drużyny,
  • interfejs rozmówki,
  • wnętrza w Porcie,
  • karczma cd.,
  • skończenie modelu, teksturowanie i początek podmalówki Wioski Rybackiej,
  • Zamek w kraince Podzamcze,
  • Podmalówki: Chata Murraga, pokoje Burdelu, hol burdelu w Trentis,
  • koncept karczmy w porcie w Trentis,
  • koncepty żeńskiego uzbrojenia.

Questy:

  • Questy całkowicie przeniesione do Broken Ranks w wersji podstawowej (bez nowych mechanizmów): Przyjaciel w potrzebie, Starsza i mądrzejsza, Damski bokser, Straszny dwór, Ku powierzchni, Cienie przeszłości, Rżnąć wariata, Koty za płoty, Zarobić i się nie narobić, Rajska wyspa, Walka trwa, Gopnik, Leokadia, Kulbaka, Igła w stogu siana, Awantura o Basię, Panienka z okienka, Polowanie na czarodzieja, Infiltracja, Starzy znajomi, Oficer, Porządek musi być.

Rozwiązanie zagadki i zajawki graficzne

Mamy nadzieję, że Zielona Komnata, zamieszczona w poprzednim wpisie, przypadła Wam do gustu 😉 A czy komuś udało się znaleźć właściwą odpowiedź do zagadki? Odpowiedź brzmi: Jest to koncept wejścia do jaskini Herszta.

Jakiś czas temu zamieściliśmy dwie wersje Domu Uciech z pytaniem która bardziej Wam się widzi. Tak prezentuje się obecnie:

Skończona wersja Domu Uciech

Koncepty postaci do przerobienia modeli

Podgląd drużyny + bonus: nowa wersja Trentis w tle

Robocza wersja rozmówek z NPC

16 thoughts on “Usprawnienia serwera, mass kicki, wydarzenia i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 168

  1. Nie wiem czemu,ale w niektórych fryzurach męskie twarze przypominają małpy z ery prehistoryków xD co do kobiety to kompletny gothic style,chyba, że to do poprawki (fajne ma kopyta ^^) 😀

  2. 3d już nauczyło graczy że zawsze jest jakiś poślizg 😉 może lepiej nie łączyć serwerów , a skupić się na 3d , czy 3d jest tak odległe czasowo że jednak opłaca sie połączyć serwery?

  3. Jakaś rekompensata za te mass kicki i lagi? hh? Dodatkowa premka? Ja przez kicki np. straciłem sporo platy na uleczanie petów gildyjnych, kilka inst, sporo deadów. Inni pewnie też sporo…

  4. Będzie łączenie na wiosnę w listopadzie zaraz potem 3d w zimie około lipca. Czekamy z niecierpliwością może dozyjemy bo niektórzy z nas już pozakladali rodziny od czasu jak 3d miało wejść. Aż jestem ciekawy ile będę miał lat jak wejdzie 3d pewnie grubo po 40 pozdro

  5. Proszę, nie zróbcie z Taerna gry wyglądającej jak tania produkcja na telefon, bo jak na razie tak to wygląda, interfejs jest podobny do pierwszej lepszej gierki RPG ze sklepu play. Może i marudzę, ale skoro i tak czekamy dość długo na tą wspaniałą produkcję, to oczekujemy czegoś więcej, niż to.

    • Racja, mam straszną nadzieje że broken ranks bedzie mialo jakis swoj specyficzny klimat a nie wlasnie jak wspomniales pierwsza lepsza gierka rpg ze sklepu play.

  6. Wiem że to wymaga więcej pracy, ale czy nie myśleliście o tym aby każda profesja się czym wyróżniała? Mianowicie chodzi np. O maga mogłoby go otaczac jakieś pole ognia czy coś takiego. Druid jako “Pan” natury mógłby mieć zawsze na ramieniu jakieś zwierzę natomiast voodo mogłaby otaczac delikatna czarna mgła symbolizujaca jego mrok. Nie mam pojęcia jaki macie końcowy plan wyglądu postaci, ale myślę że tym byłby zachwycony każdy gracz

  7. Liczę na to iż tło Trentis które jest przedstawione na ostatnim obrazku to jakiś śmieszny żart…
    Mi to wygląda na 1D niż 3D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *