Dzisiaj skupimy się wyłącznie na materiałach, które powstają do Broken Ranks. Każdego tygodnia kończymy kilka modeli i grafik, kilka nowych zaczynamy, a kilka jest konceptowanych. Są na różnych stadiach rozwoju, więc pokazujemy je dopiero wtedy, kiedy jesteśmy pewni, że mogą się wam spodobać. Zapraszamy do przeglądu, co w Broken Ranks piszczy.
Sprzęt
Przez parę ostatnich postów przedstawialiśmy Wam niemal wszystkie koncepty setów na 100 poziom i modele 3D. Nadszedł czas na kolejny, czyli na Pancerz Vorlingów. Jeśli porównamy sobie go z grafiką koncepcyjną, to możemy zauważyć, że został on zmieniony nieco tu i ówdzie. Nie wiemy jednak, czy ta wersja jest jego ostateczną. Drygu twierdzi, że teraz wygląda nieco zbyt utorsko. Jakie Wy macie zdanie na ten temat? Dajcie znać w komentarzach.
Rozpoczęliśmy seryjną produkcję nowych wnętrz chatek, chatynek i piwniczaków. Nie są to może najważniejsze lokacje w grze, ale stanowią ten detal, który decyduje o klimacie i ogólnym wrażeniu. Kluczowe jest, aby robić je niewielkim kosztem, ale jednocześnie starać się je od siebie odróżnić, tak, żeby nie było tego co w wersji 2d, czyli ataku klonów. Prezentujemy Leśniczówkę i Chatę Parobów, znane z Wioski Romana.
Jakiś czas temu pokazaliśmy koncept namiotu Zaimma. Robota dobiegła końca i możemy pochwalić się jej owocem. Mamy tam miejsca potrzebne w rozgrywających się w miejscu questach i miejsce zapasowe, gdybyśmy chcieli coś jeszcze tam upakować.
Ciekawe czy ktoś policzył, ile jest u nas biegania pod ziemią. Chyba nie będzie tego więcej niż na powierzchni, ale nasz świat od Trentis po pałac Morany dziurawy jest jak szwajcarski ementaler i skrywa przed nami jeszcze niejedną tajemnicę.
Niedawno zakończyliśmy scenerię pod walkę dla Jaskółki. Razem z tłem dla całej instancji, tutaj mamy już komplet. Obrazek z super-gniazdem jaski już prezentowaliśmy, ale dzisiaj zobaczycie jak się tam wpasowała i czy cała (…) się mieści.
Modele
Wyspa Tryfkina to niby raj w brutalnym świecie Taernu – palmy, morze, klimatyczne budynki… Nie zrozumcie nas źle – w porównaniu do wyspy Murraga to świetne miejsce, ale jednak:
- papugi są krwiożercze,
- straż cały czas chodzi pijana,
- kontrahenci oszukują przy dostawach,
no i są jeszcze najazdy okolicznych plemion. Ci ostatni wydają się być największym problemem. Wiesz, siedzisz sobie na plaży, pijesz kulturalnie wodę z kokosa zmieszaną z bimbrem, a tu nagle staje nad tobą jegomość z maczugą wykonaną z czaszki i mówi w swoim języku, że zje cię na obiad, a twoje zęby pójdą na naszyjnik dla córki. Niektórzy próbowali przekonać dzikusów do dobrowolnego opuszczenia wyspy, ale kończyli nad ogniskiem. Nie pozostaje wtedy nic innego, niż zwołać ekipę, chwycić za broń i porozmawiać z nimi nieco inaczej. Stroje i inne elementy ubioru inspirowano ubiorami ludów afrykańskich i polinezyjskich.
Wersja mobilna powoli dogania już wersję PC, jeżeli chodzi o zaawansowanie prac. W ostatnich tygodniach powstały wszystkie okna gildyjne. Przed nami jeszcze tylko okno znajomych i core gry będzie już gotowe do testów.
Podsumowanie
Na dzisiaj to wszystko. Niech nie zmyli Was ilość materiałów do Broken Ranks. Nad wersją 2d też pracujemy. Ostatnio poprawiliśmy buga z wieszającymi się kartami śmierci. Udało się go wywołać dzięki pomocy DeadShot oraz Desacreda. Mając dokładny przepis, byliśmy w stanie prześledzić działanie kodu i odseparować wszystkie składowe części, aby wreszcie dorwać dziada. Okazało się, że błąd tkwił w zewnętrznej bibliotece do obsługi animacji, która z jakiegoś powodu wieszała się przy animacji efektu rozmycia na napisie “Krytyk” w połączeniu z animacją wyjeżdżania kart śmierci. Bug wyjątkowo dziwny i nie w kodzie gry napisanym przez Dryga, dlatego tak trudny do znalezienia.
Poza tym mamy na oku kilka spraw do zmiany w grze, ale na razie nie możemy napisać nic więcej. Przyglądamy się głównie balansowi eventu Vorlingów i jednej z instancji. Więcej o tym napiszemy wkrótce, kiedy dokładniej rozpoznamy te tematy.
Pierwszy
a set sh nadal w lesie
Ignorować hejterów 3D. Krytycyzm nie jest mile widziany!
Gra wyjdzie prędzej czy później! Mamy 2017 rok, a to dalej trwa w przeglądarce – PORAŻKA!
Pozdrawiam i całuję cały zespół Taernu. Buziaczki.
Tło będzie tak wierzgało podczas walki jak na tej trwającej 8s prezentacji? Padaczki dostaną xD.
widze polska szkoła upgrejdu w najlepsze : nowsze,gorsze na siłe wciskane userom –> bujanie ekranem w walce-suuuper.
–>druid na maxa koślawy i paskudny
coming soon 2016
Lepsza była wersja koncepcyjna, mroczna, poszarpany ekwipunek bo wiadomo vorlingowie już wymarli a tutaj wygląda jak zwykły blaszak z statku utoru 😛 Kiedy pokażecie set dla sh 🙂
Grafiki nie są raczej dla mnie najważniejszym elementem, ale te pokazane lokacje wyglądają przyjemnie. Tło walki też jest OK, tylko jakby przeskalowane, jest większe, postacie są mniejsze, mamy więcej przestrzeni i dystansu pomiędzy postaciami a bossem.
Jedynie co mnie zaintrygowało to jakiego bossa planujecie zmieniać. Obstawiam Komandora, wydaje mi się że to obecnie jedyna instancja wymagająca natychmiastowej poprawy.
Pełna zgoda, długość tej instancji woła o pomstę do nieba.
Druid głupio wygląda
Mi tam wszystkie dotychczas zaprezentowane grafiki 3D bardzo się podobają. Napewno będzie lepiej niż w 2D. Może rzeczywiście wygląd i postawa postaci w walce nie powalają, jednak myślę, że po nałożeniu na nie lepszych ubrań, bedzie o niebo lepiej. W 2D np postacie fizyczne zaczynają wyglądać kozacko po nalożeniu Dmorlungu. Ruch kamery podczas walki, też jest ok. Co do tempa prac, no cóż jak zaczynsz remont myślisz, że zrobisz w tydzień, a potem okazuje się, że kończysz po kilku miesiącach.
Ps. Może ktoś tutaj mi odpowie w jaki sposób mam przypomnieć sobie hasło do konta zalożonego lata temu na forum, bo opcja przypominania hasła tam nijak nie działa?
O nie, ten set ryca rzeczywiście wygląda trochę bardziej jak set Pancerz Utorczyków, a nie Vorlingów XD
Musicie go trochę poprawić 🙂
Czemu set dla ryca w 2D i w 3D wygląda beznadziejnie….
Obecnie set rycerza sposród dotychaczas przedstawionych wygląda naprawdę miernie… i tak, zrący utor z niego. Jeżeli już Wam konczą się pomysły na sety, to boje się pomyśleć, jak bardzo skarany będzie Sheed – ponownie.
Problem pigmentowania i morphowania itemów nadal pozostaje tajemnicą – a szkoda.
Grafiki wyglądają całkiem dobrze.
Mam nadzieje, że walka nie będzie tak bardzo ruchoma – jeżeli chcecie to wprowadzić, może warto przemyśleć, czy nie byłoby warto zrobić tego tak, zeby było to jak najmniej widoczne – bardzo minimalny ruch.
Poprawiony bug z wieszającymi się kartami? Ciekawie.
Moim zdaniem z jednego z obecnie najładniejszych setów (mowa o rycerskim) zrobiliście kupę. Kupę żelastwa, kupę nijakiej blachy bez ładu i składu, kupę Utora, czy cholera wie czego. Takie po prostu byle co. Poprzednie sety absolutnie mnie zachwyciły, w zasadzie pod każdym względem. Ten – rozczarował.
siema , jakos buty w tych setach na jeden patyk robione 😉 mozna by troszke urozmaicic 😉 w obecnej wersji z daleka widac wiekie buty ryca i roznice w porownaniu do butów np łuka xD
Odnośnie butów. Ktoś, gdzieś kiedyś napisał na blogu że ubiór inspirowany jest średniowiecznymi zbrojami. Stąd rodzi się pytanie. Czy to w średniowieczu wymyślono aby kobiety posyłać na zadymę w szpilkach?
Buty na wysokich początkowo obcasach nosili mężczyźni, ale to były specjalne, tylko do jazdy konno. Przez jakiś czas były symbolem statusu. Jak chodziłeś w takich butach, znaczyło że masz dużo koni i jesteś bogaty. Jednak paniom wysokie obcasy tak przypadły do gustu, że dziś są symbolem kobiecości.
Widziałeś w Taernie jakiegoś konia? Bo rozumiem że obcas był przydatny przy wkładaniu stopy w strzemię. Gdybyś był kobietą, założył byś do walki obuwie potocznie nazywane “szpilkami”? Ja nie była bym raczej tak głupia. Takie rozwiązanie ubliża inteligencji kobiet.
W zadaniu Starsza i Mądrzejsza, jest dwóch przeciwników na koniach, którzy przed walką z nich zsiadają, jeśli pani o to pyta.
Oczywiście wiem że szpilki nie nadają się do walki. Ale to tylko gra. W 3d kobiety maja wreszcie wyglądać, jak kobiety, to i ekwipunek ma być też dla kobiet. Oczywiście do walki może pani zakładać normalne buty na płaskiej podeszwie, a podczas chodzenia po mapie można się już stroić.
Kluczowe jest, aby robić je niewielkim kosztem, ale jednocześnie starać się je od siebie odróżnić, tak, żeby nie było tego co w wersji 2d, czyli ataku klonów. Prezentujemy Leśniczówkę i Chatę Parobów, znane z Wioski Romana.
Mam nadzieje że podobnie będzie z NPC z zadań. W tych starych większość to różni się tylko statami
w wersji 2d gdy walcząc z kimś w drużynie przeciwko potworkom umieram to wyrzuca mnie do miasta jak po przegranej walce w pojedynkę, to irytujące i niszczy troche sens walk drużynowych, bo wystarczy ze pechowo potworki sfokusują się na jednej osobie i umiera, czy będzie to jakoś zmienione w nowej wersji?
Kiedy będzie dostępny pokój walk drużyna vs drużyna?:D
planujecie zmieniać muzyke w 3d ?