Zapraszamy na pierwsze z cyklu sprawozdanie z deweloperskiej robótki nad Dumą Taernu. W tych gorących dniach końcówki lata przyszło nam pracować przede wszystkim nad poprawianiem starych elementów gry, które, dodane bardzo dawno temu, niestety nie spełniają już naszych wysokich wymagań dotyczących jakości. Najwięcej pracy mają przy tym graficy, ale reszta zespołu również nie próżnuje. Szczegóły stojących przed nami zadań znajdziecie poniżej.
Grafika
W tej chwili skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu Alarilu. Wszystkie prace idą zgodnie z planem i mamy gotowy subregion z karczmą Lesgara oraz rozlewiska z Aegustahephium. Oprócz zachowania starych elementów tych krain, dodajemy całkiem nowe. Jakie? Niespodzianka. Zdradzimy tylko, że okolice Aegustahephium zamieszkają aż trzy całkowicie nowe bossy. Również koleżka Ichi będzie miał nowego przyjaciela – monstrum z głębin, do którego trzeba będzie dostać się… drogą podwodną!
Zmieniamy także mnóstwo detali w starszych elementach gry. Przemalowaliśmy dziesiątki itemów i broni, starsze krainki nabrały rumieńców, a mobki gibią się jak Beyonce na Vivie 😀
Alarilska plaża w trakcie przemalowywania.Questy
Równie intensywnie rozwijany jest główny wątek fabularny. Podzielony na epizody poprowadzi Was po Haligardzkich i Alarilskich bezdrożach wprost to taernijskiej twierdzy, z której ruszy… ale to już tajemnica, którą odkryjecie sami :). Wystarczy powiedzieć, że gotowe są dokładne koncepty dwóch epizodów (przewidujemy ok. 10 questów na jeden epizod), a kolejne dwa są dość szczegółowo naszkicowane. Jeśli więc brakowało Wam patriotycznych uniesień związanych z roztrzaskiwaniem utorskich łbów, to niedługo będziecie mogli dać wyraz swojego oddania Taernowi również w ten sposób.
Ogólnie reformujemy system questów, idąc w stronę większej swobody gracza. Wybory będą mogły być dokonane już nie tylko poprzez odpowiednią rozmowę z NPCami, ale również poprzez określone działania. Np. albo zabijam NPCa, albo podnoszę skrzynkę i wieję. W zależności od tego losy gracza potoczą się inaczej.
Programowanie
W pocie czoła i przy rozgrzanych do czerwoności rdzeniach procesorów powstaje nowy system wojen gildiowych (dla przypomnienia, post z forum znajduje się tutaj). W ciągu tygodnia powinien trafić na serwer testowy, skąd prowadzi już krótka droga na s1-s4.
Ekspansja
Jednocześnie prowadzimy intensywną ekspansję na świat, aby każdy człowiek na tej planecie miał szansę dołączyć do Was w wyprawach na Icziego i smoka. Dzisiaj Taern wystartował na platformie Yeepgames, kontynuując podbój Stanów Zjednoczonych.
Ładnie ładnie ale na tym szkicu nowej mapki dziwi mnie jeden fakt :
http://screenshooter.net/2545823/kffaswv Zdaje mi sie ze to wygląda na sterowiec wiec to tylko tako czy na prawde wejdzie w zycie? 🙂
Jak Pan Tomek rysuje koncepty to czasem jakiegoś bazgroła doda sobie tak od czapy 😀
hehhe ;D Rozumiem 😛
Coś jak papierosek spalany przez nasze małe drzewko? 😛
To akurat narysował, gdy podszedłem i palił mu się mózg z przegrzania 😀
Jak to czytam to się coraz bardziej nie mogę doczekać Alairu
już się nie umiem doczekać ^^
My również :D.
No ładnie, ładnie.
To można już zacząć mówić kiedy nastąpi “Big Up” czyli wejście nowego Alaril i Podklas? Czy to wejdzie osobno ? 😛
Gratuluje świetnego pomysłu z blogiem. Niestety notorycznie zaniedbujecie “teasing” nowych up’ów i koncepcji wprowadzanych do gry. Mam nadzieję, że dzięki blogowi, to się w końcu zmieni i będziecie skutecznie pobudzać apetyty graczy. W końcu nic chyba nie smakuje bardziej, niż coś na co warto czekać… a skąd mam wiedzieć czy warto czekać?:) Cieszę się że odpowiedzieliście sobie w ekipie na to pytanie.
Człowieku, to dopiero pierwszy post 😀