Koniec wakacji tuż za rogiem, ale w Taernie wciąż się dzieje! Sprawdźcie co piszczy w “pracowni eventowej”. Może macie jakieś własne sugestie czy pomysły? Śmiało! Obadajcie też wywiad ze zwycięzcą Międzyserwerowego Konkursu Testerskiego, który zbliży Was do świata s0. Do tego postępy w pracach nad Broken Ranks. A na koniec… Boom! Kozacki szkic Lugusa.
Eventowy Taern
Okres wakacyjny zmierza ku końcowi, jednak w Taernie wakacje mogą trwać cały czas! Staramy się, aby było coraz więcej eventów, zabaw oraz drobnych atrakcji, umilających czas po ciężkim dniu. Z Waszych komentarzy na blogu i licznych wiadomości prywatnych dość jasno wynika, że wszystko powoli idzie w dobrą stronę! Ba, nawet bloga czyta się coraz lepiej, prawda? 😉 Cytując kawałek z utworu Linkin Park:
“Things aren’t the way they were before.
You wouldn’t even recognize me anymore”.
Wciąż pracujemy nad kilkoma rozwiązaniami eventowymi, aby wszystko przebiegało nieco płynniej i bardziej klimatycznie. Z kolei ostatnio mieliśmy okazję przetestować frekwencję na turniejach, w których można było zawalczyć o konta premium. trzeba przyznać, że różnica jest dość duża 😉 Oczywiście akcja będzie kontynuowana, aby w turniejach 1vs1 mógł skorzystać każdy przedział levelowy. Może w późniejszym czasie zorganizować walki o jakieś inne nagrody? Co myślicie? A może macie propozycje jakichś niestandardowych przedziałów levelowych?
Wiadomo, że niełatwo jest przygotować dobre turniejówki. Tym bardziej, że w walkach dużą rolę odgrywa również szczęście. Po kilku przeprowadzonych akcjach pisaliście, że przydałaby się choć drobna zabawa, która będzie skierowana głównie do “najmniejszych” graczy. Czemu nie? Bardzo dobry pomysł! OK, niektórzy mieli obiekcje… Na przykład Herszt, który nie był zbyt zadowolony z takiego obrotu spraw. Nie ma się czemu dziwić, bo będąc na jego miejscu, komu spodobałby się fakt zwielokrotnionych najazdów na swoją kryjówkę oraz rabowanie skarbów gromadzonych przez lata. “Wytoczył ostre działa” i ogłosił, że tanio skóry nie sprzeda. To chyba jednak nie jest zbyt dużą przeszkodą, prawda? Szczególnie, że jesteśmy poszukiwaczami przygód, którzy niejedno już przeszli, a możliwość wzbogacenia jest niezwykle kusząca. Zatem niebawem, na części serwerów, ogłosimy akcję nagradzania za zgromadzenie jak największej ilości łupów z jego siedziby w określonym czasie. Podkreślamy, że akcja będzie skierowana do graczy z niskimi levelami. Mamy nadzieję, że przypadnie Wam do gustu. Zapewne z chęcią odwiedzicie i inne kryjówki, prawda?
OK… Koksy, nie musicie się obawiać, że coś Was ominie. Nasi szpiedzy donieśli, że co niektóre stwory we wrześniu i październiku opuszczą swoje nory. Część z nich na pewno wyniosła trochę kosztowności i będziecie mieli okazję spuścić im łomot, zabierając część rzadkiego ekwipunku. Nie wspominając już o zdobytym doświadczeniu! Bądźcie czujni, bo atak może nastąpić z różnych stron jednocześnie! Wyczekujcie zapowiedzi na forum oraz informacji w kalendarzu. Dziękujemy za wciąż napływające propozycje eventów – jesteście bardzo pomocni!
Przypominamy, że Rozjemca na serwerach Duneb i Larkas będzie dostępny jedynie do końca tego miesiąca. Później znów wyrusza w daleką podróż. Kto wie, może jeszcze o nim usłyszymy… 😉
Wywiad z Apoguemq, zdobywcą pierwszego miejsca w rankingu MKT I
Nie obyło się bez emocji również w sferze testerskiej. Pierwsza edycja MKT już za nami! Jakiś czas temu testerzy biorący udział w konkursie ścigali się ze sobą, zdobywając punkty za ustalone wcześniej przez inżynierów czynności. Poniżej publikujemy wywiad ze zwycięzcą. Miłej lektury!
Knox: Cześć! Ja jestem Knoxu, a moim gościem jest…
Apogeumq: Apogeumq
Knox: Apo, mogę mówić “Apo”?
Apogeumq: Tak, nawet lepiej.
Knox: Powiedz mi proszę, jakie miejsce zająłeś?
Apogeumq: Pierwsze.
Knox: A pamiętasz od kiedy w ogóle jesteś na świecie testowym? Kiedy się dostałeś?
Apogeumq: Bodajże był to luty. Tak, początek lub koniec lutego.
Knox: Czyli wpadłeś do nas na testy high levelowej instancji.
Apogeumq: Tak, dokładnie.
Knox: A co Cię do tego skłoniło? Każdy przychodzi mając jakąś wizję świata testowego. Niektórzy myślą, że są tutaj jakieś niestworzone rzeczy, inni liczą na łatwy zarobek na komercyjnym świecie…
Apogeumq: Bardzo chciałem się dostać na testy, zobaczyć jak to wszystko wygląda i dołożyć coś od siebie.
Knox: A pamiętasz swoje pierwsze testy?
Apogeumq: Moje pierwsze testy… Nawet nie wiedziałem co się dzieje. Tylu ludzi, tyle wszystkiego. Miałem problemy z samym zalogowaniem, ale potem już jakoś poszło.
Knox: W sumie wiele osób miało problemy przy logowaniu się. Franka często mówiła, że przy jej postaci wszystko się psuje, przez co czasami nie mogła przetestować niczego od A do Z. Czego oczekiwałeś i co chciałeś zobaczyć?
Apogeumq: Hmmm… Muszę zebrać myśli. Jak wygląda cała kwestia testów, co tam jest sprawdzane, w jaki sposób, kto się zajmuje tymi zmianami…
Knox: Zawiodłeś się na tym tle? Testy w większości przypadków prowadzi Desacred, czasami Willy, a nawet ja. Jak ogólnie współpracowało się ze wszystkimi na s0?
Apogeumq: Generalnie współpraca była na dobrym poziomie. Jedynie czasem podczas testów, gdy jest więcej osób, to przydałoby się więcej funkcyjnych do pomocy / obsługi. Jednej osobie ciężko jest ogarnąć tylu ludzi.
Knox: Generalnie staramy się, aby obecne były chociaż te dwie osoby. Nie zawsze się udaje, ale próbujemy. Poznałeś kogoś na testowym, z kim utrzymujesz kontakt poza s0?
Apogeumq: Tak. Franka! Okazało się, że jesteśmy z tego samego miasta, a nawet z tej samej dzielnicy. Muszę wspomnieć też o Malibu (pozdrawiamy Was!), z którym bardzo często łapiemy się na TSie, co wcześniej nie miało miejsca.
Knox: Malibu jest od Was czy z…
Apogeumq: Z Dunebu, ale zaczął grywać na Ostlorze.
Knox: Właśnie widziałem, że bardzo często ściągacie ludzi do siebie.
Apogeumq: Tak. Powiedziałem mu, że jak podexpi tego sheeda, to go ściągnę do siebie, do “Stonek”.
Knox: Są jakieś wady bycia testerem?
Apogeumq: Na pewno jest to poświęcenie własnego czasu, więc np. nie możesz iść sobie na Moranę. Nie mam na tyle podzielnej uwagi, aby grać tak i tak. Są te dwie godziny testów i są to dwie godziny wyciągnięte z życia.
Knox: A godzinowo jakbyś to przeliczył… Czy to się jakoś kalkuluje względem tego co możesz zrobić na zwykłym świecie?
Apogeumq: W dwie godziny na zwykłym świecie można zrobić sporo rzeczy. Np. można zrobić masę gawr.
Knox: Usłyszałem “gaf”, hehe. Gafy to moja specjalność na testowym. A co do gaf, pamiętasz jakieś z testowego?
Apogeumq: Nic specjalnego nie pamiętam chyba, że ten Event Vorlingów, gdzie wszyscy dobre pół godziny czekali aż się ogarnie jak to wszystko ruszyć.
Knox: Ale powiem Ci, że jakbyśmy tego nie znaleźli, to byłaby niezła “rzeź”. Powiedz mi, możesz zmienić na testowym co tylko chcesz. Co by to było?
Apogeumq: Zmieniłbym na pewno kwestię pisania wniosków. Zdecydowana ich część wydaje się być odgapiona od siebie.
Knox: Tutaj często zwracałem uwagę na to, aby testerzy nie czytali wniosków innych przed napisaniem własnych. Nie zarzucam oczywiście nikomu, że zrzyna, jednak widać czasami mniej lub bardziej świadome inspiracje wcześniejszymi wnioskami.
Apogeumq: W każdym razie zmieniłbym zasady wysyłania wniosków, aby były one przesyłane do inżyniera prowadzącego testy i dopiero on po jakimś czasie wrzuca to do strefy AH.
Knox: Tak, to rozwiązałoby ten problem, jednak powstałyby kolejne. Weź pod uwagę, że czasami testy odbywają się co dwa dni. Następnie po wprowadzeniu poprawek z minionych testów, rodzi się konieczność wysyłania wniosków do prowadzącego, a następnie wklejanie ich na następny dzień, co byłoby uciążliwe. Zarówno dla osoby prowadzącej testy, jak i dla osób wprowadzających zmiany na podstawie tych wniosków.
Apogeumq: Według mnie nie jest to problemem, gdy wspólnie testujemy jakieś grupki pod kątem “ubijalności”. Gorzej jak są testy indywidualne. Znajdziesz coś, sprawdzisz pięć razy i w następnych wnioskach widzisz dokładnie to co Ty napisałeś, tylko ujęte delikatnie innymi słowami.
Knox: Gdybyś mógł cofnąć czas, zgłosiłbyś się ponownie?
Apogeumq: Myślę, że tak. Nie wiem czy przełożyłoby się to na moje zaangażowanie. Często ogranicza mnie czas i to z nim jest największy problem.
Knox: Rozumiem. Jako tester też często miałem z tym problem. Zdarzało się, że przychodziłem na testy i po godzinie / półtora musiałem podziękować, ponieważ jedną nogą wychodziłem z domu, a drugą byłem już w pociągu.
Apogeumq: Dokładnie tak. W ostatnim okresie jak tylko zauważyłem, że mam szansę, aby zająć jakieś sensowne miejsce, to zaczęły się kombinacje, żeby pogodzić pracę, dom i jeszcze testy.
Knox: A jaką przewagę miałeś nad drugim miejscem?
Apogeumq: Pół punkta?
Knox: Ała…
Apogeumq: Było już niebezpiecznie… Dużym zaskoczeniem było dla mnie to że Ner zajął drugie miejsce i tak przycisnął.
Knox: A tak, jego wnioski bardzo mi się podobały W sumie… Czytanie jego wniosków, Twoich i jeszcze kilku osób było naprawdę czystą przyjemnością! Cóż, to w sumie tyle z mojej strony. Dziękuję ślicznie i życzę powodzenia w ewentualnej, następnej edycji naszego konkursu!
Apogeumq: Dzięki!
Mamy nadzieję, że lektura Wam się podobała, a przede wszystkim pozwoliła nieco przybliżyć nieznany świat testerów oraz samego s0. Nie martwcie się, niebawem kolejne, ciekawe wywiady z uczestnikami MKT, którzy uplasowali się wysoko w naszej tabeli! Byśmy zapomnieli… Tak pod względem ilości punktów prezentowała się topka testerska:
- Apogeumq – 38,25
- Ner – 38
- Frankiee – 37,25
- Ladyvolakis – 37
- Rughes – 36,25
- Szakro – 35,5
- Malibu – 35,25
- Czamunda – 32,25
- Druczarny – 32
- Pafel – 31,5
- Szymdaro – 31,5
- TinkerBell – 31,5
Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział, poświęcając swój czas!
Raport z prac nad Broken Ranks
Grafika:
- skończone rendery jaskiń alphy,
- finalne podmalówki kolejnych krainek: bagna koło podzamcza, tunele w wiosce Romana, wnętrze Domu Pierwszego, Domu Kapłana i Świątyni w Kemenak, wnętrza wieży Strażniczej w Wiosce Romana,
- skończenie modelu portu w Trentis, rozpoczęcie teksturowania,
- poprawki rozplanowania konceptu Grobowca i dalsze testy nowych rozwiązań gameplayowych na dojściu do duszków,
- kolejne modele NPCów (Petr Volsunr, Woberg i Generał Varhorn, kopacz i Tizemlin, koldy – poprawki) oraz poprawki modeli Vorlingów.
UI:
- praca nad projektem wersji mobilnej interfejsu działek gildyjnych i budynków gildyjnych.
Animacje:
- animacje różnych mechanizmów do questów i eventów,
- animacje partikli,
- animacje koldów na mapę
- animacje postaci graczy (barbarzyńca i sheed w wersji damskiej oraz męskiej)
Na zakończenie… Jak Wam się podoba nasz szkic Lugusa? Kozacki, prawda? 😉
Pierwszy! 😀
Kolejny super Blog 😉 Oby tak dalej! Fajnie jak na kolejnych blogach pojawią się nowe statystyki prezentujące ilość wypraw do miasta Tarula, oczywiście nie powinno zabraknąć statystki z ilością ubitych bossów oraz zdobytych przedmiotów. Myślę że można fajnie rozłożyć te statystyki na kilka blogów.
Również pozdrawiam Apo 😉
Chyba Lugus sie pokłócił z Moraną i został singlem, patrząc po wielkości jego prawej i lewej ręki 😀
Ma taką od machana “mieczem” xD
machania*
No cóż, najbardziej mi się podobał wywiad. Taki nowatorski i przeprowadzony z potężną dynamiką. Tu na uwagę zasługuje tematyka, która pewnie zainteresowała całą rzeszę graczy, nie od rzeczy będzie pochwalić objętość, która zajmuje …4/5 bloga? Hmm mogłem się pomylić o jakiś ułamek ze względu na dosć duży obrazek Lugusa
Dziękuję za Pierwszą Edycję Testerską i liczę na dalszą owocną współpracę! Dzięki 🙂
W ogóle to art lugusa to kozak, od razu pytanie. Będzie w wysokiej rozdzielczości można pobrać go? I do tego dochodzi kolejne. Czy będziecie robić inne grafiki, posta, lokacji, bossów itp. Takich typowych w duzej rozdzielczości jako tapeta? uwielbiam osobiscie takie klimaty i jara mnie to.
P.S.
Czekam na kolejne info o taern 3D
Fajny wywiad o Knoxie
Jak tak dalej pójdzie z tym 3D to zdążę założyć rodzinę, spłodzić syna i posadzić drzewo. 😡
W sumie patrząc na szybkość prac, pewnie zabraknie im czasu.
3d coming soon po emeryturze xdd
Bardzo slaby blog, jak chyba juz wszystkie. Byl czas, gdy czytalo sie kazdy blog od deski do deski, tyle bylo nowosci. Dzis wystarczy szybki look i mozna zamykac…
Czekało się już tyle czasu, poczeka jeszcze trochę. Dopuki dalej jesteśmy piękni i młodzi, (Niektórym niestety zostało tylko “i”) mamy czas by czekać.
Hmm..?
A co to, pierwszy siwy włos…?!
Dobra, chyba niektórzy z nas nie doczekają…
Planujecie może jakąś porę roku na premierę 3d? Może by tak w październiku? Ale wiecie, wiosna była, może teraz lato? :>
Nie przeczytałem, ale Apo łak i tak (Pozdro Byku, graty) 😀
Lugus rozwala* niesamowicie.
Mam nadzieje, że Apka pozwoli mi pykać częściej w TBR.
Pozdro Taerny.