Zlot i po zlocie, mini upek i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 180

Czas leci, TaernCon już za nami, ale emocje opadają powoli. Zatem najwyższa pora przejść do krótkiego podsumowania. Mamy nadzieję, że podzielicie się swoimi wrażeniami! Przedstawiamy też kilka drobnych usprawnień, wchodzących w najbliższym mini upku oraz długo oczekiwany raport z prac nad Broken Ranks. Zapraszamy do lektury!


TaernCon 2019

Pierwsza sobota lipca to swego rodzaju święto Taernijczyków. To właśnie wtedy, we Wrocławiu, czas zatrzymuje się na kilka ładnych godzin, a świat fantastyczny miesza się z rzeczywistością (no, chyba, że w trakcie części oficjalnej ktoś stracił z nią kontakt – wtedy to już inna sprawa) 😉

Mamy nadzieję, że nowa miejscówka (Zaklęte Rewiry) i bijąca od niej aura, pozwoliły większości z Was cieszyć się wspaniałą atmosferą w gronie starych i nowo poznanych znajomych. Poznaliście kogoś ciekawego? Mimo że nie spodziewaliśmy się tylu osób, które nie wpisały się na listę zgłoszeń, to jesteśmy zadowoleni, że reprezentacja Taernu okazała się tak liczna!

Dziękujemy za masę pozytywnych wiadomości – miejscówka raczej przypadła Wam do gustu i spełniła swoje zadanie (no, może poza sceną i widocznością, nad czym oczywiście popracujemy). Zresztą, możecie obadać wnętrze na kilku zdjęciach poniżej 😉

Naszym zdaniem na medal spisała się wynajęta przez nas firma, oferująca dania grillowe, na które w okresie wakacyjnym ma się szczególnego smaka (aż ślinka cieknie na wspomnienie o tej karkówce) 😉 Cieszymy się też, że wiele osób doceniło tak drobne szczegóły, jak choćby klimatyczne nazwy drinków (np. Wieczór z Wiłą czy Wspomnienie Taernu – płonący drink). Który z nich był Waszym ulubionym?

Oczywiście mamy sporządzoną listę spraw, które należy przemyśleć względem przyszłorocznego zlotu. Między innymi widoczność sceny, forma części oficjalnej czy chociażby czas części nieoficjalnej, o czym wspomnieliście na forum – tym bardziej, że przedłużenie zabawy do drugiej w nocy okazało się jak najbardziej trafione.

Cosplay

Ta konkurencja nie doczekała się wielu uczestników, ale to wcale nie oznacza, że było słabo. Wręcz przeciwnie, poziom był bardzo wysoki i jury miało nie lada problem z wytypowaniem zwycięzców, których kreatywność możecie podziwiać na zdjęciach – my byliśmy pod wrażeniem! Koniecznie dajcie znać w komentarzach kto był Waszym faworytem.

Najwyższe noty powędrowały w kierunku starannie i szczegółowo odwzorowanego, wysokopoziomowego Druida, w którego wcielił się PomuszPlis z Ostloru. To właśnie w jego ręce powędrował Samsung Galaxy S10e i 5000 platyny! Mamy nadzieję, że zrobi z niego dobry użytek 😉

Na drugim miejscu – po zaciętej dogrywce – uplasował się ZawieruchRc z Tolnoru, za świetną kreację Smoczego Serca. Jaszczur prawie zjadł mikrofon, ale bez wahania, złożyliśmy w jego ręce nowiutkiego gimbala Zhiyun Smooth 4 i 3000 platyny.

Trzecie miejsce przypadło Selenie w wersji Broken Ranksowej, w wykonaniu Leti z serwera Tolnor. Po krótkiej prezentacji stroju, w mgnieniu oka, znalazła się u Dryga na kolanach, kończąc swoje wejście. Głośnik bluetooth JBL Flip 4 i 3000 platyny na pewno się przydały, prawda? 😉

Wspominaliśmy, że Jury miało nie lada problem z przyznawaniem not, bo walka na scenie była naprawdę zacięta, a stroje starannie wykonane. Z tego tytułu Drygu postanowił wyróżnić jeszcze jedną kreację – czempiona Podróżnika, w którego wcielił się CiimerieS (Tolnor)!

Quiz wiedzy

Co do quizu, wydaje nam się, że było o niebo lepiej niż w zeszłym roku. Faktem jest, że wiele osób popisało się nieprzeciętną wiedzą i znajomością świata Taernu, ale najwyższe wyniki uzyskali:

  1. Kryzystof (Ostlor),
  2. Ghagiter (Ostlor),
  3. Hassinna (Ostlor).

GRATULUJEMY zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom!

Większość zdjęć możecie przejrzeć TUTAJ – zapraszamy na nasz Fan Page.

Obecnie pracujemy nad…

Poza kwestiami wymienionymi w poprzednim wpisie, szykujemy się do wgrania mini upka, mającego załatać drobne błędy czy wprowadzić małe, acz przydatne usprawnienia. Na pierwszy plan wysuwa się problem z ukończeniem trzeciego etapu eventu lempo na serwerze Tolnor. Trzeba wszystko dopasować do większej ilości graczy biorących udział i będzie OK.

Poza tym, wielokrotnie wspominaliście w wiadomościach, żeby linki zamieszczane na wewnętrznej tablicy gildyjnej oraz forum Gildii były faktycznie linkami, a nie zwykłym tekstem. Drobiazg, ale mamy nadzieję, że będzie to pewne ułatwienie. Szczególnie, że właśnie w tych miejscach zamieszczacie screeny z układami na Htagę, składkami surowców czy innego rodzaju informacje.

Drobnym usprawnieniem będzie też wyświetlanie profesji oraz levelu osoby piszącej w zakładce Naboru (obok nazwy Gildii). Po co za każdym razem, do znudzenia pisać jaki się ma level czy klasę, prawda?

Co jeszcze? Wprowadzamy dwa ułatwienia dotyczące mechanizmu otrzymywania expa dla petów z rozmówek. Po pierwsze, pety na maksymalnym levelu nie będą już “kraść” expa reszcie watahy. Obecnie jest tak, że oddając zlecenie z np. dwoma petami, gdzie jeden ma 140lvl, exp jest dzielony na dwa. W praktyce oznacza to, że jeden pet otrzymuje połowę możliwego expa, a drugi nic, bo po prostu już nie może expić. Zamierzamy zupełnie wykluczyć pety na maksymalnym levelu z otrzymywania doświadczenia z rozmówek. Po drugie, posiadacze wszystkich petów będą mieli większą kontrolę nad tym, który pet expi poprzez ich aktywację/dezaktywację. W momencie, gdy podczas oddawania zlecenia kropka będzie zielona, dany pet otrzyma doświadczenie, a gdy czerwona, już nie. Czyli zamiast jak dotąd odsyłać jednego peta, by poexpić drugiego, będzie wystarczyło go wyłączyć. Zmiany dotyczą wszystkich sytuacji, gdzie exp otrzymuje się z rozmowy z NPC, czyli zleceń, daily questów, a także wymiany kamieni tresera.

Ponadto, wspomniana w poprzednim wpisie blokada czasowa czatu wyprawowego (zasada podobna jak przy czacie handlowym) będzie trwała 30 sekund.

Raport z Broken Ranks

Nowa grafa:

  • Zakończenie lokacji ducha zamku,
  • 90% nowej lokacji Herszta,
  • Modele mobów: Gnawk, Koszmar, Utorski generał,
  • Kilkadziesiąt mniejszych lokacji – wnętrza, jaskinie.

Animacje:

  • Duch zamku,
  • Kobra,
  • Kilka nowych animacji dla NPC,

Zamykanie grup lokacji (wszystkie finalne ustawienia do gry: particle, mapowanie i respawn, wszelkie animacje, chmury, woda, NPC wraz z tekstami i ruchem, scenerie walki, przejścia itp.):

  • port w Trentis wraz z wszystkimi wnętrzami (1 duża kraina i 5 wnętrz),
  • wioska w Trentis wraz z wszystkimi wnętrzami oraz loszkiem (1 duża, 1 średnia i 7 wnętrz),
  • początek prac nad miastem Trentis wraz z wszystkimi wnętrzami (1 duża i 16 wnętrz).

Questy:

  • Scenariusz i teksty dla Nowego prolog.
  • Scenariusz i teksty dla nowej wersji Krwawych zalotów.

Programowanie:

  • Usprawnianie narzędzi dla reszty zespołu.
  • Optymalizacja gry.
  • Poprawki znalezionych bugów.

18 thoughts on “Zlot i po zlocie, mini upek i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 180

  1. Dobór etapu zadania nie jest przypadkiem? 😀 poza tym w zasadzie nic mnie nie dotyczy, ale dobrze że poprawiacie błędy i usprawniacie grę. Liczyłem choć na zdawkowe info o zmianach epików, może jeszcze zbyt wcześnie.

    Pozdrawiam

  2. Witam, a kiedy w końcu usprawniony zostanie mechanizm rozliczania przez kanclerzy składek w gildii (np. filtrowanie per dany gracz)? Obecny jest koszmarnym zliczaniem w gąszczu rozmaitych zapisów, także tych niezwiązanych ze składkami. Podobnie z możliwością zablokowania peta właściciela, który nie wpłaca lub ma zaległe, duże składki za jedzenie.

  3. “(…)tym bardziej, że przedłużenie zabawy do drugiej w nocy okazało się jak najbardziej trafione.”

    No tak trochę słabo bym powiedział. Osoby, które dotrwały do godziny drugiej, z pewnością dałyby radę pociągnąć do samego rana.

  4. “długo oczekiwany raport z prac nad Broken Ranks”
    Serio? 😆 przecież od dłuższego czasu nic innego nie piszecie

  5. Miałem nadzieję że Gnawk i inne stwory jemu podobne będą bardziej krępe i toporne, coś jak Babadek ???? Chyba lepiej by to wyglądało

  6. Możecie nam przybliżyć jakieś średnie wymagania sprzętowe?
    Pójdzie na 2 rdzeniowym procesorze i karcie 1GB VRAM?

  7. Witam mam takie jedno pytanie co będzie jeśli broken ranks nie wypali i będzie totalną porażką marketingowa? Gra będzie rozwijana dalej czy raczej serwery zostaną zamknięte ?

Leave a Reply to VX Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *