Update, changelog, walentynki – Obecnie pracujemy nad… cz. 118

150x150 walentynkiZ okazji walentynek udało się zrobić mały update. Mały – ponieważ nie dodaliśmy dużo contentu, poza walentynkowym eventem. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis eventu (ale bez zdradzania niespodzianek), wprowadzonych poprawek i proponowanych zmian w ulepszeniach i w PvP. Zapraszamy do lektury.

Walentynki w Taernie

14 lutego od dłuższego czasu jest dniem zakochanych. To nieco ironiczne, bo święty Walenty według tradycji Kościoła jest patronem obłąkanych. Patronem zakochanych został z prostego powodu – z miłości też można oszaleć.

Dzisiejsze święto to dobra okazja, aby wykorzystać do czegoś piękną posiadłość de Vries. Dlatego też przejdźmy do szczegółów.

Wydarzenie będzie się składać z dwóch części. Najpierw w Trentis, u Lesgara, na Konarze, pod Kemenak, w Garnizonie i w Beirn pojawią się Zarządcy de Vries. Będą potrzebowali określonych przedmiotów, aby przygotować walentynkową imprezę. Postacie od 15-ego do 49-ego poziomu włącznie będą mogły rozmówić się z zarządcami w Trentis, u Lesgara i na Konarze. Pozostali zarządcy mają prośby do postaci od 50-ego poziomu wzwyż.

devries

Zarządcy pojawią się około południa 14 lutego, a przyjęcie rozpocznie się w sobotę 18 lutego o 18:00 i potrwa do 21:00.

Po przyniesieniu im całej listy przedmiotów zdobędziemy prawo do nagrody. Nagroda będzie do odebrania w sobotę u Wodzireja, który pojawi się w posiadłości de Vries na początku walentynkowego przyjęcia. Każdy będzie mógł wybrać sobie jedną rzecz z podanej listy.

15-49 50-140
4x Kryształowa Flasza Większej Zręczności 16x Kryształowa Flasza Większej Zręczności
4x Kryształowa Flasza Większej Wiedzy 16x Kryształowa Flasza Większej Wiedzy
6x Kryształowa Flasza Większego Życia 25x Kryształowa Flasza Większego Życia
10x Kryształowa Flasza Większej Siły 40x Kryształowa Flasza Większej Siły
10x Kryształowa Flasza Większej Mocy 40x Kryształowa Flasza Większej Mocy
10x Kryształowa Flasza Większej Kondycji 40x Kryształowa Flasza Większej Kondycji
10x Kryształowa Flasza Większej Many 40x Kryształowa Flasza Większej Many
10x Kryształowa Flasza Większego Niszczenia 40x Kryształowa Flasza Większego Niszczenia
125 Psychoexpa 3x Reol
20 Esencji 5x Dvigg
200 Imperiałów 500 Psychoexpa
100 000 Doświadczenia dla zwierzaka 60 Esencji
300 Vorlińskich Dukatów
400 000 Doświadczenia dla zwierzaka

Jedna nagroda na postać.

Ale to nie koniec atrakcji. Podczas imprezy można będzie szukać na stołach rozmaitych walentynkowych prezentów. Unikalne, eventowe, przedmioty będzie można podarować wybranej osobie na pamiątkę, zachować, albo wymienić na jeden z trzech skinów sprzętu. Komplet prezentów ze stołów i 50 platyny da możliwość zakupu jednego z tych skinów:

skiny1

Jeśli będziecie chcieli zdobyć kolejny skin, to będziecie musieli znowu zebrać prezenty i ponownie sypnąć platyną.

Oprócz tego na tyłach posiadłości wyrosną piękne róże, idealne do zrobienia bukietu. Jedna postać gracza będzie mogła zebrać 5 kwiatów, ale na bukiet będzie potrzebne 10. Jak łatwo się domyślić – bukiet zrobicie tylko w parze.

Kiedy już znajdziecie tę drugą osobę do robienia bukietu i zbierzecie kwiaty – idźcie do Wodzireja, który wpuści was do wnętrza posiadłości. Będziecie tam tylko wy i 10 pięknych, czerwonych róż. W środku znajdziecie wazon. Jedno z was będzie mogło wziąć bukiet, a drugie pamiątkowy liścik.

Każdy musi mieć swoje sekrety. Nasze taernowe walentynki również. W trakcie przyjęcia czeka Was kilka niespodzianek, a jakie… przekonacie się już w sobotę.

Aquapety

Jakiś czas temu inżynierzy na forum poprosili o ocenę i wypowiedzi na temat aquapetów. Jako, że upek na serwerach, odświeżamy temat, żeby Wam przedstawić szczegóły. Wątpliwości związane ze zbalansowaniem tych zwierzaków zapoczątkowane zostały tymi oto statystykami:

aquapety

Dominacja Ery. Im wyższa, tym mocniej wypiera resztę. Pytania i analiza odpowiedzi graczy miały pokazać, czy Era jest przegięta, czy Ton i Sol są zbyt słabe, czy po prostu taki jest charakter tych petów i dopasowanie do profesji. Okazało się, że głównie to ostatnie, i za bardzo nie chcemy tego zmieniać. Niemniej jednak parę problemów było, więc pety przeszły serię zmian i testów. Ostatecznie zdecydowaliśmy się tylko na lekki “lifting”. Troszkę poprawiliśmy Tona. Sol, ze swoją specyfiką, pozostał bez zmian. Erze trochę ograniczyliśmy sytuacje, w których charakterystyczne dla niej ogłuszenie robi się “przegięte”. Przy okazji drobną poprawkę dostał Hohgrat. Zmieniliśmy kolejność wrzucania bufów (źródło jest jako pierwsze). Szczegółowe zmiany podane są w changelogu (znajdziecie go na końcu wpisu).

Przy okazji odświeżony został quest, który robimy, kiedy chcemy stworzyć naszego wodnego chowańca. Dodana została możliwość zmiany zdania po rozpoczęciu questa. Jeśli zaczniemy robić jednego zwierzaka, a w trakcie – z jakichkolwiek powodów – stwierdzimy, że jednak nie o niego nam chodzi, będzie można się rozmyślić i zacząć od nowa (oczywiście za niewielką opłatą). Zmiana jest możliwa tylko do momentu wejścia do laboratorium, po wejściu do środka opcja ta znika.

Wyspa Tryfkina

Od dawna czytamy komentarze, że Wyspa Tryfkina to mocno opuszczone miejsce. Nie ukrywamy, że po części taki był nasz zamiar: klimatyczna, egzotyczna kraina, gdzie można odpocząć, ogrzać się słońcem, gdzie promieniuje spokój i cisza, i ta plaża, i morze, i palmy… noo wakacje. Ale też fakt faktem, że nie miała to być Wyspa Bezludna. Eventy, które tam się toczą są możliwe do wykonania tylko wtedy, kiedy Wyspę odwiedzi więcej osób w tym samym czasie. Dlatego postanowiliśmy ułatwić dotarcie na Wyspę oraz trochę nagłośnić sam event. O początku eventu informujemy w kilku sąsiadujących krainach (do tej pory było to tylko Alaril), a co najważniejsze – Tryfkin zainwestował w wygodne teleporty, które otwierają się podczas najazdu Pantarików. Są dla wszystkich graczy, którzy mogą wchodzić do Kawerny.

Oprócz tego wprowadziliśmy kilka pomniejszych zmian i poprawek. Szczegóły możecie przeczytać w changelogu. A przed nami jeszcze jeden miniupek, który wprowadzi kilka większych nowości. Zapraszamy do dalszej lektury.

teleporty

Ulepszenia

System ulepszeń nie był odświeżany od baaardzo dawna. Ostatnia zmiana to nowe przedmioty wpływające na zwiększenie szansy naszych ulepszeń, ale w samym systemie nic nie było zmieniane od początków gry. Mimo, że sama gra się bardzo zmieniła. Przede wszystkim poziom postaci – przy powstawaniu ulepszeń nikomu się nawet nie śniło, że po Taernie będą biegać 140 poziomy. Specyfika ulepszeń została taka, że wraz z rozwojem postaci to te ulepszenia coraz mniej dają – bo co to jest kilka statystyk w te czy we wte, dla 140 poziomowej postaci? Stosunek zysku do strat przy ulepszeniach sprzętu wysokiej rangi jest na tyle niekorzystny, że mało kto próbuje śrubować ulepszenia swojego ekwipunku. Większość ulepsza na 5-6, to wystarcza. Mało kto ma cały ekwipunek zrobiony na np. +10. Doszliśmy do wniosku, że takie zapalone osoby, które poświęcają czas, złoto i nerwy (o żesz ^&%$&$ spaliłem z +8!) powinny mieć większą przewagę nad tymi “zwykłymi”. Chcemy wprowadzić system, gdzie wysokie ulepszenia będą się bardziej liczyły. W zależności od wielkości flaszki, która jest wymagana, wyższe ulepszenia będą dodawały więcej statystyk: zamiast + 1 to +2, 3 a nawet 4. Wyjątkiem będzie flaszka niszczenia, która zawsze będzie działała tak samo, bez względu na to, który poziom nią uzyskamy.
Zależności wielkość flaszki – wysokość ulepszenia prezentuje tabelka:

ulepszenia

PvP i balans

Koło karczmy w Alarilu można praktycznie zawsze, o każdej porze znaleźć grupę ludzi, którzy ćwiczą się w walkach PvP. Koło Kemenak – rzadziej, ale też czasem ktoś bywa. Im wyżej tym gorzej… dlaczego tak się dzieje? Jakiś czas temu zadaliśmy różnym graczom takie pytanie. Padało wiele odpowiedzi. Jedne z częściej powtarzających się to: balans, procenty, liczy się tylko szczęście. Przez ostatnie miesiące na s0 trwały prace nad jedną z rzeczy, która ma wpływ na taki odbiór walk między graczami – czyli nad siłą postaci w PvP. Cały system walki był projektowany z założeniem, że maksymalny poziom postaci to 50, maksymalny sprzęt to rary, nie było przedmiotów psycho, epików. Taern się rozwijał, dochodził nowy sprzęt, nowe właściwości, podnoszona była granica lvl. Do zmian wprowadzanych stopniowo każdy się przyzwyczajał, nie było widać z dnia na dzień drastycznej różnicy. Niszczycielska moc graczy się zwiększała, wartość PŻ – z różnych powodów – pozostawała mniej więcej na takim samym poziomie. Aż doszliśmy do takiego poziomu siły postaci, że w PvP wystarczą dwa trafienia, żeby losować karty śmierci. A jak jakimś “fartem” przeżyjemy, to druid jednym, maksymalnie dwoma “lekami” przywróci nam całość naszego PŻ. Taki system powoduje, że taktyka, myślenie i zgranie graczy z drużyny przestaje mieć znaczenie w naszej walce. Czyli to, co było fundamentem PvP w Taernie. Za to na pierwszy plan wysuwa się ów nieszczęsny “%”. Przypadek. Pech. Walka kończy się po rundzie, dwóch. Przegrana frustruje, wygrana nie cieszy, a wręcz śmieszy. No bo co to za zwycięstwo odniesione dwoma meteorami na 15%?

pvp_alarilZaczęliśmy się zastanawiać, jak to zmienić. Dodać graczom PŻ? Zrobić coś, co spowoduje, że będzie się bardziej opłacało inwestować w hp? A może tak… może po prostu zredukować obrażenia w PvP?

Ów prosty pomysł stał się naszym punktem wyjścia. Z pozoru prosty, a zaraz wyjaśnię dlaczego tylko “z pozoru”..
Na potrzeby testów dodaliśmy przedmiot – tzw. reduktor, który zmniejsza obrażenia o x %, zakładany w wolny slot – i rozpoczęły się walki. Z początku tylko w zamkniętym gronie inżynierów, potem dołączyła pierwsza grupa testerów. Jak już najważniejsze rzeczy zostały sprawdzone, zaprosiliśmy więcej graczy na s0.
Niestety, pomysł tylko z pozoru okazał się prosty. W praktyce co rusz spotykaliśmy problemy. Dobieraliśmy wartości redukcji obrażeń. Musieliśmy wprowadzić dwa różne reduktory, w zależności od tego czy ktoś ma tarczę, czy nie, ponieważ tarcza wraz z reduktorem dawała zbyt dużą przewagę. Zmienialiśmy siłę leczenia, bo druid okazywał się nieśmiertelny. Debuferzy zyskali dużą przewagę – trzeba było tutaj też podziałać. Mo odstaje a konto barbarzyńcy. Druid robi się za słaby. Za to rycerza nie da się zabić. Za długo, za krótko, i tak dalej, i tak dalej, aż w końcu zaczęło to wszystko nabierać jakichś kształtów. Ale generalnie wrażenia od samych początków testów były niezmienne: walki zrobiły się o wiele ciekawsze! Trwają dłużej, niczego nie da się wygrać tylko “fartem”. Trzeba kombinować, dogadywać się nawzajem. Ogólne efekty są tak fajne, że chcielibyśmy zaprezentować je  niedługo na serwerach, tak, żeby każdy mógł się z nim zapoznać i ocenić.
Szczegółów dzisiaj jeszcze nie podamy.

Zmiany w upku

  1. Event Walentynkowy.
  2. Zmiany w petach recepturowych:
    – Ton – ujednolicenie procentów przy wrzucaniu bufów, ujednolicenie poziomów używanych ataków, dodanie wyssania hp, zwiększenie celności ataków magicznych.
    – Era – modyfikacja AI pod kątem wykorzystywania ogłuszenia na mobach z większym lvl niż Aquaera, wykluczenie możliwości “trzymania” przeciwnika cały czas na ogłuszeniu.
    – Hohgrat – zmiana kolejności wrzucania Źródła Natury – obecnie w każdej taktyce gdzie występuje będzie wrzucane jako pierwsze.
  3. Poprawki w questach:
    – quest na AquaPety – dodane rozmówki u Larysa, które pozwalają graczom samodzielnie zmieniać rodzaj wykonywanego peta bez konieczności angażowania GM – dostępna jedynie przed wejściem do Laboratorium – po wejściu takiej opcji już nie będzie.
    – naprawienie problemu z pojawianiem się lotnych NPC w barze w Kemenak (dotyczy zadania “Femme fatale”).
    – inne drobne poprawki w questach i opisach
  4. Poprawki i zmiany w krainkach:
    – Skrót szubrawców – zmiana koloru pola z czerwonego na czarne.
    – przywrócenie agresywności mobów na plaży koło Ichtiona
    – drobne poprawki z mapowaniem (resp skrzynek w niedostępnych dla gracza miejscach).
  5. Instancja Seleny – zmiany w sposobie działania, które zlikwidują problem ze znikającym ognikiem w przypadku, gdy zostawał jako ostatni mob z grupy bossa.
  6. Event na wyspie Tryfkina –  rozpoczęcie dynamicznego ewentu na Wyspie Tryfkina powoduje otwarcie portali prowadzących na wyspę przed Kemenak, obok Konaru, przed Karczmą Lesgara. Portale są otwarte przez cały czas trwania ewentu.
  7. Zwiększenie ciężaru kuli u nogi.

71 thoughts on “Update, changelog, walentynki – Obecnie pracujemy nad… cz. 118

  1. Dobry wpis, coraz lepsze te blogi.
    Szkoda ze pisanie i dyskusja tu, mija sie z celem, bo po kilku wpisach reszta ginie w czeluściach skrolowania

  2. To czego się obawiałem…
    Testowane zmiany zostaną wprowadzone… Ciekawie…
    Sporo nowości, poprawek, moje pytanie brzmi, a co z wieszającymi się kartami, problemami z zegarem i kilkoma innymi błędami, które nie zostały w tym wpisie opisane, a których jesteście świadomi?
    Dobra zmiana jeśli chodzi o pety, co do ulepszeń nie jestem do końca przekonany :>
    Event nie najgorszy, ciekawy, ale z tymi nagrodami poszaleliście strasznie…
    20 mięska droższe niż te nagrody, a gdzie latać i zbierać reszte… 😀

    • W TBR naprawią te bugi, bo dynamiczne prace nad 3d nie pozwalaja na to tak jak zrobic zapytanie do zwoji tp do trentis czy oddzielić w jednej tabeli handlu “0” by sie nie zlewaly 🙂

      • Nom…
        Prace nad 3D nie pozwalają naprawić bugów, którę naprawdę utrudniają grę, ale pozwalają dodać teleporty na event, popsuć/poprawić pety i inne takie 😀

        • Przecież czymś musieli nas zapchać:) Bo dalej był by płacz- kiedy 3d. A dzięki temu sprytnemu zabiegowi mogą napisać, że przecież był upek to wiadomo że się opóźnić może do 2018. Tałern 🙂

          • Kwestia tego, że event nawet lekko zepsuli to teraz skupiamy się na narzekaniu na event a potem dopiero na kiedy 3d 😀

  3. Hej, zmiany z ulepszeniami z flaszek na +. Co do zmian u Hohgrata, zauważalnie znacznie mniej bufuje, stąd rzadko jest na mistycyzmie i po mniej leczy (bez zmian w jego częstotliwości), a z informacji wynika, że zmieniliście tylko kolejność wrzucania źródła, więc nie wiem o co chodzi.

  4. Przyśpieszające ulepszanie na kolejnych plusikach. miło. tylko co z tymi osobami, które mają już ulepszony eq ? Plusy zostaną doliczone automatycznie, czy będzie trzeba popalić i ulepszać od nowa ?

    • Bez przesady, nie ma takiej opcji, żeby aktualne ulepszania nie zostały zmienione, ludzie po kilka lat pracowali na wynik finalny …

      Ja natomiast mam pytanie, bo pojawiły się wątpliwości odnośnie tabelki z ulepszeniami. Przy ulepszeniu na +10 punktów będzie +14, czy +19? Nie jest to jasno sprecyzowane w tym wpisie, chociaż większość ze znajomych obstawia dodawanie bonusowych punktów od +6 w górę i ich sumowanie.

      Poza tym bardzo dobry wpis, jestem mile zaskoczony ilością konkretów 🙂

      Dzięki
      Pozdro

  5. Hey. Ale ulepszenie dużymi flaszami na +12 to zróbcie na +5 do stat. Wtedy na pewno znajdzie się kilku świrów którzy wydadzą po 10kpl żeby tego dokonać xD. Pomysł w stylu “nie masz platy to będziesz słaby”.

    Najwięcej petów recepturowych to Aquery, więc to właśnie największej liczbie właścicieli tych zwierzaków trzeba było dokopać ograniczając ogłuszenie. Wielu zdecydowało się na tego peta właśnie ze względu na ten debuf. Moim zdaniem metoda brutalna. Lepiej było dodać niektórym bossom odporność na ogłuszenie tak jak to zrobiono w przypadku Admirała. Zmiany u Tona wyglądaja mi raczej na zasłonę dymną.
    Hohgrad stał się teraz mistrzem godnym uwagi i oklasków, źródło daje sobie jako pierwsze 🙂

    Najlepsza i najmądrzejsza zmiana to chyba punkt 7.
    “Zwiększenie ciężaru kuli u nogi”.

    Oczywiście za event walentynkowy ślicznie dziękujemy.

    • Żal ci d ściska że masz eq na +4 to już twoja sprawa. W tą grę grają ludzie którzy nie kupując platy pokręcili eq na +10. Tylko żeby to zrobić, trzeba grać i zarabiać $ a nie płakać, jak mi źle. Ale hej! Nie martw się, za te grosze które masz (i co ważne, nie za plate), możesz kupić taką specjalną maść… Pzdr.

      • Nie wiesz ani tego na ile mam podbite eq (byś się zdziwił), ani tego czy kupuję platę czy zarobiłam ją w grze. Po trzecie nigdzie nie napisałam że mi źle. Mimo tego próbujesz zgrywać mądralę z bańką w nosie.

    • między +10 a +15 to naprawdę niewielka różnica – choć te klika punktów może czasem być decydujące – a co do posiadania platy – tu jest o tyle dobre że można tą platę odkupić od innych graczy – raczej nikt nie wyda 3500pln na 50k platy – za to wielu kupi i sprzeda platę za złoto żeby mieć 16kk za 1000 pl już natychmiast zamiast żmudnego zbierania drobiazgów na handel – jeden jest szczęśliwy że mógł przyzwoite eq kupić w 3 dni zamiast biegać za nim przez miesiąc, inny że nie musiał prawdziwej kasy wydawać – a jakby miał tyle wydać to by zrezygnował, a tak nie ma efektu pay per win a gra na siebie zarabia i zwiekszenie bonusu przy max ulepszeniach nic tu nie zepsuje – raczej nakręci wtórny obrót platą z ogólną korzyścią dla wszystkich

  6. Jeżeli zostanie wprowadzone to o czym słyszałem co było na tych testach to chyba będziecie mieli poważny problem, ponownie chcecie osłabić te same profy, ( już współczuje druidom).
    Co do eventu to do fajny natomiast kto wymyślił te nagrody? Czy wy naprawde nie macie pojęcia ile co jest warte w grze? No i jeszcze skiny rękawiczek i wisiora, nosz kurna dawno sie tak z kumplami nie uśmialiśmy.
    Widzę że zaczynacie konkurować w kategorii anty-gry roku 2017.
    A nowy silnik w B.R pociągnie te nowe skiny? :))) no bo fizol w takich rękawiczkach nono:) KOMEDIA ŻART ŻeENADA

  7. Nieeeeeee osłabienie obrażeń?… Może jeszcze powiedzcie ,że u druida bo jak kur… Tym będzie się jeszcze gorzej grało to Pier…to usuwam tą postać. Tylko jeszcze bardziej rozwalicie pvp i druida…bo dmg jakiś ma on na 120+ i tylko wtedy. Co do flaszek pomysł dobry i jestem za.

    • muszą nerfić duida żeby ktoś grał słabym mośkiem albo sh dlatego przerzuciłem się na uka i co raz więcej osób widze kończy gre druidem i zakłada coś czego nie nerfią

  8. Czy te ulepszenie będzie działało na już ulepszone rzeczy np +6 i wyżej WF bo chyba nie musimy zerować rara i wbijać od nowa żeby uzyskać więcej statów ?

    • Nie zdziwiła bym się żeby trzeba było wbijać od nowa bo niektórzy ulepszają przedmioty w kilku różnych statach na raz (hp+wiedza itp). Wątpię czy serwer pamięta jakiego rodzaju flasza została użyta przy podbiciu powiedzmy na +6 jeśli podbiliśmy trochę w HP i trochę w wiedzę. Mam również nadzieję że się mylę.

    • No nie? 🙂 Wystarczy taki mały mini upek aby uspokoić dziesiątki komentarzy wrzasku “KIEDY BĘDZIE 3D!?”. Okazuje się że wystarczy dać dziecku smoczek. Ciekawe zjawisko.

  9. Zmiany w pvp sa wogole nieprzemyslane w swych konsekwencjach. Z tego co widze sa one wymierzone przeciwko mniejszosci. Nie wiem kto wpadl na pomysl, ze takie walki beda ciekawsze i przyjemniejsze. Nie widze nic pociagajacego w 1vs5. Walka 1vs1 trwa okolo 15 min (za ten czas mozna wejsc na jaske, ubic ja i przybiec na pomoc). Pamietam, ze niedawno na forum zapytano graczy co zrobic, by wiecej osob bralo udzial w pvp. Mniej wiecej chcieliscie pomalowac Beirn (z tego co kojarze), ale temat ucichl, a raczej przeniosl sie do zamknietego grona.
    Wiele uciskanych osob zrezygnuje po tych zmianach ze statusu- moge to zagwarantowac. Brak jakichkolwiek atrakcji w grze moze skutkowac zakonczeniem kariery przez niektorych.Prosilbym o dokladniejsze przemyslenie planowanych zmian w pvp. Uwazam ze wprowadzacie je bez szerszego pojecia o sytuacjach na serwerach.

  10. Czy w 1, czy w 1 wbija sobie źródło w/e, on i tak stoi i leczy raz na 10 rund, tak samo feniks, na husarionie bije po 3 ataki, tak średnio bym powiedzial

  11. Napisze wprost, nagrody za event u de vries wiele za małe, szczególnie na 50+ średnio opłacalne, w wielu grach takie eventy to fajny sposób na zarobienie spoko kasy, szczególnie, że taka opcja jest tylko raz, czesto prawie kazdy gracz na serwie brał udział, tutaj to fajna zabawa, ale nie wiem ilu graczy to zrobi, bo dosyc dlugo to trwa

  12. Osobiście żałuję teraz że erę robiłem
    Lepszy i to o wiele wiele lepszy jest Aquaton. On potrafi przynajmniej debuffy strzelić tarana skórę dotkliwe stara KO panika i wiele różnych przydatnych rzeczy.
    Era – To jedynie “niby dmg” + debuff panika/ ogłuszenie to co ma.
    Gratuluję tym inteligentnym którzy wybrali tona.
    Ja niestety do nich się nie zaliczam bo wybrałem erę.
    Co się stało to się nie odstanie.
    Za pewne do roku też się chwycą za tona bo się okaże że zbyt dobry jest :}
    Pozdrawiam

    • Chciałem dodać tu jedno 🙂 Gdyby zamiast tego ogłuszenia było Dotkliwe. To by się tym o wiele wiele bardziej ucieszył
      Ale cóż expiłem erę i czasu nie cofnę zmarnowany tylko czas
      Pozdr serdeczne

    • Chyba proste, że jak chciałeś peta z debuffem, wybierasz tona. Era nim nie jest i nigdy nie była, więc to tylko kwestia nieprzemyślanej przez Ciebie decyzji 😛 Ja na dmg ery nie narzekam a debuffa nie chcę, bo jestem vd.

  13. Od momentu jak to nazwaliście wprowadzeniem zrównoważonego balansu moja era (85lv) ani razu nie zaatakowała ogłuszeniem to tak jakby ograniczyć dla brb jeden kryt na rundę, po to jest taki skil jak ogłuszenie aby go stosować gratuluje prowadzenia kierunku rozwoju tej gry.

  14. Instancja Seleny – zmiany w sposobie działania, które zlikwidują problem ze znikającym ognikiem w przypadku, gdy zostawał jako ostatni mob z grupy bossa.
    Czyli jednak pada słowo “problem” a mi GM z larkasu na siłe wpierał jak mu zglosilem to ze to zamierzone dzialanie ekipy i znikniecie ognika to to samo co wbijanie debufow moranie:P Brawo Vicon tłumoku.

  15. No to teraz era jaki będzie miała atut patrząc na inne bestie(0 ogłusza na 70 nobach postać na 94 lvl). Zmiana widzę jest do bani(czuję się oszukany), pet ma z modły rarki i inne z górnej półki, a bije gorzej( teraz drugi dzień testuję w sumie) niż jakbym miał psa(a pies tańszy i miej czasu zajmował aby go zrobić). Dwa lata(przeszło), aby tak wyglądał czuje się oszukany, inni mogą się teraz śmiać. Co do tego ogłuszenia wcześniej i tak szału nie było. Gratuluję pomysłów po 3 latach doszliście do takich wniosków i zabieracie umiejętności. Kasy już nie zobaczycie ode mnie liczę, że inni też przejrzą na oczy.
    Inne rzeczy ok, ale to się nazywa chamstwo! – co do petów.

  16. dlaczego zarządcy de vries do których trzeba było dawać nagrody znikli po restarcie 17 lutego o 14? mogliście o tym poinformować to by inni wiedzieli ile mają czasu, nie zdążyłem dać wszystkich rzeczy ….

  17. To że zrobiliście czarne pod karczma to według mnie jedno z najgorszych posunięć… teraz lvl do 50 chcąc poorac czy coś muszą chodzić do tuneli ponieważ pod kerczmą jest peło 80+ i nic sie nie da zrobić. A po za tym spoko pomysł z tymi walentynkami.

  18. Co do wartości punktów życia – wybór taktyczny – zawsze można dać mniej czegoś innego na rzecz punktów życia – zmiany żeby zagwarantować przetrwanie – sprowadzą do większej redukcji hp – na rzecz trafień i wartości obrażeń czyli wszystko wróci do punktu wyjścia.

  19. Kwestia Eventu
    wartość 20 mięsek i flaszek gorzały to 100pl, do tego trzeba poświęcić czas na reszte surowców to dodatkowe 2h pracy, czyli liczmy kolejne 50pl (gdyby iść na mięsko np. w tym czasie). koszt zebrania wszystkiego to 150-200pl zależy od postaci, doświadczenia gracza itd.
    16x Kryształowa Flasza Większej Zręczności/Wiedzy- 16x60k/18k= 53 platyny
    25x Kryształowa Flasza Większego Życia- 25×45-50k/28=maks 70pl
    40x Kryształowa Flasza Większej Siły- tego nawet nie licze bo mozna i za 20k flaszke kupić, sam sprzedaje u ncp….
    40x Kryształowa Flasza Większej Mocy/ Kondycji/Many-tutaj troszke lepiej-40x50k/18k=110pl-120pl
    60 Esencji= 60×30/35k=100pl/115pl
    400 000 Doświadczenia dla zwierzaka-ok 18 kamieni treserax 55k sztuka=55pl

    Kwestia Peta, nwm. Jak inne pety z typu aqaua ale… grałem Erą bo miała “stuming” idealne czasami ratowało życie, ma przeciętny dmg, nie ma super debuffów , przeciętny pet, z fajną animacją i jednym bardzo fajnym skillem, teraz… teraz to przeciętny pet i już bym wolał sola na 80 lvlu niż moja erę… szkoda tylko że wydałem na nią kasę, czas, i została pozbawiona debuffa tak dobrego, najlepiej zabrać zamiast dać np. już jakiś inny debuff, może daje debuff na czymś co ma niższy lvl niż ona sama, ale nie po to mam 3 pety by orać teraz zamiast dezeta, gmo czy komandora, smoka, wiec pet zniszczony… po to są testy by zrobić coś i dodać do gry, a nie zrobić, dodać, każdy kupi, zniszczyć, no to gracz kupi coś innego… kasa wydana platyna kupiona taern zarobi….

    Kwestia pvp, boję się co to ma być, a kwestia ulepek, pewnie kolejny pomysł jak zarobić platyne na graczach, szczerze wolałem swojego druida z czasów s3 gdy nie było 40 petów, tysiąca rzeczy, a na grę nie trzeba było ciagle wydawac by kupić sobie rara

    Nadal zastanawiam sie po co robiłem event

    • Dokladnie tak, ery nie mam takze tutaj nic nie napisze, ale ten event to serio bez sensu, w każdej grze w ktora gralem na takich eventach ladnie sie zarabialo i kazdy prawie je robil, bo sie oplacalo, a tutaj wydawac kase i tracic kupe czasu zeby byc na minus? myslalem ze chociaz dostanie sie sporo expa od wodzireja, to byl dramat

    • Nie dziwi mnie to 🙂
      Gracze – Mamy was nie powiem gdzie. (Gdyby nami się interesowali to by nie psuli ogłuszenie ale dali by możliwość usunięcia całkiem ery i zrobienia od razu tona / sola) ale cóż
      jest tak jak pisałeś oni “Czekają aż zarobią” a potem to staje się przegięte zbyt mocny itp itd 🙂
      Zawsze mnie zastanawia po cholerę jest serwer testowy? Jako wymówka? Bo wg mnie tak. Robią Robią a potem nie pasuje!
      P:S
      a o kasie wolę nie mówić bo tak jest w każdej grze. Grałem kilkanaście gierek i daleko do BIGPOINT im jeszcze 🙂
      Bo tam to dopiero fabryka kasy 😀

  20. w sumie sol nie jest aż taki zły i ciesze sie że chociaż nerfa nie dostał ale dmg nie ma a coś jednak powinien bić bo debuferem to on nie jest , ere mam ale i tak latam z solem bo era zanim sie zdebufuje to ja druidem grupke ubije , jeszcze nerfa dostała hahhahha no uśmiałem sie , ton podkręcony jeszcze nie testowałem ale też mam sie zobaczy jak to wyjdzie . Event do kitu . zmiana wg plusów też do kitu bo pierwszy raz zobaczyłem jak słaby mo (Diavolo ze stonek) na ostlorze bije w pvp po 3k .
    co do tych bugów z kartami faktycznie po dedzie leci 2 rundy zanim sie da doskoczyć to ja rozumiem na słabych bosach ale na berlinie gdzie sie pada po 4/5 razy to boli troszke . Testy do 3d miały być w styczniu i w marcu miało już wejść a tu mamy marzec i o testach nie słychać 2020 może coś sie pomyśli.

  21. Taern i Forum zostało zamieszczone na tym samym serwerze Atmana. Dla mnie jest to błędem. Jeśli zdechnie serwer to padnie i gra i forum. Gracze w zasadzie zostają pozbawieni kontaktu z ekipą.

  22. To początek końca The PoT brak informacji o przerwie w działaniu serwera to przejaw ignorancji i całkowitego braku poszanowania dla nas KLIENTÓW bo przecież nimi jesteśmy. Warstwa szamba zaczęła zalewać skarbiec Ghadiry czas na ewakuacje.. przecież są inne ciekawe produkcje… Do zobaczenia gdzieś w sieci …bul bul bul. bu. b .. . .

  23. Żenujące dlaczego nie pojawia się mój komentarz czyżby za bardzo bolało ? Ja tylko chciałem wyrazić swój niepokój działaniami podejmowanymi przez “ekipe” nie można swoich klientów traktować jak stado baranów jeżeli uważacie że tak będzie zawsze to się grubo mylicie. Gdyby nie gra multi to liczbę aktywnych graczy trzeba by podzielić na 3 a wtedy statystyki będą co najmniej niepokojące. I jeżeli uważacie że będę zgłaszał gdziekolwiek fakt iż nie działa mi hasło po tej niewiadomej przerwie to też jesteście w błędzie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *