O blogu i TaernCon 2017 – Obecnie pracujemy nad… cz. 125

blog2Pierwszy odcinek “Obecnie pracujemy nad…” powstał 5 lat temu. Przez ten czas nazbierało się tu ponad 180 wpisów. Staramy się zaspokajać waszą ciekawość, pokazywać fajne rzeczy, różnie to nam wychodziło. W dzisiejszym odcinku chcemy się podzielić z wami kilkoma szczerymi refleksjami na temat naszego bloga. Jak było kiedyś, jak jest teraz i jak byśmy chcieli, żeby było w przyszłości. Oprócz tego wrzucamy wam małą garść informacji o tym, co w Broken Ranks piszczy. No i oczywiście zapraszamy na (tak, tak! to już ta pora!) nasz tradycyjny, coroczny Zlot TaernCon 2017! Zapraszamy do lektury.

TaernCon 2017

Piękny luty mieliśmy w tym maju, ale na szczęście pogoda w końcu jest taka, jak powinna być. Ludziom zaczyna już powoli udzielać się wakacyjny klimat, a jak wakacje, to nie sposób zapomnieć o TaernConie. Macie tutaj garść informacji dotyczących tegorocznej edycji imprezy.

taerncon 2016 1

Co wiemy na 100%?

  • Wydarzenie odbędzie się 1 lipca 2017,
  • będzie miało miejsce w Starym Klasztorze, w okolicach Galerii Dominikańskiej (bardzo łatwy i szybki dojazd komunikacją miejską z Dworca Wrocław Główny PKP, bądź z Dworca PKS),
  • tradycyjnie odbędzie się konkurs Cosplay,
  • przewidujemy podobne atrakcje do tych, które odbyły się rok temu,
  • impreza rozpocznie się w godzinach popołudniowych,
  • szykuje się fajna zabawa dla graczy i dla nas,
  • będzie możliwość zbicia piony, pogadania, wypicia piwa z większością Ekipy,
  • po wszystkich zaplanowanych atrakcjach, a zadbamy o to, by nie było nudy, rozpocznie się mniej formalna część wieczoru (i będzie MEGA dobrze; tylko zastanawiamy się, czy wynająć DJ-a, czy powierzyć konsoletę w ręce Berona).

taerncon 2016 3Dalsze informacje będą udostępniane w kolejnych wpisach, na forum i na naszym fanpage’u. Byliście na poprzednich TaernConach? Co byście ulepszyli albo co dodali do atrakcji w tym roku?

Przy okazji – dotarły do nas pytania o losy Pazdanatora, więc wyjaśniamy, że wszystko pod kontrolą. Pazdanator będzie. Zostanie wprowadzony jako czempion w Taern Broken Ranks.

pazdanator

O blogu słów kilka

Ostatnimi czasy borykamy się na blogu z falą tzw. “hejtu”: nie piszemy o nowościach, nie piszemy o 3D albo piszemy tylko o 3D. Najwyraźniej nic nie robimy, skoro nie pokazujemy nic nowego. Nie słuchamy graczy, a Taern przecież upada i w ogóle to kto jeszcze gra w tę grę? Chcemy Was uspokoić: wbrew temu, o czym można poczytać w komentarzach naszych wpisów, Taern ma się naprawdę całkiem nieźle. Mimo braku updatów i nerwowego oczekiwania na Broken Ranks. Trochę inaczej ma się natomiast kwestia bloga. Dev blog bardzo dobrze zdawał egzamin, kiedy nasza praca polegała na regularnym dodawaniu nowego contentu do gry. Torg wymyślał questy, Willy tworzył AI bossów, Drygu programował, Tomek malował, inżynierzy wymyślali rary, testerzy wszystko testowali. S0 (serwer testowy) – tętnił swoim specyficznym życiem, a gracze próbowali – mniej lub bardziej skutecznie – wyciągać “tajne” info od przesiadujących na s0 testerów. Z każdym kolejnym wpisem wrzucaliśmy info o postępach i całej naszej maszynie produkcyjnej. My wrzucaliśmy, wy komentowaliście, jedni chwalili, inni marudzili, updaty się opóźniały, my się tłumaczyliśmy, i tak dalej. Wszystko na swoim miejscu. Niestety, od dłuższego czasu nie mamy żadnych nowości. I ich nie będzie. Do znudzenia powtarzamy Wam, że jesteśmy całkowicie skupieni na nowej wersji Taerna, czyli Broken Ranks. Na blogu staraliśmy się zaspokajać waszą ciekawość i wytłumaczyć wszystko jak najlepiej. Próbowaliśmy pokazać Wam pracę nad Broken Ranks na różne sposoby. Opisaliśmy narzędziownię, nowy interfejs, na przykładzie systemu jaskiń oraz statku z prologu pokazaliśmy, na czym polega redesign krainek. Wspomnieliśmy o szykowanych w przyszłości nowinkach, napomknęliśmy o kolejnych krainkach, pokazaliśmy i opisaliśmy, na czym polega praca z tworzeniem ekwipunku. Opisywaliśmy i pokazywaliśmy modele, animacje. Nawet był temat tajemniczych “shaderów”. Nie zauważyliśmy, kiedy sami ukręciliśmy sobie w ten sposób pętlę na własną szyję. Doszliśmy do punktu, gdzie prawie wszystko, co mogliśmy opisać – opisaliśmy. Bo jak dużo można pisać na temat rzeczy, które albo w większości znacie z gry, albo których nie znacie, ale my pokazać Wam nie możemy? Dlatego od jakiegoś czasu zaczęliśmy szukać innych tematów na bloga. Chcieliśmy wrócić do źródeł.

blog3

Blog dawniej

Pierwotnym zamysłem dev bloga wcale nie było pisanie tylko o upkach oraz nowościach, które będą wprowadzane do gry. Nie, to by było nieporozumienie – przygotowywanie czegokolwiek nowego trwa o wiele, wiele dłużej, niż pisanie o tym. Dev blog miał tylko pokazywać Taern od “kuchni”. Miał pokazać, jak powstaje gra, jak działa. W jaki sposób coś się projektuje, jak tworzy. Pierwotnie wpisy pojawiały się co tydzień, a ich objętość zajmowała max jeden ekran. Wrzucaliśmy obrazki, którymi dziś niekoniecznie chcielibyśmy się chwalić. Prosto, krótko. Np. odcinek “Obecnie pracujemy nad… cz.8” Zdarzały się wpisy całkiem bez grafiki, np. w części nr 11. Albo takie mikro-info na temat postępu prac z wpisu ze stycznia 2013:

“Instancja dla nowego bossa jest już prawie gotowa do testów. W tej chwili trwa tworzenie AI i za chwile będziemy mogli go zacząć młócić + dobrać odpowiedni drop. Wszystko idzie zgodnie z planem.”

Szybko się okazało, że wpis raz na tydzień to za często. Postanowiliśmy wpisy z “zaplecza” przeplatać społecznościowymi, aby zebrać więcej materiału przez dwa tygodnie. Żeby mieć więcej konkretów, których już wtedy żądali gracze. Tak oto blog dostał nową funkcję: miał poruszyć problemy gry, przedstawić społeczność, przybliżyć Ekipę. Były wywiady z graczami i twórcami. Było o płci pięknej w Taern, o petach. Została nawet opisana historia taernijskich zlotów. Blog cały czas miał powiew świeżości i mnóstwo tematów, które jeszcze były przed nami. Pisały różne osoby. Było świetne pióro KGB, były wpisy Sokoliska, Heavenmakera, Samozuoo, a nawet graczy. Wpisy zaczęły być coraz dłuższe, dawaliśmy coraz ładniejsze obrazki. Wdawaliśmy się w coraz więcej szczegółów, aby sprostać oczekiwaniom graczy, którzy nieustająco domagali się “więcej konkretu”. Z czasem liczba tematów do poruszenia czy osób z Ekipy do wywiadów zaczęła się kurczyć. Tak samo liczba osób chętnych do pisania. Blog stawał się powoli tylko miejscem doniesień i zajawek o nowościach oraz planach. Aż dotarliśmy tu, gdzie jesteśmy teraz, czyli do martwego punktu.

Co dalej?

Ostatni wpis na blogu był powrotem do starej konwencji. Przy okazji Q&A z Panem Tomkiem padła prośba o pokazanie, jak powstają instancje – zrobiliśmy to, na przykładzie instancji Admirała i Komandora. I ten wpis nie odstawał od dawnych wpisów (no dobrze, wpisom KGB z tamtych czasów nic długo nie dorówna). Byliśmy świadomi, że nie będziecie witać wpisu owacjami (w końcu nie było nic o nowościach), ale szczerze przyznajemy, że skala negatywnych komentarzy nas zaskoczyła. Naszą reakcję świetnie oddają słowa Kuby (znanego wam jako Radogostt) we wtorek rano w biurze: “Błagam, następnym razem zróbmy po prostu stream z komputera Marka! 8 godzin ciężkiego programowania sporo wyjaśni.”

img_20161206_135808To jest sedno aktualnego problemu z blogiem. Nie robimy update’ów. Nasza praca jest na takim etapie, że jest dla was nudna. Nie mamy dla was żadnych nowych bossów itp. I pewnie jeszcze przez długi czas nie będziemy mieli. Programiści programują, graficy rysują. Nie powstaje nic, czego byście nie znali. Znacznie dłużej trwa ich praca nad czymś, niż nasze napisanie o tym. Wy chcecie konkretów i nowości, grafik, animacji, informacji o krainkach i bossach – my tego wam dać nie możemy. Bo nieskończone albo bo nie chcemy pokazywać wszystkiego przed premierą. Kiedy zastanawialiśmy się, o czym pisać na tym blogu – stwierdziliśmy, że po prostu, szczerze, wyjaśnimy Wam, dlaczego nie jesteśmy w stanie na dzień dzisiejszy sprostać oczekiwaniom, które względem tych blogów macie. Które poniekąd sami zbudowaliśmy, bo dawniej mieliśmy o wiele więcej materiału. My dalej chcemy wam pokazywać naszą pracę, ale aktualnie musimy to robić w ograniczony sposób. Dlatego myślimy o powrocie do dawnej konwencji blogów. Krótkie informacje, nad czym pracujemy, ale bez szczegółów czy zdradzania nie-wiadomo-jakich planów (no… może czasem uchylimy gdzieś rąbka tajemnicy), obietnic, nie wiadomo czego. Chętnie pokażemy wam warsztat na rzeczach skończonych, istniejących –  w jaki sposób coś było opracowywane, jak coś powstawało, jak do czegoś dochodziliśmy. Ale czy coś takiego was interesuje? Chętnie skorzystamy z podpowiedzi, o czym chcielibyście poczytać, niektórzy się nawet wypowiadali na forum (dzięki za opinię!). Jak będziemy mieli się czym pochwalić z wersji Broken Ranks – z przyjemnością się pochwalimy. Ale nie możemy podporządkowywać pracy naszych grafików potrzebom bloga. Ani programistów. Ani nikogo innego. Kiedy nazbieramy ciekawego materiału, wtedy możemy stworzyć dłuższy odcinek specjalny, tylko na jakiś temat. Chętnie podrzucimy różne statystyki (w miarę możliwości), części z was bardzo się podobają takie rzeczy.

Dajcie nam znać w komentarzach, o czym chcielibyście czytać na naszych blogach.

Broken Ranks

Zgodnie z powyższym wywodem co do naszych aktualnych blogowych planów, podajemy zwięzłą garść informacji o tym, nad czym obecnie pracujemy.

kastety 4v2Graficy działają na kilka frontów. Część nieustająco pracuje nad sprzętem. Do rzeczy umieszczonych w ostatnim wpisie o sprzęcie doszedł kolejny pakiet tarcz, kastetów (powyżej obrazek z surową – nie pokolorowaną – partią kastetów) i nowych lasek. Seba podrzucił wczoraj komplet hełmów. Inne osoby pracują nad modelami NPCów (na obrazku podrzucamy próbkę w postaci bandziorów ze statku). Nasz spec od scenerii walki aktualnie ma na pulpicie Arenę w Mordowni. Ekipa od krainek modeluje kolejne partie nowego Lasu Orków. Obóz Orków jest skończony, powstał teren kopalni, aktualnie chłopaki pracują nad bardzo ważnym miejscem, czyli wejściem do Chramu. Nie próżnuje też ekipa od redesignu lokacji. Na ukończeniu jest koncept Gór Koldów. Zdradzimy póki co tylko tyle, że Góry Koldów będą wreszcie wyglądały jak góry.

Bez nazwy-2Programiści podzielili się pracą. Z jednej strony szlifujemy wersję klienta i naprawiane są znalezione błędy, żeby można było ruszyć do kolejnej tury zamkniętych testów. Z drugiej strony pełną parą ruszyła praca nad interfejsem gry do wersji mobilnej. UI (czyli interfejs, z ang. User Interface) to zupełnie inna bajka niż w wypadku klienta na PC, ponieważ “dotyk” rządzi się swoimi prawami. Postaramy się poświęcić któryś z przyszłych odcinków bloga na specjalne wydanie, poświęcone tylko “mobilkom”. Na zaostrzenie apetytu przypominamy tylko zdjęcie, które już kiedyś się pojawiło na blogu.

2510_5

65 thoughts on “O blogu i TaernCon 2017 – Obecnie pracujemy nad… cz. 125

  1. Taern ma się dobrze … Skoro takie wasze zdanie 😀 Polała się fala hejtu ? No ciekawe co było i jest powodem tej sytuacji

    • Kolego, piszesz taką odpowiedź dosłownie kilka minut po wstawieniu posta. Pokazujesz tym samym, że odświeżając stronę tylko czychasz, żeby pocisnąć kogoś tylko dlatego, że potrafi i robi coś więcej niz Ty sam. W mojej opinii to Ekipa nie potrzebuje gościć i nie ucierpi z braku takich graczy jak Ty. Nie wnosisz absolutnie nic swoimi pustymi słowami a jedynie dajesz do zrozumienia jak mało masz w życiu do roboty skoro piszesz takie pierdoły… zajmij się robotą to Ci ulży.

      • Kolejny co się napina wazelina… I skoro nie potrzeba gości to super. I ubawiłem się tym czychaniem ,, make my day “

  2. … Jak to czytalem to az mi sie was szkoda zrobilo biedna ekipa atakowana przez hejterow xdd
    A taern moze ma sie dobrze ale gorzej niz pare miesiecy temu bo z tg co wiem sporo graczy pokonczylo gre
    A co do bloga zamiast lamentu mozecie wrzucic jakies aktualne statystyki czy wywiady z graczami a ten stream z waszej pracy super pomysl 😀 gracze sie wzrusza i hejt sie skonczy

    • Wy oceniacie po ilości graczy a Ekipa po stanie kont bankowych 😛 i to wg tego stanu Taern ma się dobrze a to że kilka osób odeszło to normalne, przyszli nowi płacący i jest in plus 🙂

      • nowi płacący? a to ciekawe bo gimbusy chyba nie pracują a rodzice z tego co wiem stali się mądrzejsi i juz nie dają hajsu na byle co

    • A dziwisz się ? w zeszłym tygodniu dostałem perma za nic, a przepraszam za posiadanie więcej niż jednego konta ( Nieużywanego użytego do skontaktowania się z adm) Po takim traktowaniu ktoś kto ma wiecej niż 12 lat nie wraca do takiej firmy, dla wielu też liczy się szacunek

  3. Droga Ekipo, wielkie dzięki za wszystko, co robicie dla rozwoju tej gry i za te blogi, które naprawdę świetnie spełniają swoją funkcję. Sądzę, że pośród odwiedzających bloga ludzie inteligentni w większości po prostu zapoznają się z jego treścią i go nie komentują. Natomiast tymi niedorozwiniętymi, czyli hejterami, nie przejmujcie się, tylko ich po prostu ignorujcie. Szkoda poświęcać na takich uwagę, energię i czas. Pozdrowionka

  4. Było wiele razy mawiane, że namalowaliście jastrzębiora, petów w ogóle nie pokazaliście prócz ogara w trailerze, najbrzydsze rary, na jakie gracze narzekali (washi,gronostaj itp itd) też mogłyby się ukazać. W dodatku sprzęt miał być wisienką na torcie, to powinniście mieć wszystkie pety/moby umowalowane i coś więcej, więc dlaczego nie pojawia się to na blogu?

    • Dlatego by coś mogło zostać na sama premierę by ludzie mogli powiedzieć “łał” z zachwytu gdy odpala ją po premierze a nie z powodu że to widzieli na blogu 😀

      • Jakos inne gry nie potrzebuja ukrywania wszystkiego czy sie da. W trailerach zawieraja wszystko, robia strony z informacjami np. Starcraft remastered wiec dlaczego musi byc tak w taernie? Jakos w innych produkcjach nie widze az takiej fali hejtu..

  5. Widzę że wreszcie widzicie co się dzieje. Zepsuliscie pvp i pve dlatego gracze odeszli. Mi jakoś nie chce mi się grać już druidem po tych wszystkich oslabieniach. Napiszcie czy taern 3D w tym roku

  6. “zróbmy po prostu stream z komputera Marka!”
    Tak! jestem za! To byłoby ciekawe doswiadczenie…ale pewnie jak zwykle tylko tak piszecie i na 100taernijskich % nie dacie stream’a 🙁 “obiecanki cacanki” 😆

  7. Taern Taernem, ale, jak to znajomy powiedział, warto w to grać, żeby raz w roku upić się na zlocie. 😉

    Dlatego szkoda, że tak mało informacji na ten temat, mam nadzieję, że w kolejnym blogu pojawią się już konkrety z listą atrakcji. W tamtym roku szczegóły były już pod koniec maja. No chyba, że macie już wszystko dopięte, ale czekacie na ewentualne sugestie pod tym blogiem.
    Ja zloty bardzo miło wspominam, choć byłam tylko na dwóch. Nie ma co ukrywać, największą atrakcją zawsze pozostanie poznanie tych wszystkich koksów i nobów, których codziennie mija się na mapie. 😀 Dlatego warto zadbać o klimat, by ludzie nie rozchodzili się do innych klubów. Ale to już wiecie.
    Nie wiem czy atrakcje będą identyczne, czy nie, ale odnośnie Czaru Par… Było to fajne, zabawne, ale trochę nieprzemyślane. Odpowiedzi a-b-c, na które (siedząc na widowni, czyli bez żadnej presji czy coś) nie wiedziałam niekiedy co bym zaznaczyła, bo nic nie pasowało… Słabo trochę, bo skoro ja bym nie wiedziała, to moja druga połówka nie wiedziałaby jeszcze bardziej, dlatego w sumie trochę się nie dziwię, że ludzie kombinowali zamiast z miejsca udzielać odpowiedzi. 😀 Może jednak pytania otwarte lepiej by się sprawdziły.

    Ale było fajnie i mam nadzieję, że w tym roku też będzie. Tak więc do zobaczenia na zlocie!

  8. Dajcie nam znać o czym chcecie czytać? Który to już raz? Daliśmy znać wielokrotnie, a i tak czytamy o czymś innym, po co się powtarzać. Zróbcie listę z tego czego gracze oczekują z tematu na forum, z blogów i wykreślcie z niej to, o czym nie chcecie lub nie możecie napisać, będzie dodatkowy materiał na kolejny blog, wykreślanki jeszcze nie było 🙂

    Napisaliście wprost, że nie możecie podporządkować pracy programistów pod pisanie bloga, a drygu jako jeden z nich jest jedyną osobą z dostępem do baz danych, wniosek jest prosty – statystyk nie będzie.

    Swoją drogą zastanawia mnie czy prace programistyczne oraz generalnie nad TBR są tak daleko zaawansowane, żeby robić sobie miesiąc urlopu? Drygu jest w końcu nie tylko programistą, ale i szefem całego projektu. Mam wrażenie, że przez monotonię prac, ich bardzo długi okres cierpicie na “zmęczenie materiału”, odechciewa się pracować, szef śmiga na wakacje, wszyscy się rozleniwiają. Każdy coś dłubie, spokojnie, bez spiny, a pogoda nie zachęca do przesiadywania całymi dniami w biurze. Wiadomo przecież, że pańskie oko konia tuczy. Zdanie odnośnie terminowości już znamy.

    Poza tym moim zdaniem wyraźnie widać brak decyzyjności podczas absencji dryga, kluczowe dla wielu sprawy łączenia kont z niewiadomych przyczyn bardzo mocno się opóźniły. Absolutnie nie chcę żałować urlopu, nie zrozumcie mnie źle, raczej go zazdroszczę 😀 Lecz czy pewnych faktów nie można ze sobą powiązać? Ile razy ostatnio czytaliśmy, że “teraz nie, bo dryga nie ma”. Macie już gotowe rozwiązania do blokowania zasiadania, łączenia kont, łączenia depozytów, zmieniania maili, weryfikowania czasów logowań? Mam nadzieję, że nie chcecie większości rzeczy robić ręcznie, chyba, że skala zgłoszeń jest na tyle mała, że nie opłaca się przygotowywać automatu i dlatego też czekacie z zablokowaniem zgłoszeń. Z pewnością od 1.07.2017 zdecydowanie będziecie musieli uszczelnić i usprawnić system weryfikacji zasiadań, multi i liczę na setki banów dla łamiących regulamin, raz na zawsze oczyszczenie serwerów z związanej z tymi procederami patologii.

    Pozostaje kwestia serwerowni, z pewnością nie tylko ja odczuwam regularne problemy z serwerem TS3, czytaj komunikacją głosową. Forum pracuje stabilnie, za to TS3 zdecydowanie gorzej. Gra jakoś śmiga, chociaż czasami też mnie przycina. Walczycie dalej z konfiguracją?

    Na koniec hasło powrotu do źródeł, szkoda, że tylko w wybranym przez Was zakresie. Tak samo u źródeł był blog co tydzień, napakowany nowościami, a nie tylko krótkie info w 3 zdaniach bez grafik. Widać od dłuższego czasu, że nie ma komu (jakoś żaden gracz się nie podejmuje, a szkoda – z chęcią zobaczyłbym wpis kogokolwiek, opis wybranego tematu z punktu widzenia gracza) ani o czym pisać, chęci brakuje, nie widzę powodu, żeby męczyć siebie i graczy przez kontynuowanie egzystencji bloga w obecnej formie. Może wpis raz na miesiąc, może zupełnie nieregularnie, kiedy przyjdzie Wam na to ochota i będzie materiał? Sami sobie narzucacie obowiązek pisania co dwa tygodnie, a widać, że efekty dla wielu nie są zadowalające. Jak słusznie jednak zauważono fala hejtu jest obecna dla zasady, bez argumentów, oby wpisać “pierwszy!!!111 a blog kicha”. Zostawcie tą, niestety moim zdaniem dość sporą, część społeczności samą sobie, niech piszą do siebie nawzajem, rzucają wpisy w eter, w większości nie mając pojęcia o co chodzi w tym przedsięwzięciu.

    Kiedyś zdradziliście sporo informacji (czym oczywiście rozpaliliście wyobraźnię i apetyt graczy) odnośnie nowości na wielu płaszczyznach w TBR, wątek jest słabo rozwinięty, myślę o: questach (szczególnie na 140 poziom), nowych mapach, bossach, eq, craftingu, skinach, psychorarach, dynamicznych eventach, nowych mechanizmach, drobnych zmianach, poprawianiu błędów. Dalej pracujecie nad wszystkimi, założenia są te same, uległy zmianie, plany są inne? Co dalej w kwestii koncepcji po TBR, jakieś priorytety?

    Nie chcę hejtować, raczej chciałbym uzyskać jak wielu trochę informacji, niekoniecznie prezentujących grafiki czy rozwiązania z TBR, których publikować nie chcecie.

    Pozdrawiam

    ps – jak dostanę urlop to spotkamy się za miesiąc 🙂

    • Szymdaro kwestia tego, że tyle razy ekipa pisała, iż 90% czegoś tam jest już namalowane, eq to będzie wisienka na torcie (czyli praktycznie końcowe prace) a jedyne co dostaliśmy to około 4 filmiki i 20 ss’ów, więc to jest dziwne zjawisko, że nie ma “co pokazać”. Druga kwestia, że gracze czekają na bloga do późnego wieczora,gdyby takie blogi wychodziły o godzinie 10 czy 12 to podejrzewam, że by była mniejsza fala hejtu…

      • Szymdaro!
        Odniosę się tylko do znanych mi kwestii, questy na 140lv są w pewnym punkcie, z którego przeskok na na wyższy (jeden z końcowych) jest wyjątkowo trudny i czasochłonny.
        Mało tego, ten quest jest swego rodzaju kluczem ego gracza o swojej postaci (dlaczego, jak, etc to tajemnica 🙂 )
        Chcąc aby każdy z graczy robiących tego questa nie możemy skorzystać z pomocy testerów, ponieważ:
        A) testerzy na highend lvl nie mieliby funnu z tego questa.
        B) gracze mniej ogarnięci (często z mniejszym poziomem), nie będą w stanie ogarnąć niektórych rzeczy / mechanizmów / walk.
        C) cześć rzeczy można sprawdzić tylko używając komend, do których żaden tester na s0 nie ma dostępu.

        Czy warto czekać na ten quest? Według znaków na niebie… Warto 🙂

        Btw, w siedzibie jest “poganiacz”, który (ponoć) pogania każdego kto chociaż zacznie się obijać 😀 i nie nie jest to Drygu 😉

        Mam nadzieję, że spotkamy się na zlocie!

        • “…Chcąc aby każdy z graczy robiących tego questa czerpał z niego cała możliwa przyjemność, nie możemy skorzystać z pomocy testerów, ponieważ:…”

          Telefon zjadł mi myśl 🙂

    • Szymdaro prawie dłuższy post niż blog i na pewno ciekawszy co do ludzi którzy odchodzą to jedni odchodzą bo wiadomo większość która gra ma rodziny a “pyka” dla przyjemności (mówie o tych co wkładają coś w tą gre a nie o gimbusach) i nie ma aż tyle czasu a innych z powodu wyimaginowanych problemów z graczami pobanowano gdyż stwierdzono że za dużo postaci mają i “ewentualnie możemy zostawić ci jedną” jak masz powiedzmy postać 120+ z eq berlinowym i nupa 80 lv +wyplusowanego i epikowego ale z przyczyny takiej że obawiałeś sie stracić wszystko , na różnych kontach to szlag cie trafia i odchodzisz z gry – moja historia nie opowiadałem całej bo jeszcze coś mam opr tych dwóch (administracja robi co chce ) .
      Grać nie gram ale z sentymentu czasami poczytam chociaż bloga żeby się pośmiać albo zdenerwować i mieś powód do pójścia na piwo
      Tym co grają powodzonka życzę

      • “Gimbusy” to 80% graczy czesc z nich tez kupuje plate ciekaw jestem twojego wieku bo przewaznie jak ktos na globie wypowiadal sie o tych gimbusach to potem okazywalo sie ze sam chodzi do gimnazjum

        • gimbus jeżeli gra solo to ma max 80 lv i mocno mierne eq a jak rodzicie , wujek czy starszy brat/siostra jest wyżej , siedzi w jakiejś dobrej gildii i pomaga to ty już jakieś kalkulacje że 80 % graczy ? ja tam nie spotkałem gracza z którym gadałem i nie mając 18 wydało coś na taerna , fakt to co teraz ekipa robi jest dla dzieci tak jak skiny w cs go czy w Lolu nie wiadomo po co bo przez “jaranie sie dziećmi” odchodzą ludzie którzy coś znaczą , nie mówie też że jak ktoś jest “dorosły” to wydaje hajs jak leci , pytałeś o mój wiek to ci powiem , że jestem studentem i nie wydałem nic na taerna i nie dlatego że gra nie jest tego warta ale uważam że jak sam do czegoś dojde to satysfakcja jest a jak bym pokupował wszystko za PLN to znudziła by mi sie gra w maksymalnie tydzień

          • Ja chodze do gimby mam bb 95 full eq gdyby nie up pvp mialbym juz 100+
            Wiekszosc znajo bo nie wszyscy albo gimnazjum albo ciut po i choc ja nigdy nie kupilem pl to wielu z nich tak wiadomo ze dorosli pracujacy zwykle wydaja wiecej to nie tylko oni
            A to ze ty znasz wiekszosc 18+ to poczesci efekt tego “jechania po dzieciach” i nie wszyscy przyznaja sie do swojego wieku

  9. A zróbcie zamiast bloga Głos Taernu z wszystkimi mniej lub bardziej płytkimi tematami co kręcą społeczeństwo, czyli rubryka towarzyska, plotki Ghadiry, kto komu na plaskim wpierdzielił, kto sie sprzedał za rara i te pe. Dodajcie handelek, okrascie to screenami i bedzie git. Rubryka ” Njusy” zaspokoi nowosci co macie zamiar wprowadzac i tyle. Tygodnik taki niezobowiązujący i malo ambitny. Do kawy. Rózne rzeczy mozna na czacie przeczytac, na tsie usłyszeć, beka beka beeeka. Debatę jakąs mozna od czasu do czasu zrobić. Zdjęcie jakiejś pięknej rycerki na przykład niekoniecznie na rozkladowce 😉 albo innego vd , zamiast sobie pokazywac ” pod stołem”. Bedzie fun. I nikt Wam nudy nie zarzuci ;)))

  10. Mam jakieś dziwne wrażenie, że osoba pisząca bloga za każdym razem się tłumaczy w imieniu reszty, tylko nie za bardzo rozumiem z czego się tłumaczy, a jednocześnie cały czas sugeruje nam graczom i czytelnikom bloga, że mamy te pretensje i że są one oczywiście nieuzasadnione. A jak ich nie mamy, tych pretensji, to na pewno zaraz będziemy mieć… To samo jest, jeśli chodzi o tematy
    jakie jesteście w w stanie poruszyć
    i albo i nie ruszyc. Blog może ma pełno liter ale treści w nim niewiele, bo znów to samo ciągle czytamy że macie tajemnice i niespodzianki i że tego nie chcecie napisać, tamtego nie możecie, a inne wcześniej podane informacje popsuły nam w głowach i już sami nie wiemy czego oczekiwać. Gdzieś zgubiliście w tym wszystkim sympatię do nas? Czasem czuję się jak jakiś nieletni uczniak karcony na zaś… A tymczasem tematów jest wiele społeczność taernijska poza małymi wyjątkami interesująca i barwna i tematy leżą na ziemi, tylko je podnieść. Jakoś tak się utarło, że pod każdym wpisem waszym głos zabiera Szymdaro i powiem szczerze przekazuje on więcej treści w swoich komentarzach niż Wy… Czemu takie osoby z każdego serwera nie dostana miejsca raz w miesiącu żeby coś tam napisały w stylu wspomnień czar itd? Sama gram od początku S3 i wiele gwiazd zabłysło rozbłysło i wypaliło się, niektóre siedzą w gildiach tylko z sentymentów do starych dobrych czasów. Na pewno sypną z rękawa ciekawostkami z kiedyś… Można zrobić opis, charakterystykę, wywiad z różnymi gildiami, kanclerzami , albo odwrotnie, oddać raz w miesiącu miejsce na blogu dla różnych gildii z różnych światów…. Można wszystko, tylko to Wy musicie wyjść z propozycją do ludu, bo jak lud wychodzi z inicjatywą, to Wy zaraz że my narzekamy albo hejtujemy. A tak w ogóle to mój wpis nie jest hejtem, lubię taern, co dwa tygodnie czekam na tego bloga, pisze coś mniej lub bardziej ważnego pod większością wpisów, i może sama nawet miałabym wiele do opisania ciekawych historii z ostatnich lat, a nie jestem jakoś publicznie rozpoznawalnym graczem 🙂 Slawy Ostloru czy innych światów z pewnością mają w zanadrzu wiele smacznych (lub nie) historyjek, którymi z pewnością da się wypełnić co któryś tam blog przy odrobinie chęci.A i taka uwaga na koniec: skoro blog ukazuje się z jakiegoś powodu koło północy zmieńcie wpis że w co drugą środę czy tam coś, bo to tylko wiadomość formalna a wprowadza w błąd.

    • Jeśli masz propozycję tematu na blog, który chcesz rozwinąć to wyjdź z inicjatywą do ekipy, nie trzeba być w ogóle rozpoznawalnym graczem, żeby napisać fajny felieton, opowiedzieć historyjkę, ciekawostkę. W końcu zachęcali wszystkich graczy do pisania, ja wielokrotnie także, chociaż sam się jeszcze nie odważyłem. Może jak znajdę trochę czasu to coś naskrobię.

      Kiedyś pisała Kaita, próbował pisać Gromak (opublikował wpis na forum), nie widzę przeszkód ze strony ekipy, aby napisał teraz ktokolwiek jeszcze. Problem leży tylko i wyłącznie w chęciach graczy, nikt ostatnio nie wyraża ochoty. Może gdy kilka osób się odważy to jakoś ożywimy ten blog, powypełniamy pustkę pomiędzy oficjalnymi wpisami?

      • Hmm, może o tę odwagę właśnie chodzi, a może o zmierzenie się z własnymi umiejętnościami, pewnie każdy ma z nas ten problem, że z jednej strony może i mógłby coś napisać, a z drugiej oczekuje, że to będzie co najmniej dobre. Sam przed sobą chcesz wypaść jak najlepiej i z obawy w rezultacie nie robisz nic… Ale przemyślę, jak wpadnę na odwagę to może coś naskrobię 🙂
        Tymczasem w moim wpisie chodziło mi raczej o innych, kurczak tętni żywym spamem, forum ma swoich dyżurnych zakładaczy tematów, wystarczy, ze któryś z tych pisarzy zostanie dopuszczony do głosu a powstaną pewnie całkiem ciekawe wpisy

        • Jak najbardziej bylibyśmy za tym, by gracze do nas wysyłali swoje wpisy. Nie muszą być idealne, zajmujemy się korektą. Może właśnie chodzi tu o kwestię odwagi, o której mówicie? Nie ma się czego bać. A nuż, może ktoś odkryje pociąg do pisania? 🙂

  11. Fajnie by było gdyby znów nie było debuffa na leczenie, lub aby go zostawić do walk gracz vs gracz, a usunąć na mobach i bossach.

  12. Kolejny wpis typu – dużo treści, mało konkretów. Jak już wyżej ktoś zauważył, ekwipunek miał być wisienką na torcie(czyli konczenie prac), a czy to jest koniec? Wątpię. Dodatkowo napisaliscie “Taern ma się naprawdę całkiem nieźle”, komuniści mówili, że socjalizm w Polsce ma się dobrze, a wiadomo jak to wyszło. Dajcie dowód, że jest okej. Może jakies statystyki? Np. śr liczba zalogowanych graczy w 2016 roku i w obecnym.

  13. A co będzie z Dunebem bo jak na ten moment to nie można sie nawet wybrać na morane bo albo nie da sie złożyć pt albo nie ma innego pt które da rade isc z tego powodu ze nie ma graczy. Kilka osob +130 poskinowalo ekwipunek dlaczego ? Odpowiedź od każdego jest taka sama: Nie ma z kim grać na tym serwerze.

  14. Akurat w egzamin zawodowy mam zlot taernu i inne ciekawe rzeczy w lesie:D
    Niestety egzamin chyba wygra z tym wszystkim, szkoda chętnie bym w tym roku pojechał gdyby był w normalnym terminie :D. Jak dla mnie blog to jest forma kontaktu twórców z graczami obecnymi, więc ci gracze którzy teraz grają wiedzieliby troche więcej niż ci gracze po kampanii reklamowej po wyjściu 3D, więc to na jedno by wyszło. Niby 3D a jednak inna gra. Trzymajcie sie chłopaki ciepło pozdrawiam.

  15. oj robimy fuszerkę, zrobiliśmy nieprzemyślany blog bo w sumie nie mamy o czym pisać, ale nas nie hejtujcie bo my dobre chłopaki…. żenada

  16. Byście mogli dopisać coś na temat wymierającego pvp i wymarłego “ORO” planujecie cos sensownie zmienić? Co z Dunebem? Nie dość ,że było tam mało graczy to po zmianach jeszcze wielu odeszło… I to widać więc nie ma co się dziwić ,że gracze są niezadowoleni…

    • masz racje roki pisalem do nich na suport o dunebie i patologi czekania na jakikolwiek slot po 2 godziny gdzie to sie mija z celem
      odpisali mi ot tak nie zanotowali spadek graczy na dunebie a sprawa wyglada prosto polacza serwery i sprawa zalatwiona

  17. Witam
    W tę grę gram od dawien dawna i pewnie nie jeden z nas w nią gra i grać będzie ale faktycznie 140 lev olewacie np,ile lat temu Madrytczyk wbił 140 i co do tej pory zrobiliście żeby ta gra nie była nudna dla niego i innych nic … Więc taki gracz nie będzie grał systematycznie jak dawniej bo go doskonale rozumiem szkoda czasu ,sam staram się nie wbić 140 bo ciągle zadaje se pytanie co dalej po 140 skończę jak większość moich kolegów i koleżanek i będę czekał na cud .Teraz odnośnie PVP nigdy za tym nie przepadałem i do dziś nie przepadam chociaż jest dreszczyk emocji w PVP widzę ze większość graczy z tego zrezygnowała więc dlaczego nie wprowadzicie 2 strefy PVP na starych zasadach jedni niech się biją tu a drudzy na innej strefie.Następna sprawa totalny brak eventów wchodząc na inne gry przynajmniej raz w tygodniu jest event tutaj to trochę inaczej wygląda ….Co dalej z gildiami może fajnie by było jak byście zrobili turnieje gildyjne lub coś innego w końcu wy jesteście twórcami
    Co do bloga staracie się jak możecie ale nie wszystkim chce się to czytać Obecnie pracujemy nad itp…. Może faktycznie jak ktoś zasugerował żeby do bloga dołączyć nowinki z serwerów jakieś filmiki wywiady czy inne tego typu bajery.
    Pozdrawiam ekipę i graczy

  18. Przepraszam bardzo, ale ten blog robicie dla SIEBIE, czy jednak może dla graczy?

    Bo jak dla siebie, to po co go publikujecie?! Za to, jeżeli dla graczy, to nie użalajcie się nad sobą, “jacy to wy biedni nie jesteście ;(” Tylko publikujcie na blogu to, co gracze chcą, a nie, to co WY chcecie.

    Przypomnę wam brutalną prawdę, Taern bez graczy jest niczym.

    Chcąc, nie chcąc, musicie się liczyć z głosem graczy. Za to wymówki, “Nie możemy”, “nie dajemy radę” itp. są dla słabiaków. Inni twórcy gier, jakoś potrafią? To dlaczego, WY lenie, tego nie potraficie?

    Kaska jeszcze płynie ciągłym strumieniem, do czasu. Obejrzyjcie się dookoła siebie, nie jesteście sami i wyjątkowi, jak parę lat temu. Cała masa, nowych gier jest wypuszczana co roku. I albo nadążycie nad tempem prac innych gier, oferując równie dużo… Albo świat, pożegna się taernem.

    I od razu mówię, żeby nie było, to nie jest Hejt. Bezmyślny, tylko żeby was podręczyć. Nie! Tylko po to, to piszę, bo widzę, że utworzył się krąg wzajemnej adoracji. Wszyscy tacy “biedni”, poklepują siebie nawzajem po pleckach i w ogóle nie zważają na ZŁY i NIEDOBRY feedback, który dochodzi z zewnątrz. Bądźcie bardziej krytyczni wobec samych siebie, bądźcie bardziej wytrwalsi i wymagajcie od siebie więcej.

    Wówczas, gracze będą zadowoleni, bo będą widzieć, waszą rzeczywistą ciężką pracę. Wówczas, Taern będzie rósł, a nie malał. Wówczas wszyscy będą zadowoleni z Bloga.

    P.s.
    Bierzcie przykład z nowych studiów gier, którzy mają zapał i jakoś potrafią “przenosić góry” i nie użalają się nad sobą. Albo nadążycie nad rynkiem, albo rynek was wypchnie na bruk… Proste.

  19. GRACZE JUŻ ODCHODZĄ ZNISZCZYLISCIE PVP, POSTACIE. Przestańcie już pierdolic bo 3D miało być w 2016. Opierdalacie się w pracy. Blog jest dla nas

  20. Ja to przestałem grać w tą grę miesiąc temu ( i tak sporo za pózno ). W końcu przyszedł czas i chęć na refleksję co do tej gry i stwierdziłem, że pierdziele grę w której % ma znaczące znaczenie.
    Jak to jest, że ktoś gra 5 lat poświęca swój cenny czas i nadal nie zdropi epika , a 30 lv pójdzie 1-wszy raz na icha i ma ? Albo ktoś do 100 lv już ma 2 ? Gdzie tu sens ?
    Lub ktoś zrobi 150 moran i nie ma rara, a ktoś pójdzie 5 razy i ma 2 i jest ubrany ?
    Jak dla mnie to kpina i plucie graczą w twarz.
    Po 2 latach na beirn i zdropieniu jednego śmiecia mam dość.
    Pozdro i cześć.

    • Odpowiedź jest prosta. Nie kupujesz platy to nie wypadają Ci rary. Dla tych co nie mają premium ta gra to czysta loteria. Niestety czas dobrego marketingu dla Taernu już minął i naprawdę będą musieli się postarać żeby do gry wrócili gracze. No chyba, że im wystarczy to co teraz dostają od pozostałych graczy.

  21. Blog jest dla graczy i to my oceniamy Wasza prace tutaj, publicznie, wiec musicie się z fala krytyki pogodzić… czekamy na 3D, efekty niby są, taern ma się dobrze, a końcowego produktu nie widać. Jest w planach. Daty brak. Nie bądźcie śmieszni, ze mamy wymyślać Wam tematy, bo po to zatrudniliście tego całego Mamulskiego, żeby to ogarniał, jak nie ma pomysłów to niech wyznacza inna osobę.

  22. My chcemy wiedziec tylko dwie rzeczy. Bedzie w tym roku 3D ? Jak juz bedzie to czy powstanie nowy server od 0 do bohatera? Tylko tyle.

Leave a Reply to MrGrendel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *