Prace, plany, statystyki petów i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 173

BOOM! Już niebawem do zdobycia nowy przedmiot, specjalnie pod Wielkanoc. Sprawdźcie jak się prezentuje! A może chcecie się dowiedzieć w jakim kierunku zmierzamy, jeśli chodzi o ewentualne zmiany w obecnej wersji świata Taernu? Poza tym łapcie nieco statystyk. Zapraszamy.

Obecnie pracujemy nad…

Po opublikowaniu ostatniego wpisu otrzymaliśmy trochę pozytywnych wiadomości, dotyczących wrzucania na bloga informacji o pracach w obecnej wersji The Pride of Taern. Nie ma się w sumie czemu dziwić, bo teraz przynajmniej wiecie, na czym skupiamy naszą uwagę.

Wspominaliśmy ostatnio, że planujemy zorganizować zabawę wielkanocną, abyście mogli zebrać nieco doświadczenia, zdobyć cenną nagrodę, a przy okazji jakieś użyteczne drobiazgi. No i zawsze to jakieś oderwanie od taernijskiej codzienności, prawda? Główne założenie jest takie, aby każdy bez większych problemów mógł coś zyskać. Zadaliśmy też pytanie o główną nagrodę eventową. Niektórym udało się zgadnąć – tak, chodziło o skin! Zwróćcie uwagę na to piękne, zajęcze futro. Cóż, nie udało się uniknąć plam krwi, ale te – w naszej opinii – dodają pelerynie charakteru (tym bardziej, że żeby ją zdobyć nie będzie można stronić od walki). Nie przedłużając, obadajcie jak prezentuje się skin i napiszcie co o nim sądzicie 😉

A co z Cierniem, który jakiś czas temu został wzięty na warsztat? Testy zakończyły się powodzeniem, a Team Inżynierów wybrał już finalną wersję. Postawiono na zwiększenie zarówno obrażeń miecza, jak i jego modyfikatorów. Zmiana ta powinna wpasować się idealnie w potrzeby koxów dzierżących ową broń, a jednocześnie zachować gradację między rarem i epikiem. Mamy nadzieję, że osoby nie posiadające epickiego oręża wreszcie będą mogły z dumą nosić Cierń, jako broń high-endową w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie martwcie się, w momencie wprowadzenia zmian, miecz zostanie podmieniony u wszystkich posiadaczy, zatem nic nie stracicie. Dobra… Może lepiej podać nieco więcej szczegółów:

  • bazowe obrażenia zwiększone ze 190 na 250,
  • szansa na uderzenie krytyczne zwiększona z 2% do 4%,
  • obrażenia od elektryczności zwiększone z 2% do 5%.

Co sądzicie? Podsumowując, wychodzi, że Cierń zostanie ulepszony o jakieś 15% względem wersji obecnej.

Przyjęto również jedno z rozwiązań, mające na celu poprawienie sytuacji z Większymi Flaszami Mocy, o które przez długi czas było dość ciężko. Póki co WFki mocy zostaną dodane do dropa z Valdaroga. Dodanie ich do większej ilości bossów naraz, może być zbyt ryzykowne. To oczywiście dopiero początek… Sytuacja zostanie poddana dalszej obserwacji. Jak wspominaliśmy, nie wykluczamy doraźnych rozwiązań eventowych w kwestiach przedmiotów deficytowych.

Team Inżynierów poświęcił trochę uwagi Barbarzyńcy. Jak wiecie, klasa ta – podobnie jak MO – odpowiada w drużynie za wyrządzanie największych obrażeń naszym przeciwnikom (po prostu ma robić duży DMG i basta). Jednak nie w każdej sytuacji wszystko działa jak należy. Mówiąc najprościej, dodatkowe obrażenia od żywiołu nie były wliczane do tzw. krytyka. Zatem przy uderzeniu krytycznym zwiększeniu ulegały wyłącznie obrażenia fizyczne, do których dodawane były obrażenia od żywiołu. W naszej ocenie, należało to poprawić. Będzie zatem podobnie jak u wspomnianego Maga Ognia – element żywiołu też będzie przemnażany.

Nie zapomnieliśmy też o serwerze HC! Jakiś czas temu na Team Speaku odbyło się spotkanie graczy tegoż serwera z Administratorem i Inżynierami, które miało ukazać konkretne oczekiwania, a co za tym idzie kierunek działań naszego teamu. Oczywiście na tyle, żeby wprowadzone zmiany współgrały sensownie z założeniami towarzyszącymi stworzeniu serwera HC. Wprowadzenie tutaj ewentualnych zmian nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Co za tym idzie, wymaga sporo czasu. Z tego względu nie podawaliśmy jeszcze żadnych szczegółów. Obecnie nasze myśli i działania krążą wokół mechaniki expienia przedmiotów oraz ich tracenia. Zastanawiamy się również nad ewentualnymi zmianami w AI bossów z Beirn. Mamy nadzieję, że uda się wszystko popchnąć we właściwym kierunku 😉

Co jeszcze? Część rozwiązań optymalizacyjnych bazy danych została już wgrana przy okazji ostatniego restartu. Z tego co zaobserwowaliśmy i z tego co wynika z wymienionych z Wami wiadomości, widać wyraźną poprawę, choćby w kwestii samego logowania. Rzecz jasna wiele jeszcze zostało do zrobienia, ale jesteśmy na dobrej drodze. Po świętach będziemy też mogli śmiało przystąpić do Eventu Vorlingów.

Pewnie ucieszy Was fakt, że oferty, które chcieliście wstawić na czat handlowy przed upłynięciem 10-ciu minut od ostatniego wpisu na owym czacie, nie będą już znikać z paska do pisania. Niby drobiazg, ale musimy faktycznie przyznać Wam rację, że wyjątkowo irytujący.

Garść statystyk

Faktem jest, że pety to nieodłączni towarzysze codziennej rozgrywki w świecie Taernu. Nie zawsze mamy ochotę na dzielenie swojego czasu z innymi graczami, zatem stanowią lepszą lub gorszą (w zależności pod jakim kątem rozpatrujemy) alternatywę. Kupujemy je, staczamy boje w ich towarzystwie, leczymy, karmimy w Gildiach, zaopatrujemy w przedmioty, które następnie ulepszamy jak własny ekwipunek. No właśnie… Przedmioty i ich ulepszenia. Ogromna inwestycja, emocje i satysfakcja, gdy wbijemy dany element uzbrojenia na przyzwoity poziom. Sprawdźmy więc, czyje pety osiągnęły najwyższy poziom i jak wygląda topowych ulepszeń ich ekwipunku.

Rozszerzony ranking petów – TUTAJ

Rozszerzony ranking ulepszeń ekwipunku dla petów – TUTAJ

Modyfikacje oświetlenia i głębi

Raport z prac nad Broken Ranks

GRAFIKA
Lokacje:

– koncepty nowej siedziby jaskiń herszta
– koncety wnętrza zamku
– instancje tzw. “gorzałki” – podmalówki
– nowa, większa wersja Garnizonu – ostatni etap podmalówki

Scenerie walki:
– zakończenie prac nowej scenerii walki w jaskinii

Sprzęt:
– ciąg dalszy prac nad sprzętem dla kobiet

Inne:
– fryzury męskie do walki i na mapę (tzw. 3px) – zakończenie
– fryzury damskie – 20%
– poprawki modeli NPC na mapę
– rozpoczęcie prac nad modelem htagi

Animacje i Efekty:
– poprawki do istniejących oraz 4 nowe animacje dla npc na mapie
– zamknięcie efektów w porcie Trentis
– animacje żabek
– animacje upadłego strażnika
– animacje upadłego rycerza
– 50% animacji do lugusa

Programowanie:
– poprawiony system prostych i wydajnych animacji na mapie
– dodanie możliwośći podłączania shaderów pod tła walki
– poprawki w wydajności gry
– dodanie eventów questowych
– poprawki w narzedziach do edycji mechanizow

Questy:
– trzecia wersja prologu

31 thoughts on “Prace, plany, statystyki petów i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 173

  1. Chetnie napisałbym jakis normalny komentarz no ale niestety cenzura go nie przepusci,
    A szpony z wrony? rozumiem sh nie jest od dmg, skoro nie jest od dmg to po co mu obrazenia dodatkowe?^^
    no ale i tak komentarz sie nie pojawi ;>

      • Z tego co widziałem sh w full eq i ze szponami bił w morane około 900 a w epiku 1k+ więc balans raczej jest zachowany. Gorzej natomiast ze nie ma nadal kastetow kutych rarowych bo sklepowka jest dobra ale mocno odstaje.

        • Jak ulepszac ciern to malusa tez ;), teraz kazdy ubiera rary z maheta i tarula i zyskuja spora ilosc odpornosci na energie, byloby moim zdaniem fair zwiekszenie ilosci dmg u malusa lub jakis inny buff.

    • Wszystkie rary zostaną podmienione na nowe. Modyfikatory wyexpionych rarów zostaną przeskalowane do nowych wartości. Czyli tak, będziesz miał 10%.

      • Czyli w sumie 12%, ponieważ 2% bazowej szansy na kryta ma każdy. A co za tym idzie zaczniesz także oglądać po 2 kryty w rundzie, cały Taern 🙂

  2. Jeśli można to 3 epizod prologu zaczyna się od zadania spotkania Edgara w Tąpnięciu czy to zupełnie nowa część na którą czekam od kiedy zapowiedzieli z tego co pamiętam “Na wiosne”. Cieszę się z prac nad 3d ale brakuje mi tej świetnie napisanej (moim zdaniem oczywiście) fabuły, do tego czekam na nowe mapki, ktore nie dodają bosków tylko kolejną wioske/miasto gdzie można pobiegać i potestować nowe dq zlecenia i itd.

  3. Mnie zastanawia trzeci screen z walki. Rozumiem, że obecnie przeciwnicy po prawej stronie to lustrzane odbicie tych po lewej. W 3d spodziewałem się pełnego 3d, więc dlaczego rycerz po lewej stronie trzyma miecz w lewej dłoni? No chyba, że w nowej wersji będzie wybór praworęczny/leworęczny to ok.

  4. Siema mam pytanie do was czy zrobicie coś dla bb żeby nie miał takiego przestoju lvl do expa od 90 do 110 np taki mosiek może sobie chodzić V2 lub gorzo czy na lempo a bb dopiero od 110 biorą na gorzo a tak to bb musi V1 farmić ale i tak nie chcą ludzie chodzić z takimi dużymi lvl proszę zróbcie coś z tym

    • Barba od 75 moze chodzic v2 juz a na 85 jest tam wrecz idealny
      Oczywiscie taki z glowa
      Dumny posiadacz resow i zrobiony pod zreke a nie full sila 2 skogany i yolo 🙂

  5. Skąd wam wyszło te 15% na cierniu ?? 😀 z obrażeń wychodzi że około 31,5% natomiast krytyk 100% i żywioły 150%

  6. W rankingu petów widać wyraźnie, że najwięcej wyexpionych jest:
    Twig
    Motyl
    Biały Ogar
    Kudłacz
    Tłuk
    W teorii mógłbym powiedzieć, że resztę petów można by usunąć.
    W praktyce pety typu kobra, hiena, skorpion i inne są na tyle słabe, że można by je usunąć lub… zrobić coś z nimi, żeby były konkurencyjne w stosunku do reszty.
    Już lepsze w klatkach byłyby jednorazówki 🙂

    A czy zrobicie w końcu ranking petów: najwyższy lvl danego peta?
    Chodzi mi o wyszczególnienie wszystkich rodzajów petów (także Zito) i ich maksymalny poziom osiągnięty przez właściciela.
    W obecnym rankingu można podziwiać tylko wymienione wyżej, nie licząc nietoperza 132lvl (gratuluję BloodyBones)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *