Obecnie pracujemy nad… cz. 99

misiaczekCiągle Wam piszemy, jak to wszyscy siedzą nad wersją 3d, więc w końcu postanowiliśmy pochwalić się, ile jest już zrobione. W dzisiejszym wpisie znajdziecie sporo informacji z frontu Taern: Broken Ranks. Są liczby, fakty i twarde dane. Przebyliśmy już długą drogę, ale jeszcze całkiem sporo przed nami. Zapraszamy do lektury.

Serwer HC

Jakiś czas temu na naszym forum miała miejsce dyskusja zainicjowana przez miłośników gry “dla twardzieli”, czyli gry na serwerze HC. Dyskusja dotyczyła możliwości złagodzenia zasad serwera w kraince dla hlvl – Beirn. Gracze “topki” HC (aktualnie najwyższy to 116 poziom – gratulujemy!) zaczynają się obawiać o brak perspektyw rozwoju ich postaci i że bossy z Beirn na zawsze będą dla nich niedostępne. Przypomnijmy, że, w przeciwieństwie do zwykłych serwerów, śmierć na serwerze HC jest wyjątkowo bolesna. Można stracić nawet 3 poziomy, śmierć odbiera również posiadane rary, może nawet zabrać epika. A bossy w Beirn mają swoją specyfikę, bardzo trudno jest je pokonać bez ani jednej śmierci w drużynie. Często wyprawa wymaga kilku ‘podejść’, ponieważ kończą się sloty. Do tego dochodzi nieco inny system losowania na HC, który powoduje, że ataki na niskim % mają mniejszą szansę powodzenia, niż na zwykłych serwerach. Na bossach w Beirn na HC graczowi będzie jeszcze trudniej, niż na zwykłym serwerze. Zatem łatwo zrozumieć obawy “hardcorowców” o ich los w Beirn.

Z inicjatywy graczy HC odbyło się we wtorek na TS spotkanie graczy z Ekipą Inżynierów oraz Drygiem. Gracze HC przedstawili swoje problemy oraz pomysły i propozycje rozwiązania. Podsumowanie ze spotkania postaramy się wrzucić w następnym odcinku bloga lub na forum. Z jednej strony nie chcielibyśmy ułatwiać hardcorowych zasad tego serwera, tam ma być trudno, a nawet bardzo trudno. Wyprawa ma nieść ze sobą dreszcz emocji, zabicie bossa na serwerze HC ma być znacznie większym wyzwaniem, niż na jakimkolwiek innym serwerze. Ale z drugiej strony – nie o to przecież chodzi, by “trudne” oznaczało “nieosiągalne”. Nawet na serwerze HC.

Nowa zawartość gry

Zapowiadany jakiś czas temu quest dla poziomów 140+ (hehe :D) jest na ukończeniu. Pierwszy z serii przeznaczony jest dla barbarzyńców. Brakuje jeszcze tylko grafik i nowych funkcjonalności, unikalnych dla tego typu questów. Ponieważ cała seria będzie liczyć 7 (naprawdę długich i wymagających) zadań – po jednym dla każdej profesji – ich stworzenie zajmie jeszcze trochę czasu. Niewykluczone nawet, że wejdą razem z premierą Taern: Broken Ranks, ponieważ nikt nie ma teraz czasu narysować Torgowi nowych lokacji 🙂 Przypomnimy założenia takiego questa. Postać gracza będzie musiała zrealizować szereg wymagających konkurencji. W zależności od skuteczności, będzie mogła otrzymać różną liczbę punktów. Jeśli się nie powiedzie i tych punktów będzie za mało, quest nie zostanie zaliczony, a gracz będzie mógł podejść do niego ponownie po kilku miesiącach (czas trwania tej przerwy nie jest jeszcze ustalony).

wymarła2

Taern: Broken Ranks – sprawozdanie

Grafika. Aktualnie zrobione:

  1. Pozostałe Moby (88% gotowe) (modeli 150/170).
  2. Scenerie walki (50% gotowe) (25/50).
  3. Efekty czarów/uderzeń w walce (55% gotowe). (71/130)
  4. Nowy interfejs (~80% gotowe).
  5. Przemalowanie starych krain do nowej skali (Zamek, okolice Trentis, Wieża itp.) (~20%).

W przypadku efektów w walce, progres od ostatniego sprawozdania może nie wydawać się zbyt duży. Wynika to z faktu, że zwiększyliśmy kilkukrotnie ilość efektów, które chcemy dorzucić do gry. Teraz każdy buff / debuff będzie miał swoją unikalną prezentację graficzną, zamiast suchej ikonki.

Po zakończeniu ogromnej paczki mobów weźmiemy się za ostatnią nieruszoną większą pakę:  tworzenie grafiki ekwipunku dla graczy. Zostawiliśmy to sobie na koniec jako wisienkę na torcie 🙂 Ekwipunek musi wyglądać na wypasie, więc cenne będzie tu doświadczenie jakie nabyli graficy, tworząc dziesiątki szeregowych mobów.

parobek_v2b

Programowanie

Ostatnich kilka miesięcy spędziliśmy głównie na tworzeniu narzędzi, które ułatwią skonwertowanie wszystkich map i mechanizmów do wersji 3d. Za chwilę rozpoczniemy masowe przepinanie gotowej już grafiki. Tworzenie wygodnych narzędzi było kluczowe, aby proces ten przebiegł w miarę bezboleśnie. Do przeniesienia mamy 350 krain oraz 3600 mechanizmów. Poza tym dodawaliśmy obsługę poruszania się po sklepach / depozytach oraz powstały kolejne okna interfejsu:
– rankingi,
– znajomi,
– gildie,
– questy,
– zlecenia.

Pozostało nam jeszcze zrobienie:
– obsługi działek gildiowych,
– morfowanie, kolorowanie, ulepszanie sprzętu,
– okno platynowe,
– obsługa depozytów,
– wymiana między graczami (nie, nie chodzi tutaj o targowisko),
– obsługa petów,
– ustawienia.

W grę da się już “prawie” normalnie grać. Możemy biegać po mapach, tłuc moby, wbijać poziomy, robić questy, przebierać postać, spamować czat, wysyłać pocztę czy zarządzać większością opcji w gildii. Za około miesiąc powinniśmy zacząć już pierwsze większe testy w ekipie inżynierów. Przypominamy, że na blogu zamieściliśmy FAQ dotyczące Taern: Broken Ranks. Znajdziecie je tutaj. Zachęcamy do zadawania pytań, bo już niebawem FAQ zostanie zaktualizowane.

lplp

25 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 99

  1. Ciekawie, ciekawie. Man nadzieję, że najszybciej wejdzie 3d do obiegu. Jedno mnie bardzo boli. Że brane pod uwagę są jedynie sugestie graczy z wysokimi levelami. To, że ktoś ma niski lvl postacią nie oznacza, że ma małe doświadczenie z grami rpg 🙂 Pamiętajcie o tym. I chciałbym by dostęp do testowych serwerów był dostepny dla większego grona a nie tylko dla wybranych….

  2. No i takie konkrety to ja rozumiem 🙂 Tylko jedno pytanie, pigmentowanie dalej bedzie takie jakie jest czyli do bani czy normalnie juz bedziemy mogli farbowac nasz ekwipunek i naturalnie mu zmieniac kolor niz tylko nakladac na niego kolor?

  3. “– wymiana między graczami (nie, nie chodzi tutaj o targowisko),”
    czy będzie można handlować petami już zrobionymi/kupionymi – przydała by się taka opcja gdy ktoś zrobił/kupił peta który przestał pasować do watachy a z drugiej strony nie ma złota/platy żeby kupic/zrobić tego co obecnie chce mieć 🙂

  4. Jakby temu kolesiowi którego podaliście w tym odcinku jako przykład “wielce udanego rendera” wsadzić w dłoń wibrator zamiast młota, to i wyglądem i ruchami wygląda jak żywcem wyciągnięty z Gay Parade.

  5. Właśnie miałem nadzieje, że weźmiecie się za animacjami buffów/debuffów gram VD i boli właśnie to, że moje skile w większości to podniesienie rąk postaci w ten czy inny sposób, miałęm nadzieję, że np przy rzucaniu szpili pojawi się takie okienko nad postacią która szpile otrzymuje i tam pojawi się przybliżenie jak ta igła wbija się w oko, czy jak rzucam aurę ciemności to pojawi się czarna mgła i oczywiście przy rzucaniu ukazów pojawi się 3 metrowa śmierć z kosą i przestraszy przeciwnika a nie tylko pojawi się ikonka, że ukaz wszedł. Coś takiego planujecie, prawda ? Doda to epickości mojemu kochanemu VD

  6. no no,jeszcze troche i wam uwierzę,podobno już t y l e zrobione a daliście tylko 20 sekundowy filmik z walki i kilka mocno nie dokończonych skrinów,wait,to nie skriny nawet tylko szkice XD
    żal
    stawiam dolary przeciwko łupinom po orzechach że nie wyrobicie się do 2018

      • no bardzo mi przykro,ale żeby się zakładać trzeba mieć zdolść honorową,a tu niestety tego brak u ciebie,zbyt wiele razy przekładałeś terminy tłumaczącz się śpiewką o dopinaniu na ostatni guzik.Chcesz wchodzić z kimś w zakłady,poszukaj sobie kogoś kto też robi z gęby cholewę.
        Było traktować swoje deklaracje poważnie bo teraz to jak mówisz ,,dzieńdobry”to ludzie myślą że ściemniasz…

  7. witam mam takie pytania , prosze o odpowiedz kogos z ekipy , czy zwiazku z wersja 3d zwieksza sie koszty gry, czyli premki potki itp ?
    oraz czy w 3d postacie damskie nabiora kształtów ? 😉 bo cos byla mowa o tym kiedys jesli tak czy w opcji zmiany wizerunku bedzie mozna ustawiac wielkosc cycuszkow;P ? i statnie pytanie czy bedzie opcja wymiany potków tych o wiekszych gabarytach niz 200? pozdrawiam

  8. A ja mam takie pytanie, czy w wersji 3D będzie widocznych więcej elementów ekwipunku (rękawice/pas) na postaci?

  9. może byście zrobili zmiane że po dedzie na moranie respi się koło niej? było by dużo łatwiej potnąć bo tak to ledwo kilka potek wezmiesz i na końcówke zegarka hopasz

  10. Jedno pytanie, planujecie zrobić jakiś system sprzedawania itemów ? coś typu market, jak to jest w innych grach tego typu.

  11. grałem dośc długo, az pojawiła sie zaskakujaca informacja: za rok wchodzi 3d! termin minał a tu sie okazuje ze nawet czwartej czesci nie ma. Przestalem grac, teraz poopatrzylem na to forum i co? ma wejsc kiedys tam w 2017, trailer zobaczylem i tak mnie rozczarowal, ze calkowicie skonczylem przygode z taernem pozdrawiam PanMaciej

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *