Obecnie pracujemy nad… cz. 91

jhyf“Coś się kończy, coś się zaczyna”, jak pisał Mistrz A.S. Rok 2015 dobiega końca, święta za pasem, nadciąga rok 2016, który mamy nadzieję uczynić rokiem wyjścia do ludzi z wersją 3d. Nasze serwery w tej chwili roją się od bandy Mikołaja i gangu Gwiazdora, a my spokojnie kontynuujemy nasze prace. Obecnie najgorętszym tematem jest reforma PvP. Poczyniliśmy kilka ustaleń, które prezentujemy poniżej. Zapraszamy do lektury.

PvP

Nasz system czach i tarcz sprawdzał się bardzo długo i dawał dużo satysfakcji graczom lubiącym zabawę PvP. Niestety od jakiegoś czasu system statusów zaczał być nadużywany poprzez ustawiane walki. Faktem jest, że na razie w dość ograniczonym obszarze, przez co większość z Was może w ogóle nie dostrzegać problemu, jednak który może dość łatwo rozszerzyć się na pozostałe serwery. Uświadomiło nam to konieczność głębokiej przebudowy systemu PvP, która jednak nie jest obecnie możliwa. Dlatego, starając się przeciwdziałać negatywnym zjawiskom, proponujemy teraz kilka doraźnych poprawek. Jakkolwiek w temacie radykalnych zmian ochronki jesteśmy zdecydowani i jednomyślni, to reformy statusów nadal są przedmiotem burzliwych dociekań. Kluczowym elementem tych rozważań jest próba wyeliminowania korzyści odnoszonych w walkach PvP. Jeśli ten bodziec zniknie, zniknie motywacja do łamania regulaminu poprzez ustawianie walk.

Planowane zmiany:

1) Exp i złoto
– znika z walk PvP, nie będzie żadnych zysków ani strat doświadczenia oraz złota

2) Ochrona
– całkowicie likwidujemy “ochronkę” po śmierci w PvP (w tym 5min ochro)
– wprowadzamy możliwość wykupienia w kilku punktach (Trentis, granica Alarilu, posterunek w Lesie Koldów, Garnizon) za symboliczną opłatą (rośnie w zależności od miejsca, Trentis – 50 złota). Początkujący gracze dostaną ochronkę jeszcze przed wejściem do Trentis, wraz z instrukcją jej utrzymania.
– czas trwania ochronki, opóźnienie ponownego kupna ochronki, jeśli się ją samemu zdejmie atakując kogoś (lub dołączając do walki) – tu pozosawiamy wszystko bez zmian

3) Sadysta
– zdobywanie punktów bez zmian
– zniknie możliwość zbijania punktów sadysty przez śmierć w PvP
– wprowadzamy “wykup”: jeśli ktoś nabije punkty sadysty, będzie się mógł ich pozbyć tylko za odpowiednią opłatą w imperiałach

4) Status PvP
a) posiadanie statusu PvP
Status PvP będzie miał wartość czysto symboliczną, przestanie mieć wpływ na grę. Znaczek nad głową będzie obrazował tylko i wyłącznie nasz styl gry. Zniknie możliwość ataku na żółtym na osoby z najwyższym statusem, gracze ze statusem PvP będą mogły wykupić ochronkę w taki sam sposób, jak osoby bez niego.
b) zysk statusu PvP – bez zmian.
c) utrata statusu:

Tutaj nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji, czy pozostawimy bez zmian cały system zdobywania i tracenia statusu, czy będziemy też tu ingerować tak, by śmierć nie miała związku z utratą punktów. Za pozostawieniem systemu bez zmian przemawia fakt, że skoro nie ma żadnego zysku, problem manipulacji statusem dla zysku znika. To, czy ktoś zginie specjalnie, czy nie – nie ma żadnego znaczenia dla gry. Zatem trudno będzie tu mówić o “ustawkach”, które są walkami z umówionym wynikiem dla zysku.

Ewentualne zmiany, które rozważamy, które rozdzieliłby śmierć od utraty statusu:
– punkty statusu nie znoszą się wzajemnie, można status tylko zdobyć
– status spada samoistnie
– wyświetlany nad głową jest znaczek, którego statusu jest więcej (na + czy -).

Smok

Zgodnie z obietnicą prezentujemy dalszy ciąg powstawania trójwymiarowego Garthmoga. W poprzednim wpisie mogliście zapoznać się ze szkicami i ilustracją, które stały się bazą dla grafika 3d. Wykorzystując zBrusha i 3ds Maxa wymodelował Garthmoga do obecnej postaci. Smok nie jest jeszcze gotowy. Brakuje mu tekstury, ale to już w przyszłym roku.

Obrazek poniżej to animowany gif. Powiększcie go, żeby zobaczyć jak smok zmieniał kształty:

progres-v2siatka

Święta, święta…

Minął kolejny, już piąty, spędzony wspólnie rok. Doczekaliście się kolejnego update’u, kolejnej porcji Epizodu, kolejnych bossów. Pozostaje tylko życzyć, żeby nowe i stare bossy nie skąpiły rarków, żeby exp i gold lały się szerokim strumieniem, a karty śmierci zawsze były te szczęśliwe. Życzymy Wam wielu nowych znajomości, przegadanych godzin na czatach albo TSie i dobrych cen za małże 🙂 Chcielibyśmy też życzyć Wam, żeby codzienne życie dawało jeszcze więcej satysfakcji, niż nasza gra. Życzymy Wam sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym, realizacji planów, spełnienia marzeń, a przede wszystkim zdrowych, spokojnych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Rarku… Roku 😀

34 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 91

  1. A sadyste będzie można bić na żółtym ?
    Bo skoro czerwonej czaszki i niebieskiej blaszki nie będzie można bić to sadysty też nie powinno

  2. Jesli chodzi o zmiany PvP to mysle ze 80% zmian jest dobra jednak nwm czy dobrze zrozumialem ale kolor Czach i Tarcz zniknie i jest to na –
    Wesolych ekipko

  3. Badziebadla!
    Co do tego pvp, jeżeli strat w pvp nie będzie to jaki będzie jego sens? Gra często zachęcała nas do powiększania znajomości chociażby z samej chęci zemsty, ktoś Cię zabił? Wołasz znajomych, on woła swoich. PvP się rozkręca, tylko żeby to działało musimy poczuć jakieś straty, nie ma strat nie ma spiny. :>
    Wesołych Świąt. 🙂

    • np po 30k? na 70lvlu dr ciągle dostaję książkę jako stratę… nie 30k a 15k max powinno… a tzw “Dużo Dodatkowego Złota” powinno zabierać złoto a nie exp 😉 zabiera 15k expa i 4k złota… a powinno 15k złota 4k expa :DDDD

  4. tarcze i czaszki już dawno zniknely odkad został wprowadzony większy status do wbicia większości czaszek i tarcz już się nie chce wbijac takiego statusu więc pvp miedzy 2 frakcjami umarło

  5. Kolejna garść obietnic i miłych slowek a jak było dziadostwo tak jest nadal i druidzi nadal zbywani i odstawiani w kąt , tylko pogratulować ekipie za tak konsekwentną postawę wobec profesji która zaraz zniknie na zawsze . wesołych swiat

    • I już jęczenie o druida… DOBRY gracz sobie radzi, słaby marudzi, bo mu ciężko. Jak każda profesja ma wady i zalety, chociaż druid bardzo duże możliwość i konieczność pojawienia się w pt

      • Nie będę siedział cicho i patrzył jak wzmacniaja MO czy każda inna profe i robili chłopca do bicia z druida gdzie juz było tyle naobiecywane i jak zwykle zostaliśmy wydymani bez mydła ale nie fachowiec taki jak ty będzie mnie pouczał , powiedz jaka to masz postać ze uważasz z się za takiego ogara i może dasz jakąś rade takiemu nobkowi jak ja który od kilku lat siedzi w tej grze i nadal nic nie ogarnia

        • Szczerze?Nie mam dużego doświadczenia z Dr ,ale jest to 1 z “filarów” drużyny na boski etc. Co do pvp to ja tam nie widze problemu ,dobry res daje naprawdę dużą szanse na ubicie maga czy vd ,a z fizolami to po prostu potrzeba mieć sporo wiedzy. Co do mojego doświadczenia z druidem mam 54 lev. Pozdrawiam obydwu Panów/Panie. 🙂

        • Albo grasz tym co jest albo nie grasz. Druid jak już kolega wyżej napisał ma wady i zalety jak każda inna [postać, jego zaletą jest leczenie. Skoro więc leczy czyli odnawia HP mimo wszystko ma coś lepszego od innych. Skoro się biega po PVP bez resów to co to kogo obchodzi xd. Nie każdy się leje.

        • wyluzuj, dorosnij i wroc do gry:) myslisz ze tylko ty narzekasz na gre? barba w porownaniu do reszty ze :
          luk, sh , ryc – duzo lepsze cele , slabsze dmg (nie liczac luka, ma tyle atakow ze zawsze sie znajdzie slaby punkt, np. ognista/lodowa) ale all te profesje nadrabiaja slabszy dmg celem i wychodzi na to ze lepiej ich juz brac na bossy, barba – slaby cel, spoko dmg, ale zasadniczy pytanie: NA UJ mu te dmg jak wogole nie trafi?dodatkowo tylko jedna strefa ataku, chyba ze kamykiem bedziesz bil gdzie na high lvl to sensu nawet nie ma… teraz lepiej wychodzi nawet mosiek – 2 strefy ataku, kulka,meta,iskra a dodatkowo podpala i ten urok przez ktory barbie jeszcze oslabili grubo… vd- uroki jak w maslo… potrafi ukazac w 1 runde… dt – korzo i po barbie.. to na uj wogole barba istnieje? moglibyscie dac juz teraz zamiast grubo cos w stylu “sierpowy” ktory oslabialby obrone przeciwnika (jak front kick, proponowalbym na 3 rundy.. a zakazenie na cos w stylu :rzut “toporem” wygladalo by to tak ze toporki musimy sami kupowac w sklepie aby moc z tego korzystac, np. maksymalna ilosc toporkow w eq to 20 i mialby troche wiekszy dmg i cel od kamienia, to chociaz barba by mial dwie strefy ataku

          • To juz wole, zeby zakazenie zostalo niz wprowadzenie tych ‘rzutow toporkiem’. Gdyby to wprowadzili to sadze, ze byloby tak samo jak z ‘szybkim cieciem’ u rycerza. Wieksze zuzycie kondycji, niewiele wiekszy dmg.

          • Zapomnialem dodac, ze zakazenie potrafi zadac calkiem niezly dmg 😉 No ale jezeli Twoje doswiadczenie barbarzynca skonczylo sie mniej wiecej na ~50 lvlu to nie ma co sie dziwic, ze wypisujesz takie bzdury.
            Zamiast Twojego ‘sierpowego’ masz przeciez ryk, ktory oslabia obrone i ataki na wszystkie strefy

  6. Co do zliwidowania ochronki to uważam ,że usunięcie ochronki 5 minutowej to naprawdę dobry pomysł(można się zrewanżować lub leciec kolejny pvp bez konieczności wychodzenia na tzw. “czarne” pole). Jednak zlikidowanie ochronki 2 dniowej to w mojej opini zły pomysl ,exp na np. zamku stanie się ciężki bo zawsze bedzie ktoś kto będzie czyhał na nas z większym lev itd. a pump to pump jego pojawanie jest rzadkie (może dlatego ,że szansa na pojawienie się jego wynosi 50% a w taernie 1 razowe 50% to 20% w rzeczywistości). Pozdrawiam ekipę ,mam nadzieje ,że weźmiecie to pod uwagę co napisałem i oczywiście pozdrawiam graczy. 🙂

  7. Dziekuje za zyczenia 🙂 i wam zycze wszystkiego naj 🙂

    PvP powinno sie nazywac pTp badz pBRp bo sami raczej zauwazyliscie ze balans w walkach miedzy graczami nie ma wiekszego pokrycia matematycznego 😛 3d to tez chyba nie taki byl poczatkowy zamysl ?? 😉 nie dalo rady rozwijac 2d na nowym silniku ?

    i czy bedzie klient na “pingwina ” ??

  8. Dzięki za życzonka:) Co do wykupu ochronki i zbijania statusu, to jest dobry wybór. Smok w 3d hmmm oby jak najszybciej go gracze zobaczyli w walce:) Dużo zapału i przemyślnych zmian:) Pozdro

  9. Można wiedzieć kiedy zostanie wprowadzone expienie psychorarków dla low-lvl?
    Jeżeli już to zostało wprowadzone to w 90% nie działa poprawnie, mając mo 35 (teraz już 36)wbiłem obroże na niecałe 10% a lvl wpadł o wiele szybciej niż można powiedzieć – expiłem specjalnie psycho tylko na bossach.

  10. Boże jakie te wasze zmiany są piękne, cudowne wręcz^^ mam się zachwycać? czym? jak wszystko co do tej pory zmieniacie, a raczej umożliwiacie zmienić w grze to za pieniądze, widać że jak się już jej ma dużo to się chce jeszcze więcej 😉 Pozdrawiam.

  11. Według mnie PvP na niskich poziomach znikło wtedy gdy pojawiło się zlecenie na frajerów. Kiedyś przed mostkiem stało kilka osób i po prostu łapało ludzi expiących na zlecku od mandau + ichi. Teraz przeniosło się pod wieże i tak raczej biorą udział osoby chcące się bić. Ochronki do wykupienie sprawią że PvP wcale nie będzie, bo starata 50 złota to tyle co nic, a skoro można mieć ochronkę prawie za darmo to każdy skorzysta. Nie wiem jaki sens będzie czerwonych pól skoro i tak każdy będzie miał ochronkę. Na takich niskich lvl chyba nie było aż takiej patologi z nabijaniem ochronki, tu bardziej było nabijanie statusu/ wbicia szybko lvl. Możliwość wykupienia ochronki bym raczej podczepił tylko pod najwyższe konto premium osoby 100+ i tak najczęściej mają wykupione konto premium bo chyba szczególnie tam polega ten problem. Przy okazji korzyść dla gry bo mogą wzrosnąć dochody z platyny 😀

  12. A kiedy dokadnie wprowadzicie taern 3d to bendzie taka gra teraz jak np. Gothic ruszać się strzałkami czy o co chodzi bo wiele ludzi ma pytania czy odnowa trzeba bendzie nabijać lvl PROSZE ODPOWOEĆ NA EMAIL !

    • Ja ci odpowiem jestes jedynym ktory zadaje takie glupie pytanie czy od nowa bedzie trzeba nabijac lvl wiec sie innymi nie podpieraj

    • Taern ma niestety taki fenomen ze chocby nie wiem jak psuli ta gre to i tak ludzie zostaja mozna to tez nazwac “uzaleznieniem” 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *