Obecnie pracujemy nad… cz. 80

zlotW najbliższy weekend zapowiada się wspaniała letnia pogoda, a to doskonała wiadomość, ponieważ już w najbliższą sobotę spotykamy się we Wrocławiu na TaernCon 2015! Przygotowania idą pełną parą, Wasze zgłoszenia napływają szerokim strumieniem, będzie się działo. W dzisiejszym blogu zdajemy relację z przygotowań do Zlotu i podsumowanie wszystkich dotychczasowych zmian, które mają wejść w najbliższym upku.

Zlot

Na dzień dzisiejszy mamy około 160 zgłoszeń. Razem z taborem (administracja, twórcy) to już 200 osób! Idziemy na rekord i mamy pewność, że Sala Gotycka w Starym Klasztorze będzie pękać w szwach. Blok cosplay również zapowiada się ogromny. Do tej pory 17 graczy zgłosiło się do przebieranek. Będzie na co popatrzeć i z czego wybierać. Oczywiście na zgłoszenia ([email protected]) czekamy do ostatniego dnia (czyli piątku). Na zlot może przyjść każdy chętny, ale tylko ci, którzy się zgłosili do piątku (włącznie) otrzymają nasze smyczki.

Lokal na Purkyniego 1 stanie otworem już o godzinie 12:00, więc nie będziecie musieli bujać się gdzieś po Wrocławiu, tylko prosto z pociągu/autobusu/samolotu możecie nurkować w miejsce docelowe. Nasz kram ze smyczkami będzie już wtedy na miejscu. Oficjalny start imprezy to godzina 17:00.

Plan akcji:

  1. Cosplay – tradycyjne przebieranki Taernowe. Klasycznie zwycięzcami zostaną wszyscy, a wyróżnimy tych, którzy wzbudzą wśród Was największy aplauz. Każdy uczestnik dostanie od nas taernową koszulkę, a trzy pierwsze miejsca dodatkowo otrzymają:
    1 miejsce – 5 tys. platyny + borsuk lub uwiecznienie swojej postaci w grze (np. nazwa regionu, tablica pamiątkowa, NPC stały, postać w queście),
    2 miejsce – 3 tys. platyny + jak wyżej,
    3 miejsce – 2 tys. platyny + jak wyżej.
  2. Przerwa. Cosplejarze będą mogli zrzucić fatałaszki, a gildie przygotować swoje prezentacje.
  3. Turniej gildii – nowość na naszym zlocie. Zachęcamy wszystkie gildie do przygotowania swojego herbu, sztandaru i zawołania i wysłaniu 3-4 osobowej delegacji na zlot. Pora zdobyć trochę sławy. Każda delegacja gildii dostanie swoje dwie minuty na scenie na pokazanie swojego sztandaru i okrzyku bojowego. Wyróżnimy te, które zdobędą największy aplauz. Nagrodami dla zwycięskiej gildii będzie 5 tysięcy platyny, roczne zwolnienie z podatku od działki i koszulki dla delegacji.
  4. Smartfonowy konkurs wiedzy o Taernie – wracamy do naszego pomysłu sprzed dwóch lat. Każdy uczestnik wyposażony w smartfona będzie mógł pochwalić się swoją wiedzą o grze. W Starym Klasztorze będzie ogólnodostępne wifi, więc nie powinno być problemów z transferem. Pięć osób z największą liczbą punktów otrzyma nagrody platynowe i koszulki.
  5. Pytania do twórców i ekipy. Mikrofon pójdzie w tłum i będziecie mogli wypytać Dryga i resztę o wersję 3d i inne reformy Łucznika
  6. Wspólne rysowanie peta – mikrofon zostanie w tłumie i razem z Panem Tomkiem stworzycie peta, który będzie nagrodą na zlocie w 2016 roku
  7. Pyszna zabawa w zacnym gronie (jeśli wiecie, co mamy na myśli).

Sala Gotycka zostanie zaaranżowana zgodnie z naszymi życzeniami, dzięki czemu będziecie mogli brać udział w części oficjalnej, jednocześnie biesiadując już w swoim gronie. My będziemy działać na scenie, a na sali będą stoły i ławy, przy których na siedząco (lub stojąco) będziecie brać udział w zabawie. Pokazujemy Wam fotografie Sali Gotyckiej i sali poniżej oraz patio, które też będą do naszej dyspozycji. Na miejscu jest też kuchnia, więc nie trzeba będzie nigdzie wędrować za jedzeniem.

dol_3 dol1 ogrodek

Sala Gotycka (tutaj odbędzie się główna część zlotu):

0 (1) 0

Podsumowując. Sobota, 4 lipca, godz. 17:00 (można zbierać się już od 12:00), ul. Purkyniego 1, Wrocław, Stary Klasztor. TaernCon 2015. Mapka dojazdowa:

Podsumowanie zmian

Pokusiliśmy się o małe podsumowanie zapowiadanych zmian. Dla Waszej wygody zebraliśmy wszystkie opisywane do tej pory nowości w jednym miejscu.

1) Profesje: MO, Łucznik, Druid
– nowa umiejętność mo (“Aura rozproszenia” zamiast “Odporności na zimno”), modyfikacja “Ognistej sfery”
– poprawienie AI mobów i bossów pod kątem debuffów łucznika (efekt odbierania PA), korekta pobierania zasobów
– korekta resów na korzeń, przyspieszenie animacji
– osłabienie gruboskórności

Zmiany opisywaliśmy m.in. tutaj: http://blog.taern.com/obecnie-pracujemy-nad-cz-77/

2) Pety:
– nowa umiejętność: wataha (możliwosc posiadania do 3 petów jednocześnie)
założenia watahy: http://blog.taern.com/obecnie-pracujemy-nad-cz-75/
– nowy bufek (możliwość posiadania 4tego peta)
– zmiana sposobu kupowania petów (sklepy zamiast rozmówek)
– zmiana części miejsc odbioru petów
– możliwość natychmiastowego wskrzeszenia peta gildijnego (za opłatą)
– 3 nowe pety (alternatywy do ogara: małpka i kruk; niegildyjny pet leczący; o kruku i małpce pisaliśmy tutaj: http://blog.taern.com/obecnie-pracujemy-nad-cz-73/ )
– możliwość rozbudowy klatek 1, 2 i 3

3) Questy i instancje:
– kilkanaście questów wątku głównego
– q poboczny na 75 lvl
– nowa instancja dla 45 lvl
– nowa instancja dla “koksów”
– nowe rary dla poziomów 40+
– nowe rary dla poziomów 100+

4) Drobne funkcjonalności, m.in.:
– wyświetlanie w procentach naładowania i wyekspienia psychorarów
– łatwiejsze ekspienie psychorarów na niskie levele
– sprawdzanie historii zmian gildii u gracza (nowa komenda)
– nowa komenda ułatwiająca podliczanie składek
– powiadomienie o przyczynie wyrzucenia z gildii wysyłane na kopertę

Powyższe punkty to zmiany pewne. W planach mamy jeszcze parę innych nowości, ale tu na razie wstrzymamy się ze szczegółami, póki nie będziemy mieć pewności, czy coś się nie zmieni. Nie chcemy składać pochopnych obietnic. Aktualizacji możecie spodziewać się w połowie wakacji.

Testy nowości

Testy watahy dobiegają końca. Przed nami zlot, do którego przygotowania idą pełną parą. Po zlocie planujemy ruszać z nową partią testów: questów, mobów, bossów i instancji. I tutaj: uwaga, uwaga! Nowe testy, nowa instancja, nowe bossy, to i do kompletu – nowi testerzy: otwieramy nowy nabór do grona testerów Ad hoc. Wszystkich graczy, którzy są chętni podjęcia się roli wyszukiwacza naszych błędów i niedociągnięć zapraszamy do wysyłania zgłoszeń do inżynierów (kontakt oraz informacje dostępne na forum).

Referendum na s1 i s2

Dziś o godzinie 18:00 na s1 i s2 uruchomiliśmy referendum dotyczące merge’a tych dwóch serwerów. Podobnie jak dawniej na s3 i s4, gracze będą mieli możliwość wypowiedzenia się czy są za, czy przeciwko połączeniu. Referendum potrwa 7 dni – do 7 lipca 2015, godz.18:00. Uprawnione do głosowania będą postacie na 50 poziomie i wyższych. Głosowanie odbędzie się w Trentis, przed Areną. Wyniki głosowania będą dla nas ważną wskazówką, jak mają się potoczyć losy s1 i s2. Zapraszamy do udziału w głosowaniu.

49 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 80

  1. Kiedy up bo tego nie mogliscie napisac. A druid tylko te zmiany? Druid w wiedzminie 3 jest silniejszy od tego w taernie. W wiedzminie ma atak dystansowy. Co powiecie na to?

  2. Powninniście poprawić event u Tryfkina (powód: http://scr.hu/4aj/gb2ev —> http://scr.hu/4aj/akirk ) dosłownie przez 2 wiaderka które już niosłem straciłem nie tylko ja, ale i inni gracze exp i kasę (pod koniec rzadko się respią) :(. kiedy będzie podany przybliżony termin up’ka? czy nowe rary dla 40+ będą miały jakieś dziwne bonusy jako psychorar typu +1% do obrony fizycznej/psychicznej/dystansowej? Jaki typ będzie miał nowy boss (może Utor albo mutant wykonany przez Utorczyków? :D)? 😛

  3. I znów zapominacie o S5… może S1, S2 i S5 w jeden? Hmm.
    P.S. jak ktos ma lagi polecam zmienić kompa na nowszego/dostawce internetu

    • Tu się z Tobą zgadzam z tego co widzę że wszystko wskazuje na to że do merga s2 i s1 dojdzie. Wtedy będzie jeden duży serwer (2+1), jeden ogromny(7) i jeden mały(5) + hc. Nie lepiej było stworzyć dwa ogromne czyli 2+1+5 i 7(3+4)

    • Zgadzam się! Zawsze o s5 zapominacie droga ekipo xd zostawmy s1 a połaczmy s2 i s5 bo s1 to “pra-serwer”. Zróbcie coś z s5 i wszyscy będą szczęśliwi :))))) Pozdrawiam

  4. Mam nadzieję, że przez te 2 miesiące ( całość wakacji) nie będziecie lać wody o upku, tylko już będziecie pisać o następnych nowościach, które planujecie…

    Termin upka wreszcie w miarę podany, ale i tak czekamy chyba już na niego pół roku co zdecydowanie jest za wolno…

      • Ponad pół roku to po 1… Moim zdaniem czekać rok na 1 większy upek lub nawet i więcej to jest gruba przesada, czas ruszyć siedzenie, bo tak gracze się zanudzą…

  5. No w koncu cos napisaliście konkretnego o upku.
    Tylko na co czekacie z tym upkiem.
    Moglibyscie juz zrobic ten upek a reszte dodawac w kolejnych mini upkach.

    • Potrzeba zrobić testy… CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM. A później płacz że są blędy i niedociągnięcia. BRAWO EKIPA ;P

  6. lepiej zrobic merge s1 z s5 lub s2 z s5. zaczna sie lagi, servery beda padac, zapowiada sie tragedia a nie zabawa, przemyslcie bo stracicie przez takie zmiany graczy co ponosi duzo podobienstwo i ryzyko

  7. Potraficie zmienić mo luk oraz moby tak żeby lepiej im się biło , a nie potraficie udostępnić hatagi dla vd . Vd tam jest tylko widziany z epikiem i najlepiej 120+ a Q jest już sami wiecie na jaki lvl. Nie wspomnę o czampach w bern gdzie vd w ogóle nie chcą brać oczywiście nie all niektóre. Z tego co widzę cala zima jest domena sh i bb ( dr ryc zawsze i wszędzie 😛 ) te provy poleca na all . Nie każda prova ma taka możliwość jak te 2 wyżej wymienione . Dobrze że zmieniacie i poprawiacie tylko od kiedy jest hataga a w tym temacie nic się nie robi . Wystarczy zdjąć mycie i dać hatg inny buf skórę itp. lecz to już wasza w tym głowa żeby to zrobić odpowiednio do all prov.

  8. Fajny blok , owszem , mam zastrzezenie!! , na s2 i na s1 jest duzo wysza grywalnosc niz na s5 a mimo to chcecie połaczyc tylko tamte serwy , dodajecie statystyki jak chodzi sie na bossy i sie dropi i s5 wypada najgorzej , powód? Niska grywalnosc , połaczccie serwer 5 z 1 lub 2 lub wgl trzy serwery naraz .

  9. Gdybym mógł dałbym lajka z ten plakat TaernCon (y) 🙂 Taki mały Fyodor jeszcze żyje a taka ogromna Modliszka już padła :D. Domyślam się że jest tam jeszcze Treven, Herszt, Gregorious i oczywiście nasza tancerka Ghadira 😀
    A w sprawie tych bossów zgaduję 🙂 że będzie wspólna insta i żeby dostać się do tego 100+ trzeba będzie najpierw pokonać 40+ 😛

  10. A Kiedy zaproponujecie Połączenie 5 serwera z innym 😀
    Bo ledwo można znaleźć slot na bossy. Cały dzień solo trzeba grać…

  11. Tyle razy juz pisalem, nikt nie chce odpisac. Czy moglibyscie poruszyc temat watahy dla osob do lvli 100? Majac 75 lvl czlowiek bedzie mial 8 pkt. 2 klatka to 5 pkt. 75 poziom moze miec w takim razie 2 pety, czyli np. motyl i nietoperz 😀 na 75 powinno byc 10 pktow, tak aby wataha nabrala jakiegos sensu., bowiem majac 2 pety z 2 klatki i tak 75 lvl nie bedzie w stanie solo zrobic wiekszosci bossow, a to co bedzie robil bedzie go kosztowalo setke potkow. Ale po co to wspominac jak watacha bedzie dla 120 lvli, co beda mieli mozliwosc biegania z 3 badz 4! petami, dobry pomysl, nie udane wykonanie

  12. W sprawie dr można by troche zwiększyć szanse na wejście korzeni lub troche zwiększyć dmg z kijaka/zdjąć zużycie many z tego jedynego uderzenia druida

  13. W końcu konkrety. Wszystko na co serwer czekał:)
    Jeszcze jedno małe ale, dalibyście skrzynke do depo 5k miejsca może kosztować 500-1k pl i by było wszystko czego ludziom potrzeba:) Żarcie u tresera paczka 2k za 50pl i jest full wypas:P

    Mała jeszcze uwaga, te krzykacz co nie masz odwagi nickiem własnym sie podpisać, pograłem ostatnio druidem i nie zauważyłem w żadnym stopniu różnicy w osłabieniu, chyba że o pvp walczysz to już jest Twój problem.
    Skoro poszedłem druidem i ekipa się pytała przed bossem czy zdaje sobię sprawę na co się pisze, i tak śmiesznym lvlem wzorowo im team ogarnąłem to potwierdzają się moje słowa że żadna modyfikacja nie zastąpi Ci mózgu:) Ahhh ale mi ulżyło musiałem Ci to napisać:)

  14. Druid jeśli chodzi o bossy to kazak, może nawet solować bossy które innym to sprawia ogromną trudność.
    Ostatnio chodze na dz, to wogole dr nie widze ani jedego i to własnie jest najwiekszy problem dla teamu.

  15. Co do druida to nie gadaj że “Druid jeśli chodzi o bossy to kazak, może nawet solować bossy które innym to sprawia ogromną trudność.” Zaleta dr jest niby to że może solować bosy a to piespzenie bo kazdy se moze solowac .. tylko musi miec nieco wiekszy lv i idzie im to sprawniej pograj se dr mzoe i masz slota ale eq musisz meic dobre i ogarniesz nie pierdols smut kurwa bo ogowno wiesz pograles se dr30+ i myslisz ze fajnie jest kurwa nie pierdolcie tych smut o bo mi kurwa szkalk trafia rozpirerodle was kurwa nie wytrzymam peirdole was i jeebiek urwa huje tempe nieo dzywajcie ise bo was zajebie!!!!!!!! (bez obrazy) :*

  16. Jeżeli chodzi o wpis to jest na +.
    Gram na s1 sheedem.
    Sheed jest dobra postacia na lvl 50 + a ponizej tego levela niebardzo chca brac na bossy.
    Druidzi jest żle ze jedyny ich atak fizyczny zabiera im mane ale na kazde bossy chca go odrazu na dz zazwyczaj idzie za free bo trudno znalezc . Sam jako jedna z postaci moze solowac prawie wszystkie bossy. WIEC NIE JĘCZ JAK MAŁA DZIDZIA.
    Ryc nie placze bo niema na co nazekac zawsze tak jak dr jest chetny na bossy.
    Natomiast najbardziej mnie denerwuje Mo gdyz jest go wszedzie pelno. Czy tez walczysz pvp czy tez potrzebny na bossy.
    On i tak jest mega koxem juz od malego a wy chcecie go jeszcze wzmocnic.

    • Każda postać ma swoje + i -.
      Wiec nie myslcie ze kazda postac jest taka sama.
      Pomyslcie zanim cos napiszecie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *