Obecnie pracujemy nad… cz. 58

AktualizacjaKolejny upek jutro rano (pomiędzy 9:00 a 12:00) zawita na serwery. Nazywamy go bug-fixem, chociaż w sumie nie bardzo wiadomo dlaczego. Jakie bugi, taki upek, więc upek jest nieduży, ale mimo to zawiera kilka ciekawych nowości. Jedną z nich jest całkowicie przerobiony quest „Próba”. Quest jest autorstwa Berona i jakkolwiek ja, Torg, w pierwotnej wersji nienawidziłem tego questa strasznie, to po testach na s0 mogę go z czystym sumieniem polecić. Oprócz tego wejdą też dwa dynamiczne eventy – jeden w wiosce Romana, drugi na Zamarzniętym Jeziorze. Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury.

Nowa Próba

Quest został całkowicie przerobiony. Beron wykorzystał najnowsze zdobycze Taerna i wrzucił do niego mnóstwo minigierek. Jeśli jednak quest dalej będzie się wykrzaczał, a ruda nie będzie w bezpiecznych miejscu, Berona powiesimy za… na najbliższej gałęzi.

Dynamiczne eventy

Po wprowadzeniu tego elementu gry do Lasu Koldów idziemy za ciosem i dodajemy kolejne. Tym razem wioska pod Trentis musi zwalczyć plagę stonki ziemniaczanej, która pożera plony Romana (oficjalnie pole i plony są sąsiada, ale Roman i tak mu wszystko zabiera, więc darujmy sobie polityczną poprawność). Oczywiście na ratunek przybędą hordy low leveli, do których ten event jest skierowany. Kolejny d_event jest dla koksów i rozgrywa się na Zamarzniętym Jeziorze. Trzeba będzie tam zaszaleć z różnymi rodzajami Lempo, budowaniem klatek, zbieraniem przynęty itd. itp. Wszystko oczywiście na czas. Jesteśmy ciekawi, jak dobrze będziecie się tam bawić.

stonka

Referendum

Wprowadzamy długo zapowiadane głosowanie w sprawie łączenia serwerów. W Trentis pojawi się Komisarz Referendalny i dwie urny na głosy. Uprawnione będą postacie na 50 poziomie i wyższych. Komisarz wręczy zainteresowanym postaciom po Jabłku Wolności, które będzie można wrzucić do wybranej urny. Wyniki referendum będą dla nas poważnym sygnałem, jak mają potoczyć się losy merge’a serwerów (s3-s4).

Bug-fix

Lista poprawek i nowości:

  1. Poprawiony został błąd z leczeniem grupowym. Do tej pory czas trwania osłabienia efektu grupowego leczenia mógł kumulować się powyżej limitu. Teraz już nie 🙂
  2. Poprawienie buga w wyświetlaniu szansy ulepszenia bez inhibitora.
  3. Została dodana możliwość sprawdzania czasu ochronki w oknie statystyk.
  4. Na ludziku na mapie widać już zmianę koloru butów, płaszcza i hełmu.
  5. Poprawiony błąd w wyświetlaniu czasu trwania „Mierzonego ciosu” po dołączeniu do walki.
  6. Poprawione wyświetlanie sopla lodu, który pojawiał się po zamrażającym ataku wręcz i nie znikał mimo ustania debuffa.
  7. Poprawiony bug, który sprawiał, że mając pełny ekwipunek podczas wymiany, gra nie brała pod uwagę faktu, że jednocześnie pozbywamy się ciężaru i nie dało się przeprowadzić wymiany do końca.
  8. Do tej pory wrzucając surowce do depo, nie odświeżało nam wskaźnika zapełnienia eq. Mimo, że nie mieliśmy już pełnego eq można było zobaczyć “Jesteś przeciążony”.
  9. Został zwiększony zasięg kliknięcia przy poruszaniu się. Oprócz tego zostało zoptymalizowane wyszukiwanie ścieżki.
  10. Poprawiony błąd wyświetlania wskazówki przy losowaniach premium.
  11. W menu w prawym górnym rogu został dodany link do bloga (tego bloga).
  12. Od tej pory najniższy poziom czachy/tarczy to 500 pktów.
  13. W grupowym PvP dostajemy za zabitego przeciwnika całość punktów, bez względu na ilość graczy w drużynie. Przedtem dostawało się pkty/ilość_w_drużynie. Mówiąc wprost, w grupowym PvP otrzymujemy teraz dużo więcej punktów za zabicie przeciwnika.
  14. Czasami pet expił mimo, że miał więcej expa od nas. Poprawione.
  15. Wytropiony bug, który kilka dni temu ostatnio zwiesił s3.
  16. Wgranie kilku brakujących teł do walki (Ichtion, Ruiny w lesie koldów, Arena)
  17. Dodany pet Borsuk dla uczestników cosplay.
  18. Drobne poprawki do pelerynek.
  19. Poprawiony treser. Nie da się wchodzić w party i nie da się używać zwojów. Każda nowa próba wprowadzenia kogoś na inste zostanie potraktowana jak bugusing.
  20. Eventowe koldy, wyrodki i paskudy Sany dostały unikalny wygląd.
  21. Poprawione wejście do gildii z Gór Koldów po Kemenak.
  22. Naprawiony problem z dołączeniem do walki PvE po śmierci w PvP.

Bugi HC:

  1. Poprawiony bug z przyznawaniem expa po utracie levela. Gra myślała, że postać cały czas ma wyższy poziom.
  2. Jeżeli gracz miał skilla zapisanego w strategii i stracił go po zgonie, nadal mógł go używać. To się już skończyło… [DEMONICZNE:] Hahahaha!!!
  3. Naprawiony problem z dołączeniem do walki PvE po śmierci z ręki drużyny questowej.

Skiny hełmów zlotowych

Na deser przedstawiamy wygląd hełmów zamówionych przez zwycięzców naszych zlotowych konkursów.

czapki3

czapki2

Taern na GamesCom 2014

Tegoroczny GamesCom dziewczyny odwiedziły tym razem bez konieczności poszukiwania wydawców 🙂 Realizując plany promocyjne, miały okazję trochę pooglądać, podszkolić się ale i trochę poszaleć z tysiącami zgromadzonych na targach graczy. Tym razem z 88 krajów! Jak co roku pojawili się najwięksi producenci gier, oprogramowania i sprzętu. Nie zabrakło także sporej ilości cosplayerów. GamesCom to niezmiennie uczta dla oczu i uszu każdego gracza. Kilka zdjęć z targów z reprezentacją Taernu poniżej:

10547817_905507446130728_8315534744634824413_o

10536515_905508012797338_382032456835761484_o

1836917_905507752797364_5187112789890098183_o

10495690_905508236130649_2033888583029621616_o

52 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 58

  1. 16. Wgranie kilku brakujących teł do walki (Ichtion, Ruiny w lesie koldów, Arena)

    Może tak dodacie nowe tła w hd także w gildi depo i innych takich miejscach?

  2. “Kilka zdjęć z targów z reprezentacją Taernu”
    No w sumie reprezentację mamy reprezentacyjną 🙂

    Upek… spoko, ale dlaczego w godzinach rannych a nie nocnych,
    kiedy jest mniej graczy. Tak wiem ekipa też chce się wyspać,
    ale przecież upki nie są codziennie :p

    • Tym razem rano, ponieważ łączymy to z pewnymi zmianami, które wymagają współpracy serwerowni. A oni woleli się wyspać. Co do zasady staramy się w nocy, tym razem jednak się nie udało.

  3. Droga Ekipo, jeszcze nikt nie zadał tego pytania, a na pewno ktoś by je zadał, więc zadam je pierwszy 😀 Jak idą postępy z Epizodem II i kiedy mniej więcej można się go spodziewać? To pytanie nie jest ze złośliwości, tylko z czystej ciekawości i niecierpliwym oczekiwaniu na Epizod 😛

    • Główny scenariusz jest gotowy i po pierwszych recenzjach. Obecny upek oderwał mnie od niego na kilka dni, ale dzisiaj do niego wracam. Musimy teraz w ekipie ustalić co zostaje, co zmieniamy, co wywalamy. Sądzę, że w tym tygodniu uda się to zrobić. W przyszłym graficy dostaną listę lokacji do porobienia i w zależności od wolnych mocy przerobowych będą działać. Ja w tym czasie będę pisał dialogi. Ep2 będziemy aplikować stopniowo, bo wyszedł szalenie długi 😀 Nie podaję dat, bo jak zawsze może wypaść coś po drodze (tak jak np. ten upek).

  4. a jak mam propozycje żeby w gildii coś popracować:
    – jakieś nowe pety w 4-5 klatce
    – możliwość odesłania przez kancla peta z klatki jak gracz dłuższy czas ma nie grać żeby presta nie tracić/ lub zamiast tego każdy karmi swojego peta indywidualnie
    – może jakiś mobek co by kryształ dawał jak Mork kamyk bo jak bildia nie ma produkcji kryski to spory problem na wyższych poziomach

    • Podpisuję się obiema rękami i nogami też…:) pod moim przedmówcą(ScorpionDr). Popracujcie nad zmianami odnośnie gildii. Teraz nie da się tym w jakiś sensowny i efektywny sposób zarządzać (dostarczanie jedzenia przez graczy i ewentualne usuwanie samego peta przez kanclerza. odcinanie od bufków osób nie wpłacających składek i…. to myślę, że wszyscy którzy zliczają wpłacone surki mnie poprą – jakieś narzędzie do automatycznego zliczania wpłaconych surków za zadany okres , a nie jak to ma obecnie miejsce – liczenie ręczne).
      pozdrawiam

      • Ze wszystkich proponowanych zmian w Gildiach czekam na możliwość podliczania składek graczy – atulanie robię to recznie za pomocą Exel’a, ale jest to czasochłonne. Więc proszę zlitujcie się nad kanclerzami, którzy takowe podsumownia robią i dodajcie możliwość podliczania składek w G

  5. Haha zostawcie Berona i nie wieszajcie Go 😀 żadna gałąź tego nie wytrzyma 😉
    Na temat upek na plus widzę kilka rzeczy z forum (pomysly)nie bardzo mam się do czego przyczepić 😀 nie podoba mi się tylko ,że w dzień ale lepiej teraz niż w ogóle.
    Pozdrawiam

  6. Może byście naprawili walki turniejowe. Zmieniliście że od 15 rundy można się dalej leczyć a gdy walka trwa dłużej to jest “loteria” kto wygra mimo że jedna z drużyn głównie prowadzi to druga wygra bo ma fart.Gdy było leczenie do 15 rundy miała walka sens a tak to kpina patrząc że jeden może mieć farta w “loterii”, np: walki dru i ryc vs dru i ryc są teraz bez sensu bo wygra tylko ten co ma farta, przez co turnieje 2vs2 stały się trochę głupie. Za każdym waszym dodaniem mini-eventów są większe lagi na danej mapce, polecał bym zmienić typa z lasu koldów który daje zlecenie na kase bo zaczną się dwa eventy na w lesie koldów to gdy mam oddać zlec to ide to typa 10 minut bo tak tnie (nie raz miałem już wykonaną zlecke ale przez “cudowne” mini-eventy nie dało się dojść do kolesia) …

    • Osoby, które nabyły prawo do posiadania tych cudeniek 🙂 a jeszcze ich nie otrzymały – najlepiej niech kierują się bezpośrednio do Heavena – np.poprzez forum.

      • nie byłoby problemu, gdyby UE nie miała takich norm, jakie ma i nie wywindowała ilości chemii do niebotycznych rozmiarów, które są nie do zaakceptowania przez Rosja, o czym ci pieją Polakom od miesięcy. Ale że teraz modne jest napalanie się na antyputynizm tvny zapominają wspominać o tych detalach. A Polacy jak stado wpierniczają jabłka … hiszpańskie 🙂 Bo kto patrzy na kraj pochodzenia robiąc zakupy w supermarkecie xd
        Swoją drogą akcja która sprawiła, że się przerzuciłam na pomarańcze – niech Tusk wpierdziela sam te chemiczne owoce albo niech sobie radzi na początku jesieni z bandą wkurzonych rolników xd będzie beka xd

          • to wtedy można jeść, bo bez chemii. zresztą z działki nie ma wsparcia dla rolników, a rolników trzeba wkurzyć, żeby się wkurzyli na donalda.
            Torg bez sarkazmu xd

  7. Szkoda, że nie zostały poprawione inne bugi jak odbieranie peta, cooldown między treserem a traperem 😛 Ale upek i quest próba na Wielki + 🙂

  8. 23:01 GM: Uwaga wkradł się błąd, który już czeka na wgranie poprawki. Jeśli macie zamiar wejść drugi raz na bossa typu miś, szatan, lodowy, trzeba wyjść z insty i zrobić relog, nastepnie wejsc ponownie.
    23:01 GM: Nie wykonanie tej czynnosci moze skutkowac utrata mies, kluczy, dusz itp.

    a jak nazwać bug-fiksa który generuje kolejne bugi?:) up w stylu taern czy jakoś tak:D

  9. Super up, ale i tak napiszę to co piszę zawsze. Kolorowanki wsadźcie w kieszeń i naprawcie klatki w gildiach (4 i 5) oraz “darmowe” odbieranie odesłanego peta (ogary i jednorazkówki)

      • Aplikacji na androida nie ma, wiec taerna na androida NIE MA! To ze odpalasz go z poziomu przegladarki w telefonie nie swiadczy o tym ze taern jest na androida… Ale na zlocie dowiedzialem sie ze powstaje aplikacja na urzadzenia mobilne(widzialem nawet dzialajaca juz wersje) a kiedy ja oficjalnie opublikuja to sie okaze. Jak dla mnie w roku 2014 jej nie zobaczymy.

  10. Drogi Torgu, Drygu – czy rozważana jest poprawa umiejętności łucznika, aby był konkurencją dla innych debufferów? Mamy obecnie podobną akcję, jak kiedyś z vd i Htagą, łuka nie chcą brać np. na Selenę, gdyż jego umki są zdecydowanie mniej przydatne niż umki sh czy vd. Na forum pojawia się coraz więcej tematów dotyczących “naprawienia” łucznika, aby stał się bardziej przydatny. Jeżeli nie dajecie wiary, że łucznik nie jest ani pierwszym ani drugim wyborem party, które wybiera się na Selenę, to można wprowadzić referendum na serwach – uprawnieni byliby jedynie łucznicy, powiedzmy od 100 lvla (główny problem to nowa mapa), odpowiedzieliby na pytanie, czy uważają, iż są pomijani przy wyborze debuffera na nowe bossy i czempy. Zresztą zapewne możecie wyciągnąć dane, ile Selen padło w party z sh/barbą/vd a ile z łukiem – to pozwoli zobrazować problem bardzo wyraźnie.

    Czy planowane są jakieś zmiany dla osób grających solo – głównym problemem jest brak teleportów (np. przy zleceniu – wyjście z zielonej) – mam na myśli możliwość postawienia tam npc, który np. za imperiały umożliwi teleportację.

    Czy planowane są rzeczy (głównie dla magików) z odpornościami na sieczne, obuchowe i kłute? Mamy itemki z odpornościami na uroki, ogień, zimno itp. jednak brak jest biżuterii, która dałaby magikom szanse na zwiększenie swoich odporności w walce z fizolami lub bijącymi bardzo mocno mobkami?

    I naturalnie dziękuję za dobrą robotę, upek, życząc powodzenia całej Ekipie.

    • Powiem tak co do łuczników 100+ to wiem nie wiele więc nie wypowiem się w tej sprawie 🙂 , ale jeśli chodzi o wyjście z zielonej dla graczy nie posiadających gildii to zawsze można kupić zwój teleportacji do Trentis i się przejść kawałek to Taisha (około 45 sekund drogi bez lagów), a jak się nam bardzo śpieszy to możemy się teleportować do Trentis zwojem i potem do Alarilu Przewodnikiem obok areny w (sam mówiłeś o imperiałach więc będziesz miał okazje je wydać 😉 ).

      Jeżeli chodzi o odporności na obrażenia sieczne, obuchowe i kłute to już dawno są :). Odporności na magie itp. są w amuletach i pierścieniach, a odporności na sieczne, obuch i kłute są w spodniach, zbroji itp 🙂

      Pozdrawiam 😀

    • Co do nowych bosow sh jest bardziej przydatny przy ubijaniu seleny z barba w pt. Lucznik zdecydowanie lepiej sprawdzi sie jesli w pt jest mag ognia(atak dystansowy+wyostrzone zmysly). Wystarczy odrobina kreatywnosci i logicznego myslenia przy zbieraniu party.

  11. A ja chciałem zadać pytanie zupełnie nie na temat. Mianowicie 140.. i co dalej? kiedy jakieś planowane podniesienie limitu? Graczy z tym lvlem coraz więcej, a nic sie w tej sprawie nie zmienia. Co więcej nawet nic się nie mówi… Z mojego punktu widzenia gra po wbiciu maksymalnego poziomu staje się po prostu nudna…

  12. kiedy kolejny “Bugfix” hehe usuwacie pare staych bugow. a dodajecie 50innych, dzis np mi zjadlo kase na dzeciku. jak chcialem sb pojsc rewa. ehh. naprawcie to. pisze tu bo szkoda mi konto zakladac na forum. pozdrawia ryc 121 :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *