Mod obrażeń czy mod trafień!? Oto jest pytanie.

epikoleZgodnie z obietnicą złożoną w poprzednim wpisie, chcielibyśmy przybliżyć Wam proces dobierania właściwości zmienionych epików. Poniżej prezentujemy ostateczną wersję statystyk i właściwości oraz opis w jaki sposób do nich doszliśmy. Zapraszamy do lektury.

Blask (hełm)
Modyfikator obrażeń fizycznych: 12%
Modyfikator trafień dystansowych: 20%

zostaje zamieniony na:

Szansa na trafienie krytyczne: 9%
Modyfikator trafień dystansowych: 20%

Kaishi (zbroja)
Odporność na korzenie: 46%
Rozproszenie Holma: 9%

zostaje zamieniona na:

Szansa na trafienie krytyczne: 9%
Modyfikator obrażeń fizycznych: 12%

Allenor
Odporność na korzenie: 46%
Szansa na trafienie krytyczne: 9%

zostaje zamieniony na:

Szansa na trafienie krytyczne: 9%
Modyfikator obrażeń fizycznych: 12%

Po co w ogóle te zmiany?

Od dawna rozważamy Wasze głosy odnośnie różnorodności epików i niezwykłej odrębności epików sheeda oraz łucznika, które jako jedyne nie były epickimi broniami. Prowokowało to wiele komentarzy i rodziło poczucie dyskryminacji dwóch profesji. Pierwotnie wyrównanie miało nastąpić poprzez wprowadzenie drugiej partii epików. Po dłuższych analizach doszliśmy jednak do wniosku, że to nie rozwiąże aktualnych problemów. Ponieważ epik jest czymś bardzo rzadkim, minęłoby dużo czasu, zanim druga seria wpłynęłaby na balans na serwerach. Ponadto cechy obu epików nie pozwalały trzymać się zasady, którą chcieliśmy przyjąć: broń ma posiadać właściwości ofensywne, zbroje – defensywne.

Nie pozostało nam nic innego, jak podjąć tę trudną decyzję już teraz. Zmieniamy te dwa przedmioty tak, aby dopasować ich rodzaj oraz właściwości do epików posiadanych przez resztę profesji.

Ogólne właściwości

Tak jak wspomnieliśmy wyżej: epik-broń ma posiadać właściwości ofensywne. Musieliśmy poszukać całkowicie nowych właściwości dla Kaishi oraz usunąć, rzadko używaną, odporność na korzeń z Allenora. Kaishi oraz Blask były jedynymi epickimi przedmiotami nie posiadającymi bonusu do krytyka, zatem ta zmiana była dość oczywista. Uzgodniliśmy więc wspólne właściwości dla Blasku, Kaishi, Allenora:  +1 PA, 9% do trafienia krytycznego. Pozostała do ustalenia druga, ofensywna cecha, którą musieliśmy dobrać w taki sposób, żeby nie stworzyć kolejnych problemów w przyszłości.

Po szeregu analiz i godzinach dyskusji wybór został zawężony do: modyfikatora trafień fiz/dyst, podwójnego trafienia, modyfikatora obrażeń, dodatkowych obrażeń energia/ogień/zimno. Tutaj stanęła przed nami najtrudniejsza część zadania.

Modyfikatory wspomagające celność, czy obrażenia?

Na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste, że profesjom debuffującym należy się przede wszystkim umiejętność wspomagająca celność. Tak też pierwotnie planowaliśmy: obok krytyka, bonusu dostępnego już w Blasku, dodany został modyfikator celności do Kaishi.

W kontekście tej zmiany Sheed budził tu szereg wątpliwości (nadal się od nich całkowicie nie uwolniliśmy), ponieważ dostawał coś, czego do tej pory jeszcze nie miał. Obawialiśmy się marginalizacji innych profesji debuffujących, spowodowanej wzmocnieniem celności już mocnego debuffera. Mając jednak w pamięci ograniczenie możliwości kumulowania się modyfikatorów trafień przypisanych do sprzętu – uznaliśmy taki wariant za optymalne rozwiązanie.

Problemem pozostał rycerz, który nie jest debufferem. W dodatku profesja ta, dzięki swoim buffom posiadająca wysoką celność, nie mogła uzyskać dodatkowego wzmocnienia tej sfery. Trafienie podwójne to nic innego jak forma podwyższenia celności. Na zasadzie eliminacji, uznaliśmy, że jedynym adekwatnym rozwiązaniem będzie właściwość zwiększająca obrażenia.

W tym momencie pojawią się zapewne głosy wskazujące, że przecież modyfikator nie jest mocną właściwością, że to ledwie kilka % więcej („a te procenty w Taernie… wszyscy wiedzą, że zepsute!”). Ale… czy na pewno modyfikator trafień to tylko te parę % więcej, które jest wyświetlane?

Otóż – nie do końca.

Modyfikator trafień – jak to działa?

Modyfikator trafień to właściwość, której faktyczna siła nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Modyfikator celności – „3%? te gó#$iane 3%!? Przecież to nic nie daje!” Jego działanie jest ukryte, dlatego, aby je dostrzec, należy się uważnie przyjrzeć porównaniu wielu, wielu rund ataków – wtedy dopiero widoczna jest jego prawdziwa moc.

Najważniejszy aspekt, na który należy zwrócić uwagę to fakt, że modyfikator celności u debuffera zwiększa szanse sukcesu w ataku z debuffem, co przekłada się na znaczący wzrost celności kolejnych ataków, ataków zadających obrażenia. Efekt: faktycznie zadane obrażenia w walce potrafią być znacznie wyższe, niż z analogicznymi modyfikatorami zwiększającymi obrażenia.

W trakcie prac nad właściwościami i ich doborem zastosowaliśmy różne metody analizy. Jedną z nich opisał Willy:

Aby urealnić wszystkie parametry, przygotowaliśmy cztery główne aspekty gry, które najczęściej znajdują zastosowanie w grze: pojedynki PvP 1vs1 oraz drużynowe, samotne wyprawy i drużynowe potyczki z mobami.
Przeprowadziliśmy testy mające na celu osądzić faktyczny bonus pochodzący z modyfikatora trafienia u sheeda.
W tabeli poniżej, odpowiednio w rzędach, znajduje się analiza ataków:
pierwszy rząd – celność zwykłego ataku CHI
drugi rząd – celność ataku front + CHI
trzeci rząd – celność dotkliwe (aktywne) + CHI
czwarty rząd – celność dotkliwe (aktywne) + front + CHI
Rzędy zostały podzielone na kolumny, które charakteryzowały się przydzieloną ilością PA w atak CHI (od 1 do 5). Stworzyliśmy zestawienie ilości PA przydzielonych przez obrońcę (od 1 do 5 PA).
Tym samym otrzymaliśmy 100 różnych wyników celności SH bez epika oraz 100 z epikiem.

Willy_macierz

Okazuje się, że przy 20% modyfikatora nasza celność podnosi się średnio o 4,1%, podczas gdy przy 34% modyfikatora (8 poziom epika) byłoby to już około 6%.

Powyższe wyniki pokazują, że możemy przyjąć, że bonus od modyfikatora, który wyświetla się w walce to około 5%.
Co oznacza dla gracza te 5%? Wcale nie oznacza to obrażeń większych o 5%!
Te 5% oznacza ni mniej, ni więcej: (przy średniej celności w granicach 50%) o 10% więcej trafionych ataków, czyli około 10% więcej faktycznie zadanych obrażeń!!! I teraz, bardzo istotną sprawą są dwie cechy omawianego sheeda:

1) kumulacja mod trafienia z uwagi na posiadane debuffy
2) 10% większa szansa na “wbicie” debuffa (pamiętając, że skuteczny atak z debuffem podnosi celność następujących po nim), dodatkowo każdy kolejny debuff podnosi szansę na kolejny.

Wskutek kumulacji otrzymujemy wartość kilkudziesięciu procent modyfikatora trafień, co w konsekwencji utworzyłoby z sheeda niepokonanego w PvP oraz jedyną słuszną opcją wśród debufferów na wszystkich instancjach. Dzięki swojej żywotności w walce sheed zostawiłby daleko w tyle inne profesje specjalizujące się w osłabieniu przeciwnika.
Dokładna analiza drugiego punktu jest bardzo czasochłonna i zbyt rozbudowana na potrzeby bloga, ale oczywista zaleta jest niepodważalna.

Ale… dlaczego tylko dla sheeda? Dlaczego nie jest zbyt silnym bonusem dla łucznika?

Z bardzo prostej przyczyny: wszystkie debuffy oraz główny atak sheeda są z jednej strefy – ze zwarcia, na które wpływa analizowany modyfikator. W odróżnieniu od niego, główny debuff łucznika – piach w oczy – nie jest podwyższany przez modyfikator w epiku, on wpływa tylko na ataki dystansowe. Debufy łucznika rozkładają się na 3 sfery – to wyklucza podstawowe obawy opisane wyżej. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę fakt, iż łucznik nie dostaje niczego, czego by nie miał już do tej pory, zatem aktualnie istniejąca równowaga debufferów nie zostanie w ten sposób zakłócona.

No dobrze… w takim razie, co z tymi epikami?

Zmiana w Kaishi
Pierwotne propozycje modyfikatora trafień fizycznych przyjęliśmy pod warunkiem ograniczenia możliwości ich kumulacji, płynących ze sprzętu. Było to rozwiązanie optymalne, co do którego zgodni byli wszyscy uczestnicy testów i dyskusji, i takie też podaliśmy do wiadomości graczom. Niestety, tutaj naprzeciw wyszły ograniczenia programistyczne w kwestii rozróżnienia modyfikatora z umiejętności profesji i właściwości sprzętu. Skutek był taki, że rozwiązanie musiało zostać zastąpione innym.

Rozważaliśmy wiele propozycji. Finalnie do testów zostały przedstawione dwa warianty: modyfikator obrażeń fizycznych oraz modyfikator obrażeń od zimna.
Testy wykazały, że dodatkowe obrażenia od zimna w epiku zdecydowanie za bardzo wzmocniłyby sheeda w pvp, szczególnie 1v1, gdzie i tak jest już bardzo silną postacią – to główny argument, który zadecydował o tym, by ostatecznie jako brakującą właściwość dać mod. obrażeń fizycznych.

Zmiana w Allenorze
Tak jak napisaliśmy na wstępie, zmiana w Allenorze wynika z przyjętych założeń umiejętności ofensywnych w epickich broniach – nie ma tam miejsca na rzadko używany res na korzeń.
Zdecydowaliśmy się na modyfikator obrażeń fizycznych. Dlaczego?
1. Działa na niego szansa na krytyczne trafienie (mnoży bonus z fizycznego modyfikatora, w przeciwieństwie do modyfikatora od żywiołów).
2. Modyfikator od energii lub zimna w epickiej broni byłby zbyt silną bronią w rękach rycerza w PvP z uwagi na przymus ubierania się dodatkowo w odporności na żywioły.
3. Modyfikatory od żywiołów mogłyby za bardzo wzmocnić postać epickiego rycerza w stosunku do typowych dmgrów.

Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest fakt, że modyfikator obrażeń fizycznych pozwala nawet epickiej postaci wykorzystać element zaskoczenia atakując przy użyciu “Mallusa Sellenorum” czy “Batagura” – w konsekwencji czego także taktyka i spryt odegra kluczową rolę, a nie tylko fakt posiadania epika.

Zmiana w Blasku
Tutaj sytuacja była najmniej kontrowersyjna – ze względu na ww. argumenty mogliśmy pozostawić najlepiej dopasowaną oraz bardzo mocną dla debuffującej profesji właściwość, czyli modyfikator trafień, bez zmian. U łucznika obecnie jest on zastosowany w hełmie i nie ma problemu w tym, aby był również w broni. Nie wymaga to specjalnych rozwiązań programistycznych, gdyż nie ma ryzyka dodatkowej kumulacji tej właściwości wynikającej ze sprzętu.
Przewidując żal łuczników po utracie modyfikatora obrażeń fizycznych, który – głównie przez fakt braku przypisanej krytykowi losowości – może się wydawać atrakcyjniejszy niż krytyk, uspokajamy, że rosnący wraz z poziomem postaci dmg broni w połączeniu z trafieniem krytycznym dobrze rekompensuje brak mod. obrażeń. Kwestia tego ‘co lepsze’ sprowadza się głównie do subiektywnych upodobań. Jedynym faktycznym minusem mogą być niższe obrażenia z Gradu Strzał, na który nie wpływa szansa na trafienie krytyczne.
Pojawiają się również zastrzeżenia w temacie utraty przez łucznika, przy nowych konfiguracjach sprzętu (hełm+broń), części statystyk lub resu na urok. Nie robi to wielkiej różnicy, ale jest to cena za możliwość rozszerzenia posiadanej puli resów oraz ubranie epika-broni. Wynika to z tego, jaki sprzęt jest w użyciu oraz jego lvlu/poziomu. Łucznik z epikiem posiadając broń na 85 lvlu po prostu mógł mieć do tej pory więcej tych statystyk, niż reszta profesji fizycznych – również pod tym kątem możliwości profesji zostały tu wyrównane.

Mamy nadzieję, że powyższy opis przybliżył Wam proces dochodzenia do przyjętych rozwiązań. Wiemy, że jeszcze jakiś czas będzie to rodzić szereg niepokojów. Jesteśmy jednak przekonani, że z czasem wprowadzone zmiany znajdą Wasze zrozumienie i ostatecznie je docenicie. Już wkrótce będziecie mogli je sprawdzić w praktyce.

Na zakończenie chciałbym podziękować wszystkim inżynierom, a zwłaszcza Kiddzie i Willemu, za pomoc w stworzeniu niniejszego wpisu. W zasadzie to oni są jego autorami. Dlatego w razie pytań czy potrzeby polemiki proszę je kierować bezpośrednio do nich na PW na forum. Szczególnie Willy czuje się w tym względzie zaniedbany, dlatego nie bójcie się – piszcie!

54 thoughts on “Mod obrażeń czy mod trafień!? Oto jest pytanie.

  1. A co z attawą, która nie wyróżnia w żaden sposób debufera, który ją posiada, zatem będzie najsłabszym epikiem… Sh i łuk dostaną modyfikatory trafień fiz i dyst, a vd…? Jest debuferem, nie dmg, więc myślę, że bonus dmg powinien zostań zamieniony na bonus do trafienia urokiem.

  2. wszystko ok, zmiencie tez wiec w siekierze dmg od ognia na mod obrazen, po tych zmianach bedzie to najgorszy moim zdaniem epik…

  3. @Mhm – tylko łuk ma modyfikator trafień, sheed dostanie dmg.

    Dobrze, że wpis jest, chociaż po ponad tygodniu 😛 Zmiany, których się spodziewałem, po informacji o tym, że te ogłoszone na forum to po prostu bzdury, błąd ekipy, do którego się nie przyznali, a uzasadnienie znaleziono w reakcji na głosy graczy (szkoda, że tak rzadko). Oczywiście te wybrane głosy, które były przeciw. Szkoda, że zrobiliście z twarzy d.

    A na odpowiedzi na kopercie dalej czekam, opisu zmian nie było, a zmiany były. Willy twierdzi jednak na forum, że zmian Lugusa nie było, to może dostaniemy listę zmian, które zostały wprowadzone bez informowania o tym graczy? Błędy, które występują uznane chyba zostały za celowe zmiany, bo nikt z tym nic nie robi. Ani przyznania się do błędów, ani chęci poprawy. Wgrało się samo to niech zostanie, ani słowa nie powiemy. Przypominam też poradnik Williego, który powstaje już chyba z rok albo dwa, ja nadal czekam …

    Pozdro

  4. napisaliście że epik ma wyróżniać atuty danej profesji, tu z was zakpie – topór dla barb zadaje obrażenia od ognia, w czym to podkreśla daną profesję niby he he ^^ . A co do zmian jeśli chodzi o kastet to może być, szkoda że nie będzie w niej obrażeń od żywiołów ale mod obrażeń jest tu jak najbardziej na miejscu. Jeszcze interesowałyby mnie staty , czy będą podobne jak do reszty epikow?

  5. Według mnie te zmiany są (jak dla mnie) bez sensu , ponieważ jestem sheedką i posiadam kaishi mam i chciałabym posiadać full set na 100lvl ale kaishi mi nie pozwala , myślałam że wszystkie epiki zostaną zamienione w bronie ( a te stare mogą zostać , ale nie można np blasku i łuku który by był nosić razem :p) wtedy byłoby lepiej postacie nie widziały żadnej różnicy pomiędzy epikami oprócz statystyk. a topór dla barby posiada obrażenia od ognia ?! przecież na ogień są resy… nie lepiej od energi ? rzadko ktoś na pvp nosi pierścień odp. na energie… Według mnie zmiany dobre , ale nie najlepsze. Epiki na wersja high to powinny być rękawice/pas ponieważ znajdzie się ktoś z full setem na 100lvl epikiem (broń) to po
    co inna cześć ekwipunku.

  6. I tak wolalbym bonus do trafienia w kastetach 😉 ale … dzieki takiemu ponusowi ucichnie przynajmniej marudzenie, ze sh bija slabo.
    Czy te bonusy sa juz wersja ostateczna czy jeszcze sa brane pod uwage inne mozliwosci ?

    Jak rozumiem “przychod” co lvl bedzie 1% do obu bonusow tak jak w epiku brb ?
    Upewniam sie tylko zeby wiedziec na co sie przyszykowac.

  7. Chciałbym powiedzieć , że w tej chwili SH i Łuk są poszkodowanie , dlatego iż inne profesje mają broń i mogą założyć set na 100 lvl które dają im i tak dodatkowe PA. Łuk jak by nie patrzeć jest najbardziej poszkodowany bo nie może założyć całego seta który jest bardzo dobry. SH i tak może dodać sobie PA więc nie jest tak źle ale też nie może założyć całego seta :/ Więc jak bym proponował o zmianę dla Łuka i SH epików na broń

  8. “Pojawiają się również zastrzeżenia w temacie utraty przez łucznika, przy nowych konfiguracjach sprzętu (hełm+broń), części statystyk lub resu na urok. Nie robi to wielkiej różnicy, ale jest to cena za możliwość rozszerzenia posiadanej puli resów oraz ubranie epika-broni.”

    30 odporności na uroki nie robi większej różnicy? to jakieś 9% tyle co łuk dostanie na krytyka którym z piachu na bosie zdejmie mu 400hp WOW!
    Podsumowując :
    łuk zyska:
    – 9% wyjściowe na krytyka.
    – HP 80 przy pysku, 90 przy garnku
    – siła 1 przy pysku
    -obrażenia 80+ lvl… Policzmy… dajmy na to że łuk na 90 lvl ma 210 siły, 350 zr, blask na 5 i gjomar na 4lvl..

    Strateg: 0,7(210)+0.3(350)+160=412+0,26(412)=519,12 {0,26 to procent z modu epik5 +gijomar4}
    Teraz po zamianie:
    0,7(210)+0,3(350)+80+90=422
    Różnica: 97,12 – jaki lvl bd musiał mieć ten łuk żeby bić tak jak na tym 90 lvl? 110?120? Czy jeden krytyk co rundę wystarczy żeby to wyrównać?(chyba pod złym podpunktem umieściłem ten odnośnik :p )

    Traci:
    – 12% wyjściowe(blask),19% wyjściowe (blask+ gijomar) obr fiz
    – 30 odporności na uroki przy pysku, 10 przy garnku
    – 4 zreki (przy pysku), 15 (przy garnku)
    – 10 siły przy garnku
    – po 5 każdego z pancerzy przy pysku po 10 przy garnku

    Nie wiem może tylko mi się wydaję że coś tu jest nie tak. Śmiać mi się chce jak idę na bosa i dr z latarki wali więcej niż łuk z blaskiem, a teraz będzie bił po jeszcze miej :/

  9. A teraz wszyscy bd płakać zeby pozmieniać reszte epikow.. dr zabierą ssanie many, brb obrazenia od ognia a mo szanse na podwójny atak.. -,-

  10. “Pojawiają się również zastrzeżenia w temacie utraty przez łucznika, przy nowych konfiguracjach sprzętu (hełm+broń), części statystyk lub resu na urok. Nie robi to wielkiej różnicy, ale jest to cena za możliwość rozszerzenia posiadanej puli resów oraz ubranie epika-broni.”
    ” części statystyk lub resu na urok” – raczej części statystyk i resu na uroki!

    Zakładajac że łuk załozy Pysk:
    Utrata 30 odporności na uroki Po 5 każdego z pancerzy, zręczności i 19% wyjściowego modu do fiz (blask + gijomar) ma byc zrekompensowana modem do ktytyka 9% wyjściowego (który szczerze łukowi nie bardzo się przyda),80 HP i obrażeniami broni 85+ lvl ?
    Policzmy….. Zakładając że łuk 90lvl ma 210 siły, 350zr i epik lvl 5 + gijomar lvl 4:
    Strateg:
    0,7(210)+0,3(350)+160=412 pomnóżmy przez mod do fiz podekspionego blasku + gijomala razem 26%
    =519,12
    A teraz po zmianie:
    0,7(210)+0,3(350)+85+90=427
    Róznica=92,12

    Jaki lvl będzie musiał; mieć łuk z epikiem po upie żeby bić tak jak 90 lvl przed upem? 110 lvl, 120lvl? Czy 1 krytyk co rundę będzie w stenie to zrekompensować?

    • Jak już musisz, to załóż temat na forum. Ja powiem tyle – porównujesz do starego epik+gjolmar. Skoro tak, możesz porównywać do przyszłego epik+nowy set. Ponadto niewykluczone, że będą nowe psychohełmy… chociaż zapewne z Morany. Wtedy przewaga nowego łuku będzie miażdżąca.
      Można obliczyć wartość krytyka, rozpisując go dla odpowiedniej ilości ataków i wyciągając średnią.
      Ponadto nieważne, czy nowa kombinacja sprzętu będzie lepsza dopiero dla 120+ lv. Będzie lepsza i to się liczy. Lv w końcu i tak się wbije.

      • haha lvl się wbije, set sie dropnie (graniczy z cudem), kasa się nazbiera… Gratuluje optymistycznego podejścia…..
        Ilu jest łuczników na serwerach 110 lvl + ??
        Serw 3 ma 3-4 lata i jest tam ich 27!
        Ilu z nich jeszcze gra aktywnie?
        Ilu ma blask?
        Ilu Cudownym trafem zdropi Cały Set?
        Ilu jest w stanie kupić i naprawić cały set? gdzie koszt naprawy to 130kk ew 7,5k platy?
        Zostanie z 5 luczników.
        Spoko za 3 lata ten łuk obecnie 90 lvl bd wymiatał 😛 Chyba ze pomyśli że jednak ma to w poważaniu i usunie konto 😀

  11. wzmacniacie wszyskie postacje poza vd ktorego obrazenia dalej sa nikle rozumiem ze to nie dmg ale jak inaczej kogos pokanac przy tych resach bo ukazanie to jak wygranie w totka

  12. Heh nadal smieszy mnie dokad ta gra zmierza za sprawa pewnych osob ktore na dobra sprawe nie graja.

    Jak juz sie gdzies wypowiadalem, zmiana epikow procz luka pokazala jak bardzo fair podchodzi pewien inzynier do gry (twoje tlumaczenia na temat celnosci sa baaardzo fajne). Dajesz 6 innym – daj i 7 a nie rob z niego sieroty.

    Podobno owe epiki mialy pokazac glowne atuty profek
    vd – dmg / kryty mimo ze debuffer
    sheed – dmg / kryty mimo ze debuffer

    Druga sprawa :

    “W odróżnieniu od niego, główny debuff łucznika – piach w oczy”

    I to jest klasa dystansowa 😀 . Tyle w temacie, wezcie ogarnijcie najpierw porzadnie klasy i przebudujcie je zgodnie z zalozeniami bo cyrki sie robia.

    • Coś jest w tym co piszesz. NIe da się zrobić kompromisu pomiędzy PVP i PVE zawsze będą problemy z równowagą, jak nie w jedną to w drugą stronę. Co do zrównania prof jest podobnie. Jeżeli coś jest debuferem nie może mocno walić ale powinno celnie. Albo postać jest samotnikiem, albo gra grupowo, ale kompromisu nie ma.A jeżeli wziąć pod uwagę 4 aspekty PVP, PVE, grę gupową i solową to na bank złotego środka nie będzie. SH, VD, ŁUK, potrzebują celności, BARBA, MO muszą mieć DMG, pozostaje ryc i dru. Ale nie da się wyrównać tych profesji bo każda jest do czegoś innego. Solo są jakie są, ale dobra konfiguracja w grupie jest nie do obalenia. Jeżlei w dalszym ciągu będzie się zmierzać do wyrównania za wszelką cenę to straci się dużo czasu i energii a efekt będzie mierny, i na pewno ktoś uzna że jest poszkodowany. Gram SH 101 LVL i wcale nie uważam że potrzeba mie większego hita na to co obecnie robię, ale trafialność by się przydała. I tak większość czasu na bosach ubieram EQ do zręki i resy, zawsze kosztem siły bo po co jak idę z MO lub z BRB,

  13. Sie podniecacie tym blaskiem i tam ze mną łuk nie ma szans,dziad i tyle łuk najgorsza profa obecnie ,
    na hatagi to on se moze :p na nowe tez kaszana z nim isc :p

  14. Hmm ciekawe kiedy wrócą te czasy łucznika :p jak to na lodowego szukano go co 30 min do ekipy, a teraz na loski trudno sie dopchac o hatagach nie wspominam ….o selenie zapomne :]

  15. “aktualnie istniejąca równowaga debufferów nie zostanie w ten sposób zakłócona”
    Nie ma czegoś takiego.
    Sh bez epika w każdej walce PvE jest wart więcej niż taki np.Vd z epikiem. W walkach PvP tylko specjalie przygotowany Vd z epikiem jest w stanie pokonać Sh.
    Z kolei łuk bez epika jest w stanie regularnie wygrywać z barbem, rycem i shedem o czym nawet 2 vd moze sobie pomarzyć.
    Równowagi brak w Taernie.
    Po co w ogóle vd? Dajcie graczom możliwość zmiany klasy gdyż bez sensu jest męczyć vd na wyskich poziomach i zbyt nudne jest expienie nowych postaci.

  16. Bardzo ładny wywód o celności tylko nijak to się ma do łuka, ponieważ na celność wpływa głownie piach do którego modyfikatora nie ma (tak, wiem – mam sobie dropnąć cierpiętniki a nie narzekac 🙂 ). Luk jest teraz najgorszym debuferem, na selene/lugusa sie nie nadaje bo z vd szybciej, na htage sie nie nadaje bo za mały dmg i za wolno czyli zostają mu losy choć oczywiście z vd i tak jest lepiej. Zmiany wprowadzane w epiku wg mnie nie wpłyną na polepszenie sytuacji, tylko będzie jeszcze gorzej bo jednak dmg będzie mniejszy.

  17. Ulepszenie po ostatnim upie Vd to smiech na sali! ksiazka zwiekszaja minimalnie dmg w porownaniu z mo i wrazka zalll lalka i hak bez dymkow-co z tego jak obrazenia od nichto zenada! a cecha glowna Vd czyli wrzucanie debufow jak byla marna tak dalej jest!!w dupie mieliscie i macie ludzi ktorzy sie wpierdoli w granie ta zjebana postacja!!!!

  18. Ja sam gram druidem, ale co do umiejetnosci łuka zmienił bym pare rzeczy,
    -grad strzał – praktycznie bezużyteczne umiejętności ( zmienic na cos na jakis czar wspomagajacy ekipe ) lub strzał od energi np:

    No i podniec troche dmg od precki , ogniowej i lodu , było by git w ekipach na lepsze potwory ,bossy

    precka na 7 poziomie daj 170 chyba podniesc ja na 183np:

    ogniowa i lod 230 podniec na 240

  19. Mam pytanie odnosnie geniuszy robiacych ta gre i chwalacych sie tymi zmainami niby na lepsze xddd co zrobicie z tym ze w pvp atakuje jedna osoba na podobnym powiedzmy lvl zaraz wbijaj 2-3 nastepne i niema pumpa nigdy po choleeereeee tykaliscie te pve ciapaki jak zescie tylko spierdolili to bardziej!!!

  20. Do tej pory nikt nie wynagrodził osoba grajacym Vd -Natana ,gdybym Vd był postacja tak jak inne potrzebna na tym bosie to teraz miałbym spokojnie 10lvl wiecej (a tak tylko czlowieka cholera brała patrzac jak inni ss daja z expem i rarami) nie wspominajac o kasie za rary ktore musiałem kupowac gdy ceny np za zbroje były 50kk Dziekuje Ekipo ze pozwoliliscie cieszyc mi sie wpelni ta gra!!!!!

  21. na co mi ten modyfikator i dlaczego zabrane zostalo rozproszenie holma odpornosc na korzenie od uderzeń krytycznych mam fange dlamni e porazka te zamiany czyli wychodzi na to ze dr bedzie zas oral sh i ryca

    • besia a ty masz kaishi tak wgl?:D
      Odp na korki jest mało uzytecznym bonusem w grze, nosic epola tylko na druta – parodia, a co do rozproszenia to masz z dmorlunga ktore dostaniesz jak oddasz fangę..
      Mnie tylko zastanawia dmg z nowego kastetu ktore jak juz wiadomo nie bedzie obuchem także ciekawe jak z mobami na nowych mapkach … na fyo lubiłem swoje dmg z fangi , dało rade sie solo wybierać , ciekawe czy to az tak strasznie sie zmieni po up:P

      • zobaczymy po up 🙂 dmorlunga posiadam epika nie ale nie wiem czy teraz bedzie warto zakupic zobaczymy co to bedzie fangi mi szkoda na 7 jest narazie

  22. chciał bym tylko dodać że tracę w sumie fangę dostaje kastet kaishi do tego tracę rozproszenie holma oraz odporność korzeni i to maja być lepsze zmiany dla sh ? czy raczej większą dyskryminacja a te modyfikacje i te % to i tak jeden pic na wodę brawo dla takich zmian . ostatnie upki pokazują jak poprawiają ta profesje osłabienie uniku teraz zmiany w epiku takie ze aż głowa boli 😉 brawo brawo brawo 🙂

  23. Taaaaa.. nie zauważyliście że się skończył luty to zauważcie chociaż że się kończy marzec a upa ciągle ni ma. (chyba)

  24. Modyfikacja epika da Sheed bardzo dokładnie opisana, a epik łucznika potraktowany po macoszemu tajemnicze banały typu “dopasowany” nic nie mówią nam za to cytuje:
    “nie ma ryzyka dodatkowej kumulacji tej właściwości wynikającej ze sprzętu”
    budzi duży niepokój. Dyskusja na forum też została przemilczana przez ekipę.
    Nie wiem czemu tak dokładnie opisuje się testy Sheeda , a pomija epik łucznika.
    Czy w ogóle ktoś to sprawdził ?

    Prosiłbym bardzo o uzupełnienie informacji dotyczącej kumulacji modyfikatorów.
    Jeżeli bonus od epika sheeda może osiągnąć cytuje:
    “Okazuje się, że przy 20% modyfikatora nasza celność podnosi się średnio o 4,1%, podczas gdy przy 34% modyfikatora (8 poziom epika) byłoby to już około 6%.” To jak to się ma w przypadku łucznika ?
    Jeżeli łucznik założy set+100 z modyfikatorem +15% do tego od blasku dostanie kolejne 34% i wzmocni wyostrzonymi to bonusy będą się na wzajem ograniczać po przez brak kumulacji ?.
    Czy tak samo jak w epiku u Sheeda epik łucznika da te 6% dodatkowej celności? i to tylko do kilku jego umiejętności.

    Niepokoi mnie też pewna nie sprawiedliwość i brak uzasadnienia na to że :
    Łuki w grze miały zawsze większe obrażenia do broni jednoręcznej, a w epika dmg łucznika jest zrównane z bronią jednoręczną, a posiadanie broni jednoręcznej daje więcej statystyk, które można przełożyć do obrażeń. Wychodzi na to, że epik łucznika będzie posiadał najsłabsze obrażenia, i najsłabsze krytyki, i dalej nie wiem jak się rozłoży bonus celności. Na koniec strata obrażeni w umiejętności gradu.

    – utrata resów ,- utrata statystyk, – utrata obrażeń, – nie uzasadniony dobór modyfikatorów: Jak tu opisać to w sposób pozytywny lepiej to przmilczeć.
    Na blogu pisaliście że łucznik nie ma szansy na wygraną w pvp z druidem , a przecież podstawą w walce z druidem jest właśnie duże dmg, nie rozumiem waszej decyzji.

    Myślę, że modyfikator podwójnego trafienia był by dla łucznika bardziej dopasowany bo działał by na każdy rodzaj debufa lub modyfikator obrażeń jak ma VD.

  25. słabo słabo resa na krzaki usunąć? to moze odrazu z gry go wywalić bo poco mu to.
    Inne epki też pozmieniajcie masakra ludzie było dobrze to pusć teraz? zresztą od upka do upka wszystko w dół idzie pokolei niedługo dr niebędzie leczył….. …….

  26. niema co jęczeć bo będą dalsze straty. tylko utnijcie dla mo i bb dmg o połowe i dla ryca blok osłabcie

  27. Nietrafiona zmiana epika u łuka, owa zmiana spowodowała, że nawet na lvlach 110 plus mocniej biją łucznicy z gjolmarem, co jest śmiechu warte, biorąc pod uwagę jaką to niby różnicę ma robić epik. Co do większej celności też kulą w płot, różnica w celności łuczników z gjolmarem a łuczników z blaskiem na 7 (czyli niby 32 % mod. trafień dyst.) na podobnym lvlu i przy podobnym wyepieniu psycho to max 3%, sprawdziłem to w grze… Zatem realną wartością dodaną jest jedynie szansa na kryt. Powiem szczerze zbieram na łuk z jastrzębia, epicki łuk jest po prostu słaby, moim zdaniem teraz to zdecydowanie najsłabszy epik, lider 🙂

    Niestety nikt sobie nie zadał trudu, żeby solidnie przetestować nowy epicki łuk i mamy klocek, zakładano, że tak będzie ok, że strata ponad 30% modyfikatora obrażeń fizycznych będzie osłodzona, bo łuk będzie siał postrach krytykami, zapomniano jedynie, że krytyki zależą w ogromnym stopniu od dmg postaci, a łucznik z epikiem bije teraz żałośnie, więc jego krytyki z precki po 1300, czy z lodowej po 2k lub ognistej 2k powodują uśmiech politowania u innych prof, które tyle na dużym luzie biją z normalnego ataku bez epika. Do tego obrażenia fizyczne epika będą rosły w miarę wbijania lvli, tymczasem łuk na 125 lvlu z epikiem bije tak kiepsko, że “aż oczy bolą patrzeć”, bo wzór obrażeń jest taki jak u ryca czy barby, dlatego łuk mając nawet i 500 siły guzik zrobi. Inne profy dostają mocniejsze hity – mod. obrażeń fiz. czy mag., ale łuk nie, bo po co?! A niech bije na 130 lvlu mobki na 70-ym po 5 czy 6 stów. Masakra w mięsnym, znerfiony epik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *