Jubileusz? E tam, praca i postęp! – Obecnie pracujemy nad… Cz. 150

W dzisiejszym wpisie same gorące tematy!  Staramy się wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i kontynuujemy temat eventów. Poza tym aktualizujemy statystyki dotyczące ilości ubitych mobów na serwerach – prosiliście, to macie! Na pewno zastanawialiście się też co ze zlotem… BOOM! Otwieramy zapisy, więc 7 lipca szykujcie się na solidną dawkę pozytywnych emocji i świetnej zabawy. A co piszczy w temacie Broken Ranks? Praca wre! Sprawdźcie sami.

Eventy, czyli to, co gracze kochają najbardziej

Jesteśmy zdania, że prowadzenie dialogu jest istotnym elementem kształtowania pozytywnych relacji na linii ekipa – gracze. Tym bardziej w tak istotnej kwestii, jaką są eventy. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje. Jedni wolą ubijać grupki, z którymi na co dzień nie ma się styczności w grze, zaś inni klasyczne HH i oranie bossów na potęgę. Jeszcze inni oczekują elementów fabularnych. Rzecz jasna, pod kątem technicznym, nie wszystko da się zorganizować ot tak, ale wychodząc naprzeciw Waszym propozycjom, wiele kwestii można połączyć. Pamiętajcie, że TUTAJ macie wciąż możliwość wypowiadania się nt. eventów, jakie chcielibyście ujrzeć na Waszych serwerach. Na pewno wielu graczy ma głowy wypełnione przeróżnymi pomysłami, a wiadomo – co dwie głowy, to nie jedna! Biorąc pod uwagę propozycje ze wspomnianego wątku, niebawem przeprowadzimy część eventów, o które prosiliście. Na niektórych serwerach mogą się też pojawić niestandardowe turnieje z większymi niż dotychczas nagrodami. Ponadto, akcje spontaniczne (typu HH czy wysyp platynowych skrzyń), bez wcześniejszej zapowiedzi.

Z tego co zauważyliśmy, serwerowe koksy uwielbiają wyzwania. Któż nie chciałby się wykazać, prawda? Zatem co powiecie na cykliczne wdrożenie zabawy, która cieszyła się dość dużą popularnością na Dunebie? Mianowicie, mega trudna grupka stworów znajdująca się na czarnym polu. Wszystkie chwyty dozwolone: możecie się atakować czy przeszkadzać sobie w dołączaniu do drużyny, byle wszystko zgodnie z regulaminem 😉 Cóż… Dedów zapewne będzie co niemiara, ale uwierzcie – warto.

Przejdźmy jednak do tego, co pewnie interesuje Was najbardziej, czyli do nagród. Wśród nich znalazły się różnego rodzaju przydatne przedmioty: wejściówki na bossy, dviggi, reole, inhibitory, esencje i wiele innych. Staraliśmy się też utrzymywać niezmienną zasadę nadawania określonej ilości psycho expa na wybrany przedmiot. A co z samym systemem przydzielania nagród? Zgodnie z cytatem klasycznego już filmu: „There can be only one!”. W tym przypadku chodzi o drużynę. Gracze znajdujący się w przy ubiciu postawionej grupki wygrywają. Zawsze można coś zmodyfikować, zależnie od Waszych preferencji 😉

Innym ciekawym przykładem była możliwość wcześniejszego wyboru zestawienia mobów, z którym gracze chcieli się zmierzyć. Rzecz jasna trudność musiała być dopasowana do możliwości drużyny. Raz podjęte wyzwanie mogło przynieść naprawdę duże korzyści, o ile udało się mu sprostać. Cytując wypowiedź jednego z graczy: „Kiedyś na jednym z ev gracze mogli dobrać sobie pt i wybrać przeciwników (np. 5x Duch Zamku czy 2x Tygrys ,1x Vough, 1x DZ, itp. Itd.) Pomysł bardzo mi się podobał. Szkoda, że nie był kontynuowany – liczę, że kiedyś do niego wrócimy”.

A Wy co sądzicie o podanych przykładach? Może macie swoje pomysły czy sugestie? Dzielcie się opiniami, abyśmy wspólnie mogli ulepszać świat Taernu i sprawić, aby grało się jeszcze przyjemniej! Urozmaiceń nigdy dość!

Warto nadmienić, że Event Vorlingów, który odbędzie się 31.05 na serwerze HC, będzie nadzorowany przez Administratora serwera. Biorąc pod uwagę Wasze głosy, będzie oceniał sytuację, możliwości i ogólny przebieg eventu na serwerze. Pamiętajcie, że Wy również pracujecie na ewentualne zmiany. Współpracujcie i zachowajcie pozytywną atmosferę (LINK).

Przypominamy też, że obecnie trwa tydzień z expem na Duchach (więcej szczegółów TUTAJ). Rozwiewając wątpliwości, jest to akcja głównie dla graczy z sugerowanym na tę instancję levelem. Miłej zabawy!

Zmiana regulaminu

W związku z wprowadzeniem RODO, zmieniliśmy brzmienie paragrafu 17 Regulaminu, aby dostosować je do nadchodzących zmian w prawie.

Do tego też:

  • dołączyliśmy Regulamin Czatu do Regulaminu Gry.
  • zmieniliśmy nazwę Regulaminu,
  • zmieniliśmy strukturę Regulaminu, wprowadzając podział na części
  • zmieniliśmy zapis o Regulaminie Czatu w części z definicjami,
  • zmieniliśmy czas obowiązywania nowej wersji Regulaminu – będzie obowiązywał od 25.05.2018 r,
  • zmieniliśmy datę ostatniej aktualizacji Regulaminu.

RODO, czyli zdecydowanie najpopularniejszy ostatnio akt prawny, wymusił na nas pewne konieczne zmiany. Doszliśmy jednak do wniosku, że to świetny moment, by dołączyć Regulamin Czatu do Regulaminu Gry. Już od dłuższego czasu chcieliśmy podnieść jego wagę i doniosłość. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji.

Postępy nad Broken Ranks i rozwiązanie zagadki

Wszyscy kochamy zagadki! Oby było ich więcej w przyszłości 😉 W poprzednim blogu przedstawiliśmy grafikę lokacji, która znacznie różni się od swojego obecnego odpowiednika. Część z Was starała się ją rozwikłać i być może podążaliście we właściwym kierunku. No, ale nie przedłużając… Ową tajemniczą lokacją były Góry Koldów! Jak Wam się podoba ich nowa wersja? Komuś udało się wpaść na prawidłową odpowiedź?

No dobra, macie kolejną szansę. Tak prezentuje się jedna z grot prowadzących do wejście na Modliszkę.

Jak myślicie, która to jaskinia?

Grafika:

  • skończony koncept ostatniego przemalowywanego wnętrza w Kemenak – Domu Pierwszego,
  • praca nad konceptem Wioski Romana,
  • ciąg dalszy konceptowania Trentis oraz portu,
  • modelowanie 3d lokacji Las (Las z ruinami) – pierwsze rendery całej scenerii,
  • zakończenie pracy nad jaskinią wejściową do Modliszki oraz jednej z jaskiń z instancji Modliszki,
  • prace nad modelem, teksturami i oświetleniem Świątyni Kapłana w Kemenak.

Taki był koncept

A tak wygląda wersja, którą aktualnie dopracowujemy

  • zakończenie ostatniego etapu prac nad Górami Koldów (podmalowanie), rozpoczęcie implementacji do gry (mapowanie, regiony, shadery wody, itp.),
  • efekty FX w kolejnych kilku krainkach (bagna ciąg dalszy, jeziorko przy rozstajach, wnętrza wież Tryfkina, Podzamcze).

UI i programowanie:

  • prace nad projektami okien logowania, ładowania oraz konta gracza w wersji mobilnej,
  • ostatnie poprawki do systemu questów i zleceń w BR.

Animacje:

  • ostateczna wersja rycerza.

Wersja 2d:

  • zmiana dropu setów na 100 poziom, na serwerze HC,
  • wprowadzony system monitorowania instancji.

Osiągnięcia i statystyki

Statystyki to niewątpliwie jeden z tych elementów, które wzbudzają niemałą ciekawość większości z Was. Nic dziwnego! Któż by nie chciał ujrzeć swojego nicku na szczycie rankingu, prawda? Jakiś czas temu prezentowaliśmy zestawienie ilości ubitych mobów na danych serwerach (LINK). Niejednokrotnie prosiliście o jego aktualizację. Stało się! TUTAJ macie wszystko widoczne jak na dłoni. Możecie też skorzystać z filtrów, aby ułatwić sobie wyszukiwanie. Na którym miejscu w rankingu się znajdujecie i jakich mobów ubiliście najwięcej? Pochwalcie się w komentarzach!

TaernCon 2018

Odpalamy zapisy na zlot. Przypominamy datę: 7 lipca 2018 roku, więc tradycyjnie pierwsza sobota lipca. Poprosimy podać 5 informacji:

  • nick,
  • serwer,
  • wiek,
  • czy bierzesz udział w konkursie cosplay,
  • czy chcesz pojawić się na liście uczestników, którą możemy wrzucić na forum.*

*W zeszłym roku niektórzy prosili o podanie listy uczestników, żeby odnaleźć tam swoich znajomych i dowiedzieć się, kto ciekawy przyjedzie. Z kolei innym uczestnikom się to nie spodobało. Dlatego tym razem napisz nam, czy chcesz pojawić się na ewentualnej liście. Jeśli nic nie napiszesz, to się na niej nie znajdziesz. Na liście oczywiście będą wyłącznie nicki.

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: [email protected]

Do zobaczenia w lipcu we Wrocławiu!

19 thoughts on “Jubileusz? E tam, praca i postęp! – Obecnie pracujemy nad… Cz. 150

  1. Lokacja hmmm ???? musi być to I piętro na modliszce ze względu na wygląd przede wszystkim (częsta instancja, drużyny się widują) a także są tam moby do ilości 3 pt – na II piętrze już są one w pt 4,5

  2. Fajny blog, sporo treści, tym razem się postaraliście. Zanim powstał obstawiałem tematy, które się pojawią – wstrzeliłem się we wszystko poza obszernie opisanymi eventami.

    Ciekaw jestem efektów powrotu do korzeni administracji, czyli prowadzenia dialogu z graczami. Na początku gry było to bardzo widoczne, od wielu lat praktycznie wcale, cieszę się, że próbujecie do tego wracać. Teraz pozostaje czekać, trzymać za słowo odnośnie analizy zgłoszonych pomysłów w temacie na forum oraz “przeprowadzenia niebawem części eventów”. W tym cytacie każde słowo jest kluczowe – kiedy będzie przeprowadzenie niebawem, jakich eventów, na jakim serwerze. Doskonale widać ogromne dysproporcje ostatnio w prowadzeniu eventów pomiędzy Ostlor a Duneb / HC.

    To co sprawdziło się na Dunebie czyli super trudna grupka na czarnym w mojej ocenie na Ostlor nie wypali, chociaż pomysł mi się podoba. Tutaj po prostu jest zbyt wiele osób, o ile na Dunebie (strzelam) ścierało się o grupkę kilka gildii, powiedzmy po 10 osób z każdej – przyjmijmy 50 osób, to na Ostlor w jednym miejscu na jednej mapie walczących może być kilkanaście gildii, po 10-15+ osób z każdej, zdecydowanie powyżej 100, czy nawet 200 osób. Nie da się chodzić, nie da się nic zrobić, lagi dla mnie są kosmiczne. Im więcej konkurencji, tym mniejsza szansa na zabicie grupki i nagrodę, część może z założenia odpuścić, bo będzie szkoda czasu, żeby się denerwować na krok co 10 sekund. Wystarczy zaobserwować co się dzieje w pracowni lub przy łapaniu jastrzębiora – mało kto płynnie widzi grę.

    Prace nad 3D wiadomo – trwają, nie ma się co rozpisywać. Grafiki całkiem spoko, podobają mi się. Góry Koldów – zgadłem, chyba nawet jako 1. Mogę być dumny 😀 Teraz zdecydowanie łatwiejsza zagadka ze względu na grupki – prowadzi diptera i vormitor, więc o ile się nie mylę to Robale 1.1, rzadko bywam na modliszce, ale na innym pierwszym poziomie są po prostu inne moby – dwa razy prowadzi vormitor?

    Staty to jest to co lubię, fajnie, że posłuchaliście głosów na forum i jest aktualizacja. Rok temu byłem 6x, teraz 17x, kilka razy top1 na Ostlor, ale mamy zdecydowanie więcej pozycji niż poprzednim razem.

    Pozdro!

    • “Wystarczy zaobserwować co się dzieje w pracowni lub przy łapaniu jastrzębiora – mało kto płynnie widzi grę.” – proponuje zmienić sprzęt lub internet – na moim 6 letnim laptopie i5 z slaba już jak na te czasy grafika 630m nvidi i 8gb ramu z internetem lte wszystko plynnie chodzi, więc nie wiem na czym Ty grasz, że nawet taka gierke jak taern Ci laguje.
      Co do bloga to nuda , zejeli byscie sie lepiej balansem postaci w pvp, a nie jakimis pierdolami, 3D w 2020.

  3. statystyki są tylko z 1 serwera ? ja jestem z duneb i gdzie niegdzie mam więcej w osiągnieciach niż Ci na liście i mnie niema , te dane są jakieś nie teges 😉

  4. Hej. Gram od 2013. Z perspektywy gracza powiem, że coraz bardziej zostajecie w tyle za standardami dzisiejszych gier.
    Rozumiem, że jesteście małym studiem, produkującym flashówkę (niezależnie jak bardzo nie lubicie tego słowa- taka prawda), że budżet mały, oczekiwania duże, trudno o klienta. Wiem, że wkładacie w Taern tytaniczny wysiłek, ale im dłużej to trwa, tym bardziej sterylni się stajecie, jeśli wiecie o czym mówię.
    Próbujecie politykować. Kogo kręcą zmiany w regulaminie? Taern, Wasze królestwo, Wasze prawa, które obchodzą mnie raz, po przeczytaniu.
    Tymczasem mam w perspektywie tylko graind i popierdółki jeśli chodzi o rozgrywkę.
    Co zmieni Broken Ranks? Graind lepiej ubrany.

Leave a Reply to PrimeCover Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *