Update, powiększamy zespół – Obecnie pracujemy nad… cz. 119

sana miniaturkaRozwój, rozwój, rozwój… Nie wiemy czy to dlatego, że idzie wiosna, czy że sami chcemy już pograć w Taern Broken Ranks, postawiliśmy na zmiany i ulepszanie tego, co mamy. Powiększyliśmy zespół, oszpeciliśmy Sanę, i co najważniejsze, wprowadzamy kolejny update. Zapnijcie pasy, zmiany są całkiem spore i dotkną systemu PvP i PvE. Po szczegóły, a jest ich mnóstwo, zapraszamy poniżej.

Zmiany w PvP

Zapowiadana zmiana siły postaci w systemie walk PvP to rewolucja. Przypomnijmy, że podstawą tej rewolucji jest wprowadzenie reduktora obrażeń. Przez długi czas broniliśmy się przed zmianami, które rozdzielałyby nam w jakiś sposób system PvP od PvE, ale reduktor to jedyny sposób, żeby bez konieczności rebalansu wszystkich mobów w całej grze zwiększyć żywotność gracza w walkach PvP. Tak, by one nie rozstrzygały się w ciągu 2-3 rund, a czasem wręcz przez 2-3 przypadkowe trafienia (na “śmiesznym %”). Im więcej obrażeń gracz jest w stanie przyjąć, tym mniejsze znaczenie ma frustrujący “fart” przeciwnika. Rośnie waga naszej strategii, taktyki, znajomości mechaniki gry. Rośnie też waga gry zespołowej – zaatakowany “z partyzanta” samotny gracz będzie miał teraz większe szanse, że ktoś zdąży dołączyć do niego ze wsparciem.
Wprowadzenie reduktora obrażeń musiało pociągnąć za sobą szereg innych zmian, ponieważ obniżenie samego “dmg” mocno rozchwiałoby cały system walki PvP w grze. Np. leczenie druida nie podlegało działaniu reduktora, więc tu musieliśmy zastosować oddzielne osłabienie, ponieważ druid był nieśmiertelny. Zostały zmodyfikowane buffy oraz debuffy, zmienione zostały też niektóre umiejętności poszczególnych profesji. Dodaliśmy też jedną, całkiem nową umiejętność, która pozwala każdej profesji wyzwolić się z korzenia kosztem poświęcanych PA. Wszystkie szczegóły podajemy w zestawieniu poniżej.

Wszystkie powyższe zmiany działają również na pety w walkach PvP. Z jedną różnicą – wartość reduktora peta zależy od poziomu właściciela peta, nie zwierzaka.

Wprowadzenie reduktora obrażeń ma jeszcze jeden cel – zróżnicowanie poziomów postaci w PvP. W naszej grze czas expienia postaci jest długi, natomiast zysk z posiadanego “kox-poziomu” jest stosunkowo niewielki. Oczywiście, ma to swój urok, jeśli nawet sporo niższy poziom jest w stanie zabić kogoś silniejszego, lub przynajmniej wybronić się przed atakami oraz uciec. Wszystko jest bardziej urozmaicone, kiedy nawet z praktycznie beznadziejnej sytuacji jesteśmy w stanie się wybronić. Ale nie może być też tak, że dobrze ubrany 120 poziom może być praktycznie równy 140-temu. Te różnice pomiędzy poziomami wraz z ciągłym zwiększaniem level capa mocno się zatarły. Dlatego siłę reduktora obrażeń powiązaliśmy z posiadanym poziomem postaci. Szczegóły w zestawieniu zmian.

Event PvP

Zmiany w systemie PvP są swego rodzaju ewenementem w naszej grze, redukcja dmg zmienia całkowicie wszystko to, do czego – szczególnie na wysokich poziomach – się przyzwyczailiśmy. Z tego też powodu przy tej aktualizacji zdecydowaliśmy się na wyjątkowe kroki. Aby każdy mógł bez większych przeszkód spróbować i swobodnie testować nowy sposób walk i nauczyć się nowych strategii, znaleźć nowe silne i słabe punkty swoich profesji, wraz ze zmianami wprowadzamy event PvP. Będzie miał on 2 etapy.
1-szy etap: do końca tygodnia wyłączone zostanie przyznawanie punktów statusu Tarczy oraz Czaszki (pozostałe rzeczy – punkty sadysty, ochrona, straty/zyski exp/gold będą działać bez zmian).
2-gi etap: po upływie tego czasu na serwery zawita NPC (Rozjemca), który będzie potrafił obniżyć nasz status. NPC będzie obecny co najmniej przez 2 tygodnie. W trakcie trwania eventu PvP będziemy śledzić wszystkie Wasze uwagi na temat nowego systemu. Na forum zostanie założony w tym celu specjalny wątek. Nie wykluczamy dalszych zmian w systemie walki PvP, dlatego gorąco zachęcamy do udziału w walkach i dyskusji.

Zmiany w PvP, szczegółowa lista:

  1. Redukujemy obrażenia w PvP – otrzymywana ilość obrażeń będzie redukowana przez specjalny parametr. Redukcja jest przypisana do osoby broniącej się.
    Wartość redukcji zależy od:
    – poziomu postaci,
    – tego czy postać ma tarczę.
    Redukcja działa od 1 do 140 lvl. Proporcjonalnie na zasadzie:
    Bez tarczy: 50% / 140 = redukcja co lvl * lvl postaci (max 50% na 140 lvl).
    Z tarczą: 40% / 140 = redukcja co lvl * lvl postaci (max 40% na 140 lvl). Wartość redukcji u peta zależy od poziomu jego właściciela.
  2. Modyfikujemy działania bufów oraz debufów wpływających na celność, obrażenia i obronę. Przy maksymalnej wartości redukcji obrażeń, siła bufów oraz debufów wyniesie 75% ich wartości. Przy redukcji obrażeń równej 0% siła debufów wyniesie 100%.
    Zmiana nie dotyczy efektów wpływających na odporności z wyłączeniem otępienia.
  3. Zmiana w debufach zabierających PA:
    Debufy zabierające PA zabierają o 1 PA mniej niż dotychczas.
    Debuf zabierający na danym poziomie 1 PA nadal zabierze 1 PA.
  4. Nowa umiejętność “Wyzwolenie z korzenia”: pozwala wyrwać się z korzenia.
    Ilość PA wymaganych do aktywacji = ilość rund korzeni na postaci x 2.
    Aktywacja na początku rundy, całkowicie usuwa efekt korzenia z postaci.
    Działa tylko na rzucającego.

Szczegółowe informacje o zmianach w PvP u poszczególnych profesji:

Druid
1 – Każde leczenie działa z wartością 35% wartości leczenia uzyskiwanego na podstawie statystyk postaci.
2 – Uderzenie zostało wzmocnione. Obrażenia obecnie wynoszą 235% (było 180%), a celność 117% (było 105%) na 7 poziomie.

PoziomObrażeniaSzansa trafienia
I145%100%
II160%104%
III175%107%
IV190%108%
V205%111%
VI220%114%
VII235% 117%

Rycerz
1 – Każdy kolejny blok ma słabszą redukcję obrażeń o 10%. Czyli pierwszy blok, który zadziała, zadziała normalnie, drugi – kiedy zadziała, będzie redukował 10% słabiej niż pierwszy, trzeci 20% słabiej niż pierwszy, czwarty 30% niż pierwszy, itd.

2 – Na działanie bloku ma wpływ również ochrona. Jeśli równocześnie używamy ochrony oraz bloku, blok zredukuje obrażenia słabiej o kolejne 10%. Czyli pierwszy blok, który zadziała, zadziała słabiej o 10%, drugi – o 20%, trzeci – 30%, itd.

Sheed
1 – Uniki działają na zasadzie: a) sprawdzenie czy jest unik, b) sprawdzenie czy jest trafienie. Dotychczas było odwrotnie.

2 – Zmniejszenie osłabienia kolejnych uników. Każdy kolejny unik ma o 10% mniejszą szansę, że zadziała (dotychczas było 16%).

3 – Zmieniona szansa na unik w PvP. Wynosi ona odpowiednio:

PoziomSzansa
I30%
II35%
III40%
IV45%
V50%
VI55%
VII60%

4 – Cios w wątrobę nie omija już odporności fizycznych.

5 – Na Cios w wątrobę mają wpływ modyfikatory obrażeń.

6 – Zwiększenie obrażeń ciosu w wątrobę do wartości 165% na 7 lvl (było 90%).

Mag Ognia

1- Ognista sfera została wzmocniona do wartości 105% obrażeń na 7 poziomie (było 85%).

PoziomObrażenia
I55%
II62%
III69%
IV77%
V85%
VI95%
VII105%

Barbarzyńca

1 – Zmieniony wzór obrażeń z gryzienia:
Zręczność na OBR: 1.4 * Siła + 0.6 * Zręczność
(było: OBR: 1.0 * Siła + 1.0 * Zręczność)

2 – Krwawienie z gryzienia zmniejszone dodatkowo o 20%.

VooDoo

1 – Zmniejszenie obrażeń z Uderzenia cienia na 7 lvl do poziomu 185% z 220%.

PoziomObrażenia
I120%
II130%
III140%
IV150%
V160%
VI170%
VII185%

PvE

Przy okazji dużych zmian, które dotyczą systemu PvP, wprowadzamy kilka zmian związanych z ogólnym balansem postaci. Problemy, które trzeba było korygować w PvP tak naprawdę tylko wydobyły na wierzch rzeczy, które od dawna domagały się poprawy. Wzmocnienie uderzenia druida oraz Ognistej tarczy u MO będzie obowiązywać również w PvE. Podobnie z modyfikacją Uderzenia Cienia u VD. Blok u rycerza oraz ochrona będą miały analogiczną mechanikę, jak w PvP, tylko z mniejszą wartością redukcji (3% zamiast 10%). Analogicznie uniki u sheeda – ta sama mechanika, inne wartości. Cios w wątrobę, analogicznie jak w PvE, nie omija już odporności.

Nowa umiejętność – wyzwolenie z korzeni – działa również w PvE.

Poniżej podajemy szczegóły.

Druid
1 – Wzmocnienie uderzenia, wartości jak w PvP: 235% (było 180%), celność 117% (było 105%) na 7 poziomie.

Rycerz
1 – Każdy kolejny blok ma w PvE słabszą redukcję obrażeń o 3%. Czyli pierwszy blok, który zadziała, zadziała normalnie, drugi – kiedy zadziała, będzie redukował 3% słabiej niż aktualnie, trzeci 6% słabiej, czwarty 9%, itd.

2 – Na działanie bloku ma wpływ również ochrona. Jeśli równocześnie używamy ochrony oraz bloku, blok zredukuje obrażenia słabiej o kolejne 3%. Czyli pierwszy blok, który zadziała, zadziała słabiej o 3%, drugi – o 6%, trzeci – 9%, itd.

Sheed
1 – Uniki działają na zasadzie: a) sprawdzenie czy jest unik, b) sprawdzenie czy jest trafienie. Dotychczas było odwrotnie.

2 – Zmniejszenie osłabienia kolejnych uników. Każdy kolejny unik ma o 10% mniejszą szansę, że zadziała (aktualnie jest 16%). Analogicznie jak w PvP.

PoziomSzansa
150%
255%
360%
465%
570%
675%
780%

4 – Cios w wątrobę nie omija już odporności fizycznych.

5 – Na Cios w wątrobę mają wpływ modyfikatory obrażeń.

6 – Zwiększenie obrażeń ciosu w wątrobę do wartości 165% na 7 lvl (było 90%) (analogicznie jak w PvP).

Mag Ognia
1- Ognista sfera została wzmocniona do wartości 105% obrażeń na 7 poziomie (było 85%) (analogicznie jak w PvP).

VooDoo
1- Zmniejszenie obrażeń z Uderzenia cienia na 7 lvl do poziomu 185% z 220% (analogicznie jak w PvP)

Ulepszenia i inne zmiany

Poza powyższymi zmianami w balansie postaci wprowadzamy opisywane w poprzednim odcinku zmiany z systemem ulepszeń – wysokopoziomowe ulepszenia będą dodawały więcej statystyk, niż było do tej pory. Przeliczone zostaną wszystkie aktualne ulepszenia, zostanie dodana odpowiednia ilość statystyk. System niestety nie pamięta dokładnej kolejności ulepszeń, dlatego jeśli ulepszaliśmy w różne statystyki, to nie jesteśmy w stanie odtworzyć, które konkretnie powinny być zwiększone. Będzie to dobierane losowo. Przy okazji ulepszeń chcieliśmy zwrócić uwagę na pewien problem, który może być dla Was istotny. Mianowicie chodzi o problem tarczy, która powinna być przede wszystkim sprzętem rycerza, a stała się bardzo powszechnie używanym przedmiotem wśród klas magicznych i również innych profesji. W przyszłości (na pewno w Broken Ranks, ale być może już wcześniej) będziemy wprowadzać zmiany, jeśli chodzi o swobodę używania tarczy przez różne profesje. Kiedy i jakiego rodzaju to będą zmiany, u których profesji – nie jesteśmy w stanie na dzień dzisiejszy powiedzieć, sygnalizujemy tylko, że możecie się tu spotkać z ograniczeniami.

Oprócz powyższych wprowadziliśmy kilka poprawek ważnych błędów. Całość zmian opublikujemy w changelogu.

Zespół się powiększa!

Taern Broken Ranks, choć już w większości gotowy, dalej wymaga pracy wielu osób. Dlatego też postanowiliśmy zatrudnić aż 3 nowe osoby. Wśród nich jest jeden programista i 2 grafików. Przedstawiamy nowych członków naszego teamu – Marka i braci Krawczyków.

Marek Brun ma wyjątkowe na rynku umiejętności. Otóż, jest programistą ActionScript 3, czyli języka, w którym piszemy Taern Broken Ranks. Ma bardzo duże doświadczenie i to widać. Kod, który pisze, jest tak przejrzysty, że nawet Racuch rozumie, co się dzieje na jego ekranie. To człowiek wielu talentów i zapytany, co robił w przeszłości, powiedział “wszystko, ale nic użytecznego”. Poza tym to już kolejny Marek w zespole. Marków nigdy za wiele.

Tu miało być zdjęcie Marka, ale mocno zaprotestował, gdy zbliżyłem się do niego z telefonem.

Bracia Krzysztof i Marek Krawczyk to graficy, którzy zjedli zęby na wielu polskich produkcjach. Maczali nawet palce w absolutnym klasyku, Gorky 17 (kto pamięta tę grę?). Poza tym, pracowali też między innymi przy takich tytułach jak GROM, Frater, a nawet robili animacje do filmu Warszawa 35. Siedzą w branży tak długo, że niektórzy z nas dopiero odkrywali sapera, gdy oni już byli kozakami. Cieszymy się, że możemy z nimi współpracować.

To kilka z ich przykładowych prac.

Krawczyk1 Krawczyk2 Krawczyk3

Nowa, potworniejsza Sana

Wszyscy znają Sanę, a związany z nią dynamiczny event jest bardzo popularny. Czy chodzi o zdobycie expa, czy też o levelowanie swojego peta, Sana to dobra badaczka, oddana dla nauki. Tylko czasem, średnio kilka razy dziennie, coś jej nie wyjdzie i zmienia się w dzikopodobne monstrum, które raczej będzie miało ochotę wypruć Wam flaki, niż przyjąć kły Blutterów. Po jej pokonaniu wszystko wraca do normy i znowu można z nią gadać – czy to chodzi o ploty z lasu, zakupy czy zlecenia. Jeśli chodzi o jej dotychczasowy design, wygląda ok, ale jej asystentka twierdzi, że nieco przegięła z eksperymentami. Nie wygląda jednak ani trochę jak człowiek. Bardziej jak jakiś troll, czy coś w tym stylu. W Taern Broken Ranks wygląd Sany-mutanta zostanie całkowicie zmieniony. Przedstawiamy nową, zdeformowaną wersję tego NPCa.

sana1

Udało nam się uzyskać efekt bardziej kojarzący się z nieudanym eksperymentem, niż z celową przemianą. Nieregularny kształt ciała, dwie różne nogi, pękające ropniaki i skóra odchodząca z jej ciała, zwłaszcza ze zdeformowanego garba, jasno pokazują, że to był błąd w sztuce, nie zaś planowana transformacja.

Kilka komentarzy członków ekipy zapytanych co sądzą o nowym modelu Sany:

sana3

“…o matko.”

sana4

“Fuu, robi wrażenie.”

sana5

“Te cycki trochę krzywe.”

sana6

“Jakbym w lustro patrzył.”

sana7

“Czarnobyl przy tym to pikuś.”

A co Wy myślicie o nowej wersji Sany? Spotkaliśmy się z opiniami, że nadawałaby się do Resident Evil, albo do klasyka horrorów, The Thing. My jesteśmy zadowoleni z efektu i z tego, że wygląda jak faktyczne dzieło strasznego wypadku.

126 thoughts on “Update, powiększamy zespół – Obecnie pracujemy nad… cz. 119

  1. Zdziwiłabym się gdyby nie miała cyca^^ czy w grze jest choć jedna kobieca postać bez tej części ciała na widoku?
    W przypadku tej Sany tylko po tym można rozpoznać jej płeć, Postać straszna i odrażająca ale mimo wszystko mogłaby być bardziej kobieca z wyglądu 🙂

  2. Czy planujecie jakieś wzmocnienie łucznika?

    Przydałby się delikatny buff Strategicznego Strzału, który zwiększałby dmg otrzymywane przez bossa/moba o kilka %, powiedzmy 15%.
    Zanim powiecie, że łucznik jest bardzo dobrze zbalansowany i ogolnie to jest najlepszym debuferem, pochylmy się nad tym.

    Sheed wbija max debufa na fizyczne, osłabia obrone na każdą strefe. Jako jedyny debufer w grupie daje rade, nie jest to poziom vd który wbija max debuff na all strefy, ale do tego jeszcze przejdę. Współpraca sh/bb ? –> bajka

    VD? co tu dużo mówił, maszynka do zabijania, full debuff na każdą strefe, 2 buffy zwiększające dmg ( książka zabiera tylko 8 resa mniej niż wrażka (!!!), zaćmienie zwiększa dmg VD o 15% ). Może ukazać, ale do tego trzeba dużo zachodu, niski % na ukazanie też swoje robi, ale fakt jest jeden, załamany przeciwnik jest po prostu workiem do bicia. To że załamanie trwa 6 rund o ile mnie pamięć to też kolejny dopalacz dla VD.

    Łucznik? samemu nie wbije full debufa więc już na starcie lekko odstaje od reszty debufów. Piach załatwia spory kop do %, ale tylko na fiz/dyst. Odbieranie PA ciekawa sprawa, bo to chyba jedyby efekt w tej grze, który gracze sami muszą odkryć jak tak naprawdę działa. Bo nie wiadomo, czy przeciwnik z odebranymi PA się akurat nie zdebufuje na urok, czy może zrobi mniej atakow, czy jeszcze inna wariacja na ten temat.
    Uważam że to powinno mieć jakieś określone działanie, tak jak na np., Lugusie czy Selce, czyli boss który ma odebrane PA dostaje określony efekt. To byłoby po prostu ustandaryzowaniem względem każdego innego debufa/bufa w grze.

    Dodatkowo efekt odbierania PA powinien być rozdzielony na 2 warianty :
    1. Sam strateg
    2. Strateg + Lodowa ( tutaj efekt zabrania PA byłby zdecywanie bardziej widoczny niż sam strateg)
    Pamiętajmy że VD na ukazanie Bossa który teoretycznie może mieć 60%HP, ma 30%, Łucznik na wbicie Lodowej na 24%, czyli jakby nie patrzeć ukazanie ma 25% więcej szansy na wejście na ukazanie ( Jakby ktoś nie wierzył, już tłumacze. Liczba 30 jest o 25% większa od liczny 24, wystarczy wstawić tam znak “%”)

    Dlaczego? Wbicie Lodowej to czysta loteria, 24% na wbicie debufa to bardzo mało. Do tego trzeba doliczyć szanse na samo wbicie lodowej, bo to też jest kwestia %, który czasem jest kapryśny.

    Dlatego proponuje dodanie jakiegoś efektu do strategicznego strzału, że był faktyczny, zamacalny efekt wbicia tego debufa, bo to jest jednak debuf, tak ?

    Nie chodzi o uczynienie z łucznika NAJLEPSZEGO debufera, lecz KONKURENCYJNEGO, który może wnieść do drużyny coś niepowtarzalnego i wyjątkowego jako profesja, bo na razie 2 głowne debufy, czyli piach i trute dzieli z VD. VD, który ma o 25% większą szanse za ukazanie bossa niż Łuk ma szanse na wbicie lodowej.

    Piszcie co o tym myślicie, licze że rozwinie się tutaj konstruktywna rozmowa, nie tylko ” nie bo nie, bo 15% dodatkowego DMG to za dużo “. Jeśli ktoś ma inny, ciekawy pomysł debufa dla Stratega, który będzie delikatnym wzmocnieniem nie przekoksem, niech napisze. Im więcej opinii tym lepiej!

    • Ja zawsze rozmyślałem nad pewnego rodzaju zrównaniem vd i łuka poprzez dodanie “Zabójczej Strzały” – tak jak ukazanie umiejętność ta ma powiedzmy 20% na zabicie przeciwnika(musi mieć mniej niż 50% hp, aktywny debuff lodowej strzały, strzały strategicznej oraz piach w oczy i/lub zatrucie).
      Jedyna różnica to taka, że “Zabójcza Strzała” sama w sobie nie wbijała by debufa jak ukazanie śmierci, robiącego worek treningowy z przeciwnika tylko w przypadku nie zabicia go zadawałaby dmg.
      Sama “Zabójcza Strzała” zastąpiła by na karcie umiejętności “Twoją Starą” – umiejętność ta wbijana jest z wiedzy i jest ona nie grywalna na mocniejszych przeciwników.
      Taka jest moja wizja łucznika, zapraszam do ciśnięcia ekipy, szczególnie żeby zrobili coś z “Twoją Starą”, bo szansa na wbicie tego debuffa rzędu 10% jakiemuś h lvl przeciwnikowi to kpina, no chyba że łucznik miał być postacią pod widzę Kappa.

      • Hej,
        Jestem na nie, jak już pisałem, nie chodzi o zrobienie z Luka kopi VD bo to bez sensu. Chodzi o danie mu jakiegoś niepowtarzalnego efektu.

        Sytuacja wygląda teraz tak

        Party Sh+VD –> full debuff, dodatkowo VD może ukazać 60% HP przeciwnika.

        Party VD/Łuk –> lucznik od siebie daje tylko Odebranie PA, nic innego do drużyny w kwestii debuffa nie wnosi. Robi wtedy za szpile i trute dla VD ktorego celem jest Ukaz.

        Party Łuk/Sh –> Nie ma fu debuffa. Uroki są zdebuffowane tylko kolanem. Nie ma ukazania. Czyli walki ciągną się i ciągną. Tutaj byłby najbardziej widocznych efekt tego strategicznego strzału z efektem +15% do dmg, które by troszkę wyrównało ten skład do reszty, które walkę może zakończyc szybciej. Dużo szybciej. Z dodatkowym full debufem strefę uroków

        Tak to widzę ja, od razu mówię, żadne upodobanie luka do VD nie przyjdzie, bo takie pomysły były już wałkowanie zbyt długo. Trzeba wymyślić coś nowego, ale by było delikatnym buffem, nie kolejnym ukazaniem

        • Zapomniałeś o tym, że łucznik posiada zmysły, czy może nie masz tej umiejętności? Trzeba też wziąć pod uwagę, że szpila od łuka ma większą trudność do odczarowania w pvp, sam łucznik w przeciwieństwie do VD ma zręczność, lepiej broni ataki w zwarciu. Różnic jest kilka i moim zdaniem jest dobrze, ekipa w której najczęściej i najchętniej bijemy morany to sheed+łucznik, zarówno pod MO jak i pod barbarzyńcę sprawuje się świetnie. Nie widzę na prawdę potrzeby większej modyfikacji łuczników. W pve mają dodatkowe bonusy przy zabieraniu PA, zostały im obniżone koszty umiejętności. Tym razem można powiedzieć tylko o osłabieniu łucznika w pvp, ale zmiany dotykają każdej profesji, natomiast ostatnie zmiany łucznikowi poprawiały zdecydowanie grę. Pogramy, zobaczymy jak to nowe pvp będzie wyglądać, teraz ciężko oceniać.

          Na testach jakiś czas temu walczyłem wiele razy z łucznikami, relacje podobne jak na normalnym serwerze. Raz wygrałem 3:0, później z innym przegrałem 0:3, dla mnie było OK.

          • Argument że łucznik posiada zreke a VD nie jakoś do mnie nie trafia, bo VD ma wiedzę której nie ma łucznik.

            Te dodatkowe 15% obrażeń jakie przyjdzie przeciwnik będą w pewien sposób przeciwwagą dla Ukazania które ma VD.

            Chcesz mieć szansę za dużo szybszego bossa, ukazanego z 60% HP? Bierz VD

            Nie chcesz iść w party z VD, nie chcesz liczyć na kapryśny %, tutaj ta delikatna korekta stratega korzystnie wpłynie właśnie na takie drużyny.

            Odbieranie PA jest widoczne dopiero widoczne kiedy przeciwnik odebrane wszystkie możliwe do odebrania PA, czyli łucznik tutaj musi liczyc na pomoc dodatkowych 2 profesji. Trzeba tworzyć specjalnie party z Barbem żeby miec dobry efekt odebrania PA.

            Nawet jeśli zbierze się takie party, to i tak samo wejście lodowej jest zbyt niskie. 24% na wejdzie debufa który swoj prawdziwy efekt osiągnie przy wejściu Kolejnych 3 debufow, gdzie 2 z nich należą do innych profek jest poprostu bardzo czasochłonne.

            Odbieranie PA jest moim zdaniem nawet trudniejsze od Załamania tudzież całego ukazania bossa, bo potrzeba az 4 debufow. Z których Lodowa pojawia się 25% rzadziej niż samo załamanie!

            Ten buff do stratega byłby poprostu wyrównaniem szans drużyny która idzie z VD i ma możliwość ukazania np. Selenu z 60% HP a party idącym z Lucznikiem ktore musi bić do końca.

            Ta zmiana nie wykluczyła by z żaden sposób z drużyny ani shida, ani tym bardziej VD, poniewaz nadal będą chętnie brani na wyprawy, tutaj nic się nie zmieni

          • Zdecydowanie zgodze się z Szymdaro.

            Jakakolwiek modyfikacja, upodobnienie Łucznika do VD jest bezsensu.
            Na początku jednak odniose się do tej wiedzy i zręki bo trochę śmiechawa sytuacja.
            VooDoo – profesja magiczna = używa wiedzy.
            Łucznik – profesja fizyczna = używa zręczności.
            Więcej chyba tłumaczyć nie trzeba, są to różne profesje, nie takie same i tak to chyba powinno wyglądać, prawda? ^^
            “Zabójczy strzał”? To może sheedowi damy “Cios w szyje” – który będzie zabijał przeciwnika z następnej rundzie, z powodu braku tlenu? Rycerzowi “Ścięcie głowy”, co uśmierci przeciwnika od razu? Takie bezsensowne rzeczy. Każda profesja ma coś swojego i każdym duetem jest dobrze, jeden ma takie zalety, drugi takie…
            Morana? Sh + VD czy Łuk? Tu można się sporo rozpisać i rzucać przykładami, kto dla kogo lepszy, dlaczego itd. Ale po co? Obie te klasy są dobrze zrobione i obie mają swoją własną role i tak powinno być.

            Co do wpisu.
            Sana spoko, odwiedze. PvP? Zobaczymy, może. Nowi członkowie ekipy? To dobrze, szybsze update’y!

            Osobiście czekam na jakiś pokaz EQ (bo to na ostatnim wpisie bardzo mnie przeraziło) i informacje, że morphy i pigmenty będą działały jak do tej pory w BR. Można liczyć, że wkrótce się coś pokaże na FP/Blogu w tym temacie?

          • Luk mógłby mieć śmiercionośny pierd_ a vd na przykład byłby na to odporny np miałby maskę przeciw-pierdową wtedy łuk mógłby pierdzieć w niego a vd nie odnosiłby obrażeń co wy na takie rozwiązanie >?

    • Shacal,

      polecam Ci przeczytać wszystkie posty w tym wątku, bo ja od razu zaznaczyłem że nie chce proponować zmian które chodz w 1% będą robic z łuka vd. To już nie moja wina że pod moim postem ktoś zamieścił swój z ” zabójczą strzałom, która zabija przeciwnika ”

      Bossa można zabić w każdym składzie, tylko że skład Sh/Łuk jako jedyny nie ma szansy na błyskawiczne zabicie przeciwnika.
      Żeby trochę usprawnić bicie bossów w składzie bez VD proponowałem do strategicznego strzału dodać efekt, który będzie sprawiał że przeciwnik będzie otrzymywał dodatkowe obrażenia 15%. Te dodatkowe 15% nie będzie w żadnym stopniu Game Changerem, tylko delikatnym buffem łuka który uczyni go znów atrakcyjnym dla innych graczy.

      Teraz sprawa wygląda tak, że gracze wolą chodzić w składzie VD/SH bo jest po prostu najwydajniej.

      Możecie powiedzieć ” ale ale kolego, przecież na valdka lepiej z łukiem” “ale admirała bije się lepiej z łukiem”.

      ŁUCZNIK MA TAM LEPIEJ NIE DLATEGO ŻE LUDZIE DOCENIAJĄ JEGO ODBIERANIE PA JAKIE WNOSI DO DRUŻYNY, ma lepiej dlatego że VD ma tam robione sztucznie pod górke. Odpornosc na uroki na valdku, czy aura na admirale to jest sztuczny twór ekipy żeby łucznik był konkurencyjny.
      To samo się dzieje na moranie. Łucznik jest tam popularny nie dlatego że ODBIERANIE PA FAJNIE DZIAŁA. Morana ma powalone tyle wiedzy żeby VD miał tam ciężko bić szpilke.

      Łucznik nie jest brany dlatego że jest dobry. Łucznik jest brany dlatego że VD gdzieś jest sztucznie ograniczany.

      Dodatkowe 15% dmg na strategu będzie czymś co wyróżni łucznika na tle innych debuferów, tylko tyle.
      Nie róbmy z Łuka drugiego VD, to bez sensu.

      Sam gram łucznikiem, lubie nim grać nie zamieniłbym się na inna profe, ale po prostu jest ciężej niż reszcie debufferów.
      O samej mechanice zabierania PA pisałem już wyżej, i opisałem problem z wbiciem -MAX PA.

      • Hmm
        “Shacal,

        polecam Ci przeczytać wszystkie posty w tym wątku, bo ja od razu zaznaczyłem że nie chce proponować zmian które chodz w 1% będą robic z łuka vd.”

        Skoro nie Ty to pisałeś, to skąd założenie, że ja pisałem do Cb? :>

        • No wiesz, odniosłes się do głupiego pomysły zrobienia z Luka VD, kompletnie ignorując to co pisałem.

          Teraz już wróćmy do sedna 😀

          Na YT jest jeden shacal, nwm, może to nawet Ty. Jako wysoko levelowy Sh, co sądzisz o moim pomysle na +15% do dmg jako przeciwwaga dla Ukazania vudusa? Lubisz chodzić z Łukiem na bossa dlatego że odbiera bosskom pa? Czy chodzisz z nim dlatego że Vd poprostu gorzej się tam sprawuje, ciężej mu wbić szpile ?

          • Jest mi to totalnie obojętne, ważne aby wykonywał swoją robotę. VD często skupia się na wbiciu uroków, co sprawia, że mniej bije, łucznik wbije szpilke i bije z dystansu zabierając dosyć ładne ilości HP. Wybacz, ale bezsensowny pomysł, znam wielu dobrych łuczników i wielu dobrych VD, z każdym ide z taką samą przyjemnością na Bossa i nie uważam aby było konieczne zmienianie czegokolwiek w tych klasach.

    • niestety większość debuferów dostało solidne wzmocnienie a tym samym łucznik jest coraz mniej wartościowy dla każdego pt ……. mało tego że dmg innych prof jest nieosiągalne dla łucznika to i same debufy którym dysponuje uzależnione są od procentu a więc nie dośc że trzeba trafić to jeszcze musi wejść….. po latach gry w taern żałuję że w ogóle wybrałem tą profę bo zalety są małe w stosunku do skuteczności i pracy dla zespołu ! Popieram przedmówcę i warto w ogóle przemyśleć czy wszyscy buferzy to dmg czy debuferzy ………. bo coś mi się zdaje że ktoś tego nie przemyślał i zrobił z graczy ścigaczy dmg a nie konkretne profy z ich zaletami i wadami !!!!!!

      • zacznijmy od tego ze zanim luk zada debuf musi ustac ataki dystansu i magi , sh ma do tego uniki i moze tez dac sobie dodatkowe pa , vd moze wyprzedzic atak bossa i dac debuf jedynie luk to taka miernota co ma te skile jakby z łaski mu vd cos podrzucil a Drygu dodal odbieranie Pa co zapozyczyl od dr i brb zeby nie bylo co i tak jest niewidoczne mimo zmian , bo co niby? selena da sobie korki wbic? czy co ? katuje luka 5lat , zmiany kolejne teraz odbiore łącznie az 2pa co to jest gdy sh w secie i epiku z Ko ma 16pa? ze co padnie od smiechu? zwykly dr czy brb tez mi odbiora Pa tylko o jeden mniej a maja ataki magiczne no i fizyczne dr dostal wieksze dmg w bólu to mnie bedzie wiecej bil niz ja jego a sie jesio uleczy xD zmiana łuka jest konieczna jako zmina profy na nowa nie jakis mag energi czy lodu tylko nowy łucznik jako profa a nie zlepka 3 innych postaci

        • Ja mam taką propozycję żeby licznikowi wymienić piach ,na jakiś inny debuff który osłabiał by wszystkie strefy co znacznie zwiększyło by jego mozliwosci na każdym bosku.

  3. Propsy za zwiększenie dmg z uderzenia druida – zlecenia i klatki tresera na pewno będzie się przyjemniej robiło(wreszcie trochę więcej samodzielności). Kiedy wejdzie to w życie??, patrzyłem przed chwilą i dalej liczby w umiejętnościach te same :/

  4. Świetne prace dwóch nowych grafików. VD się chyba trochę wkurzą jak nawet w PvE osłabi się ich główny DMG. Tak fajnie się biło ogniki… Wszystkie pety z uderzeniem cienia tez pewnie dostaną po tyłku. “Nowa umiejętność – wyzwolenie z korzeni – działa również w PvE”. Mam nadzieję że to nie oznacza że wszystkie moby w Berlinie, nie dość że maja odporność na korzenie to jeszcze będą się z nich wyzwalać xD. To już te korzenie najlepiej zlikwidować całkowicie i zastąpić czymś innym. Po co te forsowne kombinacje?

    • Nie zmienialiśmy nic z taktykami mobów. Jeśli jakiś mob zmywał się z korzenia, dalej się będzie zmywać, reszta – nie, nic się tu nie zmieniło.

      Informacja, że Wyzwolenie z korzenia będzie działać w PvE oznacza, że gracz będzie mógł z niej korzystać, jeśli otrzyma korzeń w walce z mobem (a nie tylko w PvP, od gracza).

  5. Mam nadzieję tylko że w pvp nie będzie działać buf na leczenie bo jak tak to dr może sobie podziękować za pvp. Poza tym przy leczeniu około 1.2k z grupowego leczyć po ciut ponad 400 to jak dla mnie syf bo gdy się ma prawie 0hp trzeba zasadnicZo stracić rundę żeby się podleczyc. A mo? Nie widzę żadnych wartości obnizajacych jego dmg bo jeśli ma dalej bić tak samo to cała reszta będzie mogła go pocałować w … nos

  6. Mycie kora? Super tylko 1 problem uwzgledniajac to zmniejszenie zabierania pa dostane oski mam 10 myje korki mam 6 i moge sb stac 100 albo 001 i pewnie dostane je znow a nawet jesli nie to po zmianach we wzorze dmg gryzki i tych redukciach dmg i tak go nie zagryze
    Tak tak lek w pvp tez oslabili ale badzmy powazni to tylko utrudni zycie druidom na malym lvl na 90 + roznica bedzie niezauwazalnn no wiec mimo wszystko chyba te zmiany nie wyrownaja pvp a tylko je przewroca do gory nogami szkoda :X ale inicjatywa z korkami mimo wszystko na + choc moze lepsza bylaby 2 rundowa calkowita odpornosc wbijana na 4 pa?

  7. Zmiana u mo super poprawiona ognista strefa….a gdzie coś co jest pogorszone ? Biorąc pod uwagę wszystkie postacie w grze poza dr i mo którym zostały umki poprawione każda postać dostaje w d… a kolejna sprawa na vd pogorszone uderzenie cienia, harpie z kasowego i ogniki vd ma teraz orać ukłuciem lalki? ja mam vd 118 ale jak ktoś ma mały lvl będzie to stanowić spory problem bo to jest umiejętność mało przydatna wiec rozwija się ją na większym poziomie. Jak by nie wystarczyło że wszystko w grze ma odporność na uroki co utrudnia vd zrobienie coś solo to najlepiej pogorszyć atak…nie każdy walczy w pvp niektórych obrażenia tam nie interesują wogóle.

    • Dr poprawione umki ?? Jaje sobie robisz? na ok. 100+ będzie leczył grupowym po 400, każdy będzie mógł się myć z korków, który i tak trudno wsadzić takiemu sh czy rc z 160 wiedzy i 80% resa, a z kija bez latary to może sobie pobić po te 100 jak zmiejsza dmg

  8. Fajny wpis, sporo konkretów, ale kilku informacji zabrakło. Jak pisali poprzednicy – kiedy update? W kontekście trwania eventu pvp – do końca którego tygodnia? Czy Rozjemca będzie pobierać opłatę? Podejrzewam, że tak. Czy będzie miał ograniczenie ilościowe, czasowe obniżania statusu?

    Bardzo dobrze, że ekipa się rozrasta, trzeba gonić obiecany termin 2017 TBR 🙂 Powodzenia Panowie!

    Prace świetne, Sana też mi się bardzo podoba, czyli jest obrzydliwa i nie podoba mi się wcale…

    Odnośnie zmian w pvp i pve, którym poświęcono najwięcej – dobrze, że coś zmieniacie, coś się dzieje. Jak wyjdzie czas pokaże, ale widać jakiś plan, mocno dopracowany.

    Zgłaszałem wcześniej swoje wątpliwości:
    – jak bardzo sama zmiana systemu walk pvp ma sens bez zmieniania systemu pvp w kontekście naliczania statusów,
    – czy wzięto pod uwagę, że praktycznie wyeliminowano możliwość walk taktycznych nastawionych na zabicie przeciwnika w rundę,
    – czy tak duża ilość zmian nie zniechęci graczy, nie jest ich za dużo, pvp różni się zbyt bardzo od pve,
    – czy wzięto pod uwagę dodatkowe poza reduktorem obniżenie obrażeń poprzez redukcję buffów (buffy rycerza, inka, furia),
    – czy wzięto pod uwagę wydłużenie czasu walk pvp, w szczególności grupowych oraz także 1 vs 1 nastawionych na szybki koniec.

    Bardzo istotnie długość walk wpłynie moim zdaniem na wyeliminowanie możliwości oczyszczenia danej mapy z przeciwników. Obecnie w lochu jest możliwe zabicie 10 czy 15 graczy mniej więcej w tym samym czasie oraz co za tym idzie złapanie czempiona w trakcie zanim zabici wrócą z karczmy. W przypadku gdy gracze będą umierać stopniowo tak samo stopniowo zdążą wrócić i walczyć dalej. Będzie zdecydowanie więcej walk do wyczerpania slotów i dopiero zakończenia, walka o czempiona może trwać godzinami …

    Odnośnie tarczy jest ona praktycznie w eq każdej profesji, uważam, że pewne ograniczenia są uzasadnione. Szczególnie często wykorzystywana przez barbarzyńców do gryzienia, łuczników do szpilowania, sheeda do wrzucenia kolana czy MO bijących obszarowo (gdy i tak nie działają bonusy żmija). Wydaje mi się, że VD i druid po prostu często korzysta z tarczy w kontekście resów, ale ataki urokami i tak nie wymagają broni, więc tu różnica jest najmniejsza. Nominalne ataki profesji fizycznych wymagają dostosowanego typu broni.

    Bardzo jestem ciekaw jakie ważne błędy zostaną naprawione, moim zdaniem na rozgrywkę przede wszystkim wpływają błędy w walce, a tu bardzo istotnych jest sporo. Nie zapomnijcie o odczarowaniu z uciszenia czy fronta 🙂

    Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna kwestia czy aby na pewno właściwie będzie działać wpływ redukcji % na buffy i debuffy, akurat w kontekście obniżenia obrony fizycznej przy poświęceniu rycerza. Przyjmując obrońcę z redukcją 50% zgodnie z opisem poświęcenie powinno obniżać obronę fizyczną o 10% zamiast 20%. Prosiłbym tylko o potwierdzenie.

    Przy okazji pytanie o dzisiejsze HH – będzie coś na psycho?

    Pozdrawiam

    • Co do walk pvp to ja mam takie obawy ze lapanie czempa bd polegalo bardziej na trzymaniu przeciwnika w walce nizeli ich ubicia bo z reduktorem to walka 1 na 1 bd bardzo dluga. Tak samo nie podoba mi sie znikniecie szybkich walk, moim zdaniem teraz wszystko sie sprowadzi do lapanek I ucieczki i tak w kolko. Zobaczymy co czas pokaze 🙂

    • @Szymdaro

      Nie podaliśmy daty upka, ponieważ awaria serwerów pokrzyżowała nam plany (wy nie mogliście grać, my – kończyć przygotowań upka) i nie wiedzieliśmy, czy jeszcze nie pokrzyżuje. W każdym razie chcielibyśmy go zrobić jak najszybciej, jeśli wszystko dobrze pójdzie, to nawet dziś w nocy.
      Będą oczywiście odpowiednie ogłoszenia na serwerach.

      • jesli chodzi o ten upek, który moze jeszcze w marcu wejdzie 😀 to mowimy o zmianach z tego bloga + zmiany w ulepszeniach tak?

  9. jest 1 marca nie 1 kwietnia prima aprilis za miesiac dopiero cos wam sie terminy wystawienia tego bloga musialy pomylic. ryc sh lucznik druid na bufie maja duzo wiekszy dmg od vd najczesciej i bez bufa maja wiekszy nie liczac druida ale i z nimi tez roznie bywa… a wy chcecie vd oslabic jeszcze bardziej gdzie w grze wiekszosc mobow ma jakas odpornosc na uroki a dr wzmocnic zeby mu solo szybciej bicie np aq szlo ? liczylem ze vd moze byc jedynie delikatnie wzmocniony w najgorszym przypadku nie zmieniany wcale ale oslabiony ? w pvp to juz widze tez lip bedzie mial nie dosc ze w zwarciu wszystkie ataki wchodza w niego jak w maslo

  10. zgoda mozecie vd oslabic ale ryca sh i luka tez i to bardziej od vd byscie oslabic musieli moze by wtedy bylo zbalansowane

  11. sry za ten spam. albo niech ksiazka i aura nie podnosi dmg to wtedy by to moze mialo rece i nogi bo w moba ktory ma 5k hp ksiazki i aury raczej wbijal nie bede jesli wiecie o co mi chodzi bo troche haotycznie pisze dzieki…

  12. przy okazji duzych zmian moglibyscie poprawic mniej istotne rzeczy np krzut koscmi jest nie logiczny bo jak bym mial do wyboru 7 kluczy na co mam wieksza szanse albo nawet flaszki z przedzialu 1-50% to bym wybral to zamiast zwojow tp albo wywarow czy inhi

  13. Piszecie o osłabieniu vd a jak do tej pory to vd był w pvp pro. 5x lalka czasem na podwojnych i 8 lalek robilo miazge z przeciwnika zanim ten wgle podszedl – pisze o sh/bb. Przy 700 wiedzy i defie 002 u vd nie ma szans zeby sie wybronic nawet stojac xx5. Pozdrawiam płaczków VD

  14. Ulepszenia i inne zmiany
    Mieliśmy ostatnio przykład na admirale jak działa wzrost statystyk i dmg w grze. Ludzie się poubierali barba już za dużo bił na admirale to się mu obniżyło dmg.
    Z tymi ulepszeniami tak właśnie będzie. Ludzie się poulepszają to sią zrobi rebalans bosów. Jak dla mnie to zwykły skok na kasę, tym razem tej taernowej.

  15. No i w końcu Drygu zaskoczył ? teraz może będzie TBR w tym roku co do zmian w balansie pvp pve nie wypowiadam się tam chyba dalej leży wzór ?

  16. Ogólnie fajnie, nawet jeśli to nie będzie od razu działało jak trzeba, no ale ten się nie myli, co nic nie robi. Jedyne co mi się nie spodobało to zmiany u barby, który i tak w pvp nie był zbyt silny. Dobrze zrobiony barb był koksem w walkach drużynowych, ale co w takim razie z turniejami 1 vs 1? Przy redukcji obrażeń i dodatkowym zmniejszniu przelicznika zręczności przy gryzce, barb jest teraz ostatnią kaleką, którą niedługo zacznie pokonywać ryc. Wiem, że zmniejszenie obrażeń dotyka wszystkich, ale tak naprawdę przeszkadza wyłącznie profkom nastawionym na dmg, a nie debuf (mam tu na myśli głównie 1 vs 1).

  17. Hym… Niektóre zmiany na lekki + ale po co dalej osłabiać druida w pvp i pve? Nie przesadzajmy zeby każda profesja i większe mobki mógłby sobie korzenie zmyć… Bo można teraz wyjść z założenia. W pvp”po co mi większy ress na drudia skoro i tak sobie mogę sam korzenie zmyć”
    Tak samo osłabienie obrażeń z procentem. Jakie szansę ma teraz ryc 100lv na sh 85lv+? Sh wbije kolano okrzyk i procent rycerza dramatycznie spada a o pojedynku ryc z łukiem sie może nie będę wypowiadał bo teraz jest ciężko a po tym up szansę rycerza spadają praktycznie do zera

    • Kto i gdzie napisał, że moby będą myły sobie korzenie? Jeden przeczyta, nic nie zrozumie, zaczyna gadać pierdoły i reszta po nim powtarza. Żeby w tej grze mob z czegoś korzystał musi mieć zmienione AI, samo z siebie mycie z korzeni się im nie doda. Myślcie ludzie do qźwy nędzy.

    • bo odpowiednio ważni nie mają vd – a to nie osłabi przydatnosci vd w full pt za to uniemożliwi zrobienie tresera i czyni całkowicie niesamodzielnym niezależnie od builda.

  18. Brawo nie dość że dmg u vd jest marny to jeszcze trzeba go uwalić . Może po prostu proponuje przerobić epika vd na taki jaki ma luk , a nie psuć all dmg vd .

  19. Nie no ktoś tu się zapędził z tym szaleństwem!!!!!!! Ja rozumiem “wprowadźmy rewolucje” ale bez przesady. Sam jestem zwolennikiem by coś zaszaleć jakieś zmiany itp. – ale kogoś tu poniosło za mocno. Znów osłabienie korzeni – jakieś jaja?? Po co ta umiejętność??? Jaka logika tego taernu jest że co rusz są osłabiane że fakt faktem nadają się teraz tylko jako dmg do rogatych. Teraz pvp – widzę rewolucje w tej kwestii ale nie dość że spadnie dmg (co kalkulując jest dla korzeni minusem) to jeszcze można się z nich myć!! ?? Naprawdę nie rozumiem już logiki waszej – druidzi mają skilla który coraz bardziej staje się bez sensowny. Wszędzie “N” na korki, myjące się mobki. Nie no to za mało dajmy jeszcze -15% co korzeń. Ajjj jeszcze są za mało nie użyteczne dajmy z nich mycie i koniec tej umiejętności. Jeśli idziecie takim tropem możecie nam zamiast tego zrobić lodowy pocisk lub coś co nie będzie wiecznie osłabiane do poziomu bez użyteczności. Tylko by później nie było że dru nie ma bić itp. – chyba że dru ma być tylko od leczenie źr i kondy aha no to fajnie. Dla mnie totalny idiotyzm i 0 logiki bo o ile jeszcze na dru 120lvl jestem wstanie (a przynajmniej czasami) wrzucić ponownie korzeń to na 44lvl jest to już niemożliwe(cud jak w ogóle wejdą przez te sety z “N”). Naprawdę już nie ogarniam waszych zmian, wiem że wiele postaci oberwało jako tako ale no mycie jeszcze z korzenia? Nie wiem kogo to pomysł ale do lekarza powinien się udać. Możecie sobie pisać “płacz dru” ale co zrobić w tej grze gdy Twoja umka na 30lvl (niby najlepsza) staje się bezużyteczna w pvp i coraz bardziej w pve.

  20. Mam nadzieję, że to żart 🙂 Nic dobrego nie przyniosą ze sobą te zmiany, wręcz przeciwnie. Nie wprowadzajcie czegoś na siłę … żadnego pomysłu z wyżej wymienionych nie popieram, jak i pewnie większość graczy.

      • Pety uczestniczące w PvP będą podporządkowane takim samym zmianą jak gracze. Barba i ogar maja dokładnie taką sama umiejetność jeśli chodzi o gryzkę więc zmienią się tak samo.

        • Szkoda ze info nie do konca precyzyjne. Dobrze ze tylko w pvp, jak jeszcze ogara w pve osłabia to bedzie dramat

        • Chodzi mi o to, czy jutro jak pójde sobie z ogarem na mario np to zamiast bić po 600 zacznie sobie nagle bic o 100 mniej czy coś w tym guście

  21. Hehe hehe każdy już sobie może zmyć korzenie. Ja się pytam po co są korzenie? Dobrze że już nie gram. To co zrobiliście z druidem jest żałosne.

  22. Barba pod siłę nie radził sobie w pvp i się popłakał.. ale ma plecy wieć popsują grę żeby wygrywał.

  23. OMG każda profa dostała jakieś plusy…oczywiście do każdej prócz ryca 😛
    Widzę, że ktoś tu próbuje zrobić z ryców łamagi, które nie wiedzą jak używać tarczy… W PvP każdy następny atak zmniejsza efektywność bloku -10% tzn. że przy ostatnim uderzeniu będzie -40%…istna beznadzieja. Takie % to już prędzej przy mobach gdzie jest co 3%, a nie PvP…
    Wszystko niby fajnie, każda profa coś dostała m.in.: lepsza gryzka, czy ognista sferka. Oczywiście ryce też dostały bonus- łatwiej ich teraz zabić…
    Krótkie podsumowanie odnośnie zmian u rycerzy: PORAŻKA

    Jeszcze co do poprzedniego update’u, w którym Skrót Szubrawców zmienił barwę na czarną. Uważam, że to też nie ma sensu. Dla przykładu: wbija sobie 20 lvl podjarany odkryciem Alarilu, wchodzi na czarne, nie wiedząc nawet, że jest to czarne, aż tu nagle atakuje go 100 lvl… Wydaje mi się, że kraina, jaką jest Alaril- Karczma powinna być pozbawiona tego typu rzeczy, ponieważ wielu graczy na tym poziomie można rzec, że są to jeszcze nowicjusze.

    Podsumowując: niby wszystko dobrze, ale nie jest idealnie. Wg mnie sprawy, które poruszyłem powyżej, powinny wrócić do wcześniejszego stanu. Może to tylko po prostu moje odczucie, może się mylę, może nie mam racji, a wprowadzone zmiany wyjdą nam na dobre i nie będą takie złe…

    Pozdro wszystkim, miłej gry i dobrego dropu

    • Nie wydaje mi się żeby zmniejszenie przelicznika gryzki z zręczności na sile, ani zmniejszenie o 20% efektu krwawienia byly lepsze od dotychczasowej gryzki.
      Ogólnie żadna zmiana mi się tutaj nie podoba.

  24. Nie podobają mi się te zmiany po co poświęcać czas na sane, zmniejszenie dmg w pvp jestem bardzo za. Zmniejszanie dmg w pve po co? Jak zmniejszać nam to i mobką też trzeba to zmniejszyć. Staraca czasu i pracy zespołu taern

  25. Osłabiając VD uderzyliście we wszystkich drutów dla których głównym petem jest plox lub twig.

    Ktoś tam w ekipie powinien wziąć długi rozbieg i sprawdzić głową wytrzymałość ściany.

  26. Chyba lepiej byloby zostac przy tym co jest bo tak jak z ta era tak z tym pvp popada sie ze skrajnosci w skrajnosc zmiany powinny polegac na drobnej kosmetyce celnosci i sily atakow i na bierzaco korygowane mam nadzieje ze to tylko taki zapychacz majacy odwrocic uwage od 3d (do ktorego tez jakos bardzo mi sie nie spieszy) i nigdy nie wejda bo sporo gier w ktore gralem zostalo popsutych przez taka “dobra zmiane”

  27. Witam

    No i to mi wygląda na koniec bb gryzka :/ gdy nareszcie się udał to teraz nie ma sensu bo mały dmg 🙁 Jeszcze gorsze jest to ze zreka juz prawie do gryza dmg nie daje a gryza sie robi pod zreke :/ Widze ze adminy nie lubia gryzow. Mam nadzieje ze cos sie to zmieni bo teraz brzmi to masakrycznie :/

    Zobaczymy jak czy bedzie dawal rade jak nie to trzeba robic reskil.

  28. Myśle ze ryc możne mieć mniejsze dmg ale nie słabszy blok gdzie i tak na bossach w Beirn ma ciężko. dajac 5-6 blok tak na prawdę nic on prawie nie będzie dawać a wiemy sami co się dzieje na bosach typu Morana Admiral czy tez Selena 🙂

    • Jak Ty rycerzem chcesz dać 6 blok? :O Na tym poziomie kolego to powinno być trochę więcej ogarnięcia. Mi zmiana bloku ani ochrony nie przeszkadza, jest spoko.

  29. to widze ze za kazdym razem jak robia cos przy rycerzach to tylko na + wychodzi najpierw obnizyli celnosc przy uzywaniu tarczy teraz oslabili sama tarcze tylko sie cieszyc ciekawe co bedzie nastepne zabranie poteznego uderzenia a moze wcale nie bedzie mozliwosci ataku…. zal zal i jeszcze raz zal

  30. Panowie i panie! Ekipa funduje Wam prawdziwą rewolucję! Koniec z ogłoszeniami “ryc do 55 lvl na dz”. Teraz będzie: “ryc od 100 lvl na dz” 😀 Bonusowe pozdrowienia dla miłośników bicia Htagi…

  31. jedyna wzmianka o luku to ze pa bedzie zabierac po 1 , czyli jedyny atut luka zostal zabrany , bylem na testach kondy tez bedzie niewiele zabierac tyle co nic , a jeszcze trza wbic te lodowa , jednym słowem to pytanko usuwacie profe łucznik? czy poprostu macie nas łuczników gdzieś? nawet sie nie wysiliście wspomniac o profie luk jedynie napisaliscie ze debufu zmiejsza zabieranie Pa , jakby nikt nie gral w te gre pewnie by nawet nie skojarzyl ze jest cos takiego jak łuk , pozatym psycho na 8 lvl jest nie lada wyczynem , moze byscie tez pomysleli o jakims wiekszym bonusie skoro ulepszenia juz zaczeliscie ruszać ? no i chcialbym zmienic profesje bo niechce grac postacia ktora robi tu za placka a jest pomijana , a ekipa jest głucha na cokolwiek w sprawie tej profy , ciemno widze ogolnie zmiany pvp i pve mam nadzieje ze to nie bedzie strzal w kolano tuz przed wersja 3d , ze nagle nie przezuci sie na nowe gry na rynku a nie brakuje ich spora liczba ludzi , zreszta juz pustoszeje duneb a jedyny tlok robia multiplayery ktorzy dalej hasaja bez problemu pozdro

  32. vd- jedyna profa ktora nie zasluzyla na oslabienie dostala po ryju moze dodacie podniesienie dmg po ulepszeniuy broni ? wiem ze nie moze niech buf ryca podnosi dmg? najslabsza postac w grze good job oby tak dalej upek z dupy

  33. Co wyście z tymi rycami zrobili -.- ciekawe na czym te mniejsze lvl teraz bd expic , 50 lvl na parobki. 3 atuty rycka buff ,ochro i tarcza z czego 2 zepsute , brawo .Już widzę htage ,morane ..

  34. dlaczego na 130 lvlu vd bije mniej od 60 uka sh ryca i dr na bufie bo staram sie zrozumiec oslabienie vd ale nic mi nie przychodzi do glowy wyjasni mi to ktos

  35. Druid…hmm bez komentarzy.
    Barba ? serio ? Ok…zmieniliście przelicznik gryzki. To dosć drastyczna zmiana biorąc pod uwagę, że gryzaków jest trochę i dedykowani są przeważnie pod PvP…więc ? Dostali totalnie wewnętrznego kopa w kiszkę stolcową 😮 i to od “swoich” Czy planujecie, tak jak za czasów zmian druida dać bezpłatny reset stat i umek ? bo moze się zmutuję na mocnego krytyka zamiast zostać ułomnym gryzakiem z 42 punktami siły
    Pozdrawiam i życzę zdrowia i lepszych pomysłów taktycznych.

  36. “Otóż, jest programistą ActionScript 3 “…To co mnie najbardziej interesowało, okazało sie jak zwykle nie wypałem. To ja się nie dziwie, że ten o to programista robił “nic ciekawego” i na pewno nic już pożytecznego nie zrobi. Specjalista od flash i AcitonScriptu ? Panowie i Panie to woła o pomstę do nieba… Może tak dla przypomnienia, mamy XXI wiek, 2017 rok, powoli zbliżamy sie do 2018, a wy tworzycie gre we flashu. Ile wy chcecie być na rynku gier? Rok? Pół roku ?
    To jest tak jakby tworzyć aplikacje tylko na windows’a XP, niby jeszcze używany przez mały procent uzytkownikow, ale jak długo ?

    • Nie rozumiem. Jest to najnowsza wersja języka programowania aplikacji Flash. Flash jest bezustannie rozwijany. Z którego Ty tu roku do nas przybyłeś? 2030?. Macie tam teleportery i komputery kwantowe?. 🙂

      • Flash is dead. Przestarzała, coraz częściej porzucana i co gorsza komercyjna technologia, której obecne rozwijanie polega co najwyżej na panicznym łataniu krytycznych błędów, bo szans na rozwój i zyski już nie ma. Na obecne przeglądarkowe bebechy przeportowano już np. emulatory np DosBox i UAE, coraz częściej da się pograć w zwykłej przeglądarce w coraz bardziej zaawansowane gierki 3D bez najmniejszego śladu technologii Flash… O czym tu dyskutujemy?

  37. Smiech… cios w wątrobę wspomagany modyfikatorem obrażeń fizycznych? A gdzie tu obrażenia fizyczne? Dajcie jeszcze krytyki do leczenia. I do wyssania many. Ale poza tym jest git 🙂

  38. Barba to totalna porażka. W pvp 1vs1 kiedy dostaje debuff, to moze uratowac go tylko duza ilość zręczności i nic poza tym. Zmieniając przeliczniki wielu barbów będzie musialo zejść ze zreki w sile bo ich dmg będzie po prostu za maly (co za tym idzie, mniej zreki – mniejsza szansa na unikniecie czegokolwiek). Ogólnie barba po tym upie to bez debuffera i ochrony od ryca chyba nic nie będzie mogl w stanie zrobić.

  39. W pvp grając VD zjadłem już na tym zęby. 5 lat gry. Szczerze osłabienie VD w pvp mnie nie boli, ale osłabić dmg z uderzenia cienia w pve to jakiś cyrk. VD i tak ma gorzej z debufem od np takiego sh, który wbijając dotke czy front walczy tylko zreka przeciw zrece. VD natomiast wiedzą przeciw wiedzy plus resy urok co daje mu komiczny w porównaniu do fizola %. Pozdrawiam i to nie płacz tylko fakty, bo zaraz ktoś napisze niżej “nie placz”

  40. Zniszczyliście profesje Vd. Po co osłabiać postacie? Nie ogarniam tego z bólem patrzyłem co stało się z moim vd w którego włożyłem tyle czasy , starań. Gdy nic się nie zmieni będę musiał opuścić tą niegdyś najlepszą gre nie do zastąpienia , bo obecnie jest to dno i jedna wielka kupa. Taern już nie istnieje po tym upku w moich oczach. Jednak pisze tu gdyż chce walczyć żeby było jak kiedyś. A jeśli chodzi o up z ulepszaniem eq bardzy dobrze wyszło 🙂

    Pozdrawiam Hanaczi Ostlor

  41. Popsuliście dt, bb, ryca, vd. Z MO zrobiliście wariata zabijakę… Dt, żeby uleczyć full hp, musi ze 4 leki grp dać… Ta zmiana z krwawieniem u bb, to kompletne nieporozumienie. BB stał się na słabszym lvlu bezużyteczny. Po co zmieniać coś, co jest dobre? Jak wiele mieliście skarg na ten system walk? Poza tym, to tak znacząca zmiana, że w taernie powinna zostać przeprowadzona jakaś ankieta/referendum w sprawie takich ważnych zmian. To całkowicie zmienia sens niektórych postaci. Zmieniliście coś, co do taerna przyciągnęło nowych graczy, a teraz przez to, że chcieliście dobrze, ale chyba nie wyszło (bo wszedłem na godzinę i już na globalu negatywne komentarze) teraz część graczy odsunie się od taerna. Jeśli mieliście coś takiego w planach, to warto było zrobić głosowanie, tak jak w przypadku łączenia S1 i S2, czy S3 i S4. Pewnie jeszcze popykam w taern, ale to najpewniej ze względu na znajomych, bo sam grając barbarzyńcą, dostrzegam głównie minusy w aspekcie, który jest najważniejszy w całej grze. Może i jako tako system walki nie jest zmieniony, ale cechy postaci (które są najważniejsze, bo czymś trzeba w końcu grać) zostały tak zmienione, że według mnie ten cały update był bez potrzebny. PS: Chcieliście jeszcze, aby była widoczna różnica pomiędzy graczami o różnych lvlach, ale nawet podobnym eq, no to wywalcie jeszcze 120 lvle spod karczmy bo całkowicie psują rozgrywkę mniejszym graczom. W sumie to takim 35-55 lvlem się tam nie poorasz, bo wbije się jakiś 120 level, który zacznie sobie nabijać czaszkę bijąc sobie słabszych. Wniosek? Na małym lvlu gra jeszcze bardziej zniechęca, bo nawet normalnego pvp grupowego nie zawalczysz, bo wbije ci się 110+ i zniszczy fun z gry. No a pokój walk drużynowych, nadal zamknięty…

    • Jeszcze jedno. Jakby ktoś jeszcze nie zauważył różnicy z gryzieniem , to tylko powiem, że jak wcześniej takiego 120lvl maga bez buffa od ryca i furii gryzlem np. 200 (mam 70lvl), tak dzisiaj z rozkazem gryzlem 112 mo po 70… BB nadal świetny dmg… Ogólnie wychodzi na to, że ciągle coś się w mośku nie podoba ekipie i ciągle go ulepszają. I pewnie gdybym 4 lata temu wiedział co mnie czeka tworząc swojego bb, to pewnie grałbym mo…

  42. Wszystko ok tylko dlaczego Druidowi zmniejszyliscie leczenie,niedosc że ograniczenie to jeszcze i to.Pety mogliscie zostawic w spokoju i tak przeważnie nie uczestniczą w PVP, a tak mój Twig bije po jakies 300 czyli troche wiecej niż ja z kija,to po co tyle kasy było wywalone na niego.Ponadto gdzie obiecane dawno dodatkowe 3-klatki które miały wejsć w poprzednim upku,a wystarczyło odblokowac dodatkowo klatkę która jest bo jest. Zróbcie cos z tymi petami z 1 oraz 2 klatki bo oprócz Ploxa oraz Papuga reszta zupełnie nic niewarta,a teraz i to im zabraliscie.Praktyka pokaże na ile bedzie osłabiony MO ,bo do tej pory miał druida na 2/3 meteory,a wy twierdzicie że druid to kox,nie każdy druid na serwerze ma Latarke i nie wzszystkich interesują zmiany w PVP bo niewszyscy się w to bawią.

  43. Mam wrażenie, że zmiana dmg z uderzenia cienia u vd jest totalnie nieuzasadniona i niepoparta żadnym logicznym argumentem. W pvp vd i tak bardziej skupia się na urokach, natomiast w pve uderzenie jest bardzo pomocne i nie mówię tu nawet o bossach z Beirn tylko o tych mniejszych, których “nie opłaca” się ukazywać. Vd jest jedyną profesją gdzie buf od ryca nie daje żadnych efektów (pomijam rozkaz, który działa jednakowo na wszystkich i trans skuteczny tylko w wyssaniu many). Każda inna profa z pomocą ryca staje się koksem. Ubrani sheedzi mogą skutecznie zastępować barbów na wielu instach, ale wiadomo, że ich dmg jest nieporównywalny. Vd czy bufnięty łucznik przykładowo na v2 może śmiało iść zamiast mosia, ale jak wyżej- dmg jest i było nieporównywalny (oczywiście przy zestawieniu graczy na podobnym lvlu i ekwipunku). Po co jeszcze bardziej je zmniejszać? Toż to kalectwo, spore utrudnienie solowej gry. Porównywalnie uderzenie chi sheeda na 7 lvlu ma 285% obrażeń, łucznik- 230% na maksymalnym lvlu ognistej strzały. Dodatkowo z mosiem jest to ciekawa kooperacja- wrażliwość dla łucznika i zmysły dla mo.

    Nie wiem co jeszcze mogłabym napisać prócz tego, że ta bezsensowna, niczym nieuzasadniona zmiana zniechęciła mnie do gry tą profesją. Dobrze, że jako odskocznię mam ryca, u którego zmiany nie bolą tak jak w przypadku vd.

    Nie pozdrawiam bo mi smutno.
    Czekam na hejty.

  44. Ekipa próbuje dążyć do jakiegoś idealnego balansu idąc po trupach. Czy to jest Wasz główny cel?
    Pozostaje mi życzyć tylko takiego balansu jakiego dokonano w grze StarCraft ekipy Blizzard! :). Tam nie było poszkodowanych graczy.

  45. Skoro jest już uwolnienie z korzeni i zmniejszone leczenie to teraz dodajcie środek owadobójczy na osy ?? Myślę że będzie to bardzo dobry pomysł , pozdrawiam upek do niczego.

  46. Po prostu ludzie szkoda strzępić ryja , vd osłabiony z uderzenia cienia ja pidole , lepiej cofnijcie wszystko jak było bo to jest jakaś porażka.

  47. Ludzie zróbcie coś z tymi eventami… Wbija typek 100-140lvl i bije sam to po co w ogóle eventy?Ta gra jest pod wysokie lvl ? zrobcie event gdzie tylko niskie moga grac albo jakieś przedziały.Wiem wiem żale sie

  48. Widzę ze kolejne zmiany jakie wprowadza ekipa w kwestii balansu to ciągłe osłabianie poszczególnych klas. Zamiast skupić się na pracy, jeżdżą na jakieś konkursy do Chin, wrzucają jakieś fanarty, udzielają bezsensownych wywiadów… Ta gra upada… Szkoda bo miała potencjał, niestety zrobili coś i spoczeli na laurach lenie i tyle. Lenistwo, lenistwo i jeszcze raz lenistwo….

  49. Po 2latach gry w taerna (druid/bb) i wydanej kasie na premke i jakieś rarki z początku, dziękuję i żegnam, wrócę na d3 jak te postacie będą wgl coś warte

  50. Usuwają wpisy które są nie wygodne da nich 😀 dziecinada z ekipy. Co mają wam gracze słodzić jacy wy piękni i jak cudownie wszystko robicie ? Dlatego usunęliście mój wpis że napisałem o tym że epiki lecą tym samym osobą i że uśmierciliście pvp? Wiem wiem prawda boli wiec trza usunąć 😀 Komunistyczne Czerwone łby ……… http://screenshot.sh/oAkUOHvKx1GzV

    • Pański wpis nie ukazał się nie ze względu na pomówienia, ale brak kultury. Każdy ma możliwość wypowiedzi na naszym blogu, o ile zachowuje minimum przyzwoitości. Panu się ta sztuka nie powiodła.

  51. Zamiast cos psuc i robic cos przeciwko poini graczy zrobilibyscie w koncu cos dla nich ,bo przecież ta gra ma byc dla tych co grają a nie dlatych co nią zarządzają.BoooM on-ma racje z vtymi epikami dlaczego to wciąż dropią te same osoby i topo kilka.Po drugie gdzie obiecane zwiekszenie ilosci miejsca w 3 klatce,gdzie stoi jedna pusta,miało to byc zrobione w poprzednich upkach, ale cos wam niewyszło,dlaczego pety z pierwszej i drugiej klatki są tak kiepskie że nieopłaca ich kupowacno może poza Ploxem i Papugiem moglibyscie to poprawic.Zamiast osłabiac te które doczegos sie wogóle nadają.Gram Druidem od jakichs 5 lat-cały czas osłabiacie to profe,zaczeło sie od ograniczenia leczenia a teraz kombinujecie znowu jak je osłabic,może wogule zlikwidujcie to profe i bedzie ok.Korzenie raczej niełatwo wbic co zas sie tyczy pvp czy dalej mo bedzie mnie miał na 3 meteory,bo jakoś niewidze żeby ich osłabili.Gra ta robi sie monotonna i nudna .niekażdego interesuje pvp ,zamiast cos ulepszac na siłe i wszystkim na przekór byscie stworzyli naprzykład jaką nowo profe było by ciekawie.Proszę o nieusówanie mego komentarza tak jak poprzedniego.

  52. Ok, wszystko spoko. Tylko powiedźcie, dlaczego niezgodnie z jakąkolwiek logiką i sprawiedliwością wprowadziliście reduktor obrażeń premiujący wyższe lvle nupów kosztem mniejszych lvli pracujących długo nad skillem, inwestujących w postać pod pvp poprzez balans stat, umek i ulepszenia za grubą platę, dzięki czemu mogli zorać o 30 lvli większą postać bez skilla. Wasz absurdalny modyfikator sprawia, że nup, nie ogarniający postaci którą gra, tylko z racji wyższego lvla ma przewagę nad graczem pvp myślącym i inwestującym w udoskonalanie postaci. To jest bardzo nie fair. Pozostałe zmiany jak zmiany, można mieć różne zdanie. Ale kastrowanie graczy którzy wypracowali postać pod pvp między innymi po to żeby walczyć z kolesiami o 30 lvli wyższymi, to naprawdę przegięcie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *