Aktualne prace, plany, odpowiedzi, statystyki i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 172

“Obecnie pracujemy nad…” nie traci na znaczeniu – wracamy do żywych i poruszamy tematy związane z pracami Inżynierów w aktualnej wersji gry! A może drobna zabawa wielkanocna? Rocznica wprowadzenia instancji Maheta i Tarula za nami, więc łapcie garść statystyk. Dodatkowo, odpowiadamy na pytania graczy i dzielimy się kolejnym raportem z Broken Ranks!


Obecnie pracujemy nad…

Zazwyczaj umieszczamy na blogu wyłącznie raport z prac nad Broken Ranks, przez co często żyjecie w przekonaniu, że omijamy aktualną wersję gry szerokim łukiem. Trudno się dziwić tego typu opiniom i towarzyszącym emocjom… Jesteście tu i teraz. Gracie w The Pride of Taern, a nie w Broken Ranks. Musimy przyznać, że mieliśmy obawy przed wrzucaniem tego typu informacji, bo nie wszystkie rzeczy, nad którymi obecnie pracujemy, zostaną wprowadzone w przyszłości. Wiadomo, że różnie to bywa i wszystko zależy od efektu końcowego. Niemniej jednak praca Inżynierów jest dla Was widoczna dopiero w momencie wprowadzania zmian czy nowości. Może warto to zmienić?

Wielu z Was loguje do świata Taernu w różnego rodzaju święta. Jest to czas relaksu, odpoczynku, oderwania się od rzeczywistości. Uważamy, że powinniśmy w jakiś sposób umilać ten czas, abyście nie popadli w rutynę codziennych taernijskich zajęć. Idealnym przykładem jest tutaj ostatnia edycja Eventu Świątecznego, podczas którego mogliście poexpić, zdobyć użyteczne przedmioty, a co najważniejsze zebrać się w drużyny i cieszyć wspólną grą. Esencja gier MMO, prawda? 😉 Dlaczego nawiązujemy akurat do tego? Cóż, myślimy nad zorganizowaniem zabawy wielkanocnej. Może nie na taką skalę jak wspomniana zabawa świąteczna, bo chcąc nie chcąc Wielkanoc trwa znacznie krócej niż okres bożonarodzeniowy (liczony do Nowego Roku), ale mamy nadzieję, że pozwoli Wam to zdobyć cenne nagrody, a przy okazji zyskać nieco doświadczenia. W związku z tym, mamy do Was dwa pytania – może akurat ktoś trafi 😉 Jak myślicie, jakie atrakcje rozważamy i co planujemy jako główną nagrodę w evencie?

Przede wszystkim jednak chodzi o dobrą zabawę. Przy okazji, w komentarzach podzielcie się z nami sugestiami na temat deficytowych przedmiotów użytkowych na serwerach. Być może uda się coś z tym zrobić 😉 Bawmy się!

Co jakiś czas dochodziły do nas informacje, że wiele osób posiadających Cierń nie jest z niego zbytnio zadowolonych. Team Inżynierów postanowił wrzucić miecz na warsztat. Ruszyły testy różnych wersji alternatywnych obecnego Ciernia. Temat jest dość szeroki i sporo jeszcze zostało do ustalenia, ale… Wasze głosy popchnęły nas do działania. Testom zostały poddane między innymi wersje obejmujące zwiększony bazowy DMG oraz modyfikatory. Póki co, kombinujemy dalej, bo zadanie nie jest łatwe. Z jednej strony Cierń powinien stać się satysfakcjonująca bronią, właściwą na swój poziom, ale z drugiej trzeba uważać, żeby Gorthdar nie stracił na swojej wartości. Jesteśmy dobrej myśli i mamy nadzieję, że Wy również 😉

Na tapetę zostały wzięte, zgłaszane wcześniej, problemy z respem grupki z kluczem w Chramie. Póki co, przyjęliśmy rozwiązanie, które utrudni “farmienie” kluczy i blokowanie dostępu innym, a przy okazji da też pole popisu miłośnikom pvp. Przy czym nie utniemy możliwości zdobycia klucza jak do tej pory, kiedy ktoś wygodnie na ochronce chciał go zdobyć. Ujmując to nieco bardziej konkretnie: w komnacie z kluczem dodamy trochę czarnego pola, jednocześnie zostawiając część czerwonego. Grupka mobów będzie mogła się pojawić losowo na czerwonym lub czarnym polu. Dodatkowo, skrócimy resp i wprowadzimy system wyrzucania z Chramu, uniemożliwiający trzymanie wylogowanych postaci w tym miejscu.

Doszły nas słuchy także o deficycie flaszek mocy na serwerach. Podjęliśmy już wstępne kroki, aby nieco poprawić sytuację. Prawdopodobnie zostanie dodana do dropu, ale być może sięgniemy też po doraźne rozwiązania eventowe. Testy trwają. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że nie możemy “przedobrzyć”.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że jest więcej kwestii wymagających działania z naszej strony, ale nie o wszystkim warto wspominać na aktualnym etapie. Dziękujemy za liczne spostrzeżenia i sugestie!

Odpowiedzi na pytania graczy

“Co z Eventem Vorlingów? Czy wreszcie cokolwiek zostanie w tym temacie zrobione? Dawno już nie było. Mimo problemów na nim, to jest to naprawdę dobra zabawa dla wielu osób. Zdaję sobie sprawę, że było wiele innych tematów do ogarnięcia i załatania (np. nieszczęsna insta Maheta i Tarula), ale przydałoby się jakieś info. Osobiście czekam z niecierpliwością.”

Tak jak pisaliśmy na forum, co do Eventu Vorlingów, czekamy do czasu aż dogramy wszystko pod update, mający na celu zoptymalizowanie bazy danych. Po tym na pewno pojawi się rozpiska (zarówno na forum, jak i w kalendarzach serwerowych).

“Przy eventach, skrzynkach i HH, na Tolnorze mają miejsce straszne problemy z logowaniem na serwer. Nie wspominając już o lagach towarzyszących zabawie (o ile w tych okolicznościach można w ogóle tak powiedzieć). Czy tak już będzie cały czas, czy może działacie coś w tym temacie?”

Ta kwestia również jest po części związana z pracami optymalizacyjnymi, o czym wspomnieliśmy wyżej. Komfort gry powinien wówczas ulec znacznej poprawie. Niestety problemy nie dotyczą wyłącznie wspomnianych tutaj sytuacji… Nie ukrywamy, że wciąż od czasu do czasu borykamy się z atakami DDoS, które są realnymi winowajcami większości kłopotliwych sytuacji. Niestety każdy atak jest inny, przez co ciężko jest w pełni skutecznie się bronić. Być może powtarza się to już do znudzenia, ale taka jest prawda. Nam też zależy na tym, abyście mogli swobodnie poruszać się po świecie Taernu, więc prace nad tym również są w toku.

“Platynowe skrzynki na Tolnor trochę nietrafione. Co do kłopotów z logowaniem czy tam lagami w trakcie, wiem, że czekamy na update. Wszystko pięknie, ale jest jeszcze problem z ilością skrzyń w stosunku do ilości graczy po połączeniu.”

Jak najbardziej to rozumiemy. Póki co, myśleliśmy czy bardziej odpowiednie nie byłyby nawet nieco mniejsze respy platynowych skrzyń, ale w dłuższym czasie (np. jeden dzień). Dzięki czemu jest większa szansa na zdobycie skrzynek przy normalnych zajęciach, a i na “polowaniach skrzynkowych” często wyjdzie się lepiej niż podczas godzinnego przy ogromnej konkurencji. Poza tym, podczas jednogodzinnego wysypu wszyscy skupiają się właśnie na tej pojedynczej, konkretnej godzinie, logując w tym samym czasie. Co myślicie? Ewentualnie przyjrzymy się również rozmieszczeniu respu czy nie składa się on na wspomniane problemy.

“Czy można zrobić tygodnie z expem z jakimiś innymi bossami? Np. na Marionetkach, albo może Ichtion czy wieża dla mniejszych? A dla większych np. Jaskółka. Bo pod lodem pewnie nie będzie zwiększonego expa, hehe. Może jakieś dodatkowe psycho na którejś instancji?”

Owszem, można zrobić zwiększony exp na innych bossach. Staramy się unikać instancji, które są bardzo popularne lub są typowym miejscem do “farmienia” (np. wspomniana wieża). Celowaliśmy głównie w przedziały sugerowane dla danej lokacji. Czasem w grę wchodzą inne czynniki. Przykładowo, Marionetki mogą być świetnym expowiskiem dla petów. Mamy jeszcze czas do następnej rozpiski tygodni z expem, zatem możecie zamieszczać swoje komentarze z sugestiami (najlepiej, żeby były konstruktywne) 😉

Garść statystyk

Ile to już czasu minęło od pierwszej wyprawy w głąb zapomnianych labiryntów osłaniających tajemnice pradawnej cywilizacji Orków, Miasta Tarula? Taernijscy magowie i dzielni wojownicy stoczyli wiele bojów, pokonując nawet naczelnych wodzów Widmowej Armii. Wynieśli wiele potężnych przedmiotów zapewniających znaczną przewagę nad swoimi oponentami. Chwała Wam! Sprawdźcie ile przedmiotów wydartych Mahetowi i Tarulowi znajduje się obecnie na serwerach oraz ile pomyślnych walk z dowódcami Orków stoczyliście!

Ostlor (stan od dnia 22.05.2018):

  • Ilość prób: 2166
  • Ilość ubitych Mahetów: 355
  • Ilość ubitych Taruli: 49
  • Ilość rarów z Maheta, które aktualnie znajdują się na serwerze (nie dotyczy skinów): 47
  • Ilość rarów z Tarula, które aktualnie znajdują się na serwerze (nie dotyczy skinów): 4

Tolnor – włącznie z ilościami sprzed połaczenia serwerów (stan od dnia 22.05.2018):

  • Ilość prób: 2412
  • Ilość ubitych Mahetów: 412
  • Ilość ubitych Taruli: 111
  • Ilość rarów z Maheta, które aktualnie znajdują się na serwerze (nie dotyczy skinów): 55
  • Ilość rarów z Tarula, które aktualnie znajdują się na serwerze (nie dotyczy skinów): 15

Poniżej przedstawiamy statystyki związane z tygodniem z expem na Valdarogu w porównaniu do tygodnia poprzedzającego. Niestety nie udało się wyciągnąć innych danych, ale trzeba przyznać, że te ilości są imponujące. Łapcie 😉

Ostlor:

  • Ilość wejść na Valdaroga podczas tygodnia z expem: 13207
  • Ilość wejść na Valdaroga – tydzień przed zwiększonym expem: 136

Tolnor:

  • Ilość wejść na Valdaroga podczas tygodnia z expem: 14660
  • Ilość wejść na Valdaroga – tydzień przed zwiększonym expem: 336

HC:

  • Ilość wejść na Valdaroga podczas tygodnia z expem: 10
  • Ilość wejść na Valdaroga – tydzień przed zwiększonym expem: 1

Jakie statystyki chętnie zobaczylibyście w kolejnych częściach bloga? 😉

Raport z prac nad Broken Ranks

Grafika:

  • praca nad sprzętem kobiecym,

  • ukończony męski ekwipunek w wersji na mapę,
  • nowa, większa wersja Garnizonu – skończony koncept, rozpoczęcie budowania lokacji (modelowanie i teksturowanie terenu),
  • podmalówki wnętrz – jail, wnętrze ratusza.

Coś dla niegrzecznych Taernijczyków 😉

Scenerie walk:

  • nowa sceneria jaskini – poprawki.

Animacje / FX:

  • animacja Upadłego Strażnika,
  • animacja Ducha Zamku,
  • particle oraz animacje do lokacji portu oraz miasta w Trentis,
  • poprawki meteorytu.

Programowanie:

  • skrypt automatycznie konwertujący dialogi z wersji 2d do BR,
  • nowe funkcjonalności do edytora gry – łatwe przesuwanie elementów, czytelniejsze ikonki dla różnych obiektów,
  • zoom do cutscenek,
  • możliwość łatwego kopiowania całych dialogów (potrzebne do nieliniowych questów,
  • (BR + 2d) nowe funkcjonalności dla sprzętu w celu poprawy balansu,
  • (BR + 2d) optymalizacja bazy zasobożernych funkcji w celu szybszego działania serwerów.

Questy:

  • nowy quest – “Dziwny wojaż”,
  • konwersja 10 questów do BR.

37 thoughts on “Aktualne prace, plany, odpowiedzi, statystyki i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 172

  1. z calego bloga jedyne co mi sie podoba to drugi obrazek z laska XD a nadal nie wiadomo na ilu % jest ukonczone BR wiec jak dla mnie nadal shit blog.

    • Duch zamku staje się coraz mniej odwiedzany bo v1 jest zbyt konkurencyjne i zbyt wygodne, więc dlatego było. Prędzej zrobią tydzień z v2 jako że gorzala jest konkurencyjna i jako tako w sobie to bd event na psycho bo dielektryki podropia 🙂

  2. Pewnie bylibyście zawiedzeni jeśli nie byłoby narzekania na blog. Już śpieszę Was zadowolić 🙂 Kolejny blog, który czyta się jak ulotki ze skrzynki. Tu zaprasza fryzjer, tam otwiera się nowa stacja obsługi samochodów, a na następnej pizzeria z dowozem do domu. Blogi od dłuższego czasu są jakieś takie “płaskie” i bez polotu, a użytecznych informacji (subiektywnie z mojej strony) jakoś nie mogę dojrzeć. Generalnie…pobieżnie przejrzałem. Blablabla, do fryzjera nie idę, mechanika mam swojego, zaufanego, a pizzę robię sobie sam…czyli? jak to z ulotkami-do kosza. W chwili kiedy to piszę (środa rano) nie widzę żadnych postów. Dawniej zaraz po wrzuceniu bloga był wpis “pierwszy!” a teraz? To już nie przypadek
    Pozdrawiam

    • tak jak do tej pory, jak to napisała 1 osoba : “pójście na fyo często kończy się na chramie” tak teraz nawet nie będzie się zaczynać, gdyż szkoda czasu będzie

    • Dokładnie. Czarne pole w chramie = pasztet sporządzony z piątek młodych graczy. Lepiej rozszerzyć lokacje respa grupy z kluczem na cały chram. Wtedy zbieractwo kluczy będzie utrudnione bo za każdym razem trzeba będzie klucza szukać bijąc po drodze niepotrzebne grupki. Wtedy nie będzie się to “farmicielom” za bardzo opłacało.

      • Jestem tego zdania, żeby te dwa pomysły połączyć. Czyli dać czarne pole w sali, gdzie aktualnie klucz respi oraz dać możliwość zrespienia grupki z kluczem na terenie całego chramu. Z tym, że szansa pojawienia się grupki w chramie/ w sali z kluczem będzie wynosiła np. 50/50 . Aktualny pomysł ekipy będzie jeszcze bardziej korzystny dla farmerów kluczy. Szybsze respienie kluczy w jednym miejscu i możliwość eliminacji konkurentów za każdym razem, gdy się ktoś zjawi tylko polepszy im warunki farmienia. Przyszła zmiana będzie bardzo dużym ciosem dla graczy na poziomie 50-70lvl, dla których własnie ta insta jest głównie jest skierowana.

        • Jeśli chodzi o wprowadzenie czarnego pola w sali z kluczem. Zamysł jest pewnie taki, aby farmiciel nie czuł się bezpiecznie mając ochro PvP. Jednak sprytny zdobywca kluczy wyloguje zaraz po walce z grupką, gdy będzie miał tabele, lognie sobie na alta i będzie pogrywał gdzieś indziej. Takiemu ciężko coś zrobić, chyba że ktoś będzie miał cierpliwość wędkarza i zechce czekać aż ten łaskawie pojawi się znowu. Czarne pole w tamtym miejscu na pewno nie poprawi sytuacji.

          • Zgadzam się z tym że w momencie jak pojawi sie tam czarne będzie większy problem ze zdobycia klucza ale nie dla osoby farmiącej tylko dla osób które będą chciały zdobyć klucz.
            Przyjdzie taki mo 120+ będzie sobie farmil klucze i praktycznie nikt mu nie zagrozi bo grp 5 50-70 lvl będzie miał na pare deszczy/metków. Panowie (chyba panowie :P) Falusiasty oraz RogiSzatana mają dobry pomysł aby było i czarne i losowy resp klucza

  3. To tylko pokazuje jak jest mało graczy na Hc,przez tydzień z expem zabito tylko 10 valdkow Ale wy nadal olewacie ten serwer …

    • z valdkiem na hc jest o tyle problem ze jest dosyć spora droga przez red. Żeby zrobic valdka potrzeba już kogoś 80+. Eq na drodze do valdragora nie łatwo jest stracić

    • To nawet nie chodzi o to, że mało graczy, tylko na HC pójście na waldka wcześniej niż o 2 rano to samobójstwo – grotę czyści się długo, a cała trasa jest na czerwonym polu. Dlatego na tego bossa można chodzić albo w nocy, gdy wrogowie śpią, albo w 10 osób mając po 2 mosie i vd, żeby mieć jakąś szansę w oro.

  4. Drodzy Administratorzy, skoro na tapecie jest ciern, to co z Szponami dla sh? wybaczcie ale jest to item tak slaby jak Gjolmar dla łucznika, skoro barbarzynca ma miec zmienione te lipne obrazenia od energi to dlaczego sh rowniez nie moze?
    Deficyt flaszek Mocy? a mzoe poprostu zbyt wielu mośków jest 🙂
    A moze poprostu nie da sie wytwarzac tych flaszek w stopniu chociazby zblizonym do wf np Hp czy wiedzy ( kule mocy nie dropia prawie)

    Co do flaszek bylo zglaszane problemy z respem blutterów, mam nadzieje ze nie zignorujecie tego, chyba ze chcecie poczekac az ich cena wzrosnie do wiekszej niz wf mocy ( bo ludzie na maheta bd sie ulepszac w hp)(ucinajac farme kluczy rowniez drop flaszek spadnie poniewaz fyo jest farmiony glownie po flaszki przez h levele)), a poza tym jest to bardzo dobra mozliwosc zarabiania dla low lvl 🙂
    Gdzie w sytuacji gdy na resp wyzej wymienionych blutterow przychodzi wiecej niz jedna osoba (sic!!!!) resp nie wyrabia przy stanie 3-4 osob trzeba biegac tak jak sie łapie wrone ;)))) btw wydajnosc respa na blutterach to 250kłów na godzine dla jednej osoby dzielac to przez 4…sami policzcie reszte…
    nie ignorujcie graczy 🙂

    • Hola hola, skoro ciern zostanie ulepszany to mallusowi tez sie to nalezy, zwlaszcza ze kazdy jak sie ubiera juz w rary z tarula i maheta to otrzymuje sporo resa na energie. Wiec malus tez stanie sie bezuzyteczny

  5. Co do tygodnia expa dla graczy z niższymi lvlami osobiście widziałbym tutaj instancję ichtiona lub ropuchy (ewentualnie obie równolegle). Większość profesji jest w stanie wysolować te bossy wraz z dojściem około 40 lvl. Dałoby to możliwość podexpienia petów, które zwykle odstają od gracza z lvlem z racji robienia questów, a i profesje inne niż dr i ryc miałby możliwość podbicia lvli, aby łatwiej było im znaleźć miejsce w pt na dz czy v1.

  6. Mnie ciekawi czy ten nowy quest to seria zadań dla 140 poziomów, zależnych od profesji, które były na ukończeniu 2 lata temu?

    Poza tym nikt na Ostlor nie chwalił się publicznie rarem z Tarula spoza Stonehenge, mamy 4, w rozpisce 5. Ktoś się skrywa czy po prostu znów źle policzyliście? Przypominam, że na postaci mutanta byłego GM była jedna zbroja, sprawdźcie to proszę.

    Event mnie nieco ciekawi, pewnie szybciej wbijemy 2kk prestiżu niż odbędzie się ten nam obiecany, podobnie jak zapomniane HH po wygraniu przez Polaków mistrzostwa świata. Pewnie już wszyscy zapomnieli. Obstawiam skin jako nagrodę.

    Powodzenia, pozdro

    • Aż sprawdziłem z ciekawości – moja gildia zabiła do dziś 27 Taruli i mamy 4 rary. Wychodzi na to, że reszta serwera zabiła 22 i niby złapała 1 rar. Dla mnie te statystyki nie są wiarygodne, nie wiem z czego liczycie te zabite bossy, z osiągnięć, z jakiegoś monitorowania? Pamiętajcie, że często bossa zabija niepełny skład, np: gracz solo. Proszę zweryfikujcie te statystyki.

  7. Ja liczę, że w końcu ktoś pomyśli nad tym i do kryta będą też wliczane obrażenia od żywiołów u broni. Barbarzyńca niestety odstaje od mo jeśli chodzi o ogólny dmg, a taki w cierniu to już w ogóle 🙁

  8. A czy w przyszłośći będzie planowane coś takiego że weźmiecie się i pomyslicie o graczach ktorzy graja po 7-8 lat i graja dzien w dzien, wkladaja serce w grę i nie dropli ani jednego epika po tylu latach a gracze ktorzy graja krocej i na multikontach maja po 3 + epiki ?

  9. Witam. Spoko blog. Za 2 miesiące poproszę tydzień expa z gorzałkowymi (niby dlaczego nie? Htaga był), Mario i Jaską.

    To jest set dla mo to drugie zdjęcie? Jeśli tak, sugeruję bardziej go “podpalić”, w celu uzyskania efektu żarzenia, zarówno w centrum klaty jak i na końcówkach rękawów. Podobnie “wewnątrz” Szeolu.

    Pozdrawiam.

  10. Nareszcie bierzecie się za Cierń, może gdy zrobicie coś z tą bronią ludzie znów docenią te postać. Do tej pory ” Barba bez epika to nie dmg” może w końcu ludzie zaczną doceniać bardziej te postać i powrócą chęci do gry 🙂

  11. Cóż, coraz bardziej przebija się do świadomości społecznej problem z kluczami do laboratorium. Niestety, jego rozwiązanie zależy od tego, jak ten problem widać z samej góry, z której strony, pod jakim kątem, z jakiej perspektywy, interesy jakiej grupy są bardziej istotne itd. Czyli czy problem to:

    1. Nupki nie mogą zdobyć kluczy, bo wredne koksy je masowo farmią i jeszcze te biedne nupki biją.
    2. Koksy nie mogą sobie na spokojnie farmić kluczy, bo jakieś wredne nupki na ochronce im je kradną.

    Hm… Wszystko wygląda na to, że zdiagnozowany problem to punkt 2. W takim razie rzeczywiście, czarne pole rozwiązuje tu idealnie wszelkie problemy i wyjątkowo niesmaczne i godne pożałowania incydenty, jakie wywołują tu postacie z poziomami, dla których ta lokacja teoretycznie jest przeznaczona. Problem solved! A klucze już wkrótce po co najmniej 500k sztuka! 😀

  12. Tydzień z expem na gorzalki to dobry pomysł.
    Dawno (lub w ogóle nie było) nie wiem, ale gwarantuję, że spora ilość graczy byłaby zadowolona.

    • Beznadziejny pomysł, rynek upada łeb na szyję gdzie już ciężko na czymś zarobić…. bądźmy poważni

  13. O wiele lepszym rozwiązaniem była by likwidacja / zmiana questa na zwoje mocy. Może dodać do dropa z orków jako dodatek i zwiększyć ilość orków? Kto chce niech tworzy , dodawanie flaszek mija się z celem …. pozdrawia mo poszukujący wf mocy

Leave a Reply to Desperados Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *