Analiza Wilczej Suki, statsy, eventy i BR – Obecnie pracujemy nad… Cz. 155

Sam środek okresu wakacyjnego to również multum atrakcji w Taernie. Spora część graczy właśnie wtedy pragnie oderwać się od szarej rzeczywistości. Mamy na to sposoby! Sprawdźcie co będzie działo się na serwerach i nad czym obecnie pracujemy! Klasycznie mamy dla Was raport prac nad Broken Ranks oraz coś dla lubiących się wybić na tle pozostałych graczy… Statystyki! Na koniec mała niespodzianka: renowacja starych questów na przykładzie “Wilczej Suki”. Miłej lektury!

Eventowo

Prace nad wymyślaniem nowych rozwiązań i narzędzi eventowych cały czas trwają. Bardzo pomocne okazały się zarówno Wasze sugestie na temat już istniejących wydarzeń, jak i pomysły dotyczące całkiem nowych atrakcji. Dziękujemy za tak wiele wiadomości – naprawdę doceniamy Wasze zaangażowanie! W poprzedniej części bloga wspominaliśmy o turniejach, w których do wygrania będą konta premium. Było to zainspirowane nie tylko pozytywnym odbiorem na serwerze HC, ale również Waszymi prośbami. Nie pozostało nam nic innego jak tylko wziąć to pod uwagę i wprowadzić w życie. W sierpniu, na części serwerów, gracze z trzech przedziałów będą mogli zawalczyć o najwyższą premkę lub jej przedłużenie. Będziemy obserwowali popularność takich turniejów w porównaniu ze standardowymi. Póki co będzie to obejmowało wyłącznie walki 1vs1. W kolejnych miesiącach zmienimy przedziały. Kontynuować będziemy również inne formy turniejów specjalnych, jak choćby te ze zwiększoną platyną i złotem czy innymi, dodatkowymi nagrodami. Tym bardziej, że wśród Was jest bardzo wielu zapaleńców PvP. Cóż… Nic dziwnego, bo kto by nie chciał otrzymać nagrody za powalenie na deski swoich przeciwników – prawda? Jeśli macie jakieś pomysły dotyczące niestandardowych przedziałów levelowych, to śmiało wpisujcie je w komentarzach lub przesyłajcie wiadomości prywatne.

W sierpniowych rozpiskach wydarzeń na serwerach Duneb (KLIK) oraz Larkas (KLIK) pojawiły się również wysypy platynowych skrzyń oraz czterogodzinne HH (wraz z psycho) na zakończenie okresu wakacyjnego. Nie oznacza to jednak, że na tym koniec. Nic bardziej mylnego! Pojawią się dodatkowe, spontaniczne akcje. Nie tylko w formie zwiększonego expa, ale również eventów grupkowych czy z mobami z szansą na drop. W takie upały wszelakim potworom bardzo ciężko usiedzieć w jednym miejscu, więc miejcie się na baczności, bo będzie okazja do bitki i… wzbogacenia się! Przypominamy, że na serwerze Ostlor wciąż trwa długoterminowy event, w którym po prostu musicie wziąć udział – KLIK. Nie zapomnijcie też o serwerze HC, gdzie ostatnimi czasy dzieje się naprawdę sporo – KLIK.

Nowe terminy Eventu Vorlingów zostały podane TUTAJ. Po wgraniu poprawki, na serwerze Ostlor nie odnotowaliśmy większych zakłóceń, a całość wydarzenia przebiegała dość płynnie. Mamy nadzieję, że pozostałe serwery będą bawiły się tak samo dobrze. Na dniach podamy również termin finału Ligi Turniejowej, który odbędzie się na s0. Niepowtarzalna okazja do zmierzenia się z graczami z różnych serwerów! A co do nagród… Póki co, niech zostaną słodką tajemnicą 😉

Rozmyślaliśmy też nad wydarzeniami obejmującymi różnego rodzaju zagadki i podążanie do celu za wskazówkami. Póki co jest to w formie planów, aczkolwiek zastanawiamy się, czy taka forma trafi w Wasze gusta. Co Wy na to? Odrobina myślenia i towarzyszący temu klimat na pewno by nie zaszkodziły – prawda? Zawsze to mały odpoczynek od typowego grindu, z czego część z Was zapewne by się ucieszyła.

Garść statystyk

Ostatnio mieliście okazję zobaczyć jak wygląda topka serwerowa pod kątem ulepszeń ekwipunku. Lista pewnie zrobiła ogromne wrażenie. Mamy nadzieję, że będziecie dążyć do tego, aby uplasować się jak najwyżej w kolejnej porcji tego typu statystyk! Nie zapominajmy jednak, że niektórzy gracze preferują grę solo lub rozgrywkę mieszaną. Dopieszczając tym samym swoje pupile, które niejednokrotnie ratowały nam skórę… Znamy to – prawda? Zerknijcie więc jak na konkretnych serwerach wygląda ranking ulepszeń ekwipunku dla petów! KLIK

Konwersja “Wilczej suki” na Broken Ranks – case study

Broken Ranks jest gotowe na tyle, że można przechodzić całe questy i sprawdzać, czy wszystko działa. Przy okazji wychodzi, że nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Jest sobie taki bardzo stary quest – “Wilcza Suka”. Powstawał w czasach, kiedy narzędzia do ustawiania questów były bardzo proste i nie pozwalały na wiele szaleństw. Można dostrzec to w prowadzeniu narracji w takich questach jak “Suknia Emilki”, “Prośba Deona” czy nawet “Przeszłość wiedźmy”. Jedyne środki wyrazu dostępne wtedy to: tekst, walka, łażenie po mapie i przedmioty do pozyskania z walki, dialogu lub skrzynki. Musicie przyznać, że w porównaniu do questów z Epizodu 1 i 2 to bardzo niewiele.

Nadszedł czas sprawdzania questów w Broken Ranks. Przechodząc je w nowych, jeszcze piękniejszych krainkach, z wygodniejszym interfejsem i mając do dyspozycji wszystkie dzisiejsze możliwości, grzechem było z nich nie skorzystać. “Wilcza suka” została zupgrade’owana.

1. Przedmioty w skrzynkach.

Dając jako nagrodę w walce przedmiot niezbędny w queście, ryzykowaliśmy, że postać będzie miała przepełnione eq albo zginie w tej samej rundzie co przeciwnik i straci szansę zdobycia tego przedmiotu. Full eq i koniec. Quest będzie nie do ukończenia. Skrzynki natomiast pozbawione są tego limitu. Nawet jeśli mamy za dużo w plecaku, przedmiot ze skrzynki i tak wyląduje w eq. Tak było kiedyś, dlatego w najstarszych questach bardzo często można natknąć się na taką sekwencję: zabijamy mobka i w kolejnym etapie musimy podnieść skrzynkę z nagrodą za etap z zabiciem mobka. Działo się to właśnie w taki sposób, żeby nie ryzykować zawieszenia questa przez pełne eq albo śmierć w tej samej rundzie, co mobek.

Z czasem zmienił się sposób przyznawania nagród w questach. 9 akcji może wyzwolić tabelę nagród, w której można umieścić wszystko, co występuje w grze. Właśnie w ten sposób w Broken Ranks (w wersji 2d zresztą ta poprawka też jest zrobiona) będzie zdobywało się Łeb Alfy po walce z silnym wilkiem.

2. Rozmówki dobre na wszystko

Na początku przy ustawianiu questa trudno było uzyskać efekt interakcji z otoczeniem. Dziś jest to proste i robimy to za pomocą mechanizmów umieszczonych na planszy. Na początku rozwoju gry była tylko rozmowa, dlatego tworzyliśmy niby-questmastera, który udawał jakiś element otoczenia. Wyglądało to tak.

Teraz mamy nie tylko mechanizmy do dyspozycji, ale w Broken Ranks bardzo łatwo można implementować ładne, animowane partikle, które dobrze wskazują miejsca do interakcji. I wygląda to tak, jak poniżej. GIF zawiera tylko 10 klatek na sekundę. W rzeczywistości całość animuje się w 60 klatkach na sekundę, ale GIF byłby za ciężki.

3. “Wróć do poprzedniej jaskini”.

W “Wilczej suce” nie było jeszcze tak podstawowej rzeczy, jak przyzywanie NPC-ów do instancji, albo przeładowywanie instancji. Przez to trudno było realizować nagłe zmiany w “obsadzie” sceny. Radziliśmy sobie w ten sposób, że kiedy niespodziewanie miał pojawić się ktoś nowy, trzeba było wejść do lokacji obok. Zwróćcie uwagę, że niektóre jaskinie są zrobione parami. Szałas, jaskinia w obozie orków, niektóre “dziuple” pod Alarilem. Było to podyktowane względami questowymi. Ale to już przeszłość. Można przyzywać NPC-ów, odsyłać NPC-ów, a nawet przeładowywać całe instancje na różne sposoby – rozmowa, zrealizowanie warunku etapu questa (te 9 akcji pokazanych wyżej) czy za pomocą mechanizmów. Ten aspekt “Wilczej suki” też został poprawiony i quest nadgonił czas.

Raport z prac nad Broken Ranks

Grafika:

  • Oświetlenie, tekstury itd jaskini niedźwiedziej – końcowy render.
  • Render Gawry.
  • Podmalówka Wioski Romana.
  • Skończenie poprawek i uzupełnień sprzętu brzydszej płci – mamy 100% sprzętu męskiego.
  • Rozpoczęcie prac nad konceptem Grobowca (dojście do duszków).
  • Dopracowanie szczegółowego konceptu portu w Trentis, potrzebnego do stworzenia modelu.
  • UI: opracowanie interfejsu działek gildijnych w wersji PC.
  • Kilkadziesiąt modeli 3pix NPC-ów (poniżej przedstawiamy koldy. Zgadnijcie, który jest który).

Animacja/FX

  • Zakończenie prac na finalną animacją barbarzyńcy.
  • Animacje do questów.

Programowanie

  • System cząsteczek reagujący na ruch drużyny gracza (np. rozchlapywanie wody).
  • Duża garść poprawek do edytora questowego – odpowiedź na uwagi zgłoszone po przepięciu wielu questów i krain.
  • Poprawki w systemie particli do wersji mobilnej.
  • System logowania się na serwery.

23 thoughts on “Analiza Wilczej Suki, statsy, eventy i BR – Obecnie pracujemy nad… Cz. 155

  1. Czy moge podac world event z innej gry dla tworcow taerna by oprzec sie na tym I takie by takie eventy byly wprowadzane do taerna?

  2. Czy na blogu pojawi się zapomniany status jakim jest sadysta? Ciekaw jestem czy ktoś wbija ten status i jaka jest najwyższa liczba 🙂

  3. Jeżeli nie chcecie podać przybliżonej daty ukończenia prac nad BR co jest zrozumiałe to po prostu wymieńcie co zostało Wam jeszcze do zrobienia jak wielokrotnie sugerowaliśmy.

  4. Czy zrobicie statystyki kto ma najwiecej sadysty w taernie? Ostatnio ludzie zaczeli nabijac ten status I jestem ciekawy ktocma najwiecej

  5. A ja jestem ciekaw kiedy w końcu dodacie do osiągnięć ilości ubitych v1 i v 2 np i wielu innych boskow….co ze specjalnym w dla koksow ze specjalną nagrodą…czemu gra się nie rozwija…czemu na serwerach rosyjskich można kupic eq i kowala a na polskich jest lipa…zajmujmujecie się pierdolami zamiast poważnymi sprawami…ta gra fakt wciąga…Ale to straszne dni…zero szacunku dla polskich graczy i wiecznie mydlenie oczy!!!

  6. Po 1. Nie usuwajcie tego komentarza.
    Po 2. Czekam na odpowiedź.
    Po 3. Moim zdaniem dobrym ruchem było by dodanie rynku w przeglądarce.
    Gracze się logują mają swój ekwipunek, dodają oferty, szukają ofert.
    Np. ktoś chce kupić “Diabollo” wchodzi w zakładkę szukaj, zaznacza Diabollo i wciska przycisk “SZUKAJ” . Następnie pokazują mu się wszystkie oferty i np. wybierze sobie ofertę za 5kkk naciska kup i automatycznie traci pieniądze a Diabollo pojawia się w jego inv.

    Takie coś by znacznie by wpłynęło na rynek. Dużo ludzi gra po nocach, gdzie inni którzy mogą mieć dany przedmiot nie grają i chociaż by dawali 2. krotność wartości przedmiotu to i tak tego nie kupią bo nie można się zgrać….

    Pytanie brzmi: Czy weźmiecie takie rozwiązanie pod uwagę?
    Ja znam się na stronach internetowych (html, css, js, php) mógłbym przygotować projekt i funckje, tylko muszę wiedzieć że się zgodzicie.

  7. Witaj, pozwolę Ci odpowiedzieć nim ekipa w ogóle się ocknie.
    Pomysł targowiska istnieje od zarania dziejów, a właściwie Taerna. Miał być przed podklasami, potem znów po. Także jak doskonale wiesz, prawdopodobnie nigdy.
    Niestety.

    Z tego co pamiętam kiedyś twórcy odrzucili tą idee twierdząc, że zabije podstawowe interakcję między ludźmi.

  8. Mam nadzieje, że długo Wam jeszcze zejdzie z TBR, jakoś mi to czasowo odpowiada 😀
    Trzymajcie tak dalej! 😀

    ( Jak tam pigmentowanie EQ? :> )
    Pozdro!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *